nov električni avto,nasveti za nakup

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Vsekakor med XC90 in Y ni velike razlike, oba sta kitajca in oba sta eksota ki jih noben ne popravlja! ;)

Sicer te Jabine kalkulacije po koliko letih se kaj obrne bodo že naslednji mesec dobile novo poglavje (in najbrž v obdobju ROI še nekajkrat v negativo), izhodišče da nekaj kupiš da se prišpara je pa itak bedarija. Star "kotel" na drva pa bencinar ki kuri 10l/100km je trenutno 10x bolj ekonomično od vse eko električne alternative.
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.602
1.206
113
Celje
Sicer te Jabine kalkulacije po koliko letih se kaj obrne bodo že naslednji mesec dobile novo poglavje (in najbrž v obdobju ROI še nekajkrat v negativo), izhodišče da nekaj kupiš da se prišpara je pa itak bedarija. Star "kotel" na drva pa bencinar ki kuri 10l/100km je trenutno 10x bolj ekonomično od vse eko električne alternative.
Ni čisto tako... Če avto rabiš (ne da ga kupiš za sosede) in ne želiš "komaj ulaufane" premije, potem je v vseh primerih to strošek.

Samo da pri bencin/diesel daš to načeloma iz svojega žepa, pri elektriki je pa če kupiš na s.p., d.o.o. avto in vse kar paše zraven strošek firme, imaš še dodatno olajšavo ali pa še kak ddv poračunaš... In v tem primeru se kalkulacija hitro obrne. Vsak si sicer sam izračuna kaj se mu bolj izplača, načeloma pa se bi jaz raje v Tesli vozil, kot pa da ta znesek preko večjih davkov in prispevkov plačujem državi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Dejstvo je da 50k+ za avto je neekonomično, pa tudi če gledaš na tole kot podjetnik. Če imaš letno za "skrivat" toliko dobička, obstajajo bolj "prefinjene" stvari kot pa nabava EVja. Pri avtu gre vedno za stran vržen denar. Če delaš 50k km letno bo EV po par letih za na odpad, če jih ne delaš pa razlika bencin/elektrika nima vpliva na ROI.

Skratka če hočeš EV pa gledaš na ROI so trenutno dejansko ugodne opcije kot alternativa ICE, ampak govorimo o investicijah ki so pod 35k eur.

BTW za Jabe, id.4 z 4motion ali pa hyudai ioniq5 na 4wd ni bil v igri? To sta "hatchbacka" in imata realno isto placa kot Y pri dosti manjši dolžini avta.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.931
6.560
113
izhodišče da nekaj kupiš da se prišpara je pa itak bedarija. Star "kotel" na drva pa bencinar ki kuri 10l/100km je trenutno 10x bolj ekonomično od vse eko električne alternative.

Absolutno se strinjam! Vedno brez izjeme svetujem enako, če kdo sprašuje in raziskuje v tej smeri. Kupili bodo že še... ko bo treba. Če je razlog zgolj v računici in se vprašanje začne z : "A se splača..." Če se glasi drugače, je pa tudi odgovor lahko nekaj drucga, seveda. Žal ta scenarij pri meni ni bil na voljo. V novogradnji kurilnice od prej ni, samo dimnik bi me pa stal toliko kot TČ, pa do peči sploh še prišla nisem. Avto se pa menja od postavitve SE dalje, tako da se je tudi kar počakalo, da se je stari opehal.

Izvoli me demantirati v moji izračunih. Jaz sem tale štos razmahnila preko 10 let, ko sem skušala ujeti pravi čas za vse omenjeno. Nisem se zbudila en dan, pa hotela biti trendi, drugo pa ni važno... Lahko, da sem se zafrknila. Kot rečeno, številke so moj hobi in vestno spremljam že 10 let porabo TČ (za ogrevanje hiše, za ogrevanje SV, za hlajenje, vsako postavko posebej), spremljam koliko naredi SE in koliko bi plačala za štrom v tem času ( upoštevajoč najcenejšega ponudnika in Vt/Mt razmerje) in tudi za avto bom. Nič čez prst - vsako minuto se mi popisuje poraba, če zaokrožujem (npr praznike na roko ne popravljam v Mt), zaokrožujem v svojo škodo. In ko bo ničla povem. Kdaj bo, ne vem, ker ne vem kaj prihaja, samo bolj ali manj dobro ugibam upoštevajoč, da je scenarij vedno isti za vsako stvar samo situacija druga (kot bi gledal Alo, Alo).

Pa še nekaj, vse tole je strošek, ne samo avto. In koliko je čista presirancija, sem ti tudi povedala. Ne skrbi, jaz to dvoje dobro ločim, v luksus tudi nekaj zmečem, ampak si ne lažem, da je "treba", pa da se "rabi". Ampak kakorkoli obrneš, avto rabim in nabavna cena za ICE ne bi bila nič nižja od EV, četudi bi se kupovalo smotrno. od tu dalje, je pa ICE minus. Vrnilo ne mi ne pa za nič od tega nič, cilj je samo manj zapravit na dolgi rok. Interpretacijo "dolgega roka" pa prepuščam vam. Ali bo moj ničla za naključnega bralca prepozno, solidno ali hitro, si bo pa sam ocenil. In ko bo ničla mimo, bom najbrž še vedno spremljala in pisala in računala...Ker pač tako funkcioniram...
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.079
2.849
113
Verjamem da si vse preračunala.
Pa samo na tistega, ki je rekel, da gre pri avtu samo za stran vrzen denar. Ja, res je. Zato je verjetno najbolje, da ne hodimo na dopuste, vozimo stare cliote in se doma tuširamo z mrzlo vodo, namesto da denar skozi dimnik mečemo. Vsak naj ima kar mu paše in to je to. Življenje je pač kompromis med željami in zmožnostjo. Nekateri zmečejo denar v pleh, doma pa konzerve natepavajo, nekateri pa sedijo na milijonih pa se naokoli v Golfu vozijo, jebat ga, različni smo si, gledati vse skozi očala racionalnosti je pa po moje napaka, življenje je kratko, uživajmo ga!
 

oby

Fizikalc
20. jul 2008
383
130
43
Vsekakor med XC90 in Y ni velike razlike, oba sta kitajca in oba sta eksota ki jih noben ne popravlja! ;)

Imaš oba doma da tako samozavestno ane :D No jaz imam prvega, mam SE, pa že 2x sem šel probat Y; pa me ne prepriča... Res je, da ne svojga lajfa ne furam čez tabelco bodočih prihrankov, zato mi pač Tesla ne potegne.... Pač meni manjka kar nekaj featurjev, ki so mi pogoj za nakup avta, da bi recimo zamenjal XC90 za Y, ne glede na vse pluse pri ceni.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.360
2.739
113
Absolutno se strinjam! Vedno brez izjeme svetujem enako, če kdo sprašuje in raziskuje v tej smeri. Kupili bodo že še... ko bo treba. Če je razlog zgolj v računici in se vprašanje začne z : "A se splača..." Če se glasi drugače, je pa tudi odgovor lahko nekaj drucga, seveda. Žal ta scenarij pri meni ni bil na voljo. V novogradnji kurilnice od prej ni, samo dimnik bi me pa stal toliko kot TČ, pa do peči sploh še prišla nisem. Avto se pa menja od postavitve SE dalje, tako da se je tudi kar počakalo, da se je stari opehal.

Izvoli me demantirati v moji izračunih. Jaz sem tale štos razmahnila preko 10 let, ko sem skušala ujeti pravi čas za vse omenjeno. Nisem se zbudila en dan, pa hotela biti trendi, drugo pa ni važno... Lahko, da sem se zafrknila. Kot rečeno, številke so moj hobi in vestno spremljam že 10 let porabo TČ (za ogrevanje hiše, za ogrevanje SV, za hlajenje, vsako postavko posebej), spremljam koliko naredi SE in koliko bi plačala za štrom v tem času ( upoštevajoč najcenejšega ponudnika in Vt/Mt razmerje) in tudi za avto bom. Nič čez prst - vsako minuto se mi popisuje poraba, če zaokrožujem (npr praznike na roko ne popravljam v Mt), zaokrožujem v svojo škodo. In ko bo ničla povem. Kdaj bo, ne vem, ker ne vem kaj prihaja, samo bolj ali manj dobro ugibam upoštevajoč, da je scenarij vedno isti za vsako stvar samo situacija druga (kot bi gledal Alo, Alo).

Pa še nekaj, vse tole je strošek, ne samo avto. In koliko je čista presirancija, sem ti tudi povedala. Ne skrbi, jaz to dvoje dobro ločim, v luksus tudi nekaj zmečem, ampak si ne lažem, da je "treba", pa da se "rabi". Ampak kakorkoli obrneš, avto rabim in nabavna cena za ICE ne bi bila nič nižja od EV, četudi bi se kupovalo smotrno. od tu dalje, je pa ICE minus. Vrnilo ne mi ne pa za nič od tega nič, cilj je samo manj zapravit na dolgi rok. Interpretacijo "dolgega roka" pa prepuščam vam. Ali bo moj ničla za naključnega bralca prepozno, solidno ali hitro, si bo pa sam ocenil. In ko bo ničla mimo, bom najbrž še vedno spremljala in pisala in računala...Ker pač tako funkcioniram...
Tega pa ne zastopim, da narediš bajto brez dimnika.
 
  • Haha
Reactions: PHOBiA

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.931
6.560
113
Ne vem tocno... Engine failure pa se ustavil na mestu. Med prijatli je bilo pocen, da se spet pelje, ampak kok casa pa zanesljivo je pa drugo (ponavljam, kar je bilo meni rečeno, jaz ne vem, niti ne razumem, kaj so pacal, pa kaj še bodo). Moj ga hoce obdržati, ker bicikel zadaj vozi, pa za v/čez gmajno, pa za učit se vozit, pa tak... Še enkrat ga bo nekje pustil, ta "prav cajt" pri "ta pravi volji", pa bo mir... Bom počakala...
 
  • Haha
Reactions: Hanzi

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.742
6.742
113
pri taščici
Vsekakor med XC90 in Y ni velike razlike, oba sta kitajca in oba sta eksota ki jih noben ne popravlja! ;)

Sicer te Jabine kalkulacije po koliko letih se kaj obrne bodo že naslednji mesec dobile novo poglavje (in najbrž v obdobju ROI še nekajkrat v negativo), izhodišče da nekaj kupiš da se prišpara je pa itak bedarija. Star "kotel" na drva pa bencinar ki kuri 10l/100km je trenutno 10x bolj ekonomično od vse eko električne alternative.
Ce gledaš na denar, pa da kaj prisparas, potem je najboljsa opcija avto za jurja (seveda 1 iz med 100), s ne vec kot 1.2 motorjem, osnovno zavarovanje, pa seveda samo nujne vožnje opraviti z avtov, ostale peš, s kolesom, skirojem...
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in sajkek

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.742
6.742
113
pri taščici
Dejstvo je da 50k+ za avto je neekonomično, pa tudi če gledaš na tole kot podjetnik. Če imaš letno za "skrivat" toliko dobička, obstajajo bolj "prefinjene" stvari kot pa nabava EVja. Pri avtu gre vedno za stran vržen denar. Če delaš 50k km letno bo EV po par letih za na odpad, če jih ne delaš pa razlika bencin/elektrika nima vpliva na ROI.

Skratka če hočeš EV pa gledaš na ROI so trenutno dejansko ugodne opcije kot alternativa ICE, ampak govorimo o investicijah ki so pod 35k eur.

BTW za Jabe, id.4 z 4motion ali pa hyudai ioniq5 na 4wd ni bil v igri? To sta "hatchbacka" in imata realno isto placa kot Y pri dosti manjši dolžini avta.
5 je krajsa za 10cm,
4 pa za nekih 17.
Veliko, malo?
Y bolj kot dolžina tepe velik rajdni krog.
Če hočeš potovati po svetu (tujini) ugodno in kolikor toliko enostavno, potem pa je tu tesla s svojimi SC v neizmerni prednosti.
Slovenijo iz kranja pa itak dosezes celo.
ID4 bo najbolj pozresen z najmanj dometa verjetno, Tesla bo tudi tu zmagovalec.
Pri garanciji pa zmaga Hy, vendar pri obveznih letnih servisih. Tesla jih nima.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Bakki33

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.306
4.122
113
No polnjenje ni v neki prednosti več pri tesli ker imaš ugodne pakete tudi pri Tesli za zunanje uporabnike, kakor tudi Ionity ki je z power pass celo cenejši.
 
  • Haha
Reactions: jonny77