dsg

raners

Majstr
4. mar 2008
2.815
439
83
Ker tema že spi nekaj mesecev, jo bom malo obudil... ;-)

Ker kupujem VW Passat B8 z DSG menjalnikom, me zanima nekaj stvari:

1. Zakaj se uporablja N prestava? Kdaj prestaviš v N?
2. Ali lahko tak avto z DSG menjalnikom potisneš (vlečeš)? Včasih je veljalo, da če avto crkne, ga ne moreš premaknit, če ima avtomatski menjalnik.
3. Več kje sem videl/prebral, da če se pelješ po klancu navzdol in pritisneš bremzo, da ti DSG menja eno prestavo nižje in tako "bremza" z "mašino"... Je to res?
4. Kdaj moraš pritisnit oni gumbek (zaporo) na ročki? Jaz sem razumel, da samo takrat, ko daš iz P v druge prestave in obratno; med R, N in D pa naj nebi rabil pritisnit gumba... Drži?
5. Ali mora avto stat čisto na miru, ko prestaviš iz D v R ali se lahko še malo pomika naprej?
6. So kakšni nasveti, kaj ne počet z DSG menjalnikom? Kako ga ne uporabljat?
 

NoFear85

Fizikalc
13. jan 2017
202
61
28
Tu se ze diplomira iz nekih stvari, DSG nima nic drugace, kot ostali avto./robo. menjalniki.
1. Lahko povezes tudi z drugo tocko
2. Lahko. Lahko ga fizicno “odklenes” in das v N ce ni elektrike.
3. Res je.
4. Pritisnes ko das iz P v R/D, iz D v R ne bos dal, brez da stisnes gumb.
5. Isto kot pri rocnem, ce zelis menjalniku in sklopu dobro se ustavis, saj tudi hlac si ne odpnes med hojo da bi scal.
6. Brezglavo, tako kot vsako stvar, sej pa to ni neka kvantna fizika.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jurek1973

B81

22. jul 2007
36.912
10.487
113
1.da
2.da, das v N
3.ne vem ker zivim na ravnini
4.nima to veze. Med voznjo ne mores dat v R.
5.obvezno
6. Glej tocko 5.

Samo za info, dobil sem ponudbo za menjavo opeh sklopk in vztrajnika na DQ200 menjalniku 1600 Eur.
 

B81

22. jul 2007
36.912
10.487
113
Haha zakaj, saj pa tudi fizicno das v N ko odstranis plastiko okoli salthebla :)
Pri Dominkotu...se mi zdi ugodno ceprav Repset sklopke in vztrajnik se dobi za kakih 400 ceneje, ampak jbg...
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
420
281
63
1. Zakaj se uporablja N prestava? Kdaj prestaviš v N?
Semafor/stanje na mestu (če je to dlje časa). Avtopralnica, vulkanizer, ali pa če si hud šparovc in jadraš v leru (pozor, pri DSG obvezno s prižganim motorjem, saj se sicer neha podmazovat). Novejši imajo že spremenjen dizajn in sami dajo v ler, če spustiš gas in imaš v meniju omogočeno funkcijo jadranja.

2. Ali lahko tak avto z DSG menjalnikom potisneš (vlečeš)? Včasih je veljalo, da če avto crkne, ga ne moreš premaknit, če ima avtomatski menjalnik.
Lahko. Pri vleki zna bit, da so kakšne omejitve (50 km / 50 km/h, nisem siguren, poglej navodila). Premakneš ga lahko zmeraj, v sili ročno spustiš oz. odkleneš zaporo.

3. Več kje sem videl/prebral, da če se pelješ po klancu navzdol in pritisneš bremzo, da ti DSG menja eno prestavo nižje in tako "bremza" z "mašino"... Je to res?
Drži, po klancu dol ima tendenco imeti v nižjih prestavah. Lahko uporabiš ročni način ali pa obvolanske ročke.

4. Kdaj moraš pritisnit oni gumbek (zaporo) na ročki? Jaz sem razumel, da samo takrat, ko daš iz P v druge prestave in obratno; med R, N in D pa naj nebi rabil pritisnit gumba... Drži?
Kadarkoli daš v ali iz P, in kadarkoli daš v R. R->N in N->D gre brez gumba.

5. Ali mora avto stat čisto na miru, ko prestaviš iz D v R ali se lahko še malo pomika naprej?
Priporočljivo je, da avto stoji, tako piše v navodilih. Če si nežen in z občutkom, lahko premakneš tudi pri minimalni hitrosti (1-2 km/h) z rahlim dotikom na zavoro, toliko da ne aktiviraš auto-holda. V tem primeru je manevriranje po parkingu nekoliko hitrejše :)

6. So kakšni nasveti, kaj ne počet z DSG menjalnikom? Kako ga ne uporabljat?
Redni servis (menjava olja) na 60k. Pozimi v mrazu je prvih par 100 m lahko zatikajoč pri prestavljanju, kar je razumljivo zaradi nizkih temperatur. Ne ga držat z gasom na klancu, za to je zavora oz. auto-hold. Izogibaj se pretirani rabi launch control funkcije oz. sunkovitega speljevanja, kjer po možnosti držiš bremzo in nabiješ obrate. Pri parkiranju na klancu uporabi ročno zavoro oz. imej vklopljen auto-hold, saj je sicer vsa teža avta na majhnem zatiču, ko je menjalnik v P.

Še to, če imaš obvolanske komande, vsaka ročna "intervencija" pusti izbrano prestavo za ca. 8 sekund, potem gre nazaj v auto (vidiš na zaslonu ali piše npr. 5 ali D5). Če desno obvolansko komando držiš za 1-2 sekundi, takoj preklopi nazaj na avtomatiko. Če pedal za gas pohodiš do daske, aktiviraš kickdown, ki prestavi v najnižjo možno prestavo pri dani hitrosti oz. izbere prestavo, ki je optimalna za prehitevanje.
 

B81

22. jul 2007
36.912
10.487
113
1. Zakaj se uporablja N prestava? Kdaj prestaviš v N?
Semafor/stanje na mestu (če je to dlje časa). Avtopralnica, vulkanizer, ali pa če si hud šparovc in jadraš v leru (pozor, pri DSG obvezno s prižganim motorjem, saj se sicer neha podmazovat). Novejši imajo že spremenjen dizajn in sami dajo v ler, če spustiš gas in imaš v meniju omogočeno funkcijo jadranja.

2. Ali lahko tak avto z DSG menjalnikom potisneš (vlečeš)? Včasih je veljalo, da če avto crkne, ga ne moreš premaknit, če ima avtomatski menjalnik.
Lahko. Pri vleki zna bit, da so kakšne omejitve (50 km / 50 km/h, nisem siguren, poglej navodila). Premakneš ga lahko zmeraj, v sili ročno spustiš oz. odkleneš zaporo.

3. Več kje sem videl/prebral, da če se pelješ po klancu navzdol in pritisneš bremzo, da ti DSG menja eno prestavo nižje in tako "bremza" z "mašino"... Je to res?
Drži, po klancu dol ima tendenco imeti v nižjih prestavah. Lahko uporabiš ročni način ali pa obvolanske ročke.

4. Kdaj moraš pritisnit oni gumbek (zaporo) na ročki? Jaz sem razumel, da samo takrat, ko daš iz P v druge prestave in obratno; med R, N in D pa naj nebi rabil pritisnit gumba... Drži?
Kadarkoli daš v ali iz P, in kadarkoli daš v R. R->N in N->D gre brez gumba.

5. Ali mora avto stat čisto na miru, ko prestaviš iz D v R ali se lahko še malo pomika naprej?
Priporočljivo je, da avto stoji, tako piše v navodilih. Če si nežen in z občutkom, lahko premakneš tudi pri minimalni hitrosti (1-2 km/h) z rahlim dotikom na zavoro, toliko da ne aktiviraš auto-holda. V tem primeru je manevriranje po parkingu nekoliko hitrejše :)

6. So kakšni nasveti, kaj ne počet z DSG menjalnikom? Kako ga ne uporabljat?
Redni servis (menjava olja) na 60k. Pozimi v mrazu je prvih par 100 m lahko zatikajoč pri prestavljanju, kar je razumljivo zaradi nizkih temperatur. Ne ga držat z gasom na klancu, za to je zavora oz. auto-hold. Izogibaj se pretirani rabi launch control funkcije oz. sunkovitega speljevanja, kjer po možnosti držiš bremzo in nabiješ obrate. Pri parkiranju na klancu uporabi ročno zavoro oz. imej vklopljen auto-hold, saj je sicer vsa teža avta na majhnem zatiču, ko je menjalnik v P.

Še to, če imaš obvolanske komande, vsaka ročna "intervencija" pusti izbrano prestavo za ca. 8 sekund, potem gre nazaj v auto (vidiš na zaslonu ali piše npr. 5 ali D5). Če desno obvolansko komando držiš za 1-2 sekundi, takoj preklopi nazaj na avtomatiko. Če pedal za gas pohodiš do daske, aktiviraš kickdown, ki prestavi v najnižjo možno prestavo pri dani hitrosti oz. izbere prestavo, ki je optimalna za prehitevanje.

Launch control in kick down...pa passata kupuje, ne lamborghinija :)
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Ko imaš v D, lahko z potegom ročke dol na hitro preklopiš v športni način. Ponovni poteg ga da nazaj v normalni način (ali ekonomični, če ga avto ima).

Pa MTL-ju da izklopit start-stop, da ti ne bo "crkoval" v križišču (pri ročnem ugasne samo ko imaš v leru in spuščeno sklopko, tukaj pa tudi če je D, samo da avto stoji kako sekundo).
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Ko so zunaj plus temperature, obvezno ročno zategovat, ker drugače se avto nasloni na majhno kajlico v menjalniku in ta potem recimo na klancu drži cel avto na mestu, kar pa ni dobro. Sedaj pozimi jaz prakticiram, če je le mogoče, parkiram na ravnini, če je majhen klanček, pa počasi popuščam, dokler se ne nasloni na kajlico. Na hudem klancu pa najprej ročno zategnem, potem dam v P in ko štartam naprej, najprej iz P v D, šele potem ročno popustim.
 

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
je kdo menjaval olje v dsg7, suhi sklopki?
internet je ogromno smetišče informacij, kjer nihče konkretno nič ne pove.
Servis pravi eno, uporabniki drugo, drugi serviserji spet tretje itd.
 

Trupl0

Pripravnik
21. sep 2007
211
16
18
Gottschee
se je na olju kaj poznalo? Si preventivno menjal? Ali si bolj zaradi vpoklica, ki je bil do letnika 2013 se mi zdi.
Jaz jih imam sedaj 150k je pa pri 120k v statusu napisano clutch bleed. zgleda, da so menjali pri vpoklicu..ne vem
 

B81

22. jul 2007
36.912
10.487
113
Menjal sem brezveze, ko sem delal veliki servis takoj po nakupu. Moj ni bil na vpoklicu.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.681
113
Ko so zunaj plus temperature, obvezno ročno zategovat, ker drugače se avto nasloni na majhno kajlico v menjalniku in ta potem recimo na klancu drži cel avto na mestu, kar pa ni dobro. Sedaj pozimi jaz prakticiram, če je le mogoče, parkiram na ravnini, če je majhen klanček, pa počasi popuščam, dokler se ne nasloni na kajlico. Na hudem klancu pa najprej ročno zategnem, potem dam v P in ko štartam naprej, najprej iz P v D, šele potem ročno popustim.
zakaj pa ne pri munusu ročne? Če je vse vredu ni razlike ali je plus ali minus. Če pa ti zmrzne pa menjaj zajle. Če maš pa direkt motorček na čeljusti pa itak nima kaj voda zraven delat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: timm

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
Sem imel novo Kio Sportage in mi je zmrznila rocna, zato jo nikoli vec ne zategujem pod minusom.