Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.238
2.517
113
Ne bos verjel, so jih ze vgradili. Slovenci.
Kot kaze bi mogoce bila to resitev tudi za 800 taycanov v GB ki nimajo ogrevanja niti se ne dobi delov za popravilo
V VB imajo splošen problem z uvozom vozil in delov zanje - katerihkoli. Ljudje čakajo po pol leta nad dogovorjenim rokom za Citroena C5 aircros - med tem jih pri nas pogledaš in pelješ.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.848
1.961
113
najrajš na babi
Drugače pa ir morda ne bi bil slaba poteza. Taveliki za v dnevno sobi je 700w. Po avtu bi jih manjše razporedil po armaturki, vratih, za sedeži in vzglavnikih za zadnjo vrsto. Poceni in učinkovito. Vse skup verjetno nebi blo 500w. Pa nek minimalni grelec za odroševanje in ventilacijo
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.946
6.987
113
Zakaj komplicirat? To bi prav prislo 10 let nazaj ko so bile baterije male…
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Toyota BZ4X ima IR panel za gretje nog, vsaj tako je bilo napovedano, nisem preverjal ali ima dejansko to tudi na našem trgu.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.688
113
Na krakih razdaljah je zakon gretie sedeža in volana. Je es gretie avta
Realno gledano je bistveno udobneje, če avto prej predogreješ in pri EVjih je to dokaj enostavno, pač nastaviš timer ali klikneš na daljinca ali v app-u. Avto je itak zelo verjetno priključen na elektriko in posledično ne prazni baterije.
Je pa to z ekološkega vidika popolna neumnost, saj kot si omenil na kratki razdalji tudi z gretjem sedeža in volana čisto preživiš ali pa tudi brez. Dejansko mečeš energijo stran.
Se pa tukaj lepo kaže, kam gre zadeva. Najprej je bil EV eko, ker so bile cene x2, x3 proti ICEjem in posledično ni bilo kalkulacije. Potem so se cene približale in je bila glavna prodajna strategija (poleg še vedno poudarjanja, kako je EV eko), kako prideš v x letih na 0 ker polniš praktično zastonj in potem samo plus. Z dvigom cene elektrike se tudi to sesuva (sploh na hitrih polnilnicah), tako da se bo očitno glavna prednost selila k udobju. Kak te ti je to fajn, ko se tvoja rit usede v lepo segret avto. V glavnem udobje. Cenim pa tistega, ki direktno pove, da se poščije na porabo, zato da ima toplo rit. Si vsaj ne laže sam sebi.

Sedaj čakam samo še ta prave perlce, ki bodo povedale, da sem bil bedak, ker pozimi nisem predgrel avta, ko smo šli kam z dojenčkom. Pravi BARBAR. Hkrati pa še bljuvale neumnosti o eko EVjih in kak so to oni eko.
 
  • Všeč mi je
Reactions: roCkY in NekdoK

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.177
1.187
113
Tudi lokomotive na premog izginjajo iz svetovnih prog.
Elektrika je pa edini energent, ki ga lahko enostavno pridobivamo iz nizko ogljičnih virov. Nuklearke, hidro elektrarne, sončne in veterne elektrarne, …
Bencin in dizel sta pa v osnovi visoko-ogljična. Pa še v defaultu ga 80% spremeniš v dim zaradi nizkega izkoristka fosilnih motorjev.

Glavni problem bo energetika, kjer preveliko vlogo igrajo leni državni mastodonti in neumni politiki. Tam se sto let ne premakne nič.
Avto industrija je pod privatno pobudo in bo že do 2030 tehnološko dosegla ekonomsko tehnični preboj, da bodo elektro vozila cenejša od fosilnih.
Enkrat ko se igraš s tranzistorji ter drugo elektroniko in softverjem, je povsem druga paradigma, kot z zobniki, bati in podobnim…
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.759
5.910
113
Zdaj mi je počasi jasno zakaj so se kempi začeli prestrukturirat v kempe z mobilnimi hišicami. Čez nekaj let ne bo vozila na cesti, ki bi bil zmožen peljat prikolico iz Nizozemske do npr Hrvaške.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in ales85

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.177
1.187
113
Tebi se zdi, da je premikanje tone in pol prikolice 1500 km gor pa dol za dva tedna dopusta učinkovito dejanje?
Drugače, pa vsaka Tesla lahko vleče tudi prikolo. Vmes se pač ustavljaš na superchargerjih.
Tudi VW SDI z tono in pol prikole za sabo nima več porabe 3,7 litra na 100 km.
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.688
113
Avto industrija je pod privatno pobudo in bo že do 2030 tehnološko dosegla ekonomsko tehnični preboj, da bodo elektro vozila cenejša od fosilnih.
Enkrat ko se igraš s tranzistorji ter drugo elektroniko in softverjem, je povsem druga paradigma, kot z zobniki, bati in podobnim…
Ne rabijo ekonomsko tehnološkega preboja, ker si vsaj Evropa lepo zateguje vrat z eko normami, ki konkretno dražijo ICE-je. Še malo, pa si človek ne bo mogel več kupiti enega mestnega malčka, ker enostavno ni več kalkulacije za proizvajalce, sploh v obdobju omejenih materialov.
Je pa to seveda ok, saj smo ja dosegli stopnjo razvoja, ko si lahko privoščimo, da se vozi froca v vrtec v dvo in več tonskem monstrumu. Full eko.
Tisti, ki niso na alter standardu in nimajo vsaj 3 jurje plače, naj pa na avtobus hodijo. Kaj so pa revni.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in Marxon

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.177
1.187
113
Bati iz zobniki so so 1890s. Električna vozila je omejeval samo zalogovnik energije aka baterije. V vsem drugem deplasirajo fosilce že preko stoletje.

 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.759
5.910
113
Tebi se zdi, da je premikanje tone in pol prikolice 1500 km gor pa dol za dva tedna dopusta učinkovito dejanje?
Drugače, pa vsaka Tesla lahko vleče tudi prikolo. Vmes se pač ustavljaš na superchargerjih.
Tudi VW SDI z tono in pol prikole za sabo nima več porabe 3,7 litra na 100 km.
Tesla je ena redkih ki to zmore. Ostali se niti ne trudijo. In še to, veš kako veselje je prikolo odklapljat vsakih 200km zato, da se z avtom lahko prisloniš na superčarđer. V Evropi je do nedavnega tak način turizma bil precej popularen, pa če smatraš učinkovitost vleke 1,5t bremena ali ne. Tole gre sedaj počasi navzdol.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek
22. jul 2007
13.439
1.679
113
124
To natolcevanje z ladjami je že malce dolgočasno, ker ladja najbrž na kg tovora na km še zmeraj onesnažuje zanemarljivo malo proti takemu in drugačnemu kopenskemu prevozu. Kolikor toliko je najbrž konkurenčen le tovorni vlak.
Sicer pa jasno, da lastnik vozila izkoristi, kar mu vozilo omogoča. Če je predgretje hudo "škodljivo" za ekologijo, ga bo EU že prepovedala v neki prihodnji reinkarnaciji zakonodaje.
Ja tako kot je to z butastim S&S sistemom, katerega ne moreš po defoultu izklopiti.
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.177
1.187
113
Tesla je ena redkih ki to zmore. Ostali se niti ne trudijo. In še to, veš kako veselje je prikolo odklapljat vsakih 200km zato, da se z avtom lahko prisloniš na superčarđer. V Evropi je do nedavnega tak način turizma bil precej popularen, pa če smatraš učinkovitost vleke 1,5t bremena ali ne. Tole gre sedaj počasi navzdol.
Tak način turizma je bil popularen, ker so ga drugi iz svojega žepa spodbujali.
Sicer fino za industirjo kamperjev, za ostale, ki morajo plačat za ceste gradit in drekce iz kamperjev čistit, pa ne. Bolj škrti od lastnikov električnih vozil, ki ne bi radi plačali za polnjenje, so samo še lastniki kamperjev in kamper prikolic, ki ne bi radi plačali za komunalije in štrom.
Taki modeli so najslabši turisti. Še pivo in hrano s seboj vlačijo.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: Samo Svoj

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.498
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
…veš kako veselje je prikolo odklapljat vsakih 200km zato, da se z avtom lahko prisloniš na superčarđer…

Menda je ze na precej lokacijah narejeno tako, da sta na vsaki strani polnilnic poeno mesto, ki je namenjeno ravno temu… polnjenju avta, ki ima prikolico…

1676229452896.jpeg
 
  • Všeč mi je
Reactions: mags