ksz
torej, vzel sem si malo časa in preračunal malo zadeve.
trenutno sem nekje na 32.000 km, nekje 35.000 km jih bom naredil na letni ravni (če ne še več). sem naredil malo okvirnih izračunov za gorivo. zase sem vzel povprečje iz spritmonitorja, kjer je imam vpisanih 30.630km in znaša poraba točno 7l trenutno. za izračun sem vzel spremembe cen goriva v zadnjih dveh mesecih, povprečna cena na liter za 95 oktanca je 1,18€, za diesel 1,05€.
naredil sem dva izračuna, za 30.000 km in za 35.000 km. seveda sem tudi za ostala vozila vzel povprecje spritmonitorja.
torej, če gledam za prevoženih 30.000 km, sem s Civicom porabil za cca. 2500€ (spritmonitor pravi 2704€ za 30.630€)
s C5/508/Mondeom in 1.6 hdi bi me gorivo prišlo cca. 1700€. če gledam močnejša motorja, se pravi 2.0 140hp, je goriva za cca. 1900€ in pri 2.0 164hp za cca. 2100€. sem malo zaokrožil, ampak vseeno, približno se vidi.
če pogledamo za 35.000km, so razlike še nekoliko večje:
s Civicom me bo prišlo cca. 2900€. če gledam 508/C5/Mondeo z 1.6 hdi, me bi prišlo 35.000 km cca. 2000€. 900€ razlike se mi zdi kar precej. če gledam motor 2.0 140, je razlika 700€, 2.0 164 pa cca. 500€.
gledam zraven še Volvo V50 D2, kjer je izračun enak kot z 1.6 hdi, torej razlika 900€. Laguna 2.0 150hp je nekje tam, kot je 2.0 164hp, tako da sem ta dva odmislil. in s tem tudi avtomatski menjalnik, saj je le-ta le v navezi z 2.0 164 in 1.6. slednjega sem včeraj tudi vozil - 508SW 1.6 112, avtomatik, sicer samo po mestu, ampak kar se motorja samega tiče, se mi je zdel precej zadovoljiv, vseeno bolj poskočen kot trenuten motor, je pa menjalnik bolj tako tako, se strinjam. kar se udobja tiče, nimam pripomb, zelo dobro počutje, steklena streha ogromen plus.
dogovarjam se še za testno vožnjo z Volvo V50 D2, upam, da jo opravim že naslednji teden.
2.0 140 berem, da je super, da ni tako problematičen, kakšni so ti PSA 1.6 motorji - prebiram različne stvari, od tega, da ni problemov, do tega, da so grozno nezanesljivi ...
velik plus je seveda poraba in cena zavarovanja/registracije, potem pa berem, da recimo 508SW, od tega, da je motor super, do tega, da se kvari in da niti ni dovolj močan, po drugi strani pa v mnogih testih V50 D2 izredno pohvalijo, da je agilen, poskočen, ne najdem pa nekaj veliko o zanesljivosti ...