Nissan e-NV200 - električni enoprostorec

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik SHARK1 pravi:
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
Ta testiranja bi morala biti obvezna. Rezultati testov pa bi morali biti priloženi poleg servisne knjižice in garancije.

S prvim stavkom se strinjam,drugi pa je nesmiselen! Kupec bi se moral že prej pozanimati,kako varen avto kupuje...kaj ti pomaga,če ti prodajalec ob prevzemu da ključe v roke,zaželi srečno vožnjo,na koncu pa še doda še to malenkost,da ima tvoj novi avto tri zvezdice?
evil.gif

Če je predpis, da mora ob avtu na veliko posiat koliko prabi in da je CO2 toplogredni plin in prvljica o globalnem segrevanju, bi lahko predpisali tudi obvezen zapis rezultata crash-testov NCAP.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Ja,saj to sem napisal,da se mora kupec že pred nakupom pozanimati glede varnosti! Moralo bi pisati ob avtu (ko potencialni kupec kupuje avto),ne pa v servisni knjižici (ko kupec plačan avto že pripelje domov)....
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp, ko bi vsaj imeli narejeno tako, kot Prius, ki baterijo hladi/greje z izhodnim kabinskim zrakom, kjer je jasno, da bo ob višjih temperaturah imel voznik prižgano klimo in se s tem ohlajenim zrakom hladi še baterija, pozimi pa ogret bencinski motor ogreje kabino in posledično tudi baterijo.

Lansko leto, ko so bile pri nas temperature 3 tedne 40¢C, maksimum je bil 43°C, je bilo ubijalsko za Leaf-ovo baterijo. Takrat je Simon izgubil največ kapacitete.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Lansko leto, ko so bile pri nas temperature 3 tedne 40¢C, maksimum je bil 43°C, je bilo ubijalsko za Leaf-ovo baterijo. Takrat je Simon izgubil največ kapacitete.

V takem primeru bi brez aktivnega hlajenja moral polnit baterijo manj oz. čimmanj časa naj bi bila napolnjena v vročini na 100%. Verjetno se (tudi) pri Leafu da nastavljat (programsko) max. nivo polnjenje?

Med samo vožnjo je baterija manj dovzetna za višjo temperaturo, enako tudi med polnjenjem ker gre za aktivni premik toka in posledično ne pride do efekta uničevanja celic (specifika vseh litijevih baterij).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Vsak dan se vozi iz Celja v Ljubljano in nazaj in mora polniti 100% (se da na Leafu nastaviti na 80%, ampak to bi bilo zanj premalo zaradi dosega na AC).
V Ljubljani po navadi polni na polnilci postaji v Cityparku, ki je zraven njegove službe. Še dobro, da je vsaj tam v senci.

Ampak kljub temu je on pri 80.000km izgubil 15% kapacitete, jaz pa pri 50.000km le 1.6%.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Pri Leafu ni problem samo gretje zaradi polnjenja in praznennja temveč veliko naredi že sama okolica, ker so primeri v US s smešno majhnimi kilometri in polnjenji samo do 80% pa zaradi vročine izgubijo 20-30% kapacitete v dveh letih. Ne glede na to kako pride do temperature med 30-40° bo to močno zniževalo življensko dobo.

Vse to je šlo že tako daleč da je nastal "battery aging model":
http://www.electricvehiclewiki.com/?title=Battery_Capacity_Loss#Battery_Aging_Model
ki za našo klimo predvideva nekje 8 let ali 160k km padec kapacitete na 70%, glede na kilometre se Simonova baterija degradira točno po tem "planu"

Kako pa za Amperino veš koliko je degradirana baterija, če ti ni na voljo polnih 16 kWh temveč zgolj 11kWh, pameten software ti to lahko zamaskira? Ker jaz bi pričakoval nekje še enkrat počasnejše staranje kot pri Leafu, torej bi do sedaj moral izgubiti nekje 5%.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Da se ne bom ponavljal, sem že napisal tukaj:

https://www.alter.si/tabla/showflat.php/Cat/0/Number/1483033/page/0/fpart/75/vc/1/nt/76

Gledam direktno preko OBD2.

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Eto, 50.000km je za mano:




Lifetime poraba je 290l bencina oz 0.59l/100km oz. cca. 90% na elektriko, 10% na bencin.

Baterija je izgubila 1.6% kapacitete, vendar se to za uporabnika ne pozna na dosegu, ker avto to kompenzira tako, da poveča SOC (State of Charge) okno.
SOC okno pri novi bateriji je bilo med 22% do 85.9%, zdaj je med 22% do 87.5%, torej 1.6% večje, kot pri novem, ampak uporabna kapaciteta je posledično enaka, kot pri novem avtu.
Dejansko se bo doseg začel zmanjševati šele, ko bo zgornje okno SOC polnjenja doseglo 100%, torej, da bo med 22% in 100%.

Torej, če je pri 50.000km izgubil 1.6% kapacitete baterije, pomeni, da bi SOC dosegel 100% okno pri cca. 440.000km, seveda ob predpostavki, da bo padec kapacitete do 100% SOC linearen.
Šele po 440.000km bo uporabna kapaciteta in s tem doseg, začela padati.
 
Nazadnje urejeno: