CCS polnilne postaje

Zelenec

Pripravnik
Hvala, Bla, bla, bla! To je odlično vprašanje in ponuja vpogled v prej omenjeno širšo sliko, ki je večinoma ne vidimo, ali pa je nočemo videti.

Subvencija je po definiciji materialna ali snovna pomoč iz javnih sredstev investitorjem, ki investirajo v nekaj, kar je v javnem interesu.

EVji so subvencionirani iz javnih sredstev, ker obstaja javni interes, da preidemo iz fosilnih energentov na obnovljive vire energije v prometu.

Nekoliko drugačna, vendar po definiciji zelo slična podoba se kaže pri financiranju nakupa, uporabe in posledic uporabe fosilnih goriv. Ključna besedna zveza je zunanji stroški prometa. O tej vsebini najdeš na spletu številne študije, podatke, številke. Iz analiz teh stroškov izhaja, da promet na fosilna goriva povzroča enormne stroške javnim blagajnam, ki jih krijemo vsi davkoplačevalci. V Sloveniji znašajo med 7 in 10% BDP, kar znese pribl. 4 milijarde € letno. Teh stroškov ne krijejo le povzročitelji stroškov, ampak celotna družba. Več o tem ti pove Google.

To so vprašanja, o katerih bi morali razpravljati in ne o upravičenosti subvencij tehnologijam, ki te stroške znižujejo in izboljšujejo kakovost življenja.
 

Zelenec

Pripravnik
Andrej, ne želim te postavljati v slabo luč, kar ti počneš za članstvo DEVSa. Vedno te pohvalim kot odličnega poznavalca e-mobilnosti. Končajva najino brezplodno prepucavanje na tej točki. Nimam namena kogarkoli žaliti ampak samo braniti interes in ugled DEVSa, ki se po svojih močeh (vsaj nekateri člani) trudi v smeri promocije e-mobilnosti. Še enkrat, pravico imaš do svojih stališč, vendar upoštevaj, da je društvo demokratična tvorba, pri kateri bi morali člani, predvsem pa predsednik društva zastopati interese navzven enotno v skladu z večinskim mnenjem, ne pa zaničujoče z neprimernimi pridevniki javno pisati o drugače mislečih. Upam, da se vsaj v tem strinjava.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zelenec, večinsko mnenje glede cene polnjenja v DEVS-u je seveda, izkrivljeno.
Zakaj?

Zato, ker je jasno, da si vsak lastnik EV-ja želi imeti čim cenejše polnjenje, po možnosti kar brezplačno in je jasno, da se bo za to vedno nabrala večina.
Spomnim se nekega ministra za finance, ki je upokojencem na predvolilnih soočenjih obljubil min. 1000 EUR penzije. Verjamem, da so bili vsi upokojenci za in so oddali glas zanj. Pa je bilo realno in uresničljvo? Kje pa!
In s takimi nerealnimi predlogi si DEVS dela samo škodo, kar bo širša javnost rekla: 'Pa vi ste smešni'.

Poglej, s skupnimi močmi (S tem mislim tudi na SJTV1-jev prispevek. Hvala SJTV1!) smo uspeli zaustaviti nesmiseln pavšalni znesek za polnjenje, torej na priklop.
Petrol je posledično ponudil edini zakonsko možen način zaračunavanja (na minute), ki je v tem času mogoč (preberi si kolumno v Avto Magazinu - link je eno ali dve strani nazaj), s cenami, ki so nižje kot drugje.

Bodimo veseli, da imamo hitre polnilne postaje, da so cene zmerne in raje, kot da se gremo konfrontacijo, s Petrolom sodelujmo. Do konca leta je v veljavi znižana cena polnjenja, do takrat pa lahko pridemo na dan s še novimi predlogi, kot je npr. pri angleškem Ecotricity, kjer imajo odjemalci njihove domače elektrike, polnjenje na hitrih polnilnih postajah, brezplačno.
Ali pa mogoče, da kupiš za določen znesek letno 'vinjeto' za polnjenje.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.548
968
113
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Hvala, Bla, bla, bla! To je odlično vprašanje in ponuja vpogled v prej omenjeno širšo sliko, ki je večinoma ne vidimo, ali pa je nočemo videti.

Subvencija je po definiciji materialna ali snovna pomoč iz javnih sredstev investitorjem, ki investirajo v nekaj, kar je v javnem interesu.

EVji so subvencionirani iz javnih sredstev, ker obstaja javni interes, da preidemo iz fosilnih energentov na obnovljive vire energije v prometu.

Nekoliko drugačna, vendar po definiciji zelo slična podoba se kaže pri financiranju nakupa, uporabe in posledic uporabe fosilnih goriv. Ključna besedna zveza je zunanji stroški prometa. O tej vsebini najdeš na spletu številne študije, podatke, številke. Iz analiz teh stroškov izhaja, da promet na fosilna goriva povzroča enormne stroške javnim blagajnam, ki jih krijemo vsi davkoplačevalci. V Sloveniji znašajo med 7 in 10% BDP, kar znese pribl. 4 milijarde € letno. Teh stroškov ne krijejo le povzročitelji stroškov, ampak celotna družba. Več o tem ti pove Google.

To so vprašanja, o katerih bi morali razpravljati in ne o upravičenosti subvencij tehnologijam, ki te stroške znižujejo in izboljšujejo kakovost življenja.

A bejž no.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Napisal oz. izračunal si, da glede na tvoj avto te stane elektrika cca. 8.7€/100km. Cena se zaračunava po minutah...
Manipulacija št. 1 - lahko bi napisal, da stane polnjenje 10.5€/100km ali pa le 3.3€/100km (oboje po uradnem ceniku...)
Lahko bi celi napisal, da plačaš točno 0€/100km, ker polnjenje na počasnejši polnilnici je zastonj. Za vse!

Ali z drugimi besedami - da se rineš na hitro polnilnico, je pač davek na "luksuz." Lapat o tem, da je polnjenje zdaj predrago in se ti je tvoja matematika zdaj porušila, je popolnoma butasto. Naslednji korak k popolni moronskosti pa je, dako omenjaš, da bi si Petrol moral izbrati drugi vir financiranja, da bi pokrival izgubo, ki jo ustvarite vi, eko-sončki.

Sprijazni se, kupil si elektro avto da bi šparal in vse je bilo super fino fajn, dokler si se lahko šlepal na zastonj polnilnicah. Zastonj zato, ker smo ostali davkoplačevalci to omogočali. Zdaj, ko pa je potrebno začet plačevat za nekaj, kar se porabi, je pa vik in krik. Če Petrol dela že zdaj izgubo z vsako prodano kWh in če so cene pri nas po večini nižje, kot so drugod, ti bi pa rad znižal trenutno ceno za vsaj x2 (8.7€/100km pri elektro glede na 5.4€/100km pri Picassi), potem se odkrito postavlja vprašanje, kdo je zdaj tu nor???

Če želiš zastonjsko ali poceni vožnjo na elektrončke, se pač sparkiraj na 22kW polnilnico in počakaj pol urce več, hitre polnilnice pa prepusti tistim, ki imajo avto še za kaj drugega, kot zastojnkarstvo...

Sorry model, ampak ti si tipični primerek eko terorista in kar me pri elektro avtomobilih najbolj odbija.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Da se ne vtikam v vse, kar si napisal, samo dve pripombi

Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
Andy, ne počuti se užaljenega. Ker že tako vneto zagovarjaš Petrol, naj ti navedem njihove podatke, ki negirajo tvoje: povprečno polnjenje traja 22 minut, v tem času je povprečno odvzetih 9,6 kWh energije. Povprečna poraba e-avtomobila na 100 km je 18 kWh. Ponavljam, to so podatki iz njihove analize dosedanje uporabe polnilnih postaj. Iz navedenih številk sledi, da je v povprečju bilo potrebno za 100 km vožnje polniti 41 minut, kar znese po uradnem ceniku (brez popusta) 8,2€ za 100 km.

Tule seveda zavajaš. Ne vem, ali zaradi nepoznavanja podatkov ali namerno, ampak povprečja pač ne moreš gledat, če že, le mediano. In mediana je 24 inut, povprečje pa kar 34. V povprečje su vljučeni tudi pacienti, ki so na hitrih polnilnih priklopljeni do konca s priključnimi hibridi ali EVji, ki ne korjo izoristit polne moči polnilnice, tisiti, ki EVje polnijo do 100% ipd. 10% polnjenj v testnem obdobju je požrlo 35% časa priklopljenosti, a le 14% energije. In ti so vključeni v povprečje in ga seveda močno izkrivljajo. V resnici lahko mirno vzameš vsaj 40kW kot eno normalno moč polnjenja in preračunavaš iz nje, če govorimo o upprabnikih ki potujejo po AC in polnijo 0%-80%.

Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:
predlagal kombinirano ceno polnjenja 0,1€/kWh in 0,05€/minuto. Vsi smo tvoj predlog podprli in ga vključili kot osnovo za dialog s partnerji.

Ne se smešit s predlogi, ki so nižje kot povprečna cena elektrike s prispevki (in to pri mnogo nižji priključni moči, kot jo ima polnilnica). 1/3 2/3 mix v SLO stane cca 0,12€. Logična cene je nekje med 0,18 in 0,25€ za kWh, plus nekje med 3 in 5 centov na minuto (in pri tem bi Petrol še naprej veselo delal minus).
Mimogrede, si pogledal cene zunaj? Avstrija od 0,4€ za kWh naprej? Nemčija od nekje 0,35 za kWh, ponekod 0,25€ na minuto, veliko jih je z 0,36 na minuto (na AC predstavljajo večino, od Allegota) ... Pa imajo nemci, ajde, 2x višjo ceno domačega štroma kot mi. In potem si tu nekje, blizu 0,2 na minuto ...

Zakaj na minuto? Ta hip je to, če hočš v SLO dat enake možnosti vsem, ki bi radi postavili polnilno in zaračunavali, edina možnost. Zakonodaja, pač ...
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Zelenec pravi:


Najpogostejši model na slovenskih cestah je C-Zero skupaj z Ionom. Moja izkušnja je taka, da moram za 100 km vožnje po avtocesti 14 kWh polniti najmanj 30 minut, kar po uradnem ceniku stane 8,7€. Skoraj vsi člani DEVSa (razen dveh) se strinjamo, da je tovrstni način zaračunavanja in cena sama prav zaradi takih dejanskih stroškov nesprejemljiva.

Lej nebi komentiral vsega tvojega pisanja,lahko tudi rečem da je zanimivo prebirati tvoje zgodbice o izletih po Sloveniji s tvojim C-Zerom,ampak kakšno dramo pa ti zganjaš s tem svojim avtom,to res presega vse meje,sory...praktično bi se strinjal s tistim,kar je napisal Gargy,da se greš neke vrste eko-terorista
rolleyes-1.gif


Zakaj? Ker imaš avto,ki ga je imel tudi moj prijatelj,pa ni zganjal nobene podobne drame okoli polnjenja in teh zadev,zavedal se je,da je ta avto namenjen predvsem za vožnjo po mestu in širši okolici,ne pa za po AC in relacije. Sploh se ne spomnim,če mi je kdaj omenjal,da ga je polnil drugje kot doma...?

In potem preberem še to,da so se nekateri Andyu posmehovali,da se ni mogel pripeljati v Ajdovščino samo na elektriko...milo rečeno patetično,ker on bi se jim zlahka nazaj posmehoval da brez ustavljanja ne pridejo do Munchna,recimo!

Zato se malo umiri s tem "terorjem" ker si res že smešen,obnašaš se kot da te je kdo prisilil da se MORAŠ voziti povsod s svojim C-Zerom in da si zato vsakodnevno življensko odvisen od teh polnilnic,ker ga moraš polniti na vsakih 80 km...

Na Andyjevem mestu bi bil pa zelo vesel,da trenutno nima 100% EV-ja,da se mu ni treba ukvarjati s tem trenutnim "polnilnim bullshitom",ki se dogaja,da še vedno naredi 95% vseh voženja na elektriko,hkrati pa se lahko z nasmehom pelje naprej na bencin,kadar to hoče!
cool-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Tudi jaz obsojam posmehovanje Amperi, ki je super avto, daleč boljši od mojega. Sicer na srečanju tega nisem opazil. Andy, bil bi vesel, če bi mi nekako sporočil, kdo je oz. so bili posamezniki, ki so se tako obnašali.

Sprejemam kritiko in se uklanjam večinskemu mnenju forumašev. Povedal sem, kar sem imel namen povedati.

Če ste me oblepili s teroristično nalepko, pa naj bom terorist. Verjetno res pretiravam z vnemo. Sploh se ne bi oglasil, če ne bi Andy tako posmehujoče opisoval teroristične celice v DEVSu.

Varno vožnjo vsem, pa na karkoli se že vozite!

p.s.
Mater ampak telih teror- korenov je kar preveč. Po mojem bom imel kmalu CIO na vratih
wink-1.gif
Lep dan vsem!
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
New European charging network will offer speeds up to 350 kW

Citat:
It's about to get easier to fast-charge your electric vehicle across Europe thanks to four major automakers working together in a new joint venture. BMW, Daimler (Mercedes-Benz), Ford, and the VW Group (Audi and Porsche) have all signed a Memorandum of Understanding to install about 400 DC fast charging sites in Europe. As you may know, there are different types of fast chargers, but the ones that this group is talking about installing will be able to charge an EV in much less time than other stations. That's because these chargers will offer power levels of "up to 350 kW."
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Ključne besede so "up to".
Da bodo 350 kW postaje razširjene, bo veliiiiiiko vode preteklo skozi hidroelektrarne. Realni limit za evropska elektroomrežja je kakih 150 kW, da so lahko postaje dovolj pogoste in tam, kjer jih rabiš (in ne tam, kjer je dovolj dobro omrežje).
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.645
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
No sej, jasno da bodo napisali "up to", sploh, ker pri teh močeh ni več vseeno ali hočeš na polni moči polnit enega, 10 ali 20 avtov. Že to mi je zanimivo (ne najdem podatka), recimo pri Monsu je 6 tesla superchargerjev po 70kW zmogljivosti, kaj se zgodi, če bi hkrati pripeljalo 6 komadov, praznih. Imajo priključno moč pol megawata?
shocked-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp, tudi teslini Superchargerji polnijo z max močjo 135kW le v kombinaciji, da se dva avta polnita na sosednjih polnilnih mestih, ki si delita en charger.
En avto se maksimalno polni z začetno močjo 115kW, s tem, da je pogoj, da je baterija dokaj prazna, drugi priklopljeni avto pa dobi 135kW in moč polnjenja prvo priklopljenega avta.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Jp, to sem mislil
wink-1.gif


Polnilna mesta so označena z 1A, 1B, 2A, 2B,...
1A in 1B si delita en 145kW polnilec.
2A in 2B si delita drugi 145kW polnilec in tako naprej.

Ostalo pa si že natančno opisal
smile-1.gif


Tako, da če imaš Teslo, se je najbolje priklopiti na polnilno mesto, ki še nima zasedenega para polnilnih mest. Torej, če je 1A zaseden, se je najbolje priklopiti na 2A ali 2B (če ni kateri od njiju že zaseden) in ne na 1B.

Če pa so npr. samo 4 polnina mesta, torej 1A, 2A, 1B in 2B in sta 1A in 2A že zasedeni, se splača avto priklopiti na polnilno postajo 'soseda', ki je že bolj napolnjen, saj to pomeni, da se mu je polnilna moč že zmanjšala, kar pomeni, da za njegov par ostane več moči z istega polnilca.
Koliko pa je Tesla, ki se še polni, že napolnjen pa preveriš tako, da pogledaš frekvenco utripanja LED lučk na polnilnem portu. Če utripajo počasi, pomeni, da je baterija še prazna, če utripajo hitro, je baterija že dokaj polna.
Torej, v tem primeru se priklopiš k sosedu, ki mu LED lučke na portu za polnjenje utripajo hitreje.
 
Nazadnje urejeno: