Popravilo praga

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Na pred ca 3 leti kupljeni rabljeni Kia je bil že takrat na pragu opazen rahel rjavkast madež, ki se je čez leta še malo ojačal in danes izgleda tako s pridruženo rjo:



DSC03445.JPG


DSC03443.JPG


Po mnenje sem stopil do dveh avtoličarjev. Prvi je rekel da je verjetno le površinska rja, drugi da je bilo nekoč že rihtano in je šla rja mogoče skozi.

Je rjav madež na pločevini rja ali gre za barvo šprickita, ki se je pokazala zaradi sprane akrilne barve? Če je res akrilna bi jo moral pred nanosom 2K laka odstraniti ali se bo lak vseeno prijel?

Nekajkrat sem na pločevini že popravljal manjše pike in bi se rad zdaj lotil še tega pa pokomentirajte če je vredu ali kaj manjka:
-Najprej bi z mini peskalnikom očistil rjo (zarjavela črtica je dolga 1.5 cm) . Za peskalni medij bi uporabil sodo bikarbono, ki je sama po sebi protikorozivna.
-Če je rja res površinska bi očiščeno prebarval z Antikorozin weicon - osnovni premaz in zaščita proti koroziji v enem. https://www.enaa.com/tehnicni-spreji/razprsilec-antikorozin-weicon-400ml
-Na koncu bi s čopičem nanesel 2K lak (brez dodanega trdilca) . ( Nanašanje laka bi še raje eksperimentiral z airbrush. Ker je šoba majhna 0.7 mm bi moral lak precej razredčiti in zato barvati večkrat z nekajdnevnimi presledki-bi bilo to vredu? )

Bi moral vmes dodati še kaj? ...vem da se za prag uporablja Body pištolo za našanje elastičnega zaščitnega premaza ki lahko ob tem ustvari hrapav videz površine kot je na fotki. Body pištole nimam in kar se tiče estetike se mi zaradi majhne površine ne zdi potrebna ali pač?
Je epoksi ki ga je omenil en od avtoličarjev mislil uporabit kot nadomestek za body zaščito in bi ga nanesel kam - vmes med temeljni premaz in 2K lak? Obstaja več vrst epoksijev za različne namene?
Ali pa je epoksi+steklena vlakna namenjeno kot nadomestek v primeru prerjavele pločevine da ni treba varit pločevine?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Zbrusiš in brusiš do zdravega. Boš videl ali je spodaj lukna ali se takoj zasveti. Pomojem je samo praska ki rjavi tole.
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Pločevino sem očistil z mini peskalno (medij soda bikarbona) vendar ne povsem do sijaja. Pa sem pozneje ko sem že namazal z osnovnim premazom+antikorozija spoznal da ta zadeva ni dovolj agresivna za rjo in bi moral najprej našpricat pretvornik rje.

Ko nabavim pretvornik rje bi zadevo odstranil s tovrstnim mini brusilnikom na linku. S katerim nastavkom naj se lotim da poškodbe pločevine ne bom preveč razširil/poglobil? Najprej bom poskusil če bo šlo z žično krtačko.

Mimogrede...za katere materiale so namenjeni oranžni, roza in sivi brusni nastavki?
Kam se pritrdi polirni filc?
 

Priponke

  • DSC03448.JPG
    DSC03448.JPG
    229,5 KB · Ogledi: 118

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Zbrusit je treba tole. To je treba it okoli, ne da ostane barva nedotaknjena.
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Nabavil bom Wurth pretvormnik rje. Nanj bom posprejal zgoraj omenjen Antikorozin weicon - osnovni premaz in zaščita proti koroziji v enem. Zatem še barvo.

Na polici stoji nerabljen Filler v spreyu v sivi barvi kupljen za prejšnji avto.
(Na embalaži: enokomponentni primer za izolacijo poliestrskih kitov in barv)
Ne spomnim se več čemu je namenjen Filler. Je primeren za belo KIA?
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
ta sprej (po domače šprickit) je namenjen fini obdelavi kitane površine pred barvanjem.. tukaj lahko v piko pripraviš površino... to je lahko že temeljna barva pred končno belo.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
dejstvo je, da nebo dosegel veliko ker bo rjavelo zraven.. iz znotraj navzven. kavitete je treba zapliniti z rust converterjem in potem še vosek noter.. samo tako je narejeno tako kot je treba.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
Samo tole dvomim, da je rjavelo od zadaj ven. Se vidi na prvi sliki, da je poškodba iz zunanje strani.
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Zakaj bi uporabljal dvojno, ki opravi isto funkcijo.
Ali wurth ali Weicon.
Kot da bi najprej z belo barvo proizvajalca A in pol preko še z belo proizvajalca B.
Ker sem mislil da Rust converter ne ustvari temeljne podlage.


dejstvo je, da nebo dosegel veliko ker bo rjavelo zraven.. iz znotraj navzven. kavitete je treba zapliniti z rust converterjem in potem še vosek noter.. samo tako je narejeno tako kot je treba.
Je to mišljeno lokalno ali za celo notranjost praga? Dvomim da bi plin zaščitil celo notranjost praga.

Rja je samo na zunanji površini.

Rahla vdolbina me ne bi motila bi pa šprickit vseeno uporabil ko ga že imam. Ampak ali ni šprickit krhek in bi dol na pragu kjer švigajo kamenčki barva prej razpokala kot če šprickita ne bi bilo?
Na laku piše Mobihel 2K...nekje na spletu piše da ta lak z uporabo čopiča naredi debelejši film in je zato bolj primeren za barvanje s kompresorjem. V mojem primeru je debelejši nanos laka boljši da zapolni vdolbino.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
Seveda bo. Obstaja orodje katero je namenjeno prav temu. Če je rja na zunanji površini potem je tudi noter ;) presenečen boš kaj vse se včasih skriva pod slojem barve in bodya.

Rahle vdolbine šprickit nebo pokril saj je le ta namenjen res kvalitetnem finišu. Vdolbino je treba pokitat naprej v kolikor ti z varjenjem in brušenjem ni uspelo 100%. Na laku piše 2k, to pomeni da je zadeva dvokomponentna, moral bi imeti torej piksni, barva in trdilec.. Pa ponavadi se potrebuje še redčilo. Ne verjemi vsega kar piše na netu, z čopičem se tega ne barva, ker pride grdo. To se dela z pištolo in kompresorjem v nekaj tenkih nanosih, saj bo prvič ko boš preveč zalil površino barva potekla in si spet na začetku.

Če nisi tega nikoli delal predlagam da povabiš na pivo nekoga kateri ti bo iz prve roke povedal kako se to dela. Ali pa se z 6packom oglasiš v kakšni delavnici.
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Avtokit imam tudi.

Lak je v konzervi...brez trdilca da bo za daljši čas. Ko sem peskal ostanke lepilnega traku se je ponekod na grebenčkih grobe zaščite podvozja odstranil lak do te mere da je tu pa tam opaziti drobne temne pike. Mislim da bom najprej s čopičem nanesel lak na ozek brušeni del kasneje pa mogoče še naokoli z airbrush - imam razredčilo za lak.
Na grobem pragu ne bo opazit če bo slabše narejeno.

Na nekem forumu piše da se ne sme zalit preveč barve ker stopi šprickit. V tem primeru bi čopič odpadel, za airbrush pa še ne vem če bi laufalo. Lani sem se igral z akrilnimi barvami ki niso problematične.

Naslednji teden ko bo topleje pobrusim in pošlem fotko da vidimo kako naprej.
Mislim pa da ne bom preveč čaral da ne bo iz praske nastal podplat.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
. Vdolbino je treba pokitat naprej v kolikor ti z varjenjem in brušenjem ni uspelo 100%.
Ti si sploh pogledal prvo sliko?
O kakem varjenju?
Avto je mel prasko na zunanjem delu. Ne delaj deda še bolj zmedenega kot je.
Taka praska ne rabi drugega kot malo pošmirglat iz zunanje strani. Znotraj je nedotaknjeno.
 

RoMeX

Guru
20. feb 2008
2.279
761
113
Na telefonu je zgledalo, kot da ima luknjo čez in čez :)

jebiga, se zgodi, moja napaka. ponavadi mam zmerej take situacije kjer je gnilo čez in čez :D
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
( Nabavil sem tudi trdilec....če hočeš da ta ne kristalizira z njim do vrha napolniš manjšo embalažo da ni zraka ki povzroča kristalizacijo trdilca. Kristalizirano odstraniš, tekoči del bo še vedno uporaben. )
Akrilni barva se čisti z vodo. S čim pa če je bil primešan trdilec?

Se akrilna barva polira enako kot klasičen prozorni lak na bazi? Kako je z obstojnostjo politure akrila oziroma ali bo lesk čez čas izginil in se bo na pločevini opazila razlika med akrilom in okoliškim originalom?
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
1. Mehansko odstranim rjo
2. spiham
3. očistim s čistilom zavor
4. očistim s čistilom silikona
5. tanek enakomeren nanos Pretvornika rje
6. kit+trdilec
7. kakšen brusni papir uporabim za kit?
8. filler (šprickit)
9. kakšen brusni papir uporabim za šprickit?
10. lakiranje ob sprotnem sušenju posameznih slojev ... Nanesem ravno toliko slojev da se ne vidi temnejšega obrisa podlage ali še nekaj dodatnih slojev?
Na kaj je treba biti pozoren pri sušenju....naj uporabim fen za lase ali delavniški visokotemperaturni fen?

Sem kaj pozabil?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
80-240 za kit. odvisno kak lepo si skital. Brusi z deščico, da bo ravno.
Šprickit pa je dovolj 600 za akril. Če maš metalik idi do 1500.
 

packon

Pripravnik
7. maj 2015
37
1
8
Na brusnih listih ki sem jih nabavil v topdomu piše samo na listih z granulacijo P1000 in več na zadnji strani da so vodobrusni. Pri P600, P240 ne piše. So pravokotno odrezani listi praviloma vsi vodobrusni oz. je brusni papir v rolah (na metre) le za suho brušenje?
Se vodobrusni papir uporabi le za zadnji uporabljen list? Kaj je sploh poanta vodobrusnih papirjev? Vem da je z uporabo vode brušenje bolj fino ampak ali ni potem vseeno če namesto P1000 uporabiš P1500?
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.877
5.145
113
ni bolj fino ampak ti ga ne zamaši takoj. voda odstrani delce.
Imaš tudi take fine za suho brušenje