eKolesa

valdo

Fizikalc
31. dec 2008
119
27
28
Vem da je polna luna, pa vendar ...
človek pride sem, da bi prebral koristne informacije - napotke in kaj dobi?
3 strani moraliziranja, kot, da smo vsi pod 18let stari in rabimo nadzor, ker nismo samostojni.

Če človek prižge cigareto, ve da je škodljivo pa jo vseeno prižge
ko se želi (na)piti spije pijačo, pa ve da to škoduje
ko hoče hzard gre v loterijo igralnico,
kdo ste vi da odločate o tem, kaj je za koga dobro in toliko moralizirate?

Sedaj pa tisti ki imata praktične napotke dajte, povedat linkat katero kolo je najboljše za treking, kaj za hribe, ... , trgovine kje najugodneje to kupit
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.266
758
113
Zato ker je druzba (sploh pa covid) jih prikoval pred ekrane in jih tezko.spravis sedaj stran.
Poba (13) je poleti in jeseni pogosto sel do "babice" z e kolesom(13 km , 400 visincev) . Navadno.kolo je precej pocivalo pred nakupom. In je bil poba za ekranom.
Pri babici je nekoliko manj pred ekranom, sploh sedaj ko se mu ze zaupa traktor pri manj zahtevnih delih.
Na katerem hribu nad Savo domuje tvoj Zmaj (Tašča)...

Moja je šla v Gabrje pri Jančah....
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
514
173
43
Zato me te 25 kilske krave ne zanimajo. Rabim nekaj kar mi samo malo pomaga. In hvala bogu se trg premika tudi v to smer.
Specialized levo sl. Mali motor, mala baterija, pecikl ima 18 kil.
Imam e-gravel kolo za ta namen. Orbea Gain z Mahle motorjem. E kolo z 12 kg. Je pa res, da moč motorja dejansko samo pomaga, in ni niti blizu temu kar dajo od sebe e-MTB-ji s turbo načinom (vem ker imamo tudi 2 taka). Nimam neke hude kondicije, kolege z klasičnimi specialkami še sledim po ravninah po klancih pa ne. In zato je ta motorna pomoč izredno dobrodošla, da lahko dohajam. Koliko pa pomaga? Po občutku bi rekel da je pomoč motorja taka, da imaš v tretji prestavi v klancu občutek kot da imaš v prvi. Nič več od tega. Ker motor nima velikega navora pri zelo majhnih hitrostih recimo v prvi, drugi prestavi sploh ne pomaga oz. pomaga minimalno. Tako da, če sploh nisi sposoben priti v klanec, bo tudi s tem motorjem težko. Tukaj je glavna razlika proti eMTB jem.
IMG_6473.JPG
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.756
5.712
113
valdo
Letos sicer ne vem, kako je s cenami, lansko leto pa je bil glede na P/P zelo dober Cube. Govorim za MTB kolesa.
 

KStoner

Majstr
31. dec 2007
2.099
166
63
Je sposoben, pa se mu ne ljubi. Je bil sposoben pri cca 8 letih.
Del v oklepaju si spregledal?
Imas otroke? Najbrz so tvoji brez napake. Tako kot je večina. Samo z mojimi je marsikaj narobe.
Ce pogledam njegove vrstnike. Ene par se jih ukvarja s športom, večina pa z ekrani.
Upam da bo kdaj tudi kaj pametnega od njih. Moj je kar nekaj "ur" prebil pred ekranom da sedaj zlozi rubikovo kocko pod vodo na dah, da jo na suhem zlozi hitreje kot v 15 sekundah. Seveda pa je skusnjava v igricah
in podobnih zadevah prevelika in ga je treba kdaj pa kdaj tudi v kaj drugega porinit. Pa.magar v e kolo.
Kako ga je dobil
Kupil sem ga zase, pa mi je premajhen za resno kolesarjenje.
Precej hitro sva bila zmenjena da ga dobi za odlicno spricevalo, ce da za njega 500 evrov.
Bil je namreč 800.
hanzi, ne narobe razumet. TOle je samo debata.

Pa da ti odgovorim, imam otroke oz otroka. In niso brez napak...tudi to ne zahtevam od njih. Se pa zelo trudim, da smo čimveč zunaj...sem jim tudi sam za zgled...večinoma stvari počnemo skupaj (kolesarjenje, planinarjenje, smučanje,...)

Tudi moj otrok je bil cel dan na youtubu, da je poštudiral rubikovo. Nimam nič proti. Tudi telefon sem mu kupil...seveda pa ima omejeno porabo le tega.
Sem pa zelo proti igricam..strelskim oz pobijanjem. Jaz pravim, da je to novodobna droga mladih.
Pa tudi nismo družina, ki gre v gostilno na kosilo, in so vsi na telefonih.

Zaenkrat se borimo. Upam da nam uspe.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.658
6.054
113
pri taščici
Se en zebelj v druzinsko rekreacijo sem si zabil lani poleti ko sem drugo polovico leta prelezal na kavcu. Pa se sedaj ne morem tako voziti kolesa kot sem ga prej pa nikdar vec ga ne bom. Pa ze prej sem imel precej "omejitev".
Smucanje in hribolazenje pa pri meni sploh odpade. Vsai kaksno do lgotrajnejse. Uri Al dve se gre po ne prevec zahtevnem terenu.
BLABLABLA v drugo smer klanc gloda ;)
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Tudi moj otrok je bil cel dan na youtubu, da je poštudiral rubikovo. Nimam nič proti. Tudi telefon sem mu kupil...seveda pa ima omejeno porabo le tega.
Kako ima omejeno rabo, če je bil cel dan? Ali si omejil kasneje?
Sem pa zelo proti igricam..strelskim oz pobijanjem. Jaz pravim, da je to novodobna droga mladih.
A ti si boomer? :valjamse: Ker bog ne daj, da bi šle igre in rekreacija/druženje skupaj...
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
Mtb gonim že skoraj 20 let...poseben fetiš imam na brutalne klance. Ko šibam na pohorje se počutim kot relikt preteklosti. Mimo mene šiba vse živo na e peciklih, tu pa tam še kaki prileti mimo brez motorja in baterije.

Ampak jaz bom to definitivno kupil ob naslednji menjavi pecikla čez ene 3 leta. Zakaj?
Ker z leti kondicija pada. To je glavni razlog. Včasih sem štartal v mb in šel do rogle. Zdaj to že dolgo več ne gre ker enostavno več nimam toliko kondicije. Nimam časa jo nabirat kot sem jo imel pred 15 leti, ko sem naredil 4k km letno. Zdaj komaj kaj prilezem do 1k.
Pomanjkanje časa je glavni problem da nikamor sploh ne grem. Pohorje gor-kava-dol je 3 ure. Jih enostavno ne najdem več kot 1x na mesec.
Z štromarjem bi to šlo brez problema. Po službi na hitro...max 2 ure.
Sem jih sprobal nekaj in se definitivno strinjam...premami te v to, da se ne pretegneš. Ko trpiš ko kristus je izjemno mamljivo stisnit knof na turbo in si odrešen vseh muk.

Zato me te 25 kilske krave ne zanimajo. Rabim nekaj kar mi samo malo pomaga. In hvala bogu se trg premika tudi v to smer.
Specialized levo sl. Mali motor, mala baterija, pecikl ima 18 kil.

V tem je čar...ko se postaviš na električarja si spet na klancih, ki si jih včasih obdeloval in celo na tistih, ki se jih nisi upal, ker bojo prišli na vrsto ko boš imel kondicijo (...vemo kdaj je to). Suma sumarum (z malo ali nič) kondicije si na električarju dlje časa kot na klasiki, ker te bo v prvem klancu sesulo in boš šel domov.

Glede teže kolesa se obremenjuješ za BV...ker ne igra vloge. Jaz z mojim brez pomoči z lahkoto vozim med 28 do 30 km/h, priznam da ne opazim dodatne teže. V klancu imaš pa itak pomoč motorja in praktično za vse utrjene poti (asfalt, makadam) je eko način pomoči dovolj (že ta..vsaj bosch...doda 50% moči, ki jo ti proizvajaš..npr če pritiskaš s 100w motor doda 50W). Torej spet...teža ne igra nikakršne vloge. Itak je namen kolesarjenja v miganju...torej je eco to kar se rabi. Če te pobere zaradi klanca ali kondicije si pa malo pomagaš s srednjo pomočjo, dokler se ne znormalizira.

Srednji in turbo način je za gozd in divje klance v njin (ter zajebano podlago).
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
Si blatnike kupil naknadno (kje), ali so bili nameščeni ob nakupu (mislim, "serijsko" :)).

Dokupil naknadno v isti štacuni kot sem vzel bicikel. Dal sem zato da mi ne meče blata v amortizer/vilice oz proti motorju. Za po dežju so itak neuporabni.

Sobotna tura...končal na Sv. Ožboltu.
 

Priponke

  • 20221105_154646.jpg
    20221105_154646.jpg
    798,8 KB · Ogledi: 90
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: godfather

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
teža ne igra nikakršne vloge.
To seveda ni res. Mogoče je motor toliko močnejši, da skompenzira vso dodatno težo, ampak še vedno se nosi vsa teža naokrog. In če bi preizkusil lažje kolo bi videl, da boš še kako opazil razliko v teži. Z lažjim kolesom bi sigurno hitreje pospeševal.

Potem so pa še zavore, ki se bodo hitreje obrabljale in morda celo prej pregrele.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
To seveda ni res. Mogoče je motor toliko močnejši, da skompenzira vso dodatno težo, ampak še vedno se nosi vsa teža naokrog. In če bi preizkusil lažje kolo bi videl, da boš še kako opazil razliko v teži. Z lažjim kolesom bi sigurno hitreje pospeševal.

Potem so pa še zavore, ki se bodo hitreje obrabljale in morda celo prej pregrele.

Ti govoriš za MTB proge.

Jaz mam v mislih klasično kolesarjenje (izletniško/kondicijsko) ko zaviješ z asfalta na prvi klanec (ne glede na podlago) in ga grizeš dokler se nekje ne neha, če se prehitro neha greš še na naslednjega.
Tu 5 kg ne igra vloge (ne pri pospeševanju ne pri zavorah) vsaj meni ne..imam na sebi toliko odvečne zaloge da...
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Ti govoriš za MTB proge.

Jaz mam v mislih klasično kolesarjenje (izletniško/kondicijsko)
Tudi za cesto. Razen, če res voziš striktno izletniško tako, da se pač premikaš. Razlike pa koliko? Nisem na tekočem, zgoraj je Steve nekaj pisal po 25 kg "kravah", koliko ima pa tvoj? Ker od 12 do 25 je kar nekaj razlike, ne glede na lastno zalogo.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.946
9.128
113
Mtb gonim že skoraj 20 let...poseben fetiš imam na brutalne klance. Ko šibam na pohorje se počutim kot relikt preteklosti. Mimo mene šiba vse živo na e peciklih, tu pa tam še kaki prileti mimo brez motorja in baterije.

Ampak jaz bom to definitivno kupil ob naslednji menjavi pecikla čez ene 3 leta. Zakaj?
Ker z leti kondicija pada. To je glavni razlog. Včasih sem štartal v mb in šel do rogle. Zdaj to že dolgo več ne gre ker enostavno več nimam toliko kondicije. Nimam časa jo nabirat kot sem jo imel pred 15 leti, ko sem naredil 4k km letno. Zdaj komaj kaj prilezem do 1k.
Pomanjkanje časa je glavni problem da nikamor sploh ne grem. Pohorje gor-kava-dol je 3 ure. Jih enostavno ne najdem več kot 1x na mesec.
Z štromarjem bi to šlo brez problema. Po službi na hitro...max 2 ure.
Sem jih sprobal nekaj in se definitivno strinjam...premami te v to, da se ne pretegneš. Ko trpiš ko kristus je izjemno mamljivo stisnit knof na turbo in si odrešen vseh muk.

Zato me te 25 kilske krave ne zanimajo. Rabim nekaj kar mi samo malo pomaga. In hvala bogu se trg premika tudi v to smer.
Specialized levo sl. Mali motor, mala baterija, pecikl ima 18 kil.
Plus vsega moraš pa z leti začet merkat na pumpo in z e biciklom to lahko, ne da bi rabil izbirat poti. Moja izkušnja z ebikom je zelo pozitivna. Sva si z mojo sposodla zadeve enkrat, ob njenem velikem nasprotovanju. Svojo specialko namreč goni zelo ponosno. Sva šla na turo po Slovenskih goricah in seveda zadevo vozila, kot bi vozila drugače, s pravo kadenco in sva pustila motorju, da je pomagal sam tolk kot je potrebno. Posledično sva pripeljala več kot pol baterije nazaj in bi imela domet blizu 200 km po razgibanem terenu. Seveda pa imaš tud take, ki se na ebike vsedejo čist brez kolesrskih izkušenj in pol gonijo v hrib z 20 kadence. Ti so pa mal nerodni in je pol zadeva rahlo nevarna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj

ribicija

Guru
4. sep 2007
2.331
1.350
113
Midva z mojo sva včasih brez problema prevozila po slemenu Pohorja od Areha na Roglo in potem čez Pesek proti Lovrencu nazaj v MB. Danes ko imamo psa sva večino časa v pogonu peš in ne morem niti sanjati, da bi še kaj takega uspel, ker nimava več kolesarske kondicije pa tudi nekoliko preveč kg imam pri svojih letih :)
V glavnem par krat sva si sposodila ekolo pod Gondolo (specialized in commencal) pa sva z lahkoto na enačinu preko obrambnega doma zgonla Kordeka in naprej na Areh. Samo v dveh klancih, kjer je bila podlaga res slaba sva morala uporabiti 2 stopnjo pomoči, sicer kot pravi eko. 1.300 in nekaj višincev se je nabralo v cca 45 km. O tem bi lahko nekdo pri najini bicikl kondiciji samo sanjal brez ekolesa, prijetno utrujena, namesto ubita...

In to je to kar meni prinese ekolo, da lahko spet uživam v potepih po hribih, zvozim neke stvari, ki jih sicer nikoli ne bi in uživam pri tem.
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
Tudi za cesto. Razen, če res voziš striktno izletniško tako, da se pač premikaš. Razlike pa koliko? Nisem na tekočem, zgoraj je Steve nekaj pisal po 25 kg "kravah", koliko ima pa tvoj? Ker od 12 do 25 je kar nekaj razlike, ne glede na lastno zalogo.

Povprečno MTB kolo ima okoli 15 kg (29 col), električen 25 kg. Na skupni teži se ti torej pozna cca 10 %. Ja, če bi imel oba kolesa brez elektrike je seveda razlika ogromna, a ker imaš pomoč ne opaziš teh 10 kil (sploh ne kot problematičnih)..to bi rad povedal. Ker na eko načinu ti el. motor mnogo več pomaga od dodatnih 10 kil, ki jih nosiš zaradi elektrifikacije.
Tudi ne vem o kakem pospeševanju je govora, če greš na turo od 50 km, kjer se praktično ne ustaviš (ni to cestna dirka kjer se na izhodu iz ovinka na polno pospešuje).
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj
27. jan 2022
5.146
1.905
113
Mogoče vmesno opozorilo: cene e-koles so v zadnjih dveh letih odletele v višave, tudi zato ker so bile dobave izredno omejene.
Trenutno se stvar obrača in e-koles je trenutno dovolj in še prihajajo. Tako, da če se vam ne mudi, malo počakajte, naj bi bile akcije.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

damirj

Guru
9. maj 2012
4.950
2.165
113
To seveda ni res. Mogoče je motor toliko močnejši, da skompenzira vso dodatno težo, ampak še vedno se nosi vsa teža naokrog. In če bi preizkusil lažje kolo bi videl, da boš še kako opazil razliko v teži. Z lažjim kolesom bi sigurno hitreje pospeševal.

Potem so pa še zavore, ki se bodo hitreje obrabljale in morda celo prej pregrele.

Ti si zagrizen kolesar in očitno ne boš dojel, da obstajajo tudi ljudje, ki jim bistvo kolesarjenja ni bit ubit, pač pa peljat sebe in družino na izlet s prevnoznim sredstvom, ki ni avto. Jaz osebno to kar pišeš ti vidim kot pretiravanje. In za to vemo, da ni nikoli zdravo.
 
  • Haha
Reactions: ales85

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
Imam e-gravel kolo za ta namen. Orbea Gain z Mahle motorjem. E kolo z 12 kg. Je pa res, da moč motorja dejansko samo pomaga, in ni niti blizu temu kar dajo od sebe e-MTB-ji s turbo načinom (vem ker imamo tudi 2 taka). Nimam neke hude kondicije, kolege z klasičnimi specialkami še sledim po ravninah po klancih pa ne. In zato je ta motorna pomoč izredno dobrodošla, da lahko dohajam. Koliko pa pomaga? Po občutku bi rekel da je pomoč motorja taka, da imaš v tretji prestavi v klancu občutek kot da imaš v prvi. Nič več od tega. Ker motor nima velikega navora pri zelo majhnih hitrostih recimo v prvi, drugi prestavi sploh ne pomaga oz. pomaga minimalno. Tako da, če sploh nisi sposoben priti v klanec, bo tudi s tem motorjem težko. Tukaj je glavna razlika proti eMTB jem.
Poglej priponko 60744

To je moj plan za prihodnost..ko bom menjal specialko bom tudi vzel na baterijo - cilj mi je da preplozam prvi klanec in pri specialki če že..rabiš ravno toliko pomoči, kot ti jo nudi tvoje kolo - da oddelaš klanec v mejah normale.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.220
1.846
113
Sedaj pa tisti ki imata praktične napotke dajte, povedat linkat katero kolo je najboljše za treking, kaj za hribe, ... , trgovine kje najugodneje to kupit

Glede na moje čisto frišne izkušnje (sem drugače privrženec treking kolesa napram gorcu): če rabiš za makadam, brezpotja enostavno vzami gorca (MTB), ker imaš pomoč baterije in (ponavadi) upor širših gum, ne igra nobene vloge - torej greš z njim povsod tam kot s trekingom + kjer je treking že rahlo 'prenežen'.

Konec leta se bliža in počasi se bojo želeli znebiti letnika 2022 (jaz sem kupil letnik 2021..zdaj ob izteku 2022...'bat aj dont giv a šit').

Zdaj kaj točno gledat..spet..roko na srce..razen okvirja vsi uporabljajo standardno opremo dveh do treh proizvajalcev (oprema, motor, vilice) - torej gledaš kako raven opreme dobiš za čim manjši denar (večji popust). Dat jurja ali dva več, da na okvirju piše XX, namesto YY - ostala oprema je identična, je ...za navadnega smrtnika... bedarija. Če denar ni problem pa seveda..pališ na polno.

Če nisi ravno pri 'ta malih'...potem 29 col.
 
  • Všeč mi je
Reactions: damirj