Ampak ne po mestu.Evo veliki avto 3,3 litrerski 6 celinderski motor poraba pod 5 litrov dizla.
Hudiča veš da je šlo po AC in čez mesto skupaj 200 km.In na AC ne... Vsaj da ni bil sitting duck, k un madzar al kaj je blo zdej na pomurki.
Z energijskega stališča cca 0,8 litraIoniq je misljeno 7kwh elektrike, koliko je to bencina?
E mobilnost.
(fak, sliši se res dobro).
Na 7kw si ga spravil? Na kaksni razdalji? Na kateri relaciji.Ioniq je misljeno 7kwh elektrike, koliko je to bencina?
Ker trenutno meni kaze 6.7 in da vem kako interpretirat
Letno se v Sloveniji proda 54.000 avtov, povprečno prevoženo km letno je iz glave manj kot 16.000. Povprečna poraba vključno z izgubami polnilca EV je okrog 20 kWh/100 km.
Torej letno bomo na račun EV porabili za 172 GWh več kot zdaj, zdaj je celotna poraba elektrike v Sloveniji 16.234 GWh, torej bo vsako leto povečanje porabe 1% na račun EV. Seveda pa bo povečanje že pred 2035, ker se bo delež EV že prej povečeval
Ocenjeno stanje 2020 za polnjenje EV pa je tako:
Vlaganje v infrastrukturo bodo seveda nujno potrebna, predvsem na ravni gospodinjstev (polnjenje doma), ampak to niso stvari ki bi bile tako nemogoče. KAr se generacije elektrike tiče so pa EV en pljunek v morju in bo itak treba povečat proizvodnjo, saj že tako poraba narašča več kot 1% letno.
A si ti denar drugače 'služiš' v politiki?
Če zaokrožimo da je zdaj leto 2020 (zaradi preračunavanja)...ti projiciraš 15 let naprej. Kaj bo? Kaj pa če se pogleda na preteklost? in se pogleda 15 let nazaj...torej 2005 (promet, povezave, mobilnost E, C nima veze) ter kaj se je zgodilo do 2020...pa še eno obdobje nazaj...smo na 1990 (razlika do 2005)..spet vse kar ti pišeš, lahko še eno obdobje nazaj 1975.
Kaj je skupnega obdobjem? Z vsakim naslednjim je več prometa, več avtomobilov, večja poraba energije. A zdaj naslednjih 15 let pa kaj..se o folk začel z vlakom vozit? Do proge pa kako? In po porogi potem 60 km/h, u ustavljanjem vsakih 5 km, čas mirovanja (ustavljanje, stanje, speljevanje) 10 minut.
Pri nas ni denarja za vzdrževanje infrastrukture (to revšno kar imamo), ne pa da bi v roku 15 let naredili oh in sploh za hiter prevoz ljudi in tovora.
Danes če želiš iz Bežigrada do Šiške v Lj. rabiš blizu ene ure. Imamo Bicikelj..super in fajn poleti, a pri nas so tudi zime.
Kot je Gonzo napisal..vlak je pri nas bolj stvar ekzotike - da pelješ otroke enkrat na čuha puha (kar jih poslušaš celo pot, da nč ne dela čuha puha ampak sam luka) in mogoče stvar ultra nuje..kot pa vsakodnevna uporabna stvar (imamo par zanesenjakov, ki uporabljajo Kamničana do Lj, da se poskušajo privleči do Lj v popolnoma prenatrpanih vagonih).
E mobilnost.
(fak, sliši se res dobro).
Lahko za nas sprobaš (vzameš v obzir, kot praviš ti) in letos poleti sprobaš e-mobilnost in greš na morje z vlakom (cela familija, če jo imaš). Bomo zelo veseli potopisa .
Problem povišane porabe ni toliko v povprečju, kakor je v špicah - ko se bo (recimo samo teh vozil, kupljenih v letu 2035)..torej 55.000 ob koncu šihta priklopilo na polnilnice se bo zgodilo kaj?
A teh vozil bo leta 2025 že verjetno bolj proti 300.000 (računati je potrebno da bo v naslednjih letih delež el. vozil pošteno rastel, ker bo več ponudbe, pojavile se bojo cenejše opcije), in če bo imelo vsako vozilo 7 kW polnilec...
V roku 10 let bomo verjetno pri 700.000+
Pomeni nekje tu tu z matematiko. Električni porabi toliko manj, ker ima boljši izkoristek, napram ICE.Z energijskega stališča cca 0,8 litra
Z eksergijskega pa cca 2,4 litra
Takole na oko
In ko cela slovenija na delovni dan zjutraj vklaplja vrelce vode, indukcije, toasterje, luči, vse ostale grelnike, pa ni panike. Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.Problem povišane porabe ni toliko v povprečju, kakor je v špicah - ko se bo (recimo samo teh vozil, kupljenih v letu 2035)..torej 55.000 ob koncu šihta priklopilo na polnilnice se bo zgodilo kaj?
A teh vozil bo leta 2025 že verjetno bolj proti 300.000 (računati je potrebno da bo v naslednjih letih delež el. vozil pošteno rastel, ker bo več ponudbe, pojavile se bojo cenejše opcije), in če bo imelo vsako vozilo 7 kW polnilec...
V roku 10 let bomo verjetno pri 700.000+
No kot prvo ni samo "tisti %"Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.
Da postavimo to tvoje v kontekst ...In ko cela slovenija na delovni dan zjutraj vklaplja vrelce vode, indukcije, toasterje, luči, vse ostale grelnike, pa ni panike. Za tisti procent napovedan večje porabe so bo pa ja dalo poštimat proizvodnjo, nabavo, prenos. Če pa tega elektro sektor ni sposoben, jebeštrga jih gleda.
Da postavimo to tvoje v kontekst ...
Za 100km poti EV doma za polnjenje vzame 20kwh elektrike, oz. 10h po 2kW. Če bi bojler tako delal vsak dan bi ti segrelo vsak dan 700l vode od 20C na 45C, toaster pa bi spekel s to energijo vsak dan 400 toastov.