Nov avto

dask

Majstr
21. sep 2023
497
557
93
To seveda ne drži.
Standardi varnosti, ekologije in zanesljivosti so pač različni. Poglej recimo samo kupe in kupe EV vozil in EV skuterjev, ki gredo po dveh letih na Kitajskem na pokopališča. Pri nas bi vsaj ekologi znoreli. Tam se pa tako pokopališče vžge in pač pustijo, da zgori.
Kar precej vozil, ki jih na Kitajskem mirno prodajajo, jih v Evropi ne morejo, ker ne dosegajo minimalnih standardov. Zato tudi ne bomo imeli tukaj EVja za 5 jurjev.
To pa seveda ne pomeni, da so vsi ”Kitajci” zanič. In seveda marsikateri imajo v sebi evropske komponente, sploh ICE, čez kar so Kitajci itak že križ naredili.
ISO/ TS 16949 je identičen po celem svetu. Prav tako ISO 14.001, 50.001, VDA 6.3 itd. Te uporabljamo pri nas in za vse znamke so izdelki narejeni z pod istim standardom.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.108
9.754
113
ISO/ TS 16949 je identičen po celem svetu. Prav tako ISO 14.001, 50.001, VDA 6.3 itd. Te uporabljamo pri nas in za vse znamke so izdelki narejeni z pod istim standardom.
Kot sem rekel. Kitajci naredijo vse. Lahko avto za 3 jurje (pozabi na tvoje standarde) ali pa avto za 100 jurjev, ki bo vsemu temu ustrezal. In vse vmes.
Težava je v tem, da na Kitajskem so zakonsko zahtevani standardi tako nizki, da lahko prodajajo sranje za par jurjev, ki gre čez nekaj let na smetišče, niti ne v reciklažo. Tega si pa verjetno pri nas ne želimo.
Recimo najbolje prodajan EV avto na Kitajskem leta 2021:
Samo za primer, letos so že drugi bolj resni avti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: LarryClay

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.507
5.054
113
Dali so jim osnovo, kot Micubiši Korejcem, vendar Zastava ni razvijala naprej. Samo so menjavali lajsne in branike.
Si pozabil na Yugo Florida :)
Zastava res ni bila neka super firma, vseeno pa je bila za vzhodni blok kar dobra. Socializem je bil pač sistem ki je "blokiral" inovacije za splošno potrošnjo in nagrajeval vojaški program, ki je bil zelo napreden. Tudi ruska lada in poljaki so dobili osnovo od Fiat-a. Fiat je z vzhodnim blokom zelo veliko delal. Tudi traktorji štore so bili iz fiatovega hleva. Mogoče je bilo to povšeči tako mafiji kot sindikatom, ki so bili zmeraj bolj rdeče orientirani. Škoda je bila nekaj let socializma še dokaj inovativna, potem pa je politiki uspelo, da to zatolče.
Tako je pač bilo. Bil bi čudež, če bi Zastave prišel soliden in inovativen avto. Sistem enostavno ni primerljiv s kapitalizmom, kjer je lahko marsikdo v verigi vsaj z drobtinicami nagrajen, če je zgodba na trgu uspešna.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Jaz mislim da bi morali iti v smeri modularne baterije (hofer/lidl) scena. Ampak uniformne, BBB recimo če hočte. 20kwh pa roka.. Potem pa stancat vozila brez baterij noter pa uniformni prostor za module, recimo do 4 z integriranim hlajenjem. To bi precej pocenilo samo avto, plus baterije, in potem bi kupil baterijo ali najel, glede na potrebe. in podobno. Ampak to ni dovolj da se gre en proizvajalec tole, ampak večina, ostali bodo primorani skočit poleg.
In na konec bi lahko tak standardni modul uporabljal tudi za druge zadeve, domače SE baterijo in podobno.

Nevihta možganov pač.

Jaz mislim, da se bo zapeljalo v to smer.
Ti boš šel v polnilnico/menjalnico po napolnjeno baterijo - verjetno boš lahko izbiral dve ali tri velikosti (mogoče samo dve ali eno, če bo avto mali), na bateriji bo števec, ki bo meril koliko si potrošil od izposoje do trenutka, ko boš baterijo vrnil na menjavo.

To bo edini način da bojo države dobile noter izpad dohodka, ki bo nastal pri fosilnih gorivih. Poleg tega bo s tem onemogočeno polnjenje doma.

Vožnja kot taka bo z el. avtomobilom na dolgi rok vsaj 2 x dražja, realno 3 x glede na sedanje razmere. :zmaga: :cheer: (kar si itak vsi želimo).
Zeleni pa naj stane kolikor hoče..in ja, stalo bo !
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.297
1.922
113
Na dolgi rok itak ne bo avtov, vsaj v mestih več. Ni prostora.

Prostor ne igra vloge... drugje je problem. Zdaj je raja že toliko pri denarju, da si lahko privošči mobilnost....in raja zdaj dela zamaške na cestah in moti elito, ki se vozi z avti za 200+ jurjev, oz. se ne vozi, ker mora tudi ona čakat in se cijazit v kolonah, kar pa eliti tudi pod razno ne paše.
Zato je treba rajo spravit na vlake in buse, da bo bo elita lahko vozila (preganjala s punim gasom) po cestah.

Tu in to je edini problem -> raja. Jaz, ti...mi vsi.
 

dask

Majstr
21. sep 2023
497
557
93
Kot sem rekel. Kitajci naredijo vse. Lahko avto za 3 jurje (pozabi na tvoje standarde) ali pa avto za 100 jurjev, ki bo vsemu temu ustrezal. In vse vmes.
Težava je v tem, da na Kitajskem so zakonsko zahtevani standardi tako nizki, da lahko prodajajo sranje za par jurjev, ki gre čez nekaj let na smetišče, niti ne v reciklažo. Tega si pa verjetno pri nas ne želimo.
Recimo najbolje prodajan EV avto na Kitajskem leta 2021:
Samo za primer, letos so že drugi bolj resni avti.
Ajde, mogoče sem bolj mislil v našem primeru. Delamo za veliko različnih znamk tu, v Sloveniji. Potem se pa folk krega ali je boljši nemški BMW al Hyundai ali Volvo, Peugeot ali Jeep. Več ali manj je izvor izdelkov še skoraj pri vseh enak, samo še sestavljajo se doma (pa še to ne več).... dajemo pa 50, 100 jurjev za to, da dobimo kao nemško kvaliteto. Brezveze.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.911
6.072
113
Ajde, mogoče sem bolj mislil v našem primeru. Delamo za veliko različnih znamk tu, v Sloveniji. Potem se pa folk krega ali je boljši nemški BMW al Hyundai ali Volvo, Peugeot ali Jeep. Več ali manj je izvor izdelkov še skoraj pri vseh enak, samo še sestavljajo se doma (pa še to ne več).... dajemo pa 50, 100 jurjev za to, da dobimo kao nemško kvaliteto. Brezveze.
Dobro, samo nekdo se je vsedel za CAD orodje in zrisal en avto. Pa je malo razlike, če je to storil Hans, ali Xin Jun.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
3.049
1.001
113
Prostor ne igra vloge... drugje je problem. Zdaj je raja že toliko pri denarju, da si lahko privošči mobilnost....in raja zdaj dela zamaške na cestah in moti elito, ki se vozi z avti za 200+ jurjev, oz. se ne vozi, ker mora tudi ona čakat in se cijazit v kolonah, kar pa eliti tudi pod razno ne paše.
Zato je treba rajo spravit na vlake in buse, da bo bo elita lahko vozila (preganjala s punim gasom) po cestah.

Tu in to je edini problem -> raja. Jaz, ti...mi vsi.
Elita se ne vozi v gužvi, ker se jim ni treba.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.445
550
113
44
Še vedno Rdeči revirji
ISO/ TS 16949 je identičen po celem svetu. Prav tako ISO 14.001, 50.001, VDA 6.3 itd. Te uporabljamo pri nas in za vse znamke so izdelki narejeni z pod istim standardom.
Odlično, samo napiši v katerem od teh standardov so opredeljene tehnične zahteve za baterije EV vozil. Kolikor jaz poznam v nobenem od naštetih. ISO/TS je standard kakovosti za avtomobilsko industrijo - določa kako handlat procese - nič tehničnega. ISO 14001 je okoljski standard - ravnanje z okoljem - kako bomo EKO. 50001 je energetski standard - varčna uporaba energije. VDA 6.3 je pa standard za process audite - kako presojati procese v podjetju.
Generalno obstoja pa nekaj čemur bi lahko rekli enotna standardizacija v EU in EGS (EU+Švica, Norveška, Islandija in Lihtenštajn). Tam imamo pa naslednje institucije CEN, CENELC in ETSI - te institucije pa proizvajajo in definirajo t.i. evropske tehnične standarde - kaj mora nek izdelek izpolnjevati. Našteto je produkt skupnega evropskega trga ozivoma New approach pristopa, ki ga je sedaj zamenjal NLF (new legislation framework) pristop. Nekateri standardi so res kopija mednarodnih standardov, ni pa to nujno. Zgodba tukaj je precej obširna. Čez veliko lužo so pravila malo drugačna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in corsol

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.564
1.260
113
Glede na to, da so imeli pospešeni start z kopiranjem zahodnih tehnologij, se človek vpraša kaj delajo ti dohtarji 3 šihte. Bi pričakoval, da bodo ponujali boljše produkte, ampak temu to ni tako.

Doktorji na delu:
Na euro ncap pa 5*
So australci uvozili in testirali model za kitajski trg?
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Borg