Nakup električnega/hibridnega vozila v tujini

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Pozdravljeni,

nagibam se k nakupu električnega/hibridnega vozila. Za enkrat kolikor sem gledan na internetu prideta v ožji izbor Opel Ampera in Nissan Leaf. Kot alternativa obema pa Nissan Pirus plug-in. Pri prvih dveh me moti visoka cena novega vozila in ju bi moral kupiti na leasing ali podobno. Nissan Pirus plug-in pa s svojim dometom na elektriko meni bolj predstavlja temporarno skladišče elektrike, ki jo je pridobil z regeneracijo. Sicer nisem prepričan, da plug-in res shranjuje tudi regenerirano elektriko ampak upam, da je tako.

Ker rabljenih Amper in Leafa v sloveniji ne najdem, bi prosil, če mi lahko svetujete (vsaj tisti ki ste lastniki omenjenih avtomobilov) kontakte iz tujie, kamor se mi splača pogledati. Prav tako me zanima, če je sploh pametno kupiti rabljeno vozilo in do katere starosti ter prevoženih km. Morda kdo ve, če mi kot tujcu v tujini pripada ob nakupu vozila subvencija v državi nakupa. Nekatere države dajejo prav lepe subvencije glede na slovenijo. Ima morda kdo izkušnje ob nakupa novega vozila v tujini s kreditiranjem oziroma lizingom? Se mi morda splača malo počakati? Na internetu je na parih koncih omenjeno, da bodo zaradi padca prodaje Amper primorani znižati ceno. Morda pa prihaja na trg model, ki ne bo tako drag, a še vedno uporaben?

Skratka, vesel bom vseh konstruktivnih predlogov
cool-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Ob nakupu vozila v tujini ti pripada naša subvencija. V primeru EV-ja je to 5.000 EUR, v primeru Ampere in PiP-a pa, od letos naprej 3.000 EUR. Do letos je bilo 4.000 EUR.
PiP tudi shranjuje regenerirano elektriko, boš pa z njim naredil le cca. 15km na elektriko, pa še to le, če boš vozil pod 85km/h in če ne boš gas pogledal pregrdo.

Kar se tiče Ampere, imam z njo prevoženih 45.000km in ima baterija še enak doseg, kot nova, drugače pa z Leaf-om ne boš zgrešil, razen če misliš v istem dnevu do morja in nazaj. Aja, pa če vzameš Leaf-a, vzemi s 6kW polnilnikom in toplotno črpalko za gretje.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Pozdravljeni,

nagibam se k nakupu električnega/hibridnega vozila. Za enkrat kolikor sem gledan na internetu prideta v ožji izbor Opel Ampera in Nissan Leaf. Kot alternativa obema pa Nissan Pirus plug-in.

Nissan Pirus? Verjetno misliš Toyota Prius?
smile-1.gif

Kupuješ plug-in vozilo kot svoj edini avto,tudi za daljše vožnje? Potem pozabi na Leafa,da ne boš razočaran,ker boš moral stalno razmišljati,kje boš polnil,da ne boš ostal na cesti! S plug-in hibridi si neodvisen in brez skrbi.
Med Ampero in Priusom pa ni dileme! Ampera je toliko boljša,da sploh ni dileme glede odločitve! Poleg tega da ima bistveno večji doseg na elektriko (cca. 70 vs 15 km),ima tudi ogrevanje samo na motor...to pomeni da se v hladnih dneh vedno prižge motor,ki prižgeš ogrevanje (posledica premajhne kapacitete baterije). Meni osebno je to neumnost...kupiš plug-in hibrida,potem pa se skoraj pol leta voziš z vključenim motorjem,kljub polni bateriji
bonk.gif
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
SHARK1,
dileme sploh nebi bilo, če nebi bila Ampera čez 40k EUR.

Ne vem od kod mi v glavi, da je Toyota Prius le 23k EUR
sprasujem se.gif
Prius torej čist odpade.

Nissan Leaf je pa v sosednji avstriji 28k EUR.

Ta ali pa naslednji teden grem v avstrijo, da bom povprašal kako je s krediti za Ampero. In, če se mi ne bo izšlo kupim Leaf-a.

Če rečem, da rabim 6kW polnilnik, bodo točno vedli kaj s tem mislim? Če je v vozilu 6kW polnilnik, se lahko še vedno priklopim na šuko (in je polnilnik pol tok pameten, da mi ne gre čez 16A oz doma čez 10A, se da to kako nastavljat, da mi ne bo varovalke ven metalo)? 6kW polnilnik predpostavljam, da je 3 fazni in potem imam kable za 3,5 in 7 polne vtičnice (upam, da to dobim zraven polnilca).
Pogrešam CHAdeMO DC Quick charger na primorju, da se bi dalo v istem dnevu ke in nazaj.
Kolk km pa ima realno Leaf dosega, če ga na AV ne tiščim čez 120km/h? Proizvajalci tko vsi lažejo
evil.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
S 6kW ti bo polnilo na polnilnih postajah, ki podpirajo 32A iz ene faze. Za to boš potreboval Mennekes->J1772 kabel. Vzami vsaj 5 meterskega.
Za doma ti ni potrebno skrbeti, ker zraven avta dobiš polnilni kabel, ki pusti avtu polniti z max 10A, tako da ga lahko brez problema polniš iz domače Schuko vtičnice. Lahko pa tudi dokupiš 16A polnilni kabel za iz domače Schuko vtičnice. Malo pobrskaj po forumu.

Drugače pa dobiš Ampero v Sloveniji za 38kEUR: Link

Sem pa, pred novim letom, uspel znancu zrihtati eno iz salona, ki je tam stala 1.5 leta, za 29.000 EUR z odšteto subvencijo, tako da se da še kaj zdilat.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Samo v opozorilo, ker sprašuješ o rabljenih v tujini, za rabljen avto ne glede na poreklo ne dobiš subvencije. Še pri "novem" iz tujine se temeljito prepričaj pred nakupom, da res ni bil registriran, pa tudi če samo na papirju.

Sama ekonomika pa z nobenim EV ne bo tako pretirano ugodna, ko enkrat upoštevaš višjo nakupno ceno in neznano življenjsko dobo baterije. EV te zasvoji predvsem s tišjim delovanjem, nič prestavljanja (ja tudi če imaš klasičnega avtomatika je razlika), nič točenja nafte ...

V tujini pa lahko gledaš še za:
- Chevrolet Volt (Ameriški dvojček Ampere) (25.000 €) - problem je da ni prostoren (4 sedeži)
- Prius Plug-in (26.000 €) - res malo precenjen za neko realno porabo 3 l/100 km
- Renault Zoe (14.000 €) + najmanj 5€/100 km najem baterije, če delaš manj km je strošek še večji
- VW e-UP! (28.000 € - subvencija) - (pre)majhen avto
- Nissan Leaf (20.000 €) - Ampak bi se temeljito prepričal kaj in kako je z baterijo, ker z leti kar nekaj uporabnikov opaža padec kapacitete
- C-Zerro (14.000 €) - (pre)majhen avto
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Ta ali pa naslednji teden grem v avstrijo, da bom povprašal kako je s krediti za Ampero. In, če se mi ne bo izšlo kupim Leaf-a.

In zakaj bi kupoval Ampero v tujini? V Slo. dobiš super ugoden leasing (EOM pod 5%,velja samo pri nakupu EV),poleg tega je pri nas cenejša. Ne vidim niti enega samega razloga,da bi jo kupoval v tujini...
Nakup Leafa? Dobro premisli še enkrat,ali si res želiš 100% električen avto? Upam da se zavedaš kaj to potem pomeni v realnosti...stalne skrbi pri malo daljših vožnjah glede tega,kje ga boš polnil...razen če ga boš uporabljal samo za kratke in srednje dolge vožnje (do 100 km)?
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
In zakaj bi kupoval Ampero v tujini?:
- navada je železna srajca in ker se mi tud sanjalo ni, da so za Ampero tako ugodni leasingi

Nakup Leafa? Dobro premisli še enkrat,ali si res želiš 100% električen avto?:
- Žal imaš prav
frown-1.gif
Malo sem šel čez razne poste in ugotovil, da se zadnje pri nas rado dogaja.
 
Nazadnje urejeno:

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Samo v opozorilo, ker sprašuješ o rabljenih v tujini, za rabljen avto ne glede na poreklo ne dobiš subvencije. Še pri "novem" iz tujine se temeljito prepričaj pred nakupom, da res ni bil registriran, pa tudi če samo na papirju.

Sama ekonomika pa z nobenim EV ne bo tako pretirano ugodna, ko enkrat upoštevaš višjo nakupno ceno in neznano življenjsko dobo baterije. EV te zasvoji predvsem s tišjim delovanjem, nič prestavljanja (ja tudi če imaš klasičnega avtomatika je razlika), nič točenja nafte ...

V tujini pa lahko gledaš še za:
- Chevrolet Volt (Ameriški dvojček Ampere) (25.000 €) - problem je da ni prostoren (4 sedeži)
- Prius Plug-in (26.000 €) - res malo precenjen za neko realno porabo 3 l/100 km
- Renault Zoe (14.000 €) + najmanj 5€/100 km najem baterije, če delaš manj km je strošek še večji
- VW e-UP! (28.000 € - subvencija) - (pre)majhen avto
- Nissan Leaf (20.000 €) - Ampak bi se temeljito prepričal kaj in kako je z baterijo, ker z leti kar nekaj uporabnikov opaža padec kapacitete
- C-Zerro (14.000 €) - (pre)majhen avto

Hvala
aplauz.gif
, ker si me opozoril, da za rabljene ni subvencije. Na to tudi pomislil nisem. Prav tako hvala za opozorilo o kvaliteti akumulatorjev pri leafih. Kakor sem bral imajo tudi probleme pri airbag-ih.

Ima tudi ampera znane probleme ?

Hvala za listo vozil s cenami in remarki. Vse na enem mestu zna biti tudi za druge zelo uporabno.
 

ByeBenzin

Pripravnik
5. apr 2014
60
0
6
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Sem pa, pred novim letom, uspel znancu zrihtati eno iz salona, ki je tam stala 1.5 leta, za 29.000 EUR z odšteto subvencijo, tako da se da še kaj zdilat.

Ta je pa imel srečo. Najbolje, da se s tabo zmenim, da greš z mano na pogajanje
nahrung002.gif
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Ima tudi ampera znane probleme ?

Lahko si prebereš temo o Amperi, kjer notri pišem moje izkušnje z njo in tudi probleme, ki sem jih imel z njo.

Drugače pa sem pa pri 45.000km po 21 mesecih, od tega porabljenih 260 litrov bencina, vse ostalo na elektriko, baterija pa ima doseg še tak, kot ko je bila nova.
Poleg tega pa tudi, ko se voziš na bencin, se je izkazala za varčen avto. Npr., ko smo z društvom DEVS šli lansko leto v Muenchen, na sejem Ecartec, smo šli z mojo Ampero, polno naloženi, iz raznih koncev smo se nabrali pri polnilni postaji pri banki Sparkasse pri Merkatorju Šiška, kjer so ostali udeleženci dali svoje pure EV-je polniti, z mojo Ampero pa smo pičili v Muenchen, Vožnja je bila 99.9% avtocesta, vozili smo po zgornj meji omejitev, v obe smeri naredili malo več kot 800km, tam napolnili za nazaj in imeli povprečno porabo 5.1l/100km.

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Še poročilo z včerajšnje vožnje na Ecartec v Muenchen. Šli smo z mojo Ampero (od vožnje gor grede nimam specifičnih fotk, le za nazaj in overall, ampak v obe smeri je bila poraba tam tam):

Hitrost vožnje:


Detaljna poraba na poti nazaj:


Overall poraba:


Z Modelom S, po moji oceni, ne bi prišli gor z enim polnjenjem (razen če bi bili v puhovkah in kapah in treh parih nogavic), saj je bilo zjutraj v Ljubljani 4°C, čez Alpe 2°C in bi gretje porabilo toliko elektrike, da bi morali vmes polniti. Mi smo kabino segreli z vožnjo na bencinski motor, elektrika je bila izključno le za vožnjo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Citat:
Uporabnik ByeBenzin pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Sem pa, pred novim letom, uspel znancu zrihtati eno iz salona, ki je tam stala 1.5 leta, za 29.000 EUR z odšteto subvencijo, tako da se da še kaj zdilat.

Ta je pa imel srečo. Najbolje, da se s tabo zmenim, da greš z mano na pogajanje
nahrung002.gif

Citat:
Uporabnik iii pravi:
+1
Andy kdaj še imaš prost termin?
smile-1.gif

Tisto je bila res izredna priložnost, ker jim je Ampera stala v salonu 1.5 leta, bilo je konec leta in so lovili prodajne številke.

Sicer se po moje da še vedno kaj izpogajati, ampak za kaj tako ugodnega, bi rekel da ne. Poleg tega je pa še subvencija države padla iz 4.000 EUR na 3.000 EUR, tako da že tukaj takoj izgubiš tisočaka evrov, ampak npr. jaz sem kupil Ampero, ko je bila 45.200 EUR in mi ni nikoli bilo žal nakupa, tako da tudi če je ne dobita za tako nizko ceno, z avtom ne bosta razočarna. Vsekakor je dobro imeti avto, ki ima tudi še bencinski motor za tiste trenutke, ko ti zmanjka baterije, ko moraš iti tja, pa tja, tja pa ne več, ker si porabil vso elektriko, v primeru čistega EV-ja.

Če sta res resna, se lahko zmenimo pri prodajalcu, kjer sem jaz kupil Ampero, dobita Ampero za eno uro testne vožnje, mogoče celo za čez vikend in če bi vaju navdušila, se lahko kaj izpogaja.

Najbolje, da mi pošljeta zasebno sporočilo, če sta res resna. Kot je omenil SHARK1, imajo tudi ugodne eko leasinge
smile-1.gif
Že če odšteješ ceno bencina, ki jo privarčuješ vsak mesec, se ti del obroka leasinga kar sam odplačuje. Več km, ko narediš, več obroka leasinga se ti odplačuje kar samega, ker privarčuješ pri gorivu.
Poleg tega imajo pa zdajšnje Ampere še baterijo z večjo kapaciteto, kot moja, tako da imaš tukaj še cca. 5km več EV dosega in še par izboljšav, kot npr. naslonjalo za roke tudi za zadnja potnika, prikaz porabe elektrike v kW na displayu,...
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Seveda,dobro se spomnim,tole je bila zaradi snega res adrenalinska vožnja na koncu
smile-1.gif
Gor smo šli z letnimi gumami,prepričani da je na vrhu 100% kopna cesta! No,gor nas je presenetil delni sneg na cesti,na srečo ga je bilo ravno toliko,da nam je še uspelo priti gor.
Glede samega klanca pa tole: Kum je osmi najbolj strm klanec v Sloveniji in daleč najbolj strm asfaltirani daljši klanec pri nas! Pri dolžini 10 kilometrov ima povprečen naklon kar 10,18% !! (na vsakih 100 m poti se dvigne za več kot 10 metrov!)
Podobni asfaltirani klanci v Sloveniji so še Pavličevo sedlo,Sveta Gora nad Solkanom in Predmeja nad Lokavcem,vendar so vsi krajši in s povprečnim naklonom pod 10%! Za primerjavo: Vršič ima pri dolžini 10 km povprečni naklon (iz Kr.Gore) 7,25%....
Celotna pot na posnetku je bila opravljena na elektriko,najbolj pa nas je zanimal podatek,kolikšna je regeneracija energije na tako strmem klancu. Razultat nas je pozitivno presenetil: 43% !! To v praksi pomeni,da je Ampera gor porabila 10 kWh,nazaj dol pa je nazaj pridobila kar 4,3 kWh,kar je po mojem odličen razlutat,ki pokaže,zakaj so električni avtomobili zelo primerni tudi za kupce,ki živijo v hribih! Celotna pot dol je opravljena skoraj brez pritiska na stopalko za zavoro! Da ne omenjam,da gre električar v hrib kot raketa,lahkotno in brez naprezanja....
Zelo pomemben podatek: takega posnetka vožnje v klanec,kot sva ga naredila z Andy1,z vsemi prikazanimi telemetričnimi podatki (trenutna moč,poraba,regeneracija...),ne boste našli nikje na spletu,lahko rečem da gre za edinstven posnetek te vrste na svetu (če kdo najde kaj podobnega,naj mi sporoči,jaz nisem našel ničesar podobnega)
Še ena zanimivost iz drugega testa: Pri vožnji Ampere na Vršič smo imeli na vrhu popolnoma izpraznjeno baterijo! Pri spustu nazaj v Kranjsko Goro je Ampera na 10 kilometrih z regenerativnim zaviranjem pridobila toliko energije,da smo se samo s to energijo peljali iz Kranjske Gore do Jesenic !! (cca. 21 km,previdna vožnja po predpisih). Točno pred odcepom za AC je se šele vklopil motor
smile-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

vragec1230

Pripravnik
8. okt 2013
59
0
6
Zanima me, ali ste dol vozili v D načinu ali tudi v L načinu? Če sem prav obveščen L način dodatno zavira z motorjem in je posledično večja regeneracija?
Še komentar glede odstotka regeneracije...v posnetku se vidi, da ste začeli z 84% SOC, na vrh prišli z 43%, nazaj dol pa s 62%. Torej ste porabili 41% navzgor in pridobili 19% navzdol. Se pravi kar 46% regeneracija. Super!!!
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Dol smo vozili izmenično v obeh načinih,tako L,kot tudi D (večinoma pa v L).
V L načinu avto bistveno močnejše zavira,po drugi strani pa tudi preveč zmanjša hitrost,tako da je treba na ravnejših odsekih spusta spet preklopiti nazaj na D,da se ne ustaviš
smile-1.gif

Lahko pa bi celoten spust prevozili v D načinu,ampak bi bil potem skoraj celo pot navzdol na stopalki zavore,ker D način ne zadošča za dovolj upora pri 10% klancih. Procent regeneracije bi bil vseeno približno enak,saj je prvih nekaj cm na zavori pri Amperi regeneracijskih (ne zagrabijo še zavorni diski,ampak avto zavira z elektromotorjem).
Zanimivo pa je,da je način L uporaben tudi pri vožnji pa AC,ko se začnejo tik pred teboj prehitevati tovornjakarji,samo spustiš gas in avto močno začne zavirati,skoraj ne rabiš posebej bremzat kot pri klasičnem avtomobilu!
Glede izračuna % regeneracije: procent 43% je bil izračunan na podlagi računalnika v avtomobilu,ki meri porabo energije v bateriji (in vrnitev energije nazaj v baterijo pri regeneraciji). V klanec smo šli sicer 2x (na posnetku je samo ena vožnja,druga,malo krajša,ni prikazana,tudi zaradi dolžine posnetka).Meni rezultat na podlagi razmerja med porabljeno in prejeto energijo pokaže 43%.
Ne vem pa če je tvoj izračun na podlagi SOC-a baterije čisto pravilen,mogoče bo Andy1 kaj okoli tega povedal bolj natančno...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.083
4.080
113
Izkoristek regeneracije je še višji, če se odšteje prevožena pot, ker tudi prevožena razdalja porabi nekaj energije, zato je izkoristek regeneracije višji, če je klanec bolj strm. Maksimalna moč, ki jo Ampera lahko regenerira je 60kW, kar je enako kot Model S.

Kar se regeneracije tiče lahko povem, da se samo z regenerirano energijo po črnokalskem klancu proti morju, pride vse do Kopra. Če povem bolj enostavno - recimo da ti do črnokalskega klanca že zmanjka elektrike in se že voziš na bencin - ko se začne klanec, se bencinski motor avtomatično ugasne, energija klanca pa se regenerira nazaj v baterijo. Po zadnjem tunelu se cesta poravna in do Kopra prideš lahko samo z elektriko, ki je bila regenerirana od tega klanca.
Isto velja za vožnjo do Celovca, če se gre čez Ljubelj. Z regenerirano energijo ljubleljskega klanca prideš vse do centra Celovca ali npr. do Sudpark centra.

Mimogrede - jaz stalno vozim v L načinu, saj mi taka vožnja omogoča večino časa imeti nogo le na stopalki gasa in mi je ni potrebno skoraj nič prestavljati na bremzo.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Izkoristek regeneracije je še višji, če se odšteje prevožena pot, ker tudi prevožena razdalja porabi nekaj energije, zato je izkoristek regeneracije višji, če je klanec bolj strm. Maksimalna moč, ki jo Ampera lahko regenerira je 60kW, kar je enako kot Model S.

Ja,zanimivo,procent regeneracije se pobvečuje s strmostjo klanca!
Primer: imamo 2 klanca,ki se oba dvigneta za 1000 metrov,prvi klanec ima povprečni naklon 5%,drugo pa 10% (kot naprimer Kum).
Pri prvem primeru je stopnja regeneracije okoli 33% (skupno prevožena pot 40 km) ,pri drugem pa 43% (skupna pot 20 km)
Bolj položen kot je klanec,manjši je % regeneracije (vedno se meri seveda skupna pot,torej vzpon + spust).
Zanima me,kakšna bi bila regeneracija na Monte Zoncolan,ki je eden izmed najbolj strmih klancev v Evropi,s povprečnim naklonom okoli 14,5% (vozijo ga tudi na Giru)
ali pa kaj takega:
http://vimeo.com/43897802 (že na posnetku deluje noro strmo)
cheer.gif