Mislim da je že naslov zgrešen, ker EV ali hibrid z jadranjem ne pridobita prav veliko. Pri klasični mašini je jadranje z mašino na OFF res velik prihranek, ker tipičen motor ko teče in nič ne dela kuri 0,5 l/h goriva, to je energetsko pomeni 5 kW konstantne parazitske porabe. Lahko z motorjem zaviraš in kuriš 0 l/100 km, ampak s trenjem zavira preveč in avto preveč upočasnjuje.
Električna energija iz baterije nima tako velikih parazitskih izgub, da bi s čisto odklopljenim pogonom kaj veliko pridobil.
Hibrid motor izklaplja v dosti širokem območju, da ti ni treba pazit ali je parazitske porabe res 0 W, še v N je parazitske porabe nekaj sto W, ki mora priti iz baterije preko pretvornikov do luči, radija, ECU ... Pri hibridu tisto območje med privzeto regeneracijo ali malo plina ali N nima prav veliko vpliva na porabo goriva. Pa tudi v N električni motor prejema energijo, ker motor s permanentnimi magneti ne pozna prostega teka.
Za varčno vožnjo hibrida se enostavno izogibaš stalnem izkoriščanju EV, torej da nisi dalj časa na gasu ravno toliko, da se ne prižge bencinski motor. Enostavno pospešiš z bencinskim motorjem, potem lahko jadraš z rahlim pritiskom na plin, nima veze ali pri tem kuriš 0W ali 200W ali 1 kW, samo da nisi v območju 5-8 kW iz baterije. Za tako vožnjo pa ni potrebnega nobenega pretiranega naprezanja in stalnega pogledovanja na merilnike.
Bottom line je, da je poraba pri hibridu samo eden od plusov, kateri pa ne more biti edini pogoj pri nakupu. Meni Toyotin hibrid predstavlja še najbližji približek EV vožnje za nekoga, ki si pravega EV ne more privoščit iz takih ali drugačnih razlogov (polnjenje, doseg). Ko bo folk spoznal bistvene prednosti EV pogona, bodo Toyotini hibridi prav zaradi tega pridobivali na tržnem deležu, ostali hibridi na principu klasičnih menjalnikov me ne prepričajo.