Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
Bom še enkrat vprašal :)? Kje boš danes zgradil ustrezno velike skladiščne kapacitete v Sloveniji? Kjer se ne bo našel nek metuljček ali črv, ki seveda potrebuje zaščito.
Sicer pa, kaj pa je 10x cena. Saj te več prišparaš s sončekom pulet. Si lahko to privoščiš.

Plus kje se bojo te župice kurile?

Najbolje, da je postrojenje kar na prikoli..da je mobilna..ena taka..kjut 100 MW zadevica...pa se vozi od rezervarčka do rezervarčka. Daš šta daš.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.051
-8.730
113
Dajmo se vinjete placevat po porabi, pa letbo cestbino pri tehnicnem, pa zavarovanje se nekoliko bolj stumulirrat tiste brez skod....
Ne pa da si kupis enega jajcka od bmw I3s pa placas za bjega zavarovanje enako kot za nekega supersportnika s 500+ konji.
A ti bencin/dizel ne plačuješ po porabi? :sprasujemse:
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.296
1.921
113
Par zadev bo potrebno vzeti v obzir. Prepoved prodaje avtov z ICE motorji do leta 2035 je izvedljiva pod nekaterimi pogoji oziroma z nekaterimi spremembami življenjskega sloga. mobilnost bo do takrat postala bolj trajnostna. Vsi gledate mobilnost leta 2035 kot preslikavo današnje mobilnosti. Pričakujem, da bo uporaba avtov bolj lokalna, razdalje v rangu območja Slovenije. Za slj bo vlak. Enako bo vlak za potovanja znotraj območja Evrope. Skratka vlak bo nadomestil najmanj 90% letalskih prevozov na območju Evrope (znotraj kontinentalni leti) in dolge relacije z avtom. Avto bo ostal za vsakodnevne poti. Bo pa e mobilnost prinesla več najema avtomobilov - potniki z vlakom za zadnjih 100 km. Če tako gledamo bo zgodba precej drugačna. Rabimo pa boljšo železniško infrastrukturo, da bo temu sledila. 13 ur z vlako od Ljubljane do Bruslja je preveč, da ne omenim števila prestopov. Tukaj pričakujem, da bo EU kaj dala od sebe.
A si ti denar drugače 'služiš' v politiki?

Če zaokrožimo da je zdaj leto 2020 (zaradi preračunavanja)...ti projiciraš 15 let naprej. Kaj bo? Kaj pa če se pogleda na preteklost? in se pogleda 15 let nazaj...torej 2005 (promet, povezave, mobilnost E, C nima veze) ter kaj se je zgodilo do 2020...pa še eno obdobje nazaj...smo na 1990 (razlika do 2005)..spet vse kar ti pišeš, lahko še eno obdobje nazaj 1975.

Kaj je skupnega obdobjem? Z vsakim naslednjim je več prometa, več avtomobilov, večja poraba energije. A zdaj naslednjih 15 let pa kaj..se o folk začel z vlakom vozit? Do proge pa kako? In po porogi potem 60 km/h, u ustavljanjem vsakih 5 km, čas mirovanja (ustavljanje, stanje, speljevanje) 10 minut.
Pri nas ni denarja za vzdrževanje infrastrukture (to revšno kar imamo), ne pa da bi v roku 15 let naredili oh in sploh za hiter prevoz ljudi in tovora.
Danes če želiš iz Bežigrada do Šiške v Lj. rabiš blizu ene ure. Imamo Bicikelj..super in fajn poleti, a pri nas so tudi zime.

Kot je Gonzo napisal..vlak je pri nas bolj stvar ekzotike - da pelješ otroke enkrat na čuha puha (kar jih poslušaš celo pot, da nč ne dela čuha puha ampak sam luka) in mogoče stvar ultra nuje..kot pa vsakodnevna uporabna stvar (imamo par zanesenjakov, ki uporabljajo Kamničana do Lj, da se poskušajo privleči do Lj v popolnoma prenatrpanih vagonih).

E mobilnost.
(fak, sliši se res dobro).

Lahko za nas sprobaš (vzameš v obzir, kot praviš ti) in letos poleti sprobaš e-mobilnost in greš na morje z vlakom (cela familija, če jo imaš). Bomo zelo veseli potopisa ;) :nazdravje:.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in damirj

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.767
833
113
Ultra hitre polnilnice ti ni treba postavit v vsako vukojebino, kjer ni dajnovoda. Avto je mobilna stvar, ustrezno lokacijo lahko izbiraš na nekem daljšem avtocestnem odseku, tam kjer je ustrezna infrastruktura. Takih odsekov je na AC verjetno več kot je danes bencinskih.

Vse se bo zgodilo postopoma, nič se še ni zgradilo čez noč. Vmes bo tudi veliko bombastičnih člankov kakšne vrste so bile na polnilnici, ampak trg to vse reši.

Je pa res da trenutno vse kaže na to, da bodo radiji okrog 200 km z EV zelo poceni, ko boš pa potreboval več - ultra hitro polnilnico boš pa odkartal malo več €€€. To bo povzročilo, da bo marsikdo začel razmišljat o alternativi za daljše relacije (vlak, trajekt, letalo...) in morda ne bomo več priča tipičnim poletnim prometnim zamaškom.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.500
4.269
113
V vukojebini pa se lahko doda baterijski polnilnik.

Itaq imamo že to na Petrolu v Kozini na AC.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Saj to je point. Ne bo se jih vec kurilo v ICE, ampak v “elektrarnah”, kjer bo tudi urejeno za “okolje” in seveda vecjo ucinkovitost.

EVji so pa lahko tudi zelo varcni, zdaj je pac trend da niso, ampak kak mestni jajcek bi lahko imel na 100km tudi blizu 5kwh porabe
 

mags

Fizikalc
11. nov 2020
206
98
28
Če TČ nima modula za komunikacijo s proizvajalcem, ne bo mogel nič izklopit noben, samo ti na varovalko. Lahko ti pa elektriko odklopijo daljinsko :)

Zakaj bi polnilnica bila povezana daljinsko?
Polnilnice ki omogočajo daljinsko povezavo ima dostop le lastnik-registrator, on pa potem dovoli dostop ostalim, to je predvsem mišljeno za družinske člane
 

Slovenet

Guru
21. jul 2007
4.434
542
113
44
Še vedno Rdeči revirji
A si ti denar drugače 'služiš' v politiki?

Če zaokrožimo da je zdaj leto 2020 (zaradi preračunavanja)...ti projiciraš 15 let naprej. Kaj bo? Kaj pa če se pogleda na preteklost? in se pogleda 15 let nazaj...torej 2005 (promet, povezave, mobilnost E, C nima veze) ter kaj se je zgodilo do 2020...pa še eno obdobje nazaj...smo na 1990 (razlika do 2005)..spet vse kar ti pišeš, lahko še eno obdobje nazaj 1975.

Kaj je skupnega obdobjem? Z vsakim naslednjim je več prometa, več avtomobilov, večja poraba energije. A zdaj naslednjih 15 let pa kaj..se o folk začel z vlakom vozit? Do proge pa kako? In po porogi potem 60 km/h, u ustavljanjem vsakih 5 km, čas mirovanja (ustavljanje, stanje, speljevanje) 10 minut.
Pri nas ni denarja za vzdrževanje infrastrukture (to revšno kar imamo), ne pa da bi v roku 15 let naredili oh in sploh za hiter prevoz ljudi in tovora.
Danes če želiš iz Bežigrada do Šiške v Lj. rabiš blizu ene ure. Imamo Bicikelj..super in fajn poleti, a pri nas so tudi zime.

Kot je Gonzo napisal..vlak je pri nas bolj stvar ekzotike - da pelješ otroke enkrat na čuha puha (kar jih poslušaš celo pot, da nč ne dela čuha puha ampak sam luka) in mogoče stvar ultra nuje..kot pa vsakodnevna uporabna stvar (imamo par zanesenjakov, ki uporabljajo Kamničana do Lj, da se poskušajo privleči do Lj v popolnoma prenatrpanih vagonih).

E mobilnost.
(fak, sliši se res dobro).

Lahko za nas sprobaš (vzameš v obzir, kot praviš ti) in letos poleti sprobaš e-mobilnost in greš na morje z vlakom (cela familija, če jo imaš). Bomo zelo veseli potopisa ;) :nazdravje:.
Jaz si denar kar lepo služim v gospodarstvu. Tole tvoje razmišljanje je popolnoma iz današnje perspektive. Naj bolj razvitem severu gre že v to smer. Sem govoril z osebo, ki dela v JU in večkrat leti v Bruselj na sestanke. Naši uporabljajo frčoplane. Od kar je šla Adria po gobe trajao take misije dan ali 2 več kot včasih. Zanimiva informacija pa je, da so se Britanci pred Brexitom v Bruselj vozili z, ne boš verjel, vlakom. Današnja železniška infrastruktura pri nas je res boga. EU rabi sistem EU hitrih železnic z malo prestopi. Za tak sistem je v Sloveniji dovolj postaja v centru Slovenije, recimo v Ljubljani. Na teh pomembnih železniških postajah morajo biti zraven RENTA CAR-ji, hoteli, skartka kot ob enem sodobnem letališču. Ko pristaneš, najameš avto, ko boš prišel z vlakom boš najel avto. to je E mobilnost, ne pa vozkanje v avtih čez pol Evrope. Tudi danes ne greš v Grčijo na dopust s svojim avtom, ampak se usedeš na avijon, čez 10 let se boš pa na vlak.
 
  • Všeč mi je
Reactions: vincent in damirj

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.213
113
Saj to je point. Ne bo se jih vec kurilo v ICE, ampak v “elektrarnah”, kjer bo tudi urejeno za “okolje” in seveda vecjo ucinkovitost.
Živeli pa videli...

EVji so pa lahko tudi zelo varcni, zdaj je pac trend da niso, ampak kak mestni jajcek bi lahko imel na 100km tudi blizu 5kwh porabe
A v mestu, kjer se stalno pospešuje? Nekaj je tudi regeneracije ampak priznam, da ne vem koliko.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
53.110
7.017
113
Moras prilagodit voznjo, pa male kantice so lahko veliko lažje…z ioniqom sem ze imel na regionalni voznji 7 porabo