Huda nesreča na Dolenjki

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Jaz tudi mislim, da nekdo je moral to verižno reakcijo začet, iz nič ni nič bi se temu reklo.
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Nekje je en napisal al v tej temi ali eni drugi, kako da niso megle že prej opazili. Kako da so nesposobni.

Meglo v pasovih ponoči zagledaš točno v tistem trenutku ko posvetiš nanjo. To je 50 m pred sabo. oz. ko ti luči avta pred tabo izginejo izpred oči oz. če si pozoren, ko ta avto posveti nanjo. Prej je megla glede na naše oko črna, rako kot tudi vse ostalo okoli tebe.

Sem že enkrat napisal, kako sem šel prehitevat na Jeprci (od Reteč dalje), kjer je ravnina neskončna. Jasno nebo, nasproti nobenih luči, ko sem bil med prvim in drugim avtom (ja, dva naenkrat sem, sori, med njima je bilo pa kak meter varnostne) pa naenkrat, kot da bi mi zavezal belo ruto pred oči, vidljivost 2 metra, tolk da sem videl odsev delčka črte ob strani in posredi, nasproti pa dve oražni pikici, ki sta postajali izredno hitro beli in vse večji. Luči avtomobila nasproti, ki je bil izredno blizu, le da je pred meglo v tej smeri bila čista tema - se pravi nikogar nasproti. V normalnih okoliščinah.
Sem se cel tresel vse do Medvod, pa nič kriv, izpadel sem pa samomorilec.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.318
7.343
113
Ne vem ce mislis mene ampak - napisal sem, da ni bila megla na celotnem obmocju ker je nekaterim uspelo ustaviti kar pomeni da so nekaj morali videti (po njihovih izjavah luci ustavljenih vozil) da so lahk ustavili, ker na razdalji 3m se ne ustavis niti npri 50 na uro.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
Citat:
Uporabnik pediater pravi:
Nekje je en napisal al v tej temi ali eni drugi, kako da niso megle že prej opazili. Kako da so nesposobni.

Meglo v pasovih ponoči zagledaš točno v tistem trenutku ko posvetiš nanjo. To je 50 m pred sabo. oz. ko ti luči avta pred tabo izginejo izpred oči oz. če si pozoren, ko ta avto posveti nanjo. Prej je megla glede na naše oko črna, rako kot tudi vse ostalo okoli tebe.

Sem že enkrat napisal, kako sem šel prehitevat na Jeprci (od Reteč dalje), kjer je ravnina neskončna. Jasno nebo, nasproti nobenih luči, ko sem bil med prvim in drugim avtom (ja, dva naenkrat sem, sori, med njima je bilo pa kak meter varnostne) pa naenkrat, kot da bi mi zavezal belo ruto pred oči, vidljivost 2 metra, tolk da sem videl odsev delčka črte ob strani in posredi, nasproti pa dve oražni pikici, ki sta postajali izredno hitro beli in vse večji. Luči avtomobila nasproti, ki je bil izredno blizu, le da je pred meglo v tej smeri bila čista tema - se pravi nikogar nasproti. V normalnih okoliščinah.
Sem se cel tresel vse do Medvod, pa nič kriv, izpadel sem pa samomorilec.

Si ti kaj bral izjave udeležencev ? Vedeli so da je megla. Vedeli so da nič ne vidijo, kljub temo so dirkali ko norci. Za to ni opravičila!!! In ni se zgodilo ponoči...
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Nevem točno, ker nisem spremljal zadeve.

Samo odg. enemu, ki je rekel, da se meglo v pasovih opazi do časa. No, to ni res.
Vidim da je nesreča bila ob 16:30. No, takrat je že skoraj mrak. V bistvu najnevarnejši del dneva za vožnjo. Dvomim da se je megla videla.
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.318
7.343
113
Ni problem ali s eje megla videlaali ne. Ampak ko je prislo do prve nesrece, so ocitno nekateri stali izven megle ker so jih nekateri opazili in varno ustavili. Nato pa je prisla posiljka prehitrih ki jim pac ni ratalo zbremzat.
 

Fetici

Fizikalc
1. feb 2008
550
36
28
Najbolj zanimivo je bilo danes, ko sem šel v službo sem opazil, da se je število "meglenkarjev" povečalo za 50%
bonk.gif


Res bi moralo biti obvezno šolanje voznikov na 10 let, ker eni očitno pozabijo na cel CPP
uf-1.gif


Pa tudi glede na nekatere komentarje tukaj gor mi je jasno zakaj je stanje na naših cestah tako kot je
frown-1.gif
 

panoramic

Fizikalc
20. mar 2010
1.837
0
36
ksz

Dovolj je, da je prvi zabremzal iz 100 na 50, potem pa je po principu harmonike (ki se dogaja vedno ob zastojih) 10. avto moral že bremzati do 0 km/h. Tako da je glede krivde tukaj IMO nemogoče s prstom pokazati na koga. Po možnosti je bil zadnji avto (ki je moral bremzati že do 0 km/h) še v megli in ga ostali, ki so šele prihajali v pas megle, niso mogli videti ... and the rest is history.

Sem se v času, ko so po radiu prvič poročali o nesreči (okrog 17h) peljal z Gorenjske proti Lj, kjer je bila od Kranja naprej tudi megla v pasovih. Na srečo ne tako gosta, se je videlo kakšnih 15 - 20 metrov naprej. In ja - takšne megle ne vidiš, dokler nisi že praktično v njej.

Govoriti tukaj o neprilagojeni hitrosti in za vsako ceno iskati krivca pa je v primeru takšne nesreče IMO neokusno. Za takšne primere obstaja pojem višje sile, ko človek tudi če je naredil vse, kar je v dani situaciji mogel in moral, ne more preprečiti nastanka škodljive posledice. -
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Tale nesreča bo šla v anale po tragediji
frown-1.gif


In danes spet vidiš kretene tovornjakarje kako lepo nalepko 80-90 in gasa 100+....boli njih patka za ves svet, res bo treba gun met v avtu.

glede na to, da jaz že zelo dolgo nisem videl tovornjakarja, ki vozi več kot 95, in to, da imam verjetno precej več prevoženih km kot ti, bi rekel, da tebi laže števec, ti pa cel rdeč v glavo od jeze
 

Apollo8

Mahoney
15. avg 2007
15.318
7.343
113
Citat:
Uporabnik panoramic pravi:
ksz

Dovolj je, da je prvi zabremzal iz 100 na 50, potem pa je po principu harmonike (ki se dogaja vedno ob zastojih) 10. avto moral že bremzati do 0 km/h. Tako da je glede krivde tukaj IMO nemogoče s prstom pokazati na koga. Po možnosti je bil zadnji avto (ki je moral bremzati že do 0 km/h) še v megli in ga ostali, ki so šele prihajali v pas megle, niso mogli videti ... and the rest is history.

Sem se v času, ko so po radiu prvič poročali o nesreči (okrog 17h) peljal z Gorenjske proti Lj, kjer je bila od Kranja naprej tudi megla v pasovih. Na srečo ne tako gosta, se je videlo kakšnih 15 - 20 metrov naprej. In ja - takšne megle ne vidiš, dokler nisi že praktično v njej.

Govoriti tukaj o neprilagojeni hitrosti in za vsako ceno iskati krivca pa je v primeru takšne nesreče IMO neokusno. Za takšne primere obstaja pojem višje sile, ko človek tudi če je naredil vse, kar je v dani situaciji mogel in moral, ne more preprečiti nastanka škodljive posledice. -


Glede na izjave udeleženih je jasno, da nekaj v celi zgodbi ne štima - vsi enostavno niso bili v megli, poleg tega je bila megla v pasovih ze tudi pred tem odsekom. Dokazovati morebitne napake udelezenih bo tezko ce ne celo nemogoce, dejstvo pa je, da se ni zgodila naravna katastrofa ampak je del udeležencev z opustitvijo upostevanja nekaterih CPPpravil (prilagoditev hitrosti razmeram na cesti) vsaj delno pripomogel da je prislo do nesrece takih razseznosti. In ce otem govorimo ni to nic neokusnega. Tudi to da so se na blanci peljali cez hidroelektrarno je bila direktna krsitev pravil pa jih je zal 11 umrlo Pa smo govorili o tem inmorda je komu za v bodoce prebilo da se enih stvari pac ne pocne. In morda bo sedaj komu prebilo da ce je megla v pasovih da se ne mores vozitt 100, mogoce se niti 60 ne mores.


In ce se ugotovi osnovna razvrstitev vozil pred nesreco, se bo morda dalo pojasnit s kako hitrostjo je pripeljal tisti voznik, ki mu je svoje vozilo uspelo spravit cez ena tri ostala pred njim.

Nic ni crno belo kot je ze povedal SJTV1 v eni drugi temi. REs je da se tu ne bo moglo direktno kazat na krivca in da brez megle do tega verjetno ne bi prislo. Ampak kot ni vse crno, tudi ni vse belo in nekaj udelezencev te nesrece lahko pece vest.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Preventiva? V italiji (padska nižina) je megla včasih taka da našo meglo lahko imenujemo "meglica", tam imaš dejansko vidljivost 0 in to 100km. V takem primeru zaprejo AC oz. se hitrost močno omeji. Samo tam se pač megla ne pojavi iz prej na sedaj ampak se gosti nekaj ur. Sicer pa megla ni glavni vzrok, nekdo je naredil napako in potem so jo okoliščine potencirale .. torej en je krivec, ugotovit se pa tudi da!

Sam sem v padski nižini naletel na t.i. beli zid sredi dneva, ko od daleč misliš, da bo samo malo zmanjšana vidljivost, potem pa kar naenkrat ne vidiš 10 metrov pred sabo (torej pri 130 km/h). Sicer je bilo malo prometa pa nič se ni zgodilo, ampak da bi tam kakšen bil parkiran ...

Zato čisto zastopim, zakaj je prišlo do takega masovnega trčenja. To se v Italiji kar pogosto dogaja.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.461
147
63
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik lost1 pravi:
EDIT: večina ostalih slik pa katastrofa, a ne morejo imeti kaksnih boljših fotografov, poklicati novinarje, etc...
Saj res, tam neki čudni ljudje rešujejo življenja, namesto da bi raje poklicali novinarje za boljše slike.
rolleyes-1.gif

Bravo. Odlično razumes zadeve ki ti jih nekdo pove. Še mal pa se bos naucil poštevanko do 10.
A sem rekel da bo reševalec se igral fotografa?Mogoče gasilec? Ne.

Ene izmed boljših reklam so bile tiste posledice prometnih nesreč! In ko ti vidiš zadevo predstavljeno čim bolj realistično, se dejansko skoraj vživiš v dano situacijo.
Zakaj pa je toliko slik rušenja WTCja , poplav, požarov, etc...kako si drznejo slikati namesto da bi pomagali...

stupid-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik lost1 pravi:
Ene izmed boljših reklam so bile tiste posledice prometnih nesreč! In ko ti vidiš zadevo predstavljeno čim bolj realistično, se dejansko skoraj vživiš v dano situacijo.
In? Ker na cesti ne vidim učinka teh prikazov "realističnih situacij".
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
Citat:
Uporabnik KillaKHAN pravi:
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
Tale nesreča bo šla v anale po tragediji
frown-1.gif


In danes spet vidiš kretene tovornjakarje kako lepo nalepko 80-90 in gasa 100+....boli njih patka za ves svet, res bo treba gun met v avtu.

glede na to, da jaz že zelo dolgo nisem videl tovornjakarja, ki vozi več kot 95, in to, da imam verjetno precej več prevoženih km kot ti, bi rekel, da tebi laže števec, ti pa cel rdeč v glavo od jeze

vabljen na gorenjsko, vsak dan najdem koga z 100.....a kar veš kok km imam narejenih a ?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndrejD pravi:
https://www.alter.si/tabla/files/1072933-ac.jpg


Se lepo vidi kakšni bedaki so... Ne vidi niti črte pa gazi z 80km/h+...

Lej, pelješ, zagledaš meglo, zgleda kar gosta, vedno si se ravnal po črti in nikoli nisi videl vildljivosti manj kot 30 metrov. Zmanjšaš na 80, še zmanjšuješ, ko zapelješ noter in ugotoviuš da je vidljivost praktično 0, ampak čez sekundo ali 2 si na drugi strani zunaj, vidiš kolono, ustaviš. Vse OK. In vse ostane OK dokler se kolona ustavjenih ne podaljša toliko, da za pasom megle zmanjka prostora za ustavit do kolone. Potem zalne pokat, pa je lahko tisti pas megle samo 30 metrov dolg ...
Sam imam na stotisoče prevoženih kilometrov, pas em tako meglo, da se ne vidi res praktično ič videl morda 3x v vsem tem času, pa vedno (na srečo) ponoči, ko vsaj kako luč v tisti juhi opaziš. Podnevi pa res ne vidiš nič. Tega še nsiem doživel in vprašanje je, koliko bi zmanjšal pred to meglo ... Recimo, da bi na 50 na uro. Pa zapeljal noter, pa še spustil (v megli se načeloma ne bremza na polno, ker je to še bolj nevarno, razen če vidiš, da bo počilo), pa iz megle zapeljal s 40. In kaj mi to pomaga, če je tik za njo že ustavljen avto? Nič, z 40 na uro bi počil vanj. OK, bolje s 40 kot z 80 ampak holčem povedat, da je kombinacija megle brez vidljivosti + voznika, ki tega še nikoli ni videl (kamor verjetno sodi večina) pač recept, da poči - in tu vozniki pač niso krivi. Od človeka ne moreš pričakovati, da ukrepa v zvezi z nečem, česar ne pozna in si ne predstavlja.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Apollo8 pravi: ampak je del udeležencev z opustitvijo upostevanja nekaterih CPPpravil (prilagoditev hitrosti razmeram na cesti) vsaj delno pripomogel da je prislo do nesrece takih razseznosti.

Še enkrat: ne moreš od ljudi pričakovat da se prilagodijo nečemu, česar ne morejo pričakovat, ker česa takega še nikoli niso videli in si sploh ne predstavlajjo, da kaj takega obstaja. Prilagodili so se najbolje, kolikor so glede na svoje vozniško znanje mogli (malo posplošujem, ampak ne verjamem, da so prav vsi, ki so se zaleteli, neuravnovešeni divjaki - večina jih je normalnih, sicer varnih voznikov) - in to je tudi največ, kar lahko od voznika pričakuješ, kadar govorimo o odločitvi, ko je prepuščena znanju in izkušnjam voznika (kar "prilagojena hitrost" je, ker je treba zanjo imet znanje in izkušnje, ki jih v avtošoli in zakonu ne moreš dobiti).

Taka megla, kakršna se je zgodila, je za večino vlatenih voznikov znanstvena fantastika. Pričakovali in predstavljali so si jo toliko, kot avto, ki bi padel z nadvoza nad AC pred njih. Bi takemu, ki bi potem priletel vanj rekel, da je vozil z neprilagojeno hitrostjo?

Dajte se nekateri sprijaznit: včasih se zgodi višja siula. Takrat ne moreš nič, le upaš lahko, da boš ostal cel.
 

Fetici

Fizikalc
1. feb 2008
550
36
28
Mene pa zanima kako bi v taki situaciji reagiral sistem od Volvota, ki ima atomatsko zaviranje
sprasujem se.gif


Vem, da bi pač dobil enega v rit amapk hipotetično, če bi imeli ta sistem vsi avtomobili oz. vsaj večina!