Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.306
4.123
113
Evo veliki avto 3,3 litrerski 6 celinderski motor poraba pod 5 litrov dizla.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.710
1.060
113
Dobrih 6.5? To je 6.7/100? Da vem kako dejansko plasirate dejansko stanje. Ker trenutno meni kaze 6.7 in da vem kako interpretirat :)
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
Letno se v Sloveniji proda 54.000 avtov, povprečno prevoženo km letno je iz glave manj kot 16.000. Povprečna poraba vključno z izgubami polnilca EV je okrog 20 kWh/100 km.

Torej letno bomo na račun EV porabili za 172 GWh več kot zdaj, zdaj je celotna poraba elektrike v Sloveniji 16.234 GWh, torej bo vsako leto povečanje porabe 1% na račun EV. Seveda pa bo povečanje že pred 2035, ker se bo delež EV že prej povečeval

Ocenjeno stanje 2020 za polnjenje EV pa je tako:


Vlaganje v infrastrukturo bodo seveda nujno potrebna, predvsem na ravni gospodinjstev (polnjenje doma), ampak to niso stvari ki bi bile tako nemogoče. KAr se generacije elektrike tiče so pa EV en pljunek v morju in bo itak treba povečat proizvodnjo, saj že tako poraba narašča več kot 1% letno.

Problem povišane porabe ni toliko v povprečju, kakor je v špicah - ko se bo (recimo samo teh vozil, kupljenih v letu 2035)..torej 55.000 ob koncu šihta priklopilo na polnilnice se bo zgodilo kaj?
A teh vozil bo leta 2025 že verjetno bolj proti 300.000 (računati je potrebno da bo v naslednjih letih delež el. vozil pošteno rastel, ker bo več ponudbe, pojavile se bojo cenejše opcije), in če bo imelo vsako vozilo 7 kW polnilec...

V roku 10 let bomo verjetno pri 700.000+
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
A si ti denar drugače 'služiš' v politiki?

Če zaokrožimo da je zdaj leto 2020 (zaradi preračunavanja)...ti projiciraš 15 let naprej. Kaj bo? Kaj pa če se pogleda na preteklost? in se pogleda 15 let nazaj...torej 2005 (promet, povezave, mobilnost E, C nima veze) ter kaj se je zgodilo do 2020...pa še eno obdobje nazaj...smo na 1990 (razlika do 2005)..spet vse kar ti pišeš, lahko še eno obdobje nazaj 1975.

Kaj je skupnega obdobjem? Z vsakim naslednjim je več prometa, več avtomobilov, večja poraba energije. A zdaj naslednjih 15 let pa kaj..se o folk začel z vlakom vozit? Do proge pa kako? In po porogi potem 60 km/h, u ustavljanjem vsakih 5 km, čas mirovanja (ustavljanje, stanje, speljevanje) 10 minut.
Pri nas ni denarja za vzdrževanje infrastrukture (to revšno kar imamo), ne pa da bi v roku 15 let naredili oh in sploh za hiter prevoz ljudi in tovora.
Danes če želiš iz Bežigrada do Šiške v Lj. rabiš blizu ene ure. Imamo Bicikelj..super in fajn poleti, a pri nas so tudi zime.

Kot je Gonzo napisal..vlak je pri nas bolj stvar ekzotike - da pelješ otroke enkrat na čuha puha (kar jih poslušaš celo pot, da nč ne dela čuha puha ampak sam luka) in mogoče stvar ultra nuje..kot pa vsakodnevna uporabna stvar (imamo par zanesenjakov, ki uporabljajo Kamničana do Lj, da se poskušajo privleči do Lj v popolnoma prenatrpanih vagonih).

E mobilnost.
(fak, sliši se res dobro).

Lahko za nas sprobaš (vzameš v obzir, kot praviš ti) in letos poleti sprobaš e-mobilnost in greš na morje z vlakom (cela familija, če jo imaš). Bomo zelo veseli potopisa ;) :nazdravje:.

Če pogledamo malo v zgodovino e-mobilnosti, prodanih enot EV+PHEV po celem svetu letno (vir):
2012 - 124.207
2013 - 210.817
2014 - 317.895
2015 - 548.210
2016 - 774.384
2017 - 1.224.103
2018 - 2.018.247
2019 - 2.209.831
2020 - 3.124.793
2021 - 6.768.000 (vir)
2022 - 10.522.00

Šloganje prihodnosti prepuščam istim osebkom, ki rišejo premice na borznih grafih in tistim, ki na podlagi pretekle rasti prodanih vozil šlogajo prihodnjo prodajo vozil.

WW-K-12-2022.png
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Problem povišane porabe ni toliko v povprečju, kakor je v špicah - ko se bo (recimo samo teh vozil, kupljenih v letu 2035)..torej 55.000 ob koncu šihta priklopilo na polnilnice se bo zgodilo kaj?
A teh vozil bo leta 2025 že verjetno bolj proti 300.000 (računati je potrebno da bo v naslednjih letih delež el. vozil pošteno rastel, ker bo več ponudbe, pojavile se bojo cenejše opcije), in če bo imelo vsako vozilo 7 kW polnilec...

V roku 10 let bomo verjetno pri 700.000+

Subvencije za nakup EV bo treba hitro preusmeriti v infrastrukturo, upam da se vodilni tega zavedajo. Sicer pa z malo ampak zares malo trivialne pameti v polnilnici za EV se špice v porabi pokrije kot bi rekel keks. Tipično avto stoji doma ko folk pride iz službe, morda sem pa tja naredi še kakšen opravek, ampka za to da bo baterija spet polna naslednje jutro imaš time slot dolg med 14 in 6 ur. V tem time slotu moraš avto nafilat samo toliko kot je v dnevu porabil, to je pa v povprečju nekih 10 kWh.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Svoj

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.951
6.987
113
Z energijskega stališča cca 0,8 litra
Z eksergijskega pa cca 2,4 litra

Takole na oko
Pomeni nekje tu tu z matematiko. Električni porabi toliko manj, ker ima boljši izkoristek, napram ICE.

Logika torej; vsi EVje, fosilna goriva pa samo v elektrarneh, kjer je večji izkoristek in tudi kontrola izpustov.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.360
2.739
113
Problem povišane porabe ni toliko v povprečju, kakor je v špicah - ko se bo (recimo samo teh vozil, kupljenih v letu 2035)..torej 55.000 ob koncu šihta priklopilo na polnilnice se bo zgodilo kaj?
A teh vozil bo leta 2025 že verjetno bolj proti 300.000 (računati je potrebno da bo v naslednjih letih delež el. vozil pošteno rastel, ker bo več ponudbe, pojavile se bojo cenejše opcije), in če bo imelo vsako vozilo 7 kW polnilec...

V roku 10 let bomo verjetno pri 700.000+
In ko cela slovenija na delovni dan zjutraj vklaplja vrelce vode, indukcije, toasterje, luči, vse ostale grelnike, pa ni panike. Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.959
-8.674
113
Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.
No kot prvo ni samo "tisti %"
Kot drugo pa, dokler bo veljalo "samo ne pri meni", se bo en krščen duš poštimalo prenos in proizvodnjo. Že en usran daljnovod se umešča 20+ let, ker se pritoži vseh 248 iniciativ, zavistni sosedi, lokalni paničarji, špekulanti, teoretiki zarot, "cena zemlje mi bo padla",...
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in Pepe

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.113
4.083
113
In ko cela slovenija na delovni dan zjutraj vklaplja vrelce vode, indukcije, toasterje, luči, vse ostale grelnike, pa ni panike. Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.
Da postavimo to tvoje v kontekst ...

Za 100km poti EV doma za polnjenje vzame 20kwh elektrike, oz. 10h po 2kW. Če bi bojler tako delal vsak dan bi ti segrelo vsak dan 700l vode od 20C na 45C, toaster pa bi spekel s to energijo vsak dan 400 toastov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: shift in ales85

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.484
5.023
113
Ko ponudba nujne dobrine zamuja povpraševanje za kak %, cene poletijo, da je samo nebo meja.
Razen tega se poraba elektrike povsod po naši okolici veča. Kje pa se gradijo velike energetske zmogljivosti? Pri nas gotovo ne. Kako je drugje? Dela kaka EU država v tem trenutku zmogljivosti, ki bi garantirale, da bodo izvoz elektrike lahko bistveno povečali? Ni mi znano, kar vsekakor ne pomeni, da tega ni. Ampak ugibam, da ni veliko.
V EU nad elektro energetiko držijo roko države. Politika pa ni najbolj spretna s smiselnim plasiranjem denarja, da bi pravočasno šel tja, kjer bodo potrebe večje in bo povratek vloženega kapitala soliden.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in ales85

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Da postavimo to tvoje v kontekst ...

Za 100km poti EV doma za polnjenje vzame 20kwh elektrike, oz. 10h po 2kW. Če bi bojler tako delal vsak dan bi ti segrelo vsak dan 700l vode od 20C na 45C, toaster pa bi spekel s to energijo vsak dan 400 toastov.

100 km dnevno nanese 36.500 km letno. Povprečen avto naredi pol manj km, ampak ja, se bodo dogajala nihanja gor in dol zaradi polnjenj EV in vlaganje v infrastrukturo je nujno. Ni pa to nerešljiv ali ne vem kako cenovno nedostopen problem.

Registriranih vozil je 1.200.000, letni prirast novih vozil je okrog 50.000. Če se gremo šloganje na podlagi cilja za 2035, bi v Sloveniji prodaja EV morala zgledati nekako tako:
2021 - 1.723 (~3% električnih)
2022 - 2.293 (~5%)
2023 - ~3.200
2024 ~4.500
2025 ~6.300
2026 ~8.800
2027 ~12.300
2028 ~17.200
2029 ~24.200
2030 ~29.000
2031 ~35.000
2032 ~38.000
2033 ~40.000
2034 ~41.000
2035 ~42.000

Taka projekcija bi pomenila okrog 300.000 EV pri vseh registriranih vozilih v Slo, oziroma 25% vseh registriranih vozil bi bilo 2035 BEV. Taka projekcija bi tudi pomenila da bi bil cilj leta 2035 splošno kar OK sprejet, saj bi bila prodaja novih že itak skoraj 100% EV.

Pa prosim ne mi pisat da lažem pa ne vem kaj še, še enkrat to je čista špekulacija iz moje strani, velika verjetnost je, da se ne uresniči, če pa bi se, bi pa bile končne številke take kot sem napisal.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.951
6.987
113
Marsikaj bi se lahko pomoje uredilo tudi lokalno. Vsaka bajta, blok, svoj zalogovnik energije, pa niti ne bo več problemov z omrežjem, ker se bo zalogovnik itak filal ko bo imel možnost.

Ampak spet smo pri ceni...ampak cena je posledica požrešnosti nekoga, LCD televizorji so tudi bili pred 20 leti dragi ko žafran pa nič kaj večji od 32". Zdaj pa dobiš že "meter pe pu" za 500€.
 
  • Haha
Reactions: shift in ales85