ford focus 2018

cizy

Fizikalc
21. jul 2007
6.976
64
48
Tiguan R-line ima v serijski opremi radarski tempomat. :)

Sfiltriraš pa tako da na mobile.de obkljukaš "Spurhalteassistent" in/ali "Abstandstempomat", potem pa ugotoviš, da je odstotek Tiguanov s tema opcijama bistveno večji kot 5%.
 
Nazadnje urejeno:

hermann

Guru
19. mar 2014
9.653
6.515
113
passat ima radar od comfortline naprej, golf po ceniku sodeč tudi od comfortline naprej, kar efektivno pomeni praktično vse prodane
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Zato še enkrat, ti sistemi bodo zaživeli šele ko bodo serijsko v avtu ali kot dodatek pod preprostim imenom v katerem bo vse: Autopilot, Super Cruise, Co-Pilot360, TSS, ProPilot...
S prvim delom se strinjam, z drugim pa ne. Vsaj glede imena ne, ker te zadeve lepo zavajajo kupce v smeri, da imajo pa sedaj avtonomno vozilo, kar je pa daaaaaleč od resnice.
Dejstvo je, da so VAG avtomobili relativno dragi in bi s tem postali še bolj zlatarski, čeprav je proizvodni strošek teh zadev verjetno par 10 EUR, če sploh. Vsi pa vemo, da noben proizvajalec ni dobrodelna ustanova...

Sem že seciral ta problem nešteto dodatkov VAG grupe, npr. kolega je lani dobil novega službenega Superba, a misliš da ima notri radarski tempomat in lane assist? Isto nek drug kolega s svojim Tiguanom RLine DSG za ca. 40k€, ne Radar ne Lane assist. Res me zanima koliko Golfov, Passatov, Tiguanov je bilo prodanih s tem dodatkom, morda 5%? Recimo da kupujem rabljen VAG avto, kako filtriram zadetke, ki imajo ta dodatek? Če v mobile.de izberem VW, od 2016 dalje in vpišem pod opis "Lane" mi ostane samo še 0,1% prvotnih zadetkov.

Torej VAG ima vse, zna vse in je najboljši in vedno prvi... ko pa pogledaš na cesto se pa tega nikjer ne vidi, what gives? Znajo delat dobro PR sceno, tudi električnega Audija e-tron napovedujejo že od leta 2009, zdaj, zdaj bo na cesti.
Torej, jaz sem ti odgovoril, da to ne drži, da tega nikjer ne vidiš. Zadeva je že na cesti, ni pa še tako razširjena, ker je pri nas blink blink pomembnejši kot pa varnost, ki je sosed ne vidi. Precej avtov, ki pridejo k meni ima namreč že kakšen asistenčni sistem (na oko bi rekel vsaj 20%). Zavedam se, da to seveda NI statistično pomemben podatek.

Dejstvo je, da se stvari spreminjajo:
Up ima že od začetka serijski Front Assist
Passat B8 ima že od začetka od Comfortline naprej serijski ACC s Front Assist sistemom
Golf 7.5 ima isto od Comfortline naprej serijski ACC s Front Assist sistemom
T-Roc ima serijski Lane Assist in Light Assist od najbolj oskubljene verzije naprej, že od naslednje opreme (Style) je pa tudi ACC s Front Assistom serijski

Pač, vse je stvar prodajne politike. Ti pa takole povem: pri Golf-u je stal ACC s Front Assistom 320 EUR. 320 EUR... Moje osebno mnenje je, da kdor tega ne kupi, je nor.
Pri Golf-u 7.5 imaš sedaj za jurja tole:
sistem za prepoznavanje prometnih znakov
asistenca za avtomatsko prilagajanje dolgih luči Dynamic Light Assist
asistenca za zastoje
asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu Lane Assist
Blind Spot senzor
Emergency Assist (samo v kombinaciji z DSG menjalnikom in navigacijskim sistemom)
Če tole ni dober deal... Ja, moraš imeti še LED luči in navi in dsg... Ampak ja, to je pač drugi avto potem.

Še glede tvoje Toyote: ja, dejansko dajejo serijsko določene zadeve noter, ampak brez zamere tisto kar je v Toyoti Prius recimo serijsko nima za burek v primerjavi z delovanjem teh sistemov pri VAG grupi. Recimo prepoznava prometnih znakov: lahko se le rolaš po tleh, ker je stvar neuporabna. Lane Assist tudi ni sposoben takšne vožnje kot pri recimo Golf-u. Da ne govorimo o prvem sistemu v recimo še aktualnem Aurisu... Zadeva je kul, ker jo dobiš za relativno male pare, ampak je pa bolj v povojih še vse skupaj. Vsekakor pa bistveno bolje kot nič. High Beam Assist recimo dela brezhibno.

In sam osebno raje zavestno skeširam nekaj denarja za to, da zadeva potem deluje, kot pa dobim nekaj zraven, kar bom potem samo preklinjal.

Recimo, še delovanje Emergency Assist sistema in ne boš verjel, ga ima kar nekaj Passatov pri nas, Arteoni pa praktično vsi katere sem delal:
Jaz lahko rečem le kapo dol inženirjem, ki so tole tako premišljeno spravili skupaj ob trenutno uporabljeni tehnologiji in upam, da se bo zadeva v dokaj kratkem času razširila na vse proizvajalce.

In govorimo o zadevah, ki so dosegljive za normalen denar že precej časa v normalnih vozilih. Tega, da so pri nas bolj pomembna platišča in ostali blink blink za katerim se slinijo sosedi kot pa varnost, pa žal midva ne moreva spremeniti.
In zadeve se kot sem rekel, že spreminjajo, poglej recimo T-Roc-a in serijsko varnostno opremo... Tudi pri vseh ostalih proizvajalcih se ponudba varnostnih sistemov konkretno izboljšuje, kar lahko le pozdravljam. In z vsako generacijo so ti sistemi opazno boljši :).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Za radasrki tempomat se strinjam, saj to da avto opravi NCAP od 2017 dalje s 5 zvezdiacmi pač mora praktično imeti ves hardware radarskega tempomata, tako da software, ki to omogoča proizvajalca stane samo razvoj, tako da tistih 320€ je v resnici drago, ampak jasno to delajo vsi in če se da zaračunat zaračunaš.

Lane assist je pa čisto druga zgodba, obstaja:
- samo piskanje ob prehodu - veliko je teh vozil
- ping pong levo desno znotraj pasu - veliko je teh vozil, npr. novi Prius, ki si ga omenil, kot zanimivost stari (2010) Prius se je znal držati na sredini pasu.
- držanje znotraj voznega pasu - na cesti jih je samo peščica, pa po mojem ni to tak tehnični problem ampak bolj varnostni, ker se hitro znajdeš na zagovorni klopi kot Tesla.

To da ta zadnja varinata prihaja na pol serijsko v C segment kot nek low cost paket je vsekakor konkurenčna prednost, ali pa vsaj v koraku s konkurenco.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Jaz grem skorajda čez vse znamke, zadnja leta "premium", pa bi z veseljem imel spet Forda. Na pogled me kakšna stvar kje moti, sicer me pa zanimajo samo najbolj opremljene zadeve ala ST, RS, Titanium ipd.

Za BMW, Audi, Mercedes... za vse bi lahko spisal vsaj en listek neverjetnih minusov, ki jih ne bi pričakovali za 60k€. Mazdo tudi vozim pa mi je nekaj stvari všeč, pri drugih bi pa veliko raje Forda.

Je pa težko iz zadnjega pogona pri BMW it potem na Forda kdaj "nazaj", iz Audija bi lahko šel, bi pa pogrešal estetiko. :)
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.453
1.906
113
Za BMW, Audi, Mercedes... za vse bi lahko spisal vsaj en listek neverjetnih minusov, ki jih ne bi pričakovali za 60k€
Bom js enega od BMW. Trojke konkretno. Lane assista ni na voljo. Sploh ne, v nobeni obliki in za noben denar. Ponujajo piskanje ko zapelješ čez črto, to je pa to.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
To men še ni minus, prej plus če bi lahko avto ceneje dobil. :)

Sicer sem ciljal na kvaliteto in različne hibe ne pomankanje elektronike, to pač drugo kupiš pa je rešeno.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
BMW je sto let za luno kar se tiče dotičnih sistemov. V Sloveniji za test dobit BMW z radarskim ali slednjim ekvivalentnim tempomatom je skorajda nemogoče.

Povečini pa te asistenčne sisteme za vožnjo skoraj noben proizvajalec ne razvija ali dela sam. V večini primerov kupujejo od OEM proizvajalcev in spakirajo v avto. Proizvajalcev slednjih je pa že cel kup. Največji v Nemčiji recimo Continental. Naklikaš naročilo od njih in dobiš. Ne rabi 5000 inženirjev zaposlovat. Njihov čip da komando, volan zavrti za 10 stopinj na desno, pritisni žlajfo, zapiskaj šoferju, da je kreten, vse po klasičnem OBD vodilu v avtu. :)
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Za radasrki tempomat se strinjam, saj to da avto opravi NCAP od 2017 dalje s 5 zvezdiacmi pač mora praktično imeti ves hardware radarskega tempomata, tako da software, ki to omogoča proizvajalca stane samo razvoj, tako da tistih 320€ je v resnici drago, ampak jasno to delajo vsi in če se da zaračunat zaračunaš.

Lane assist je pa čisto druga zgodba, obstaja:
- samo piskanje ob prehodu - veliko je teh vozil
- ping pong levo desno znotraj pasu - veliko je teh vozil, npr. novi Prius, ki si ga omenil, kot zanimivost stari (2010) Prius se je znal držati na sredini pasu.
- držanje znotraj voznega pasu - na cesti jih je samo peščica, pa po mojem ni to tak tehnični problem ampak bolj varnostni, ker se hitro znajdeš na zagovorni klopi kot Tesla.

To da ta zadnja varinata prihaja na pol serijsko v C segment kot nek low cost paket je vsekakor konkurenčna prednost, ali pa vsaj v koraku s konkurenco.
Še enkrat: to zadnjo varianto ima VW Golf 7 in ostali derivati na MQB platformi na voljo že od leta 2013 ;). Sicer za doplačilo, ampak cena je bila tudi takrat okrog 700 EUR (skupaj z DLA sistemom), tako da ni bila ravno bogatija.

Še komentar na Lane Assist: recimo v A6-ki te zadeva ''šetka'' od črte do črte, kar mi ni popolnoma nič jasno, glede na položaj (in ceno) posameznih znamk znotraj koncerna.

BMW je sto let za luno kar se tiče dotičnih sistemov. V Sloveniji za test dobit BMW z radarskim ali slednjim ekvivalentnim tempomatom je skorajda nemogoče.

Povečini pa te asistenčne sisteme za vožnjo skoraj noben proizvajalec ne razvija ali dela sam. V večini primerov kupujejo od OEM proizvajalcev in spakirajo v avto. Proizvajalcev slednjih je pa že cel kup. Največji v Nemčiji recimo Continental. Naklikaš naročilo od njih in dobiš. Ne rabi 5000 inženirjev zaposlovat. Njihov čip da komando, volan zavrti za 10 stopinj na desno, pritisni žlajfo, zapiskaj šoferju, da je kreten, vse po klasičnem OBD vodilu v avtu. :)
Tako simpl, pa še vedno je toliko sistemov, ki ne delujejo ravno tako kot bi morali... Vse je samo par klikov in je, a ne? ;).

BTW: ni OBD vodilo, ampak CAN vodilo ;).
 

Bossek

Pripravnik
24. sep 2007
668
7
18
bostjan.muha.cc
Je ze kaj znanega glede motorjev in menjalnika? Na ford.de pod konfigurator nekako ni moznost avtomatika z bencinarjem (samo diesel).
 

Nitroo

Fizikalc
27. jan 2009
507
67
28
Meni je teorija glede zavarovalnic kristalno jasna ampak malo te pa moram drkat, če so ti fordi tako pri srcu a ne

Vseno pa iz cene zavarovanja zelo težko sklepaš, da je to samo posledica števila škodnih primerov iz preteklosti, če pa na to ceno vplivajo tudi nabavna cena vozil (a jebi ga, en golf je že v osnovi dražji in ima med dodatki na voljo neprimerno več tehničnih igrač kot nek focus, ki se jih (karikiram) kupuje v akciji za 11990, in so popravila jasno dražja), cena nadomestnih delov, urna postavka servisa in še in še

Jaz bom še naprej živel v prepričanju, da obstaja dno, pod njim pa opel pa ford. Pa srečno.
Hja... Imel mondea 5 lit, nič težav, žena focusa 9 let nič težav, sedaj ima astro spet nič težav... Jaz trenutno vozim passata že 7 let.... Prva okvara 2 meseca po izteku garancije in sedaj enkrat letno neko sranje... Tako da.... Jebeš Adac
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.744
15.799
113
BMW je sto let za luno kar se tiče dotičnih sistemov. V Sloveniji za test dobit BMW z radarskim ali slednjim ekvivalentnim tempomatom je skorajda nemogoče.

A zato, ker se ga ne da dobiti za testno vožnjo, je BMW 100 let za časom (in ne za luno :D ) ali imaš kak bolj konkreten razlog? Me zelo zanima v kolikor se ve za kak minus bmwjevega radarskega tempomata, hvala.

Kar se pa BMW lane assista tiče je pa glede na zakonodajo, ki še ne dovoljuje avtonomne vožnje vozila ter glede na splošno (ne)smiselnost avtonomne vožnje dandanes meni povsem OK, da mi v primeru da recimo zaradi prevelike utrujenosti in slabe zbranosti zapeljem na stransko črto na levi ali desni strani voznega pasu, močno zavibrira cel volan (in nič ne piska kot pišejo nekateri).
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.744
15.799
113
Bom js enega od BMW. Trojke konkretno. Lane assista ni na voljo. Sploh ne, v nobeni obliki in za noben denar. Ponujajo piskanje ko zapelješ čez črto, to je pa to.

Tresenje volana in ne piskanje. Ali pa imam samo jaz tako nastavljeno, kaj pa vem. Mi je pa kot že prej napisano, tak sistem povsem zadovoljiv saj v tako sranje kot ga imamo dandanes na naših cestah še ni priporočljivo vklapljat že skorajda povsem samovozeča vozila, saj so le-ta samovozeča samo dokler nebi prišlo do kakšne kritične situacije potem pa vprašanje kaj bi sledilo. In kolikor je folk na splošno glup, bi se sigurno našli talenti, ki bi v takih avtih vozili s tablico v naročju in gledali kak film ali pa počeli kaj drugega podobno zgrešenega. Osebno pač podpiram idejo, da so avtonomna vozila super v kolikor bi bila taka vozila na cesti v veliki večini ali pa samo taka. Dokler pa imamo na cesti tako mešanico vsega je pa bolje ne dajati potuhe voznikov v obliki lane assista, ki bi ti sam vozil avto na daljše razdalje.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Tresenje volana in ne piskanje. Ali pa imam samo jaz tako nastavljeno, kaj pa vem. Mi je pa kot že prej napisano, tak sistem povsem zadovoljiv saj v tako sranje kot ga imamo dandanes na naših cestah še ni priporočljivo vklapljat že skorajda povsem samovozeča vozila, saj so le-ta samovozeča samo dokler nebi prišlo do kakšne kritične situacije potem pa vprašanje kaj bi sledilo. In kolikor je folk na splošno glup, bi se sigurno našli talenti, ki bi v takih avtih vozili s tablico v naročju in gledali kak film ali pa počeli kaj drugega podobno zgrešenega. Osebno pač podpiram idejo, da so avtonomna vozila super v kolikor bi bila taka vozila na cesti v veliki večini ali pa samo taka. Dokler pa imamo na cesti tako mešanico vsega je pa bolje ne dajati potuhe voznikov v obliki lane assista, ki bi ti sam vozil avto na daljše razdalje.
Se strnjam. Je že MTL objavil video kako je 'nadmudril' tak sistem da je izvajal avtonomno vožnjo. Tudi meni je opozarjanje dovolj... in je tako zoprno da raje ne vozim po črtah oz. uporabljam smernike pri menjavi voznih pasov.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Je ze kaj znanega glede motorjev in menjalnika? Na ford.de pod konfigurator nekako ni moznost avtomatika z bencinarjem (samo diesel).
Ford’s new quick-shifting eight-speed automatic transmission is engineered to further optimize fuel-efficiency and deliver responsive performance. Available with 125 PS 1.0-liter EcoBoost, 150 PS 1.5-liter EcoBoost, 120 PS 1.5-liter EcoBlue and 150 PS 2.0-liter EcoBlue.

Ni pa nujno da bo to že vse takoj na voljo, to pa morajo vedet prodajalci.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Če BMW samo piska zakaj mam jaz pol tolk kablov in nek motorček v volanu? :p
IMG_20170614_173541.jpgIMG_20170614_181234.jpg
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Dokler pa imamo na cesti tako mešanico vsega je pa bolje ne dajati potuhe voznikov v obliki lane assista, ki bi ti sam vozil avto na daljše razdalje.
Vidiš, iz tega izvira osnovno nerazumevanje sistemov za ohranjanje na voznem pasu. Tukaj je Tesla naredila veliko sranje s svojim ''Avtopilotom'' in ljudje sedaj mislijo, da imajo kar naenkrat avtonomno vozilo, če kupijo Lane Assist. Zraven še kakšen prodajalec kaj naloži in imamo potem povsem nepotrebne prometne nesreče.
Torej, da razčistiva: ti sistemi nikakor NISO sistemi za avtonomno vožnjo in to seveda vključuje tudi VAG-ov Lane Assist.
Ti praviš, da ti je dovolj, da ti volan vibrira. No, sedaj si pa predstavljaj, da ti sistem namesto vibracij lepo poriva volan nazaj na sredino pasu (counter-steer). In to že prej preden si ti na črti. A ni to z varnostnega vidika bolje? Če želit iti čez, te bo sistem še vedno pustil, le malo več ''napora'' boš moral dati zraven.
Torej, ko boš razščistil pri sebi, da Lane Assist ni sistem za samodejno vožnjo, temveč varnostni pripomoček za vožnjo, ki jo voznik izvaja, tako kot tvoj sistem z vibriranjem volana, boš ugotovil, da je ta zadeva dejansko korak naprej. Predlagam, da se greš enkrat zapeljat na daljšo vožnjo z avtom s tem sistemom, pa potem napiši svoje izkušnje. Ko se jaz peljem s kakšnim avtom, ki le piska ali pa volan vibrira, se mi zdi kot predpotopna tehnologija.

Da dodam še en video. Z manjšim tweakom se lahko še jakost korigiranja volana nastavlja:cool::

PS: Če boš šel na testno vožnjo nujno preveri, da je Adaptive lane guidance vključen, sicer te bo sistem ''šetkal'' od leve do desne črte in nazaj, kar meni dvigne vse kocine gor...
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.744
15.799
113
Vidiš, iz tega izvira osnovno nerazumevanje sistemov za ohranjanje na voznem pasu. Tukaj je Tesla naredila veliko sranje s svojim ''Avtopilotom'' in ljudje sedaj mislijo, da imajo kar naenkrat avtonomno vozilo, če kupijo Lane Assist. Zraven še kakšen prodajalec kaj naloži in imamo potem povsem nepotrebne prometne nesreče.
Torej, da razčistiva...

Mislim, da sem se prej malce nerodno izrazil - meni je povsem jasno, da je to lahko zelo super pomagalo ampak ker si ljudje marsikaj razlagajo po svoje plus opcija prodajalca kot si omenil prej lahko to pripelje do zelo zoprnih situacij na cesti in samo zaradi tega sem bolj pristaš pomočniku za vožnjo v obliki opozorila kot da da ta pomočnik sam delno upravlja z vozilom pa čeprav zgolj 12sekund, ki jih z določenimi dodelavami lahko raztegnemo v neskončnost. Če sem pa lahko povsem subjektiven pa bi veliko raje videl, da mi avto sam sebe porine nazaj na sredino pasu kot pa da mi zgolj zatrese volan saj to v določenih (slabih) primerih ni dovolj da rešiš situacijo.
Sva na isti strani :nazdravje:
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Ok, potem se razumeva :).
No, vsekakor bi bilo res škoda, da se te sisteme ne vgrajuje v več avtomobilov, ker ljudje potem napačno mislijo, da imajo avtonomno vozilo.
To je pač trenutna tehnologija zmožna in moje mnenje je, da ta sistem konkretno dvigne varnost pri vožnji, čeprav ni vsemogočen. Seveda ob predpogoju, da ga uporabljaš kot je potrebno.