Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
100 km dnevno nanese 36.500 km letno. Povprečen avto naredi pol manj km, ampak ja, se bodo dogajala nihanja gor in dol zaradi polnjenj EV in vlaganje v infrastrukturo je nujno. Ni pa to nerešljiv ali ne vem kako cenovno nedostopen problem.

Registriranih vozil je 1.200.000, letni prirast novih vozil je okrog 50.000. Če se gremo šloganje na podlagi cilja za 2035, bi v Sloveniji prodaja EV morala zgledati nekako tako:
2021 - 1.723 (~3% električnih)
2022 - 2.293 (~5%)
2023 - ~3.200
2024 ~4.500
2025 ~6.300
2026 ~8.800
2027 ~12.300
2028 ~17.200
2029 ~24.200
2030 ~29.000
2031 ~35.000
2032 ~38.000
2033 ~40.000
2034 ~41.000
2035 ~42.000

Taka projekcija bi pomenila okrog 300.000 EV pri vseh registriranih vozilih v Slo, oziroma 25% vseh registriranih vozil bi bilo 2035 BEV. Taka projekcija bi tudi pomenila da bi bil cilj leta 2035 splošno kar OK sprejet, saj bi bila prodaja novih že itak skoraj 100% EV.

Pa prosim ne mi pisat da lažem pa ne vem kaj še, še enkrat to je čista špekulacija iz moje strani, velika verjetnost je, da se ne uresniči, če pa bi se, bi pa bile končne številke take kot sem napisal.

Svetovalec uprave Elekto Ljubljane pravi, da bi že danes omrežje preneslo polnjenje do 300.000 električnih vozil. To je toliko vozil kot sem sam naračunal, da jih bo v moji "optimistični" projekciji prodaje šele leta 2035.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Svetovalec uprave Elekto Ljubljane pravi, da bi že danes omrežje preneslo polnjenje do 300.000 električnih vozil. To je toliko vozil kot sem sam naračunal, da jih bo v moji "optimistični" projekciji prodaje šele leta 2035.

Če prebereš članek vidiš da tako število vozil lahko zdržimo če se uporabi sistem smart grida na omejitvi moči šuko vtičnice, nikakor pa ne s polnjenjem po "butasti" logiki kjer se po 16h ali celo zvečer na poceni toku priključi vso to maso EVjev oz. se celo rabi hitre polnilnice. Skratka teh 300k vozil bi morali imeti na polnilnicah 24h/dan (kadar se ne voziš mora bit avto na kablu) in polnili bi se ko bi bili viški z močjo 2.5kw (10A).

Kdo je pripravljen na tako uporabo EVja, ko ga boš ves čas imel na vtičnici (doma in v službi) in ne boš vedel ali bo drug dan (ustrezno) poln za v službo ali ne? Oz. s takim načinom polnjenja bodo vsi EVji z baterijami nad 50kwh dejansko večino časa pod 100% napoljenosti med tednom in ga boš moral potem za vikend imet spet na vtičnici da boš dobil buffer za naslednji teden službe.

Skratka v praktičnem smislu je to daleč od uporabnega načina oz. tega da bi EV nadomestil ICE vozila. V teoriji se pa sliši fino, da omrežje zdrži vsaj 300k vozil.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Kako ne boš vedel? Avto bo napolnjen za takrat, ko boš rabil, le kdaj se bo napolnil DO TAKRAT ne boš vedel in ti tudi dol visi. Mene ne zanima, ali je avto poln že ob 23.00 zvečer ali se napolni ob 5.45 zjutraj. Potrebujem pa ga ob 6.00, ko grem v službo.
Ravno to je smisel Smart Grida.
Meni avto stoji parkiran najmanj 15 ur na dan. Kdaj se bo polnil v teh 15ih urah mi dol visi.

In ja, za tiste, ki ne vedo, kdaj jih bo lubica poklicala za seks ali ki ne vedo, kdaj bodo morali na sestanek na drug konec Evrope, pač potem EV ni pravi avto za njih ;).
 
  • Všeč mi je
Reactions: kegelj in darjan

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Če prebereš članek vidiš da tako število vozil lahko zdržimo če se uporabi sistem smart grida na omejitvi moči šuko vtičnice, nikakor pa ne s polnjenjem po "butasti" logiki kjer se po 16h ali celo zvečer na poceni toku priključi vso to maso EVjev oz. se celo rabi hitre polnilnice. Skratka teh 300k vozil bi morali imeti na polnilnicah 24h/dan (kadar se ne voziš mora bit avto na kablu) in polnili bi se ko bi bili viški z močjo 2.5kw (10A).

Kdo je pripravljen na tako uporabo EVja, ko ga boš ves čas imel na vtičnici (doma in v službi) in ne boš vedel ali bo drug dan (ustrezno) poln za v službo ali ne? Oz. s takim načinom polnjenja bodo vsi EVji z baterijami nad 50kwh dejansko večino časa pod 100% napoljenosti med tednom in ga boš moral potem za vikend imet spet na vtičnici da boš dobil buffer za naslednji teden službe.

Skratka v praktičnem smislu je to daleč od uporabnega načina oz. tega da bi EV nadomestil ICE vozila. V teoriji se pa sliši fino, da omrežje zdrži vsaj 300k vozil.
Aja, pa še to. Če moraš EVja stalno filat na 100%, da ti gre čez, potem si v osnovi naredil ogromno napako in bo uporaba EVja eno samo mučenje in slaba volja.
 
  • Všeč mi je
Reactions: darjan in sajkek

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Kako ne boš vedel? Avto bo napolnjen za takrat, ko boš rabil, le kdaj se bo napolnil DO TAKRAT ne boš vedel in ti tudi dol visi. Mene ne zanima, ali je avto poln že ob 23.00 zvečer ali se napolni ob 5.45 zjutraj. Potrebujem pa ga ob 6.00, ko grem v službo.
Ravno to je smisel Smart Grida.
Meni avto stoji parkiran najmanj 15 ur na dan. Kdaj se bo polnil v teh 15ih urah mi dol visi.

In ja, za tiste, ki ne vedo, kdaj jih bo lubica poklicala za seks ali ki ne vedo, kdaj bodo morali na sestanek na drug konec Evrope, pač potem EV ni pravi avto za njih ;).

Če recimo imaš 50kwh baterijo boš na 2.5kw moči tako baterijo polnil upoštevajoč izgube 24h. Po domače če jo izprazniš na 10% ker greš za vikend na smučanje (vrneš se v nedeljo zvečer s prazno), boš naslednji dan zjutraj imel v njej samo 20% soka .. če bo omrežje sploh to dalo, ker če se bo našlo ta dan več takih smučarjev boš delil viške omrežja z njimi in baterija bo napolnjena samo na 10%. Zabavno ne?

V praksi bo stvar delovala tako da boš na pametnem šukotu (smartgrid) imel ceno A ki bo bila enaka ceni današnje gospodinjske elektrike, potem pa če boš rabil več kot to boš "odklenil" dodatno opcijo kjer boš lahko dobil ven polno moč, ampak cena tiste elektrike bo 3x dražja. In potem za skrajne primer boš imel še hitro polnilnico (doma ne bo imelo smisla, boš pa imel na petrolu to na voljo) kjer bo cena take elektrike 10x dražja.

Skratka na eni strani se omenja prednosti EVjev kjer se vedno poudarja hitrost polnjenja, po drugi strani bodo pa omejitve pipce take, da boš skoraj vedno doma polnil v povprečju z 1kw da se omrežje ne bo sesulo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.719
9.494
113
Svetovalec uprave Elekto Ljubljane pravi, da bi že danes omrežje preneslo polnjenje do 300.000 električnih vozil. To je toliko vozil kot sem sam naračunal, da jih bo v moji "optimistični" projekciji prodaje šele leta 2035.
Pa si prebral in razumel celoten članek, al si prekopiral samo stavek, ki ti ustreza? Tisto primerjavo ene same bencinske črpalke, kjer teče iz desetih ročk s Savsko elektrarno si preberi.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
Sem zgoraj napisal: če ti EV ne ustreza zaradi lifestyla ali česarkoli drugega, potem NE kupiš EVja. Fak, kako enostavno, ne? o_O
Če ga pa vseeno kupiš in potem pizdakaš, kake probleme imaš, potem pa takim žal ni pomoči.
Problem je ker nam država skupaj z EU pravi da je EV edina stvar ki bo poganjala osebni promet čez 10 let in drugega počasi ne bo več. Ko te postavijo pred tako dejstvo je pa težko bit tiho.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Če recimo imaš 50kwh baterijo boš na 2.5kw moči tako baterijo polnil upoštevajoč izgube 24h. Po domače če jo izprazniš na 10% ker greš za vikend na smučanje (vrneš se v nedeljo zvečer s prazno), boš naslednji dan zjutraj imel v njej samo 20% soka .. če bo omrežje sploh to dalo, ker če se bo našlo ta dan več takih smučarjev boš delil viške omrežja z njimi in baterija bo napolnjena samo na 10%. Zabavno ne?

V praksi bo stvar delovala tako da boš na pametnem šukotu (smartgrid) imel ceno A ki bo bila enaka ceni današnje gospodinjske elektrike, potem pa če boš rabil več kot to boš "odklenil" dodatno opcijo kjer boš lahko dobil ven polno moč, ampak cena tiste elektrike bo 3x dražja. In potem za skrajne primer boš imel še hitro polnilnico (doma ne bo imelo smisla, boš pa imel na petrolu to na voljo) kjer bo cena take elektrike 10x dražja.

Skratka na eni strani se omenja prednosti EVjev kjer se vedno poudarja hitrost polnjenja, po drugi strani bodo pa omejitve pipce take, da boš skoraj vedno doma polnil v povprečju z 1kw da se omrežje ne bo sesulo.
Če, če, če.
Rešitev za tvoj ''problem''. Šel bom na hitro polnilnico, vmes šel na dve kavici, tri rogljičke, oddelal maile in v ''samo'' 30ih minutah bo avto na 80%.
Če nisi razumel je to sakrazem na EV zagovornike, ki jim je to top šit, da vmes kavice pijejo, itd. No, meni je to totalno mimo, ampak bom pač tistih 1x mesečno požrl ta opravek.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mags

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Problem je ker nam država skupaj z EU pravi da je EV edina stvar ki bo poganjala osebni promet čez 10 let in drugega počasi ne bo več. Ko te postavijo pred tako dejstvo je pa težko bit tiho.
Se strinjam. Par strani nazaj sem napisal, da sem ABSOLUTNO PROTI prepovedi ICE in tudi proti subvencijam za EVje, ki so sedaj že zrela industrija in jih ne rabijo več.
Po drugi strani pa, do čez 12 (ne 10) let se bo še precej stvari zgodilo. Vključno verjetno s prestavitvijo roka.