CCS polnilne postaje

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Obdobje rednega delovanja polnilnice se prične z 20.06.2016

Citat:
Spoštovani imetnik Petrol klub kartice elektromobilnosti!

Z 20. junijem 2016 vstopamo v obdobje rednega obratovanja hitrih polnilnic za polnjenje električnih vozil. Storitev polnjenja na hitrih polnilnicah se bo od tega datuma dalje obračunala po rednem ceniku storitve polnjenja na električnih polnilnicah. Še pred pričetkom obračunavanja boste po pošti prejeli obvestilo o možnih načinih plačevanja in posebnih ugodnostih, ki jih pripravljamo za imetnike Petrol klub kartice elektromobilnosti.

Brezplačno polnjenje električnega vozila bo s Petrol klub kartico elektromobilnosti še vedno mogoče na standardnih polnilnicah. Vsem transakcijam lahko sledite na portalu Moj Petrol.
NOVOST: Mednarodno gostovanje na polnilnicah drugih upraviteljev infrastrukture za polnjenje električnih vozil od 20. junija dalje.

Želimo vam srečno, varno in trajnostno vožnjo!

Cenik: http://www.petrol.si/sites/www.petrol.si/files/attachment/cenik_elektromobilnost_2016-06-20-f2.pdf
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Moja osebna ocena je, da je cenik rezultat uporabe voznikov EV-jev, ki so raje polnili na hitrih polnilnih postajah, kot da bi polnili doma in so jih zlorabljali, ker so bile brezplačne. Verjemi mi, to se je dogajalo na veliko. Moraš pogledati tudi z druge strani.

Veš, da sem na EV že od 2008, ampak, to, kar se je pa dogajalo od štarta brezplačnih hitrih polnilnih postaj je popolnoma drugače, kot pred tem, ko smo pionirji počasne polnilne postaje res uporabljali le v nuji - jasno, saj so bile tako počasne, da se drugače ni splačalo.

Na to sem povdaril tukaj: https://www.alter.si/tabla/showflat.php/Cat/0/Number/1870740/page/0/fpart/31/vc/1

Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Velika večina polnjenj se zgodi na domači vtičnici, kjer je cena cca. 1.5 EUR/100km spomladi, poleti in jeseni in cca. 2.5 EUR/100km pozimi zaradi povišane porabe energije.

Tvoj povdarek pa je bilo brezplačno polnjenje na javnih polnilnih postajah. Raje ne štejem kolikokrat je bila omenjena beseda 'brezplačno/brezplačna' v enem samem tvojem prispevku:

Citat:
Uporabnik Nac pravi:
Trenutno je na trgu poleg Soula tudi Leaf, ki ima tudi 30 kWh baterijo. Soul-a za 25.500 in Leaf-a za 23.288 €. Torej ni drži, da je bilo ugodno, ampak je še vedno ugodno. V nekaj letih pa bo trg doživel tudi večjo ponudbo električnih vozil. Tesla III, Bolt,... Kakšne bodo končne cene, možnosti subvencij,ugodnih kreditov, zmogljivosti baterij je sedaj težko pisati, saj se te stvari prehitro spreminjajo.
Od kod ideja o 5 € za polnitev. Še predplačniška kartica pri Petrolu stane 2,5 € na eno polnitev. Če pa imaš Petrolovo kartico e-mobilnosti, pa je vsaka polnitev brezplačna. Tole o gostovanju za Smatrics pa je tudi nekaj, kar ni dorečeno, zato je tudi omenjanje cene 18 € na 100 kilometrov zavajanje. Če vzameš najdražjo opcijo pri Smatricsu te stane 20 minutna hitra polnitev 9 €. Petrol pa trenutno ne nudi možnost gostovanja v omrežju Smatrics.
Trenutna dejstva so, da je polnitev na javnih polnilnih mestih v Sloveniji brezplačna. Velja za hitre in počasne polnilne postaje. Največjo ceno električne energije za polnitev električnega vozila plačaš, če polniš doma. Pa tudi ta cena je minimalna, če si izbereš ponudnika, ki ima ugodno nočno tarifo npr. E3. Nižja od zgoraj navedene.
Prihodnost brezplačnih polnitev pa je s prihodom Tesle III še bolj pozitivna. Že sedaj je pri Tesli omogočena brezplačna polnitev na njihovih hitrih polnilnicah in destinacijskih polnilnicah. To drugo je morda še nekaj, kar se premalo zavedamo. Trgovinam, hotelom, restavracijam,.. Tesla omogoči brezplačno polnilno mesto ob zavezi trgovca/hotelirja.., da bodo gostom/strankam nudili brezplačno polnitev. Kako boš prodajal storitev polnitve ostalim električnim vozilom, če boš imel pri Tesli to brezplačno? Še prodaja polnilnih postaj bo problematična, zakaj bi dal 2-3.000€ za polnilno postajo, če jo dobim pri Tesli zastonj. Temu poslovnemu modelu se bodo morali drugi prilagoditi.
V Nemčiji in Švici je že sedaj v določenih trgovskih verigah (Ikea, Aldi Sud, Lidl) možnost brezplačnega hitrega polnjenja in o kakšnem zaračunavanju tudi ne razmišljajo, ker se zavedajo, da bodo s prodajo storitve ali izdelkov brez problema pokrivali stroške postavitve, vzdrževanja in seveda tudi električne energije.

Javne polnilne postaje bi morale biti priložnostne, da se z njihovo uporabo pride do doma, kjer bi moral biti primarni vir polnjenja električnih vozil, ne pa ravno obratno. Še posebej, če so le-te še vedno brezplačne in se jih zaradi tega zlorablja tako ali drugače, da prišparaš na domači elektriki.

Nič čudnega, da se potem dogaja kaj takega:



Pa tole ni od mene. Tole sem našel na PlugShare, na hitri polnilni postaji v Zagrebu.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
SJTV1, veš kolikokrat je bil pri Kristalni palači na hitri polnilni postaji parkiran kakšen EV še dolgo časa, ki je bil že zdavnaj napolnjen? No, zdaj se to ne bo več dogajalo.

Lahko smo veseli, da se (še) ne zaračunava počasnih polnilnih postaj zaradi takih uporabnikov EV-jev, ki le-te zaparkira za celoten čas delovnega časa, kljub temu, da je EV že zdavnaj napolnjen.

Pač, polnilne postaje (vse vrste) se je na veliko zlorabljalo in prišel je dan računa. Prosim, da če boš napisal uvodnik na to temo, upoštevaj tudi to dejstvo. Lahko se tudi slišiva, pa še kakšno rečeva glede tega.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Je bil ravno danes en e-Golf, ženska z Up!om je čakala več kot 1 uro, sam sem si sposodil kartico za BMWjevo polnilno zraven, ker sem imel ravno BMWja ...


Ampak vseeno: zaračunavat samo minutažo je kretensko - sploh, dokler se avto polni. Zdaj za enako količino štroma Zoe R240 in Zoe Q210 ne bosta plačala enako - še več, cena za enega bo 2x višja kot za drugega, ob popolnoma enaki količini porabljene elektrike. Popolna bedarija. In za polnjeje Outlanderja boš plačal več, kot če filaš C Zero.
Zaračunava se naj napolnjen štrom, minutaža pa, ko se polnjenje ustavi, avto je pa še priklopljen ... Tako nikogar ne kaznuješ, ker se njegov avto počasneje polni.
Ajte, morda 80% štrom, 20% minutaža med polnjenjem, da folk ne fila do maksimuma, ampak do 80%, več pa res ne (v nemčiji ima recimo RWE 31c za kWh + 3c na minuto, ALDI ima nekaj podobnega).
Še enkrat: ta Petrolov sistem zaračunavanja samo minutaže je bedast (da ne bo pomeote, niso edini, takih budal je v EU precej). Parkiranje brez polnjenja naj se uredi z zakonom (in tudi sankcionira), ne pa pri zaračunavanju.
Da o tem, kako bebavo so postavljene te hitre postaje (da se je treba po AC parkinkgu vozit v kontra) raje ne pišem. Kot da bi jih postavljali 3-letni otroci ...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ne boš verjel, ampak na sestanku na CER-u, ki smo ga imeli par mesecev nazaj na povabilo Petrola, sem ravno zagovarjal tvoj oz. naš (na forumu formuliran) način zaračunavanja, pa so ga ostali prisotni, torej vozniki EV-jev zavrnili in so predlagali Petrolovcema, naj se zaračunava le po minutah.

Tako da, če mene vprašaš, je način zaračunavanja postavljen na osnovi povratnih informacij uporabnikov samih. Jaz sem pač bil v manjšini in posledično preglašen.

Tako da za način zaračunavanja ne krivit povsem Petrola.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Torej če prav razumem - uradenik AM bi svoj žolč in gnev zlil na nič kriv Petrol, ki je le poslušal in ugodil željam lastnikov EV? A ni tako, da bi se naj novinarji in pisci člankov najprej pozanimali o temi, o kateri pišejo?
 

CrazyFish

Pripravnik
29. jul 2015
64
0
6
Tudi jaz nimam težav z zaračunavanjem na minute na hitrih polnilnicah, kjer je res pomembno da polniš hitro in čim manj časa! Samo toliko da prideš do cilja. Tam pa polni počasi in plačaj kWh.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Torej če prav razumem - uradenik AM bi svoj žolč in gnev zlil na nič kriv Petrol, ki je le poslušal in ugodil željam lastnikov EV? A ni tako, da bi se naj novinarji in pisci člankov najprej pozanimali o temi, o kateri pišejo?

No, zato je pa forum, da se pogovarjamo in zadeve razčistimo
zmaga.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik CrazyFish pravi:
Tudi jaz nimam težav z zaračunavanjem na minute na hitrih polnilnicah, kjer je res pomembno da polniš hitro in čim manj časa! Samo toliko da prideš do cilja. Tam pa polni počasi in plačaj kWh.

Problem je v tem, kar je SJTV1 že izpostavil, da se ne polnijo vsa vozila enako hitro na polnilnih postajah. Že recimo dve verziji Zoe-ja polnita z različno maksimalno močjo, to je 43kW vs. 22kW, kar pomeni, da drugi lastnik Zoe-ja plača še 1x več za isto količino energije. Podobna situacija je pri Mitsubishi Outlander PHEV, ki polni, če se ne motim, z max. močjo 25kW.

Kot smo to tukaj že večkrat predelali, račun bi moral biti seštevek porabljene energije in časa polnjenja - oboje primerno uteženo - tudi to je SJTV1 omenil.

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Ajte, morda 80% štrom, 20% minutaža med polnjenjem, da folk ne fila do maksimuma, ampak do 80%, več pa res ne.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik 474

Ja, ampak tak model so želeli lstniki EV-jev (po tvojih besedah). Tudi jaz se strinjam, da ni prav in ni pošteno.

Bolj se gre za to, daj SJTV1 skočil na prvo žogo, jih zmerjal s kretenizmom, na koncu pa še "zagrozil" (uuuuu) z uvodnikom v AM...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Torej če prav razumem - uradenik AM bi svoj žolč in gnev zlil na nič kriv Petrol, ki je le poslušal in ugodil željam lastnikov EV? A ni tako, da bi se naj novinarji in pisci člankov najprej pozanimali o temi, o kateri pišejo?

Nič kriv? To je bila njihova odločitev, nihče jih ni silil vanjo. In delat sistem zaračunavanja glede na želje parih lastnikov EV, ki še zdaleč ne predstavljajo povprečnega lastnika in ki očitno ne razmišljajo širše in s pogledom v prihodnost, bi bila tudi neumnost.
PS: se ti zdi, da se ne pozanimam? Kaj pa je tole, kar se zdaj dogaja v tej temi?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Čudno je tudi to da je roaming za tujce dražji kot za Petrolovce, ki niso sklenili naročnine, mislim v čem je uporabnik, ki ni sklenil naročnine drugačen od tujca?

Cena roaminga je pa na splošno gledano ubijalska, 0,5 €/min, to je 10 € za ubogih 40 km vožnje pri 22 kW polnjneju, kdo je tu nor?

Sicer je sam model dokaj logičen, amortizacija polnilnice stane bistveno več kot pa sama energija, ki se preko nje prenaša, zato je logično da se zaračunava zasedenost polnilice in ne energije. Iz uporabnikovega stališča pa model nikakor ne more biti logičen, saje je on prišel po energijo in bi rad to dobil po pravični ceni pa če polni 3 kW ali pa 50 kW.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
A mi kdo razloži kaj vidim oz. o čem se prerekate? Če nisem slep (res je jutro pa kavico šele sedaj pijem) je načeloma polnjenje za vse zastonj in neomejeno časa lahko zasedaš polnilnico? Izjema je če tlačiš z več kot 22kW.

Skratka domnevam da se da vsem vozilom znižat preko menija moč polnjenja in torej se BP zastonj kampira na polnilnici, ali sem kaj spregledal?
grin1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Cenik je popoln in totalen kretenizem. Ravnokar so si prislužili uvodnik v AM. Bebci!

To pač ni "pozanimati se..." Pozanimal bi se, če bi vprašal, kdo in zakaj so pri Petrolu sprejeli tako odločitev. In tukaj ti je AndY1 lepo povedal, da so sprejeli odločitev na podlagi nekaterih (večinskih očitno) predstavnikov/voznikov EV. Zaradi tega zmerjat jih z bebci in kreteni je pa popolnoma neumestno, neprofesionalno in žaljivo in ti kot najvišji predstavnik AM si preprosto tega nebi smel dovoliti"
 
Nazadnje uredil moderator:

CrazyFish

Pripravnik
29. jul 2015
64
0
6
@Utiševalec
Nekaj pomembnega si spregledal.
smile-1.gif
Moč o kateri je govora je moč polnilnice, ne moč polnjenja.
Pa žal je tudi druga domneva napačna. Mislim da se edino Tesli da zmanjšati moč preko SW, vsem ostalim pa ne.
 
Nazadnje urejeno:

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Če prav razumem in prevedem v "bencinsko pumpo"
- plačaš čas stanja na črpalki, ne glede na to koliko močno tiščiš nastavek za tankanje.

No to se meni zdi popolnoma nelogično, opažam pa da ste/so nekateri lastniki EV eni taki mali vase zagledani egoisteki, po sistemu jaz imam denar za EV in mi noben nič ne more - podobno kot keš pi.ke v velikih bemfah in mečkah.
 

CrazyFish

Pripravnik
29. jul 2015
64
0
6
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Torej če prav razumem - uradenik AM bi svoj žolč in gnev zlil na nič kriv Petrol, ki je le poslušal in ugodil željam lastnikov EV? A ni tako, da bi se naj novinarji in pisci člankov najprej pozanimali o temi, o kateri pišejo?

Nič kriv? To je bila njihova odločitev, nihče jih ni silil vanjo. In delat sistem zaračunavanja glede na želje parih lastnikov EV, ki še zdaleč ne predstavljajo povprečnega lastnika in ki očitno ne razmišljajo širše in s pogledom v prihodnost, bi bila tudi neumnost.
PS: se ti zdi, da se ne pozanimam? Kaj pa je tole, kar se zdaj dogaja v tej temi?

Mnenje, kaj si o tem mislijo dejanski lastniki EV, bi si dalo ustvarit tukaj ...