CCS polnilne postaje

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Vse postaje bi morale imeti vgrajen kWh števec. Tako bi se lahko zaračunavala dejanska poraba. Zaračunavati bi bilo treba še čas po polnenju, dokler se avto ne umakne izpred polnilnice.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Mislim, da števec že je in vidiš količino prenesene energije na LCD-ju polnilne postaje v realnem času.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ni potrebno. Zaračunati je potrebno čas priklopljenega vozila od začetka do konca priklopa. Tudi ta urica teče na LCD-ju.

Torej seštevek: XX kWh (krat določen faktor) + minut priklopa vozila (krat določen faktor). Vsak s svojo utežjo, tako kot je napisal SJTV1.

Drugače pa detekcija na Chademo oz CCS polnilni postaji, kdaj se polnjenje zaključi, obstaja.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Hja, pravilno in najbolj pošteno bi bilo zaračunavanje porabljenih kW, takoj ko pa se polnjenje zaključi, pa začet zaračunavat čas "prostega teka" oziroma stanja na polnilnici brez polnjenja.

Ker če imaš kW + čas, so spet na slabšem tisti, ki imajo počasnejše polnilce in smo spet tam, kjer je SJTV1 skakal v zrak.

Tretja varianta je obračunavanje (lahko časovno ali za vsak kW) pribitka glede na polnilni tok. Če polnilnica polni s svojo polnoi močjo, je pribitek 0. Kakor hitro pa začne polnilna moč (ali tok) padati, pa se ta pribitek povečuje. S tem rešiš 2 stvari. Prva je ta, da dejansko nekdo ne polni avtomobila čisto do konca (proti koncu polnilni tok namreč pada) ampak nekje do 80%, druga pa je ta, da tisti z šibkejšimi polnilci ne bodo rinili na hitr polnilnice, saj bo tako polnjenje za njih dražje...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To je res, ampak, po drugi strani se pa polnjenje od 80% SOC navzgor konkretno upočasni, ker se ščiti baterijo in potem takem bi tak uporabnik tam še pol ure polnil baterijo od 80% do 90% SOC, ko bi lahko v tem času lahko polnil že nekdo drug s prazno baterijo in polno močjo.
Seveda, ker se polnjenje pri prvemu vozilu še ne bi zaključilo (80%->90%), števec časa po končanem polnjenju, v takem primeru, ne bi bil sprožen.

Po eni strani je potrebno spodbujati čim prejšnje končanje polnjenja, a hkrati ne preveč kaznovati vozila s počasnejšimi polnjenji.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Zato pa je tretja možnost, tista s pribitkom. Namreč nad 80%, ko bi začel polnilni tok padati, bi polnjenje postalo dražje. Ali to pomeni dražji kW ali pa vsako zaračunano minuto. Nižji je polnilni tok, dražja je vsaka naslednja minuta...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
druga pa je ta, da tisti z šibkejšimi polnilci ne bodo rinili na hitr polnilnice, saj bo tako polnjenje za njih dražje...

Ampak to ni pravično za take s počasnejšim polnjenjem. Ja, nekako jih je potrebno penalizirati, ampak ne preveč.

Danes tisti, ki na polno polnijo s 50kW navijajo, da se računa na čas, ker vedo, da bodo njihova vozila izkoristila polnilno postajo maksimalno in se jim fučka za tiste s počasnim polnjenjem. Pač, vidijo samo sebe.

Kaj bo, ko se bo situacija obrnila in bodo postavljene 150kW polnilne postaje, ki jih bodo lahko polno izkoristila novejša vozila, ti zgornji uporabniki, ki pa bodo polnili z max močjo 50kW, pa bodo 'ostali zadaj'.
Takrat se bodo pa drli, da to ni fer, ker bodo plačevali 3x več kot nekdo s 150kW polnjenjem.

Že npr. Kia Soul EV podpira maksimalno moč polnjenja 100kW.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Zato pa je tretja možnost, tista s pribitkom. Namreč nad 80%, ko bi začel polnilni tok padati, bi polnjenje postalo dražje. Ali to pomeni dražji kW ali pa vsako zaračunano minuto. Nižji je polnilni tok, dražja je vsaka naslednja minuta...

Kaj je pa to drugega, kot zaračunavanje časa priklopa?

Funkcija, če narišeš graf, je popolnoma enaka.

Pač, ko se polni s polno močjo, je razmerje moč/čas konstanta, ko pa moč pada, pa raste cena količine energije v določenem času.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Imel sem občutek, da je bilo govora o porabljenih kWh in časovnemu pribitku (kot omenjeni 0.31€/kwH + 3c€/min). V tem primeru ni pošteno do tistih, ki pač imajo počasne polnilce.
Druga stvar pa je časovni pribitek glede na polnilno moč. In ta bi moral bit progresivni. 100% obremenitev - 0c€/min, vsako zmanjšanje za 0.1C (recimo) povečanje cene minute polnjenja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
To bi bilo izvedljivo, ce bi polnilna postaja vedela maksimalno moc, s katero se vozilo lahko polni. Ampak tega ne ve.

Tako polnilna postaja, ko se polni npr. Outlander PHEV s 25kW ne more vedeti, da je to njegovih 100% moci polnjenja.

Ze to bo zanimivo poleti, ko bodo koncno visje temperature, ne pa tale mlakuza od vremena, ko bodo baterije zracno gretih EVjev vroce in se ta vozila ne bodo polnili s 50kW, kolikor je to mozno pri hladni/normalno topli bateriji, ampak se bo tudi pri prazni, ampak vroci bateriji, polnilo samo s npr. polovicno mocjo.
Moc polnjenja diktira vozilo polnilni postaji.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Sem naredil hiter izračun v Excelu. Vzel sem polnilnico z max. močjo 20kW, polnilec z 20kW in baterijo s kapaciteto 20kWh (vse zaradi lažjega računanja). Cena za kWh 0,31€ ter čas minute na polnilnici 0,03€ - tako kot imajo nekje že omenjeno v tej temi. Pri polnilnem toku sem vzel do 80% polni z 100% tokom, nato pa linearno pada, do 10% toka.
Tako se bo baterija od 0 - 100% napolnila v 95 minutah.
Če računamo samo porabljene kWh, bo to stalo 6,20€.
Če za vsako minuto zaračunamo še 0,03€, to stane dodatna 2,86€, kar znese 9,06€.
Če računamo do 80% brez dodatka časa, nato pa glede na obremenitev bi stalo 34,80€

Če vzamemo polnjenje od 20 - 80%, bi polnili 36 minut.
Če računamo samo porabljene kWh, bo to stalo 3,72€.
Če za vsako minuto zaračunamo še 0,03€, to stane dodatna 1,08€, kar znese 4,80€.
Če računamo do 80% brez dodatka časa, nato pa glede na obremenitev bi stalo 4,80€

Še progresivna lestvica z obračunom glede na moč polnjenja:
0 - 80% - 4,96€
0 - 85% - 7,21€
0 - 90% - 8,42€
0 - 95% - 11,49€
0 - 100% - 34,80€

Pri konstantah se da še precej popravljat, je samo hiter pregled...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sem se trudil tole razumeti, sem šel ene 10x čez, ampak, kako si prišel do progresivne lestvice?

Sem pa prepričan, da je billing veliko preprosteje (in za uporabnika bolj razumljivo) sprogramirati na način, kjer polnilna postaja po zaključenem polnjenju pokliče WS, kamor sporoči ID uporabnika, količino energije v kWh in čas polnjenja in se na osnovi tega kreira zapis, kot pa da polnilna postaja vsako minuto pinga WS in sporoča serverju na billing sistemu, s kakšno možjo polni in sproti preračunava faktorje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik CrazyFish pravi:
Priznam, sem na slepo napisal cela evropa. 100% vem za Avstrijo, Nemčijo in Anglijo. Če je tako še kje v Franciji, je pa to že "skoraj" cela evropa
smile-1.gif
RWE, ki ima v nemčiji okoli polovice (ali malo več) polnilnih postaj, zaračunava elektriko, čas pa le kot dodatek (razmerje je 90-10). V nemčiji je še nekaj podobnih prviderjev. Skratka, v namčiji je večina polnilnih primarno na kWh, na na čas.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tole sem zapisal na drugem forumu, pa želim slišati vaše mnenje:

Citat:
Moje mnenje je, da se je država tega, kljub verjetnim dobrim namenom, lotila napačno.

Polnilne postaje, ki so postavljene z davkoplačevalskim denarjem, ne bi smela dati v upravljanje le enemu ponudniku. Sistem bi moral biti podoben, kot je pri električni energiji za dom.

Torej, za dom SODO skrbi za omrežje, SODO bi v našem primeru skrbel za infrastrukturo in hitre polnilne postaje.
Petrol in še kdo drug, pa bi bili LE ponudniki storitve, torej polnjenja na teh polnilnih postaj, kar bi prineslo konkurenco v ponudbi.

Recimo, da bi bili ponudniki Petrol, OMV in RWE. Jasno je, da bi se vsak od njih trudil pridobiti uporabnike na svojo stran in bi imeli konkurenco v ponudbi.
Tako pa imamo monopol enega podjetja, kateremu so bile polnilne postaje skoraj da ne, podarjene, nad njimi pa izvaja monopol.

Cene bi moral uravnavati trg, ne pa državna monopolna entiteta.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Včeraj smo se DEVS-ovci srečali in debatirali na to temo (nisem si pa mislil, da bo že danes na SIOL-u). So pa se udeleženci strinjali s konceptom, ki smo ga dogovorili na tem forumu in sem ga posredoval na sestanku (porabljena količina električne energije + čas polnjenja).

Od ponedeljka dražja elektrika ob slovenskih avtocestah

Citat:
DEVS: Električna energija mora biti cenejša od avtoplina

"Hitre polnilnice ob avtocesti so najugodnejša različica vožnje z električnim avtomobilom. Naš cilj je, da bi bila električna energija cenejša kot avtoplin LPG, ki danes velja za najcenejše pogonsko gorivo. Če torej osem litrov avtoplina stane okrog 4,5 evra, bi si za 22 kilovatnih ur električne energije želeli ceno okrog štirih evrov," pravi Simon Čretnik, predsednik društva lastnikov električnih vozil DEVS. Del članov se je v Ljubljani včeraj zvečer sestal in izoblikoval skupno mnenje društva neposrednih uporabnikov električne mobilnosti v Sloveniji.

Čretnik pri obračunavanju polnjenja avtomobilov na minuto izpostavlja problematiko baterij različnih kapacitet in s tem povezane različne dolžine polnjenja, zato bodo pri DEVS vendarle predlagali koncept cenovne politike, ki bi bil kombinacija tako trajanja polnjenja kot količine prenesene električne energije.

"Seveda je tudi naš interes, da se na polnilnih postajah vzpostavi določena ekonomija. Želimo si tudi, da na hitrih polnilnicah ne bi bilo prevelike gneče in da bi jih uporabljali predvsem na daljših poteh. Za vsakodnevno uporabnost so pomembne mestne polnilnice in tudi domače vtičnice," dodaja Čretnik.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Mimogrede: bil na Petrolu, zanimiva debata o zaračunavanju, nastaja članek za naslednji AM ... Problemov in razlogov je precej več, kot je videt na prvi pogled.
Najbolj zabavni so bili pa odzivi državnih organov,. Očitno nam res nihče nima pojma o ničemer.