nov električni avto,nasveti za nakup

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.467
6.809
113
Zanimivo. Jaz iz pohorja lani sel dol po snegu pa ni bilo pretiranih tezav, dejansko je avto zelel hitreje jaz pa nisem upal
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.351
6.123
113
tole sneg, dež ipd... ima veze RWD vs AWD pri normalni vožnji. ne pri sprobavanju, kaj avto zmore in kaj ne...
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.034
2.764
113
Nekaj resnice pa je tu:

- samovžigov je bilo kar nekaj
- odvisno od modela in iz kje startaš, pri večini boš res prišel do obale, kjer pa boš moral dati polniti
- drži, pridobivanje rudnin v državah tretjega sveta ni nič kaj eco. Pridobivanje elektrike spet ni čista dejavnost.
- spet odvisno od modela (hlajenje baterij).


Jaz ne bi kupil EVja, kot nebi kupil Land Roverja. Preveliko tveganje da gre kaj narobe. In če gre, je popravilo drago.
Vžigov je precej manj kot pri ICE-jih je pa gašenje precej bolj zahtevno.
Moje redne relacije LJ-Izola, do dol 25% baterije, nazaj kakih 28-29% AC 130 tempomat odvisno od gneče seveda. Včeraj LJ-šmihel pri Pliberku Avstrija, čez Jezersko in ga nisem v klanec niti približno šparal 20% baterije.
Črpanje, predelovanje, transport tudi pri nafti niso ravno zeleni.

Kot rečeno EV ni za vsakega, meni pa zaenkrat služi super sem se pa navadil živeti s plusi in minusi Tesle, mi pa zaenkrat plusi precej odtehtajo minuse.
 

Guinness

Guru
2. jul 2008
4.034
2.764
113
kateri pa so minusi?
Na splošno pri EV gotovo čas polnjenja, kot rečeno meni pri 300-400 km bi problem ustaviti se za 10-15 minut ampak gotovo je manj zamudni tankati gorivo. Ampak pri normalni uporabi, če polniš doma in ne delaš redno relacij tudi prihraniš kar nekaj časa, ker v teh primerih imaš vsako jutro poln avto in ti teoretično ni potrebno tankati goriva.

Minusi pri Tesli? Kar nekaj jih je!
- odsotnost park senzorjev (vision je ok ampak spredaj bi raje senzorje)
- Manjko HUD-a
- poleti bi si zelel hlajenih sedezev (nova 3 ze ima, verjetno bo tudi nov Y imel)
- lane assist in radar tempomat (ja, ja, vem da nima radarja) delujeta povsem zadovoljivo, ampak naj me koklja brcne, če ni na mojem bavarcu serije 5 to delovalo bolj uglajeno in mehko - sploh vožnja v počasni koloni, ampak to bo verjetno tudi s SW updati se popravilo.

Sigurno je še kaj kar sem pozabil, kot rečeno pa plusi odtehtajo minuse.
 

Vadim

Guru
2. jul 2020
4.655
6.039
113
Če pa vi z ICE za 30k€ mislite, da bo vreden čez 5 let kaj več kot 15k€, pa živite v veliki veliki iluziji.

Dejstvo je, da ne moreš vedeti kaj se bo zgodilo na trgu. Mojega sem menjal na začetku covida. V 5 letih in 85.000km sem izgubil 3000€ vrednosti, glede na oglase na avtonet. Je pa tudi res, da sedaj isti avto z podobno opremo stane cca 5 jurjev več novi.

Letos je oče prodal svojo 10let staro corso. Polna oprema, kupljena za 11500. Prodal za 6700€. Oglas ni niti na avtonet šel.

Po drugi strani gledaš cene rabljenih EV. 2019 letnik, pred covidom...
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.351
6.123
113
Dobila zeleno luc, ker se berlingu neka ene druge barve prižiga. Vem, da ste tu dali skozi in boste stresli iz rokava. Kupuje se po novem na s.p., ker nisem vec normiranec. NISEM pa niti zavezanec za DDV. Kaj lahko zmolzem:
- subvencijo 4,5k€
- ekokredit? Je za pravne osebe tudi ali le za fizicne.
- boniteta. Kot berem, so jo podjetja opravicena in delavcu ni potrebno plačevati bonitete za uporabo avta. S.p. nima bonitete kot take, ampak placuje deleze rabe avtomobila, ki je v azaebne namene. Ali je pri EV tega opravicen (analogija bonitete) ali ne?
- 40% vrednosti avta mi gre v olajšavo
- DDV pa najbrž moram placati, kot ga moram vedno

- še kaj?

Zdaj ni več samo približno, zdaj moram bolj natancno vedet. Kaj lahko dobim, kaj ne
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan in novaa

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.103
6.348
113
pri taščici
Upam da se ti Citroen s tem nakupom ne bo zameril.
Preveri pogoje za garancijo daljso od 2 let.
Na tvoja racunovodska vprasanja ne znam zanesljivo odgovoriti.
Koliko stane malo rabljen v nemciji (-3 jurje subvencije + dobrega jurja prevoz in logistika al pa ce gres z busom po njega.
Kar nekaj jih je s ceno pod 25k!
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.112
1.327
113
Verjetnost da bos tu dobila (kvalitetne) odgovore je enaka verjetnosti, da bo e-citro delal. Če že rineš z glavo skozi zid pa se nujno posvetuj s kakim hardcore racunovodjo, ki je dnevno na tekocem s predpisi, ker kolikor jaz vem vsak racunovodja tupi svoje glede elektrovozov. Predvsem glede namena, za katerega bo podjetnik avto uporabljal (nedolgo nazaj je slo čez samo če si imel taxi ali prevoze....). Pa s.p. NI pravna oseba po definiciji....
Sicer pa, če RES moraš Stelantis....potem toplo priporocam (kot navaja oni goraj) VSA mozna jamstva in pakete, plus najaći paket nadomestnega vozila. Pri Bmw denimo dobis v ceni tadragih ix1 5 (ali 6?) let in 200kkm garancije, isto dobo zastonj servisov in isto dobo zastonj popravil (potrosni material) - se pravi cisto vse, da imas 6 let mir. Glede na briljanten bavarski sistem čiščenja šip verjetno še vitreksa sam ne plačaš....
 
27. jan 2022
5.698
2.243
113
Dobila zeleno luc, ker se berlingu neka ene druge barve prižiga. Vem, da ste tu dali skozi in boste stresli iz rokava. Kupuje se po novem na s.p., ker nisem vec normiranec. NISEM pa niti zavezanec za DDV. Kaj lahko zmolzem:
- subvencijo 4,5k€
- ekokredit? Je za pravne osebe tudi ali le za fizicne.
- boniteta. Kot berem, so jo podjetja opravicena in delavcu ni potrebno plačevati bonitete za uporabo avta. S.p. nima bonitete kot take, ampak placuje deleze rabe avtomobila, ki je v azaebne namene. Ali je pri EV tega opravicen (analogija bonitete) ali ne?
- 40% vrednosti avta mi gre v olajšavo
- DDV pa najbrž moram placati, kot ga moram vedno

- še kaj?

Zdaj ni več samo približno, zdaj moram bolj natancno vedet. Kaj lahko dobim, kaj ne
Vse velja za pravne osebe!

7.200,00Nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 s skupno vrednostjo nakupa vozila do 35.000,00 EUR (z DDV)
6.500,00Nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije N1 s skupno vrednostjo nakupa vozila do 45.000,00 EUR (z DDV)
6.500,00Nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 s skupno vrednostjo nakupa vozila od 35.000,01 (z DDV) do 45.000,00 EUR (z DDV)
4.500,00Nakup novega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 ali N1 s skupno vrednostjo nakupa vozila od 45.000,01 EUR (z DDV) do 65.000,00 EUR (z DDV)
3.000,00Nakup rabljenega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 ali N1 s skupno vrednostjo nakupa vozila do 45.000,00 EUR (z DDV)
2.000,00Nakup rabljenega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 ali N1 s skupno vrednostjo nakupa vozila od 45.000,01 EUR (z DDV) do 65.000,00 EUR (z DDV)

Kredit: https://www.ekosklad.si/gospodarstv...il-2/nakup-novih-elektricnih-vozil-kredit-513
DO KREDITA SO UPRAVIČENE: pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in druge fizične osebe, ki opravljajo registrirane dejavnosti,

O boniteti in olajšavi ne bom,.

DDV seveda plačaš, če pa bi bila DDV zavezanka, pa bi ga poračunala, ampak potem ni subvencije, ki pa je itak nižja od DDV.

Premisli o nakupu rabljene Yke iz D s cca 30.000 km in letnikom 2022 - ima še senzorje! Kupiš direkt pri Tesli in dobiš dodatno leto garancije, kar praktično pomeni, da imaš garancijo kot eno leto star avto. Zraven pa dobiš še "brezplačno" avtonomno vožnjo.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
13.351
6.123
113
Predvsem glede namena, za katerega bo podjetnik avto uporabljal (nedolgo nazaj je slo čez samo če si imel taxi ali prevoze....). Pa s.p. NI pravna oseba po definiciji....

To je ves point vprasanja. Tukaj jih je nekaj, ki so dali to skozi, zato sprašujem... Za EV so drugi pogoji kot za ICE kar se racunovodstva tice. Za ekosklad in ekokredit je s.p. pravna oseba in moram gledat te pogoje. Dasiravno vem, da po nekih drugih kriterijih s.p. NI pravna oseba.

Bil je vikend, takrat imam cas te stvari startat gruntat. Dam vprašanja na forum, da mi mogoce kdo pokrajsa postopek, preden grem seveda potem med tednom (začenši sedajle) okoli po institucijah, ki bodo vse vpletene v zgodbo. Vcasih se zgodi, tokrat pac ne.
Vse velja za pravne osebe!

O boniteti in olajšavi ne bom,.

Zakaj ne? Ravno to me zanima, da se lahko pametneje odlocim. Za EV velja drugo kot za ICE. So dodatne olajšave, katere mi kot s.p. pripadajo... Če kdo ve...