KIA Soul EV

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.549
435
83
degradacija baterij je voda na mlin "kupi vozilo poceni in si sam izdelaj kvalitetno baterijo"
cheer.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Brez subvencij ne bi padle cen EVjev, kot so in se bodo.

Poglej, kako so obnovljivi viri postali poceni s pomocjo subvencij. Tako poceni, da sedaj ne potrebujejo biti vec subvencionirani, ker so cenejsi kot npr. premog. Zakaj mislis, da je TES nerentabilen?
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Ne mi o zeleni energiji. Prav vsi preplačujemo za črno in "zeleno" energijo.

Ker država ni bila več zmožna sofinancirat Borzena, ga sedaj kar vsi porabniki električne energije.

Pri meni na firmi je zaradi Borzena in spremenjenih prodajnih pogojih elektrike za male odjemalce od septembra 2015 račun večji za dobrih 500€/mesec.
Energije je za 40%, prispevkov pa za 60% na računu.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Pri nas in drugod.
Zeleno energijo pa preplačujemo zato, ker se je država bedasto lotila subvencij (predolgo obdobje in nlč prilagodljivosti v pogodbah).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Se strinjam. Te subvencije bi bilo potrebno ukiniti, ker je tehnologija postala normalno dostopna.

So pa subvencije dosegle namen.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Kakšen namem? To da eni sedaj zelo lepo služijo, mi pa pokrivamo luknjo?

Fotovoltaika nikoli ni rentabilna brez naše pomoči.

sem na off ampak fleke fašen pri fotovoltaiki in podobnem sranju!

Kam se prestavimo s to tematiko?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Vsem je jasno, kaj počne prispevek za ovse na položnici za štrom in zakaj je tako visok?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Mogoče off, ampak:
- veterna energija ni rentabilna
- fotovoltaika ni rentabilna
- toplotne črpalke niso rentabilne...

Zelena energija je pač predraga. In ker je to vsem težko priznat, skrivajo zdaj vse to v naše položnice. Jodlari so upali, da bodo uspeli pokrit svoje potrebe z "zeleno energijo," namesto tega pa sedaj ugašajo vetrnice in obujajo pred časom zaprte bloke premogovnih termo elektraren...

Mimogrede, termoelektrarna Dürnrohr v Avstriji uvaža premog iz Poljske po Donavi, im zastarelo tehnologijo ('84, brez izrazitih obnov), pa tolče profit, mi idioti pa z state of the art termoelektrarno in premogovnikom takoj zraven tolčemo €40 mio izgubo...
 

darko11

Majstr
21. jul 2007
1.216
191
63
Do sedaj me je motilo ker vsi pišete o "zastonj" vožnji, Andy je prvi omenil polnjenje 5 € na postaji. Tega noben seveda ne upošteva pri porabi, oz. strošku na km. Ko bodo EV razširjeni, polnjenje ne bo zastonj.
Glede na to kakšna katastrofalna pokritost je s polnilnimi postajami, bi bila zame edino Ampera - zaradi bencin backupa. Da bomo poleti razmišljali pri poti na morje, kje so polnilnice - neuporabno. Da o parkiranih avtih (neEV) na polnilnicah sploh ne govorim.

Brez zamere samo na smeh pa mi je začelo it, ko ljudje razlagajo o vožnji ponoči brez klime, v prostem teku, da se špara energija, o tem, da se poleti ne moreš čez dan peljati v drug kraj kopat, ker bo bateriji prevroče, s preračunavanjem koliko pade doseg zaradi razlike v nadmorski višini - ne vem ali se hecate in imate EV kot statusni simbol in ne kot vozilo ?
Mi avto rabimo kot je SJTV napisal: prevoz A do B, s klimo, ko je vroče, gretjem, ko je mrzlo, pa niti slučajno samo 100 na uro po AC... Za nas res neuporabno, sploh ko vidim, koliko zlagan je deklariran doseg: brez klime, brez gretja, 100 na uro po AC in še vedno samo 150 km dosega ? Absolutno predraga igrača za prevoz po mestu torej...

Brez zamere ne provociram, ampak dobro, da sem tole temo prebral. EV zgleda predober, da bi bil resničen - če gledaš deklarirane podatke... No saj, čez kakih 10 let bo verjetno precej sprememb na tem področju.
Pa prosim ne o Tesli, ki stane 100k.
wink-1.gif

Če bom kdaj imel toliko za avto, bom priložil še 40k in bo to MC Stradale ter mi bo sladko dol viselo za porabo, da o užitku v vožnji sploh ne govorim.
cool-1.gif


Je pa zanimivo brati, da je dejansko toliko novosti na tem področju.
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik darko11 pravi:
Do sedaj me je motilo ker vsi pišete o "zastonj" vožnji, Andy je prvi omenil polnjenje 5 € na postaji. Tega noben seveda ne upošteva pri porabi, oz. strošku na km. Ko bodo EV razširjeni, polnjenje ne bo zastonj.
Glede na to kakšna katastrofalna pokritost je s polnilnimi postajami, bi bila zame edino Ampera - zaradi bencin backupa. Da bomo poleti razmišljali pri poti na morje, kje so polnilnice - neuporabno. Da o parkiranih avtih (neEV) na polnilnicah sploh ne govorim.

Brez zamere samo na smeh pa mi je začelo it, ko ljudje razlagajo o vožnji ponoči brez klime, v prostem teku, da se špara energija, o tem, da se poleti ne moreš čez dan peljati v drug kraj kopat, ker bo bateriji prevroče, s preračunavanjem koliko pade doseg zaradi razlike v nadmorski višini - ne vem ali se hecate in imate EV kot statusni simbol in ne kot vozilo ?
Mi avto rabimo kot je SJTV napisal: prevoz A do B, s klimo, ko je vroče, gretjem, ko je mrzlo, pa niti slučajno samo 100 na uro po AC... Za nas res neuporabno, sploh ko vidim, koliko zlagan je deklariran doseg: brez klime, brez gretja, 100 na uro po AC in še vedno samo 150 km dosega ? Absolutno predraga igrača za prevoz po mestu torej...

Brez zamere ne provociram, ampak dobro, da sem tole temo prebral. EV zgleda predober, da bi bil resničen - če gledaš deklarirane podatke... No saj, čez kakih 10 let bo verjetno precej sprememb na tem področju.
Pa prosim ne o Tesli, ki stane 100k.
wink-1.gif

Če bom kdaj imel toliko za avto, bom priložil še 40k in bo to MC Stradale ter mi bo sladko dol viselo za porabo, da o užitku v vožnji sploh ne govorim.
cool-1.gif


Je pa zanimivo brati, da je dejansko toliko novosti na tem področju.
zmaga.gif

Imaš poanto.

Ampak
smile-1.gif


Soula si lahko lansko jesen dobil za 25kEUR, kar je bilo zelo ugodno.

Velika večina polnjenj se zgodi na domači vtičnici, kjer je cena cca. 1.5 EUR/100km spomladi, poleti in jeseni in cca. 2.5 EUR/100km pozimi zaradi povišane porabe energije.
Polnilne postaje, če se hoče z njimi tudi zaslužiti, morajo imeti postavljene rentabilno ceno za polnjenje. 5 EUR/polnjenje sploh še ni visoka cena, glede na to, da s temi 5 EURi lahko s trenutno generacijo EV-jev lahko prevoziš vsaj 100km. Recimo z BoltEV-jem, boš lahko za teh 5 EUR napolnil vozilo za 200km.
Višje bodo cene roaminga, torej polnjenja v tujini. Npr. s Petrolovo kartico boš po trenutnih cenah za roaming v Avstriji plačeval cca. 18EUR/100km, kar je absurdno drago.
Zato sem še vedno mnenja, da je PHEV (plug-in hibrid) še vedno najboljša verzija EV-jev, kakor si sam omenil, razen Teslinih Superchargerjev, ampak pač Tesle so predrage in imajo še vedno kvalitetne probleme. PHEV je res vozilo za vožnjo brez skrbi, pri kateri si na dnevnih relacijih lahko le na elektriki, na daljši pa imaš še vedno ugodno porabo, ni ti potrebno omejevati hitrosti, zmzovati pozimi ali švicati poleti.
Poleg tega, če je XXEV pravilno implementiran, ti ni potrebno skrbeti za pregrevanje baterije.

Kar se tiče deklariranih dosegov. Za resnični doseg vedno glej EPA številke, niti slučajno ne NEDC, ki so enako zgoljufane, kot so številke porabe bencina in dizla pri ICE vozilih.

Prihaja pa nova generacija EV-jev, ki bo imela dober doseg (Bolt EV - 300 realnih km-jev s 60kWh baterijo), bo cenovno dostopen in bo imela baterijo dobro menedžirano, da ne bo skrbi.

Čez 5-10 bodo pa tudi električni avtomobili cenovno primerljivi z ICE avtomobili.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jonny77 pravi:
Kakšen namem? To da eni sedaj zelo lepo služijo, mi pa pokrivamo luknjo?

Ne, to je nezaželen stranski učinek. Namen je bil povečat uporabo obnovljivih virov (in posledično tudi povečat dostopnost tehnologije).
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Mogoče off, ampak:
- veterna energija ni rentabilna
- fotovoltaika ni rentabilna
- toplotne črpalke niso rentabilne...

Daj to razloži, nemcem, američanom, dancem, špancem ipd ... Obnovjiva energija je rentabilna, ampak pravilno izvedena, na primerni lokaciji ipd ...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
V ameriki so ravno na vrsti stečaji enormnih energo alternativcev. V prihodnjim mesecih jih bo še več. Posledica ukinjanja subvencij in nezmožnost tekmovanja s poceni klasičnimi energenti.
Še en balon, ki pač mora počit, da pridemo na realna tla.
 

Nac

Zelenc'
17. mar 2015
18
0
1
Trenutno je na trgu poleg Soula tudi Leaf, ki ima tudi 30 kWh baterijo. Soul-a za 25.500 in Leaf-a za 23.288 €. Torej ni drži, da je bilo ugodno, ampak je še vedno ugodno. V nekaj letih pa bo trg doživel tudi večjo ponudbo električnih vozil. Tesla III, Bolt,... Kakšne bodo končne cene, možnosti subvencij,ugodnih kreditov, zmogljivosti baterij je sedaj težko pisati, saj se te stvari prehitro spreminjajo.
Od kod ideja o 5 € za polnitev. Še predplačniška kartica pri Petrolu stane 2,5 € na eno polnitev. Če pa imaš Petrolovo kartico e-mobilnosti, pa je vsaka polnitev brezplačna. Tole o gostovanju za Smatrics pa je tudi nekaj, kar ni dorečeno, zato je tudi omenjanje cene 18 € na 100 kilometrov zavajanje. Če vzameš najdražjo opcijo pri Smatricsu te stane 20 minutna hitra polnitev 9 €. Petrol pa trenutno ne nudi možnost gostovanja v omrežju Smatrics.
Trenutna dejstva so, da je polnitev na javnih polnilnih mestih v Sloveniji brezplačna. Velja za hitre in počasne polnilne postaje. Največjo ceno električne energije za polnitev električnega vozila plačaš, če polniš doma. Pa tudi ta cena je minimalna, če si izbereš ponudnika, ki ima ugodno nočno tarifo npr. E3. Nižja od zgoraj navedene.
Prihodnost brezplačnih polnitev pa je s prihodom Tesle III še bolj pozitivna. Že sedaj je pri Tesli omogočena brezplačna polnitev na njihovih hitrih polnilnicah in destinacijskih polnilnicah. To drugo je morda še nekaj, kar se premalo zavedamo. Trgovinam, hotelom, restavracijam,.. Tesla omogoči brezplačno polnilno mesto ob zavezi trgovca/hotelirja.., da bodo gostom/strankam nudili brezplačno polnitev. Kako boš prodajal storitev polnitve ostalim električnim vozilom, če boš imel pri Tesli to brezplačno? Še prodaja polnilnih postaj bo problematična, zakaj bi dal 2-3.000€ za polnilno postajo, če jo dobim pri Tesli zastonj. Temu poslovnemu modelu se bodo morali drugi prilagoditi.
V Nemčiji in Švici je že sedaj v določenih trgovskih verigah (Ikea, Aldi Sud, Lidl) možnost brezplačnega hitrega polnjenja in o kakšnem zaračunavanju tudi ne razmišljajo, ker se zavedajo, da bodo s prodajo storitve ali izdelkov brez problema pokrivali stroške postavitve, vzdrževanja in seveda tudi električne energije.