Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
To že par let ne drži več.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
Daj znamke in modele na plano. Pa govorimo o avtomobilih za rajo ne o premium modelih. Pri PHEV ima še Toyota previsoko ceno. Verjamem, da je EU-ju v interesu, da so evropski proizvajalci/znamke dober pri PHEV in EV-jih, samo kaj ko se je 20 let delano na dizlih in bencinarjih in nižanju porabe brez uporabe elektrike. Meni je pri Toyoti fascinantno, da v 20 letih ni Priusov princip dobil spodobne konkurence. Niti azijci niso nič naredili na tem. Hyundai napoveduje hibrida z ročnim menjalnikom v avgustu 2016.Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
EUju je še kako v interesu. In nekateri evropski šproizvajalci so pri PHEV in EV zelo dobri.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:Glede prevoznih sredstev, avtomobilov, pa EU-ju ni ravno v interesu, da se kaj veliko spremeni. Edini proizvajalec, ki lahko s hibridno tehnologijo - tukaj ne štejem plug in hibridov - cenovno konkurira ICE-jem je Toyota, ki pa ni Evropska znamka. Ostali capljajo 20 led zadaj, žal.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Pozablja se, da je največja subvencija OVE skrita, to ni sama cena odkupa, temveč zagotovljen odkup, ko piha veter ali sije sonce.
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
To že par let ne drži več.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
Tile dve trditvi mi pa s teorijo ne gresta skupaj. Pri fotovoltaiki je že sama narava fotodiode, taka da gre večina sončne energije v toploto. Vsak polprevodnik ima energijsko špranjo (energija, ki je potrebna, da en elektron postane prost). Vsi fotoni, ki imajo manjšo energijo kot je energijska špranja polprevodnika v sončni celici, gredo 100% v topoloto, vsi fotoni z večjo energijo od energijske špranje pa so sposobni izbiti elektron, s čimer proizvedejo toliko energije kot je energijska špranja polprevodnika, višek pa gre spet v toploto. Potem pa so še fotoni, ki gredo preprosto skozi sončno celico. Pri sončni termoelektrarni pa gre vsa energija v toploto. Drži pa, da rbiš za proizvodnjo elektrike paro.
Daj znamke in modele na plano. Pa govorimo o avtomobilih za rajo ne o premium modelih. Pri PHEV ima še Toyota previsoko ceno. Verjamem, da je EU-ju v interesu, da so evropski proizvajalci/znamke dober pri PHEV in EV-jih, samo kaj ko se je 20 let delano na dizlih in bencinarjih in nižanju porabe brez uporabe elektrike. Meni je pri Toyoti fascinantno, da v 20 letih ni Priusov princip dobil spodobne konkurence. Niti azijci niso nič naredili na tem. Hyundai napoveduje hibrida z ročnim menjalnikom v avgustu 2016.Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
EUju je še kako v interesu. In nekateri evropski šproizvajalci so pri PHEV in EV zelo dobri.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:Glede prevoznih sredstev, avtomobilov, pa EU-ju ni ravno v interesu, da se kaj veliko spremeni. Edini proizvajalec, ki lahko s hibridno tehnologijo - tukaj ne štejem plug in hibridov - cenovno konkurira ICE-jem je Toyota, ki pa ni Evropska znamka. Ostali capljajo 20 led zadaj, žal.
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
To že par let ne drži več.Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
Tile dve trditvi mi pa s teorijo ne gresta skupaj. Pri fotovoltaiki je že sama narava fotodiode, taka da gre večina sončne energije v toploto. Vsak polprevodnik ima energijsko špranjo (energija, ki je potrebna, da en elektron postane prost). Vsi fotoni, ki imajo manjšo energijo kot je energijska špranja polprevodnika v sončni celici, gredo 100% v topoloto, vsi fotoni z večjo energijo od energijske špranje pa so sposobni izbiti elektron, s čimer proizvedejo toliko energije kot je energijska špranja polprevodnika, višek pa gre spet v toploto. Potem pa so še fotoni, ki gredo preprosto skozi sončno celico. Pri sončni termoelektrarni pa gre vsa energija v toploto. Drži pa, da rbiš za proizvodnjo elektrike paro.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).
Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),
Pa ne sodi cen po SLO standardih ...
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
[
Nisem pisal le o izkoristku, ker obstajajo še drugi kriteriji, da je stvar uporabna v RL. Moji odgovori so bili točno in samo odgovri na citirane trditve, nič več, nič manj.
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).
Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),
Pa ne sodi cen po SLO standardih ...
Na tole pa moram replicirat. PHEV-ji, ki si jih naštel so vsi v rangu 30K€+, nekateri celo 40K€+, medtem ko Toyota hibride (ne priključne hibride) prodaja že za manj kot 25k€, torej ceno dizla spodnjega srednjega ali srednjega razreda. EV-ji so še precej v povojih. Mimogrede e-Golfa sem že vozil, če je to prihodnost avtomobilizma, potem gremo nazaj v preteklost.
To da prius ni dobil konkurence, ker je politika provala naprej dizle, ne verjamem. Samo VAG grupa že skoraj 10 let dela na prototipnih hibridih, mislim na Seat Leon twindrive in pozneje Seat Leon Verde, Napovedi so bile, da bo nekaj prišlo na trg že 2015, pa je samo pregrešno drag Golf GTE in pa še dražji eTron.
Ioniq res ne bo imel ročnega menjalnika, bo imel pa robotiziranega, se posipam s pepelom. Kako hudiča nikomur še ni uspelo stuhtat fore od Toyote, ki je pri svojih HSD-jih menjalnik vrgla ven in ga nadomestila s PSD-jem. Mimogrede zadnja generacija Priusa (model 2016) mi je celo na zunaj všeč, pa tudi prišel je do nivoja, kjer je vsaj na papirju zanimiv zame - dosegel je max hitrost samo na elektriko 60 km/h.
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
[
Nisem pisal le o izkoristku, ker obstajajo še drugi kriteriji, da je stvar uporabna v RL. Moji odgovori so bili točno in samo odgovri na citirane trditve, nič več, nič manj.
Prosim razsvetili me glede teh drugih kriterijev pri fotovoltaiki. Pa še to me zanima kako naredijo monokristalni silicij z manj energije? Da dobiš monokristalni silicij je treba ingote precej segreti.
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Pozablja se, da je največja subvencija OVE skrita, to ni sama cena odkupa, temveč zagotovljen odkup, ko piha veter ali sije sonce.
In tudi to je nepotrebno. OK, je potrebno, da generalno gledamo čim več elektrike proizvedemo iz OV, tu so v resnici stroški drugotnega pomena, ampak če gledamo tehnično, ni treba, če so stvari prav narejene. Vetrnico se da upočasnit/ustavit, solarni panel se da prekrit ...
Če poznaš diagram obremenitve električnega omrežja potem veš, da je največja poraba električne energije preko dneva in najmanjša preko noči. S pomočjo fotovoltaike pa dobimo največ energije preko dneva. Ta proizvodnja je tudi razpršena, zato ni toliko izgub s prenosom in potreb po izgradnji novih daljnovodov (stroški, trajna degradacija narave, vplivi sevanja....).Citat:
Uporabnik Gavran pravi:
Žal je energija iz OVE v realnosti neuporabna. Leto ima 8760 ur, od tega je za proizvodnjo iz panelov primernih le cca 1000 ur, ostalo je ali noč ali oblačno ali pa so paneli zasneženi (račun glede na inštalirano moč). Torej, za ostalih 7000 ur rabimo polno moč klasičnih virov ali pa shranjevanje energije recimo v Avče, kjer imaš izkoristek cca 70%. Veter ima na letnem nivoju cca 2000 ur razpoložljivosti, v ostalem času rabiš klasiko. Da je stvar še slabša, imaš na razpolago v osnovi dva načina (razen Avč) - plinske elektrarne, kjer je cena elektrike visoka (zato ima naža Brestanica tako malo delovnih ur in veliko število zagonov) ali pa delovanje Šoštanja na tehnološkem minimumu samo zato, da gre lahko v proizvodnjo takoj, ko se nad Slovenijo pooblači in pa seveda vsak večer. Torej, tudi če bi imeli postavljenih 9999999999999999MW panelov, bi zaradi nezanesljivosti termoelektrarne še vedno delovale in kurile premog samo zato, da so pripravljene za proizvodnjo takoj, ko se pooblači, najkasneje pa vsak večer, ko se znoči. Rezultat - Šoštanj proizvaja dvakrat dražje kot bi lahko brez panelov, ker mora velik del časa brez proizvodnje kuriti, mi pa plačujemo drage subvencije za proizvodnjo iz panelov in ventilatorjev. Dvojna škoda za naš žep. Nemci so šli tu še precej dlje, zato je pri njih elektrika toliko dražja.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
P.S. novi Prius gre ca. 115 kmh v EV oz. to je meja kjer ni potrebno ICE vrteti v prazno zaradi previsokih obratov MG. Andy bo pač še nekaj časa preferiral GM in pljuval čez Toyoto, jaz pa ravno obratno.Pač vsak svojega hvali.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Sam menim, da preko 50% OVE v omrežju greš zelo težko, morda zna to kdo pokomentirat, ki kaj več ve o tem?
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
P.S. novi Prius gre ca. 115 kmh v EV oz. to je meja kjer ni potrebno ICE vrteti v prazno zaradi previsokih obratov MG. Andy bo pač še nekaj časa preferiral GM in pljuval čez Toyoto, jaz pa ravno obratno.Pač vsak svojega hvali.
Navadni Prius ali Prius Prime?
Kar se pljuvanja tiče - tehnologija Priusa je super in nič ne pljuvam čez. Glede designa imam pa drugo mnenje.