Citat:
Uporabnik Tommy17 pravi:
In kaksna je prednost tega jadranja? 1l nizja poraba zato, da se celo zivljenje obremenjujes, kaksen je nacin voznje? Razumem, npr. 1 liter kanjsa poraba. Manj stroskov in sedaj? Kaj s tem privarcevanim bogastvom? Glede na trud in povzrocanje zastojev (mestna voznja) bi clovek mislil, da je kdo vsa za nov avto privarcel, ce ne kar za jahto.
Je kdo zracunal, koliksen je dejanski prihranek? Se splaca?
Obremenjujem in trud? Meni to podzavest dela, nikakor nisem v avtu zato, da bom vsak trenutek gledal na porabo.
Meni osebno takšen način vožnje enostavno ustreza. Mi ni težava vstati 5 minut prej in se za nekatere cijaziti po AC. Zakaj? Zato, ker pridem na cilj popolnoma spočit, popolnoma brez živčnega zloma, hkrati pa še z minimalno porabo. Takšen način vožnje seveda potegne za sabo tudi konkretno nižjo obrabo vseh sklopov avtomobila.
Glede povzročanja zastojev sem že zgoraj zapisal tole:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
POSEBNO OPOZORILO pri jadranju v mestu: treba je opazovati promet in ne moreš ti jadrat, če s tem preprečiš nekomu, da bi se recimo vključil v promet iz sosednje ulice, ker se ''vlečeš'' po cestišču ali pa recimo, da ima za desno zavijat zeleno in s svojim jadranjem ti preprečiš vozniku zadaj, da bi ujel zeleno. In še ostale situacije.
Tako da, moje vodilo je sledeče: hypermiling je za varnostjo in za opazovanjem/prilagajanjem ostalim udeležencem.
Glede prihranka. Če računam, da prišparam cca 1 liter na 100 km, je moj prihranek cca. 400 EUR na letni ravni. Prištej nižjo obrabo gum, zavor, itd., se to še malo poveča. Ob tem, da imam druge razloge zakaj vozim tako. V glavnem,
sam osebno vidim samo pozitivne stvari pri tem.
Citat:
Uporabnik zval pravi:
Ja, ti verjamem da imaš lahko tako porabo, ampak je treba bit stalno pozoren in predvidevat kako boš vozil, pri mojem Aurisu je poraba takoj 5 - 5,5l, če sem mal "žleht" in skušam ne bit ovira na cesti....
Kot zapisano zgoraj se ne trudim posebej, ker mi to podzavest dela. Recimo zgornja poraba 3.2 litra je bila dosežena v vožnji, ko sem bil cel čas na telefonu, tako da na porabo sploh nisem pazil. Sem pa precej prepričan, da sem imel ugodne vetrovne razmere, ker drugače na tej relaciji dosežem nekje okrog 3,4 litra. Po drugi strani pa ni bilo nobenega prometa, tako da mi ni bilo potrebno pospeševati brez veze (pri prehitevanjih).
Še kar se tiče ovire na cesti:
- v mestu vozim na tempomatu do +10% glede na omejitve. Če ima kdo problem s tem (bom vulgaren, ker ne mislim nekoga povozit, zato da bo lahko kdo drug hitreje vozil) naj se je..., na kratko povedano. Če imam nekoga zadaj, potem se ne bom vlekel, to sem že zgoraj zapisal.
- izven naselja sem v veliki večini primerov med hitrejšimi in moram prehitevat; verjamem, da nekateri to težko verjamejo
- na AC se vozim slabih 100 km/h na tempomatu. Če me ima na AC kdo problem prehiteti, potem ima drug problem in ne mene. Ob tem, da nikoli ne skačem ven in ustavljam zadaj koga hitrejšega.
Je pa tale moja kanta tudi ob nehypermiling vožnji konkretno varčna. Recimo iz Kopra do Sežane čez Italijo (večina ceste čez Italijo je omejitev 80 km/h), ko se cesta konkretno dvigne, s polnim avtom je poraba v Sežani 4,9 litra. Kar je noro...
Še en primer avta, ki sem ga imel prvič v roki:
Ob tem, da je bila povprečna poraba 3 litre pred hribovitim delom trase. Tukaj predvidevam, da je poraba itak lagala, ampak recimo, da bi tistih 5-10% še spravil dol, ko bi se na avto navadil. Po moji oceni, bi bila tukaj moja povprečna poraba absolutno pod 4 litre, verjetno nekje okrog 3,8 litra ali morda še manj.
Še zanimivost. pri moji kantici je normalno, da gledam trenutno porabo med 2 in 3 litre, pri tej Octaviji sem jo precejkrat imel med 1,5 in 2 litra.
Sem samo gledal. Še ena pripomba: prikaz priporočene prestave absolutno prezgodaj kaže višjo prestavo. Še bolj kot pri moji kantici.
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Ce bi mtl vzeli v kaksno ekipo kjer bi testirali porabo hybridov (on pa bi bil s svojo kravco), bi bila to slaba reklama za hybride.
Mah ne vem če. Glede na porabo od Oga in pretekle izkušnje bi si upal trditi, da bi Prius imel lepo nižjo porabo ob tem, da je moja relacija izrazito neprimerna za hibride. Le tisto ''jadranje'' me je zanimalo, če se da, ker drugače bi znalo biti pa bolj napeto. Bom moral enkrat preizkusit, le da najdem čas in avto
.
Še tole: primerjati hibrida in dizla na moji trasi je popolnoma neprimerno ali pa na katerikoli drugi trasi. Oba avtomobila sta pač namenjena/optimalna v nekem svojem področju in fajn je, da imamo kupci izbiro in si izberemo optimalen avto za svoje potrebe. Recimo sam bi takoj šel na hibrida, kljub temu, da imam za hibrida neprimerno relacijo, vendar trenutno še ni hibrida, ki bi mi omogočal TCO na nivoju moje kante. Oz. niti blizu temu (sploh ko prištejemo notranjo prostornost in prtljažnik). Tako da, zaenkrat bom še nekaj časa na traktorčku, čeprav me kar malo mika kakšna tri leta stara Ampera za 20 jurjev.
Pa še to: daleč, da se imam za najbolj varčnega voznika, ker kot rečeno, ne uporabljam nekaterih ekstremnih tehnik hypermilinga. Meni je najbolj udobna čimbolj enakomerna vožnja za kar je pogoj predvidevanje vnaprej (kar lepo prispeva tudi k varnosti). To pa potem samodejno zniža tudi porabo.
Recimo še en primer. Z bencinskim jajčkom od očeta: ista trasa, mama, naslednjič sem pa jaz peljal. Ob 30% višji povprečni hitrosti sem imel 1 deci nižjo porabo,
ob tem da sem ga parkrat še nagonil do konca, da se je malo spucal.