Električna energija

  • Ustvarjalec teme Izbrisan uporabnik 474
  • Začetni datum

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Kaj pa sploh dela ta Bisol? Kolikor je meni poznano, uvaža posamezne celice in jih pakira v panele.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.111
3.172
113
Pri tem njegovem načrtu je samo ena pomankljivost, tiste 3 GW vetrnic ki bi jih zgradil seveda ni niti približno ekvivalent 3GW NE če dodaš tudi baterije zadaj. Lansko leto so tak primer predstavili na energetski konferenci. Uničnovitost vetrnih elektrarn je bila na stopnji 10-15%, namesto baterij so bile predvidene črpalne elektrarne ki imajo seveda večje izgube kot baterije ampak so cenejše. Trenutno vse vetrne elektrarne severne Evrope komaj da zadostijo pasovni energiji Slovenije (konica 1500 MW). kar pomeni imaš to moč 24/7 na razpolago. Ampak tega seveda tisti ki se s tem ne ukvarjajo ne vidijo in vsak enači eno moč z drugo.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.424
535
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.


Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
To že par let ne drži več.

Tile dve trditvi mi pa s teorijo ne gresta skupaj. Pri fotovoltaiki je že sama narava fotodiode, taka da gre večina sončne energije v toploto. Vsak polprevodnik ima energijsko špranjo (energija, ki je potrebna, da en elektron postane prost). Vsi fotoni, ki imajo manjšo energijo kot je energijska špranja polprevodnika v sončni celici, gredo 100% v topoloto, vsi fotoni z večjo energijo od energijske špranje pa so sposobni izbiti elektron, s čimer proizvedejo toliko energije kot je energijska špranja polprevodnika, višek pa gre spet v toploto. Potem pa so še fotoni, ki gredo preprosto skozi sončno celico. Pri sončni termoelektrarni pa gre vsa energija v toploto. Drži pa, da rbiš za proizvodnjo elektrike paro.


Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:Glede prevoznih sredstev, avtomobilov, pa EU-ju ni ravno v interesu, da se kaj veliko spremeni. Edini proizvajalec, ki lahko s hibridno tehnologijo - tukaj ne štejem plug in hibridov - cenovno konkurira ICE-jem je Toyota, ki pa ni Evropska znamka. Ostali capljajo 20 led zadaj, žal.
EUju je še kako v interesu. In nekateri evropski šproizvajalci so pri PHEV in EV zelo dobri.
Daj znamke in modele na plano. Pa govorimo o avtomobilih za rajo ne o premium modelih. Pri PHEV ima še Toyota previsoko ceno. Verjamem, da je EU-ju v interesu, da so evropski proizvajalci/znamke dober pri PHEV in EV-jih, samo kaj ko se je 20 let delano na dizlih in bencinarjih in nižanju porabe brez uporabe elektrike. Meni je pri Toyoti fascinantno, da v 20 letih ni Priusov princip dobil spodobne konkurence. Niti azijci niso nič naredili na tem. Hyundai napoveduje hibrida z ročnim menjalnikom v avgustu 2016.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Pozablja se, da je največja subvencija OVE skrita, to ni sama cena odkupa, temveč zagotovljen odkup, ko piha veter ali sije sonce.

In tudi to je nepotrebno. OK, je potrebno, da generalno gledamo čim več elektrike proizvedemo iz OV, tu so v resnici stroški drugotnega pomena, ampak če gledamo tehnično, ni treba, če so stvari prav narejene. Vetrnico se da upočasnit/ustavit, solarni panel se da prekrit ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.


Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
To že par let ne drži več.

Tile dve trditvi mi pa s teorijo ne gresta skupaj. Pri fotovoltaiki je že sama narava fotodiode, taka da gre večina sončne energije v toploto. Vsak polprevodnik ima energijsko špranjo (energija, ki je potrebna, da en elektron postane prost). Vsi fotoni, ki imajo manjšo energijo kot je energijska špranja polprevodnika v sončni celici, gredo 100% v topoloto, vsi fotoni z večjo energijo od energijske špranje pa so sposobni izbiti elektron, s čimer proizvedejo toliko energije kot je energijska špranja polprevodnika, višek pa gre spet v toploto. Potem pa so še fotoni, ki gredo preprosto skozi sončno celico. Pri sončni termoelektrarni pa gre vsa energija v toploto. Drži pa, da rbiš za proizvodnjo elektrike paro.


Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:Glede prevoznih sredstev, avtomobilov, pa EU-ju ni ravno v interesu, da se kaj veliko spremeni. Edini proizvajalec, ki lahko s hibridno tehnologijo - tukaj ne štejem plug in hibridov - cenovno konkurira ICE-jem je Toyota, ki pa ni Evropska znamka. Ostali capljajo 20 led zadaj, žal.
EUju je še kako v interesu. In nekateri evropski šproizvajalci so pri PHEV in EV zelo dobri.
Daj znamke in modele na plano. Pa govorimo o avtomobilih za rajo ne o premium modelih. Pri PHEV ima še Toyota previsoko ceno. Verjamem, da je EU-ju v interesu, da so evropski proizvajalci/znamke dober pri PHEV in EV-jih, samo kaj ko se je 20 let delano na dizlih in bencinarjih in nižanju porabe brez uporabe elektrike. Meni je pri Toyoti fascinantno, da v 20 letih ni Priusov princip dobil spodobne konkurence. Niti azijci niso nič naredili na tem. Hyundai napoveduje hibrida z ročnim menjalnikom v avgustu 2016.

Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).

Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),

Pa ne sodi cen po SLO standardih ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Dolgoročno vidim pri alternativnih virih energije velik smisel v sončnih termoelektrarnah, o katerih se nič ne govori.
Jih najdešv večini raziskav. AMpak so po večini kriterijev precej slabše od fotovoltaike.


Citat:
Uporabnik Slovenet pravi: Fotovoltaika pa zame ni alternativni vir energije. Dokler bo proizvodnja sončnih celic energijsko tako zahtevna, izkoristki pa samo do 20%, se jim še energijska bilanca (poraba energije pri izdelavi priti proizvedeni energiji v življenjski dobi) ne izide.
To že par let ne drži več.

Tile dve trditvi mi pa s teorijo ne gresta skupaj. Pri fotovoltaiki je že sama narava fotodiode, taka da gre večina sončne energije v toploto. Vsak polprevodnik ima energijsko špranjo (energija, ki je potrebna, da en elektron postane prost). Vsi fotoni, ki imajo manjšo energijo kot je energijska špranja polprevodnika v sončni celici, gredo 100% v topoloto, vsi fotoni z večjo energijo od energijske špranje pa so sposobni izbiti elektron, s čimer proizvedejo toliko energije kot je energijska špranja polprevodnika, višek pa gre spet v toploto. Potem pa so še fotoni, ki gredo preprosto skozi sončno celico. Pri sončni termoelektrarni pa gre vsa energija v toploto. Drži pa, da rbiš za proizvodnjo elektrike paro.

Nisem pisal le o izkoristku, ker obstajajo še drugi kriteriji, da je stvar uporabna v RL. Moji odgovori so bili točno in samo odgovri na citirane trditve, nič več, nič manj.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.424
535
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).

Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),

Pa ne sodi cen po SLO standardih ...

Na tole pa moram replicirat. PHEV-ji, ki si jih naštel so vsi v rangu 30K€+, nekateri celo 40K€+, medtem ko Toyota hibride (ne priključne hibride) prodaja že za manj kot 25k€, torej ceno dizla spodnjega srednjega ali srednjega razreda. EV-ji so še precej v povojih. Mimogrede e-Golfa sem že vozil, če je to prihodnost avtomobilizma, potem gremo nazaj v preteklost.
To da prius ni dobil konkurence, ker je politika provala naprej dizle, ne verjamem. Samo VAG grupa že skoraj 10 let dela na prototipnih hibridih, mislim na Seat Leon twindrive in pozneje Seat Leon Verde, Napovedi so bile, da bo nekaj prišlo na trg že 2015, pa je samo pregrešno drag Golf GTE in pa še dražji eTron.

Ioniq res ne bo imel ročnega menjalnika, bo imel pa robotiziranega, se posipam s pepelom. Kako hudiča nikomur še ni uspelo stuhtat fore od Toyote, ki je pri svojih HSD-jih menjalnik vrgla ven in ga nadomestila s PSD-jem. Mimogrede zadnja generacija Priusa (model 2016) mi je celo na zunaj všeč, pa tudi prišel je do nivoja, kjer je vsaj na papirju zanimiv zame - dosegel je max hitrost samo na elektriko 60 km/h.
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.424
535
113
43
Še vedno Rdeči revirji
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
[

Nisem pisal le o izkoristku, ker obstajajo še drugi kriteriji, da je stvar uporabna v RL. Moji odgovori so bili točno in samo odgovri na citirane trditve, nič več, nič manj.

Prosim razsvetili me glede teh drugih kriterijev pri fotovoltaiki. Pa še to me zanima kako naredijo monokristalni silicij z manj energije? Da dobiš monokristalni silicij je treba ingote precej segreti.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

To pa je to, ko se avtomobilski novinar spušča na področja, o katerih ne ve kaj dosti...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sem videl novega Priusa v zivo. Ce ze zanemarim zunanjost, ki mi je za mizat z obemi ocesi, mi je notranjost se hujsa - laboratorijsko bela pustina. Mimogrede, Malibu hybrid gre do 80km/h na samo elektricni pogon.

Malibu je veliko lepsi za pogledat in uporablja Voltec2 powertrain, s se boljso izvedbo elektricnih motorjev, kot jih ima Volt2:


 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).

Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),

Pa ne sodi cen po SLO standardih ...

Na tole pa moram replicirat. PHEV-ji, ki si jih naštel so vsi v rangu 30K€+, nekateri celo 40K€+, medtem ko Toyota hibride (ne priključne hibride) prodaja že za manj kot 25k€, torej ceno dizla spodnjega srednjega ali srednjega razreda. EV-ji so še precej v povojih. Mimogrede e-Golfa sem že vozil, če je to prihodnost avtomobilizma, potem gremo nazaj v preteklost.
To da prius ni dobil konkurence, ker je politika provala naprej dizle, ne verjamem. Samo VAG grupa že skoraj 10 let dela na prototipnih hibridih, mislim na Seat Leon twindrive in pozneje Seat Leon Verde, Napovedi so bile, da bo nekaj prišlo na trg že 2015, pa je samo pregrešno drag Golf GTE in pa še dražji eTron.

Ioniq res ne bo imel ročnega menjalnika, bo imel pa robotiziranega, se posipam s pepelom. Kako hudiča nikomur še ni uspelo stuhtat fore od Toyote, ki je pri svojih HSD-jih menjalnik vrgla ven in ga nadomestila s PSD-jem. Mimogrede zadnja generacija Priusa (model 2016) mi je celo na zunaj všeč, pa tudi prišel je do nivoja, kjer je vsaj na papirju zanimiv zame - dosegel je max hitrost samo na elektriko 60 km/h.

Če goorimo na nivju evripe, je 30k čisto povprečen avto.
Ioniq ima dvosklopčni menjalnik. In ni nujno, da je toyotina pot prava pot, ima kar precej omejitev. Stuhtat PSD ni noben kunšt, ostali so se pač odločili, da se tega ne gredo (ga pa ima Volt, recimo). Še Toyota je stvar pri zadnii generaciji spremenila/pomanjšala. Če imaš le en elektromotor, je PSD v bistvu nepotreben.

VW, BMW in še kdo je že imel razvito nepriključno hibrodno tehnologijo, pa se jim je bolj splačalo delat dizle (seveda predvsem zaradi politike, kar glej cene dizla). Šefica razvoja BMW mi je jasno povedala, da je zanje hibrodna zgodba končana, da bodo delali le še PHEVe. In to le bencince. Pri audiju gledajo malo drugače, toyota spet čisto drugače - a prav oni priznavajo, do bodo morali delat PHEVe, ker samo z navadnimi hibridi pač ne bo šlo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
[

Nisem pisal le o izkoristku, ker obstajajo še drugi kriteriji, da je stvar uporabna v RL. Moji odgovori so bili točno in samo odgovri na citirane trditve, nič več, nič manj.

Prosim razsvetili me glede teh drugih kriterijev pri fotovoltaiki. Pa še to me zanima kako naredijo monokristalni silicij z manj energije? Da dobiš monokristalni silicij je treba ingote precej segreti.

Cena proizvodnje, recimo. Ne le poraba energije pri njej. Vzdržljivost. Skalabilnost. Pa še kaj bi se našlo ... In raziskave kažejo, da nekje od leta 2012 fotovltaika ni več energetsko negatovna, nekje do 2020 pa naj bi "prinesla noter" tisto, kar je pokurila pred 2012 ...
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.130
5.073
113
Nuku`Alofa
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Pozablja se, da je največja subvencija OVE skrita, to ni sama cena odkupa, temveč zagotovljen odkup, ko piha veter ali sije sonce.

In tudi to je nepotrebno. OK, je potrebno, da generalno gledamo čim več elektrike proizvedemo iz OV, tu so v resnici stroški drugotnega pomena, ampak če gledamo tehnično, ni treba, če so stvari prav narejene. Vetrnico se da upočasnit/ustavit, solarni panel se da prekrit ...

Žal je energija iz OVE v realnosti neuporabna. Leto ima 8760 ur, od tega je za proizvodnjo iz panelov primernih le cca 1000 ur, ostalo je ali noč ali oblačno ali pa so paneli zasneženi (račun glede na inštalirano moč). Torej, za ostalih 7000 ur rabimo polno moč klasičnih virov ali pa shranjevanje energije recimo v Avče, kjer imaš izkoristek cca 70%. Veter ima na letnem nivoju cca 2000 ur razpoložljivosti, v ostalem času rabiš klasiko. Da je stvar še slabša, imaš na razpolago v osnovi dva načina (razen Avč) - plinske elektrarne, kjer je cena elektrike visoka (zato ima naža Brestanica tako malo delovnih ur in veliko število zagonov) ali pa delovanje Šoštanja na tehnološkem minimumu samo zato, da gre lahko v proizvodnjo takoj, ko se nad Slovenijo pooblači in pa seveda vsak večer. Torej, tudi če bi imeli postavljenih 9999999999999999MW panelov, bi zaradi nezanesljivosti termoelektrarne še vedno delovale in kurile premog samo zato, da so pripravljene za proizvodnjo takoj, ko se pooblači, najkasneje pa vsak večer, ko se znoči. Rezultat - Šoštanj proizvaja dvakrat dražje kot bi lahko brez panelov, ker mora velik del časa brez proizvodnje kuriti, mi pa plačujemo drage subvencije za proizvodnjo iz panelov in ventilatorjev. Dvojna škoda za naš žep. Nemci so šli tu še precej dlje, zato je pri njih elektrika toliko dražja.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Gavran pravi:


Žal je energija iz OVE v realnosti neuporabna. Leto ima 8760 ur, od tega je za proizvodnjo iz panelov primernih le cca 1000 ur, ostalo je ali noč ali oblačno ali pa so paneli zasneženi (račun glede na inštalirano moč). Torej, za ostalih 7000 ur rabimo polno moč klasičnih virov ali pa shranjevanje energije recimo v Avče, kjer imaš izkoristek cca 70%. Veter ima na letnem nivoju cca 2000 ur razpoložljivosti, v ostalem času rabiš klasiko. Da je stvar še slabša, imaš na razpolago v osnovi dva načina (razen Avč) - plinske elektrarne, kjer je cena elektrike visoka (zato ima naža Brestanica tako malo delovnih ur in veliko število zagonov) ali pa delovanje Šoštanja na tehnološkem minimumu samo zato, da gre lahko v proizvodnjo takoj, ko se nad Slovenijo pooblači in pa seveda vsak večer. Torej, tudi če bi imeli postavljenih 9999999999999999MW panelov, bi zaradi nezanesljivosti termoelektrarne še vedno delovale in kurile premog samo zato, da so pripravljene za proizvodnjo takoj, ko se pooblači, najkasneje pa vsak večer, ko se znoči. Rezultat - Šoštanj proizvaja dvakrat dražje kot bi lahko brez panelov, ker mora velik del časa brez proizvodnje kuriti, mi pa plačujemo drage subvencije za proizvodnjo iz panelov in ventilatorjev. Dvojna škoda za naš žep. Nemci so šli tu še precej dlje, zato je pri njih elektrika toliko dražja.
Če poznaš diagram obremenitve električnega omrežja potem veš, da je največja poraba električne energije preko dneva in najmanjša preko noči. S pomočjo fotovoltaike pa dobimo največ energije preko dneva. Ta proizvodnja je tudi razpršena, zato ni toliko izgub s prenosom in potreb po izgradnji novih daljnovodov (stroški, trajna degradacija narave, vplivi sevanja....).
Sodobni paneli oddajajo energijo tudi ob oblačnem vremenu, pač sorazmerno koliko je pride skozi oblake. Torej je tistih 1000 ur zgolj čas maksimalne proizvodnje, poleg pa lahko dodaš še kakšnih 2..3000 ur proizvodnja na nižji moči (če bi tvoja trditev o 1000 urah pila vodo potem bi mi sončne svetilke na vrtu svetile le enkrat na teden in ne vsak dan- poleti in pozimi, v soncu in v dežju).
Cena kWh je odvisna od tega, kdaj je proizvedena. Tako je cenejša v obdobju nizkega odjema (npr. ponoči, ob dela prostih dnevih...) in precej dražja ob vršnih obremenitvah (mogoče neka ur na delovni dan- takrat običajno obratuje plinska elektrarna Brestanica in HE Avče, saj je takrat njihovo delovanje profitabilno, kljub relativno velikimi stroški za kWh). Obstajajo celo obdobje (v Nemčiji in ne pri nas ), ko porabnikom celo plačajo za odvzeto električno energijo (za to pa so krivi sončni paneli
evil.gif
). Sicer pa je najdražji nerojeni kWh energije.
V Nemčiji imaš relativno visoko ceno električne energije za gospodinjstva na račun relativno nizke cene za industrijo. Tam se zavedajo, da delovna mesta zagotavljajo dohodek, denar krepi potrošnjo, potrošnja pa ohranja delovna mesta. Pri nas pač izčrpavamo podjetja z visoko ceno električne energije, da lahko ljudje s socialno podporo vsaj nekako preživijo ob relativno poceni elektriki za gospodinjstva.

PS- kako pa misliš, da pride voda iz spodnjega v zgornji bazen pri prečrpovalni elektrarni Avče? Si elektriko za pogon črpalk proizvaja sama
stupid-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Jaz gledam drugače, Brestanica ima zato tako malo ur ker je namen te elktrarne točno to da ravna špice (oz. luknje). Z večjim deležem OVE bi Brestanica lahko imela več delovnih ur, oz. bi omrežje potrebovali več takih plinskih.

Naivno gledano je plin res drag energent, ampak z njim se lahko doseže izkoristke blizu 60%, plinska lahko kuri tudi tekoča goriva s podobnimi izkoristki.

Tudi malo pretiravaš glede koliko ur je izplena iz sončne in vetrne, ne moreš letne proizvodnje deliti kar z nazivno močjo - to niso obratovalne ure. Veliko časa pač delajo na delni moči, prav tako vetrne. Če to upoštevaš, pač glede na to dimenzioniraš take vire, če ti zabijejo celotno omrežje preko 100% to samo pomeni, da si z delelžem OVE v omrežju pretiraval.

Sam menim, da preko 50% OVE v omrežju greš zelo težko, morda zna to kdo pokomentirat, ki kaj več ve o tem?

P.S. novi Prius gre ca. 115 kmh v EV oz. to je meja kjer ni potrebno ICE vrteti v prazno zaradi previsokih obratov MG. Andy bo pač še nekaj časa preferiral GM in pljuval čez Toyoto, jaz pa ravno obratno.
tongue-1.gif
Pač vsak svojega hvali.
Nekateri proizvajalci pač enostavno ne dojamejo, da je na dolgi ceneje narediti nekaj mehansko nekompleksenga pa čeprav to pomeni en 30 kW motor/generator več samo zato da uravnava prestavno razmerje. Nekateri se raje streljajo v koleno s kompliciranimi DSG-ji in kompliciranimi turbo DI motorji, samo da bo voznik doživljal izkušnjo kot jo je vajen iz TDI-ja z ročnim menjalnikom.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
P.S. novi Prius gre ca. 115 kmh v EV oz. to je meja kjer ni potrebno ICE vrteti v prazno zaradi previsokih obratov MG. Andy bo pač še nekaj časa preferiral GM in pljuval čez Toyoto, jaz pa ravno obratno.
tongue-1.gif
Pač vsak svojega hvali.

Navadni Prius ali Prius Prime?

Kar se pljuvanja tiče - tehnologija Priusa je super in nič ne pljuvam čez. Glede designa imam pa drugo mnenje.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
P.S. novi Prius gre ca. 115 kmh v EV oz. to je meja kjer ni potrebno ICE vrteti v prazno zaradi previsokih obratov MG. Andy bo pač še nekaj časa preferiral GM in pljuval čez Toyoto, jaz pa ravno obratno.
tongue-1.gif
Pač vsak svojega hvali.

Navadni Prius ali Prius Prime?

Kar se pljuvanja tiče - tehnologija Priusa je super in nič ne pljuvam čez. Glede designa imam pa drugo mnenje.

Navaden Prius (Prime bo imel 135 kmh v EV), ampak to je bolj kot ne uporabno za glide brez, da se vrti ICE ali za zelo rahlo pomoč baterije, kar pa ni dovolj za konstantno vožnjo po ravnini.
http://priuschat.com/threads/what-is-the-max-ev-speed-no-ice.161545/

Sicer pa Prime je veliko bolj prijazen očesu, pa s pedalom v poden se ne bo prižigal ICE, doseg je pa žal tam kjer je.