bedaki na cesti

Floki

Guru
6. sep 2007
9.876
3.001
113
Efikasno je, da te ustavijo in kaznujejo takoj na licu mesta.

To je samo tvoj problem. Kot sem rekel naj naredijo kot imajo ne kje po bližnjem vzhodu. Ko boš naredil prekršek boš dobil račun direktno na svoj račun. Zate osebno ker imaš očitno težave pa še pošljejo SMS da boš lahko takoj jokal.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
397
263
63
Če si tudi na cesti tako dosleden pri spoštovanju pravil kot si tukaj s slovnico, potem se tudi tebi slabo piše v primeru nadzora v arabskem stilu :)

Lahko se na alterju nabija, da nekdo vozi 100 % časa po CPP, v realnosti pa čisto vsak, hote ali nehote, kdaj naredi prekršek.

Meni je fascinantno, da si nekateri želite oz. podpirate še več nadzora in represije, ne vedoč, da bo to prej ali slej udarilo (po žepu ali kako drugače) čisto vsakega. No, saj par takih je zaposlenih na mestnih redarstvih in so našli svoje poslanstvo :)
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.317
9.685
113
kod Džej-Zija
Jaz bi podpiral tak nadzor, če bi bile kazni primerne. Majhna kršitev, recimo prekoračitev omejitve v naselju za 5 km/h, tam 5-10 EUR. Velik prekršek, eksponentno višja kazen od prejšnje. Naše kazni niso vzgojne, ampak zastraševalne. Po drugi strani bi morala biti verjetnost odkritja visoka za učinek, pa ni. Ravno nasprotna filozofija od tiste, ki dejansko učinkuje.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.201
4.670
113
Prav gotovo so smiselne nižje kazni in večja možnost, da te za prekršek dobijo. Tudi (ali predvsem) z avtomatiko. To je bolj vzgojno in bi na koncu zaleglo več. Naše kazni pa so maščevalne. Če te dobimo, boš plačal še za 1000 drugih, ki jih nismo dobili zaradi tega prekrška.
Bilo bi smešno, če ne bi bilo v resnici žalostno, ko so pred leti pri MB radarjih se politično vključili tudi ljudje, ki skrbijo za našo prometno zakonodajo in so trdili, da voznik ne more cel čas nadzirati hitrosti. Ja, če je to strokovna ugotovitev, potem pa dajmo tako formirati zakon. Kaka točno je razlika, če me ujame stacionarni radar (za katerega lokacijo praviloma vem) ali policijska patrulja na nek bolj dinamičen način? Če berem predhodnike, je torej zakonodaja taka, da se je ne da držati, sme pa se srečne izbrance po njej kaznovati, ampak nikakor ne avtomatsko vseh kršiteljev. Bedarija na kubik. Na tak način se v ljudeh aktivno ohranja "balkanizem". Tam so neka pravila, ki veljajo za druge, ne pa za mene. Dajmo spisat zakonodajo manj strogo, nižje kazni, nadzor pa večji meri avtomatizirat in ga tako v praksi izvajati mnogo več.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
397
263
63
Sistem nadzora učinkovito deluje v ZDA, kjer je prometna kultura precej drugačna, bolj umirjena kot na Balkanu. Tam na avtocestah dejansko veš, da ni vprašanje "če", ampak "kdaj" te bodo dobili in se ljudje v veliki meri držijo predpisov. Tam te tudi načeloma ne ustavljajo z razlogom "kontrola prometa", bo pač policist toliko časa vozil za tabo, da boš naredil prekršek (pozabil žmigavec, se ne popolnoma ustavil na stop znaku, kaj podobnega...)

Ker prej ali slej se vsakdo spozabi ali kaj spregleda, razen očitno alter voznikov z alter avti :)

Zakonodajo pa se absolutno da spoštovati. Samo malo mora it Balkanec it čez mejo. Npr. v Švico. https://siol.net/siol-plus/kolumne/miha-mazzini-zakaj-nocemo-biti-svica-531102
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.201
4.670
113
V Švici sem se v coni 30 moral peljati manj kot realnih 20, ker so spredaj tako vozili ... Policijski avto sem sicer videl samo v bližini meje, ampak verjetno ne šparajo z ostalimi načini nadzora. Navigacija ni opozarjala na radarje, ker tam tega ne sme. Po drugi strani sem imel občutek, da ko vozila s švicarskimi tablicami zapeljejo v Italijo, pa se jim "strga". Očitno se človeka za neka umetna pravila ne da ravno vzgojiti za vedno, temveč ga je treba cel čas vzgajati. S "palico in korenčkom".
 
Nazadnje urejeno:

AndrejD

Guru
20. jul 2007
6.937
1.253
113
Jaz bi podpiral tak nadzor, če bi bile kazni primerne. Majhna kršitev, recimo prekoračitev omejitve v naselju za 5 km/h, tam 5-10 EUR. Velik prekršek, eksponentno višja kazen od prejšnje. Naše kazni niso vzgojne, ampak zastraševalne. Po drugi strani bi morala biti verjetnost odkritja visoka za učinek, pa ni. Ravno nasprotna filozofija od tiste, ki dejansko učinkuje.
V bistvu bi morala kazen od določemoj prekrškov naraščati. Recimo 30 preveč v naselju mimo šole 100€ naslednjič 200€ še naslednjič pa 250€ in mesec prepovedi vožnje.
S tem da se primerno uredijo poti v naselju.
 

mirsi

Predator
4. jun 2014
7.770
-183
113
Najbolj bi morali povečat kazni tam, kjer je prekrškov največ, (je nekoč izjavil Zajc). Torej na nenevarnih mestih, kjer je cesta ravna pregledna, omejitev pa nenormalno nizka, ali pa tam, ko že zmanjka hiš v naselju, le table za konec še nisi prevozil, ker samuje sredi polja.
Na takih mestih, bi morale bit kontrole bolj pogoste, seveda pa preveč pogoste tudi ne, da se ne razve in bi vozniki začeli vozit po predpisih, potem bi pa premalo pokasirali :evil: :evil: :evil:

Pa ponovno bi morali uvest, da kazen dobiš po skoraj enem letu, če dobiš na licu mesta, je kazen vzgojna, morala pa bi bit zastraševalna. :evil: :evil: :evil:

Pravtako bi morali bit policisti/redarji z radarji skriti, saj vemo, da če vozik vidi policaja, potem zmanjša hitrost, tega si pa nihče ne želi. :evil: :evil: :evil:
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.876
3.001
113
Jaz bi podpiral tak nadzor, če bi bile kazni primerne. Majhna kršitev, recimo prekoračitev omejitve v naselju za 5 km/h, tam 5-10 EUR. Velik prekršek, eksponentno višja kazen od prejšnje. Naše kazni niso vzgojne, ampak zastraševalne. Po drugi strani bi morala biti verjetnost odkritja visoka za učinek, pa ni. Ravno nasprotna filozofija od tiste, ki dejansko učinkuje.

A res, boš to trditev podkrepil s kakšno statistiko, ker glede na višino kazni kazni in število mrtvih na cestah po EU državah ti to ne bo uspelo edino če se jo boš izmislil sam.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.317
9.685
113
kod Džej-Zija
Ne govorim o EU, govorim o SLO. V veliko študijah penološke znanosti je dokazano, da od kriminala ne odvrača višina kazni (poglej ZDA, smrtna kazen, strike three in podobno), ampak velika možnost odkritja.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.876
3.001
113
Ne govorim o EU, govorim o SLO. V veliko študijah penološke znanosti je dokazano, da od kriminala ne odvrača višina kazni (poglej ZDA, smrtna kazen, strike three in podobno), ampak velika možnost odkritja.
Imaš kakšno razisvano na to temo narejeno v sloveniji da lahko zaključke delaš (retorišno vprašanje), ali jih delaš da podlagi svojega obnašanja. Leta 199-/94 so uvedli strike three, najbolj restrekiven je bil v Kaliforniji od kjer je tudi primerjava teh grafov. Podatek je iz evident FBi ki vodi satistiko.
crime.jpg
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.384
1.359
113
Lepo prosim, te teme ne poznaš dovolj. Če te reč zanima: na PF UL imaš Kriminološki inštitut, kjer boš na temo penologije našel kilometre knjižnih polic. Preberi jih in nato pridi nazaj sem.

Mossero ima seveda prav.

Ameriška scena z dolgoletnimi zapornimi kaznimi je za družbo izjemno škodljiva (in, mimogrede, tudi zelo draga), ter dokazano neučinkovita. Kako lahko nekdo za zgled postavlja 350 milijonsko državo, ki ima zaprte milijone ljudi? Verjetno več kot ves prostali svet. (In mimogrede, tudi v ZDA so že pogruntali, da počnejo nekoristne oslarije, pogruntali pa so tudi, da je najbolj učinkovit način kako rešiti problem tako, da se zapore zapre in poruši. In to dejansko že počnejo. (Mi smo seveda 30+ let zadaj za razvitim svetom in bomo neumnosti uvajali že, ko so jih tam nehali.)

In še to: večina zaprte populacije je seveda nebele. Pa tudi v Ameriki ni bilo vedno tako, poglej si kak koncert Casha v najhujših Am. zaporih iz konca 60ih let - dejansko črncev takrat ni bilo nesorazmerno veliko zaprtih. Oh, joy.

Graf je pa lep primer kako sopojavnost še ne dokazuje vzročnosti. Bom pa jaz postavil hipotezo za vzrok OGROMNEGA padca kriminala v začetku 90ih: leta 1972 je bila na zvezni ravni sprejeta legalizacija splava.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Paco in Corvette

jello

Guru
22. sep 2008
9.644
3.525
113
V ZDAso visoke kazni tudi posledica privatizacije zaporov, zato da imajo varnostne firme in oskrbovalci zaporov biznis. Oni temu rečejo kapitalizem in prosti trg, ampak v bistvu ni nič drugega kot bogatenje na račun države. In te privat firme financirajo nazaj kampanje za višanje kazni.

Z varnostjo in znižanjem stopnje kriminala to nima nič, prav tako kot ne uvedba smrtne kazni.
 

Paco

Pripravnik
6. okt 2007
61
4
8
Na mojem koncu vidim redno radar merjenje na cesti, ki je ravna/pregledna a še znotraj Lj tako da je omejitev. Vendar v vseh letih bivanja tu, ne pomnim ENE nesreče. ENE. Ali pa radi stojijo 100 metrov od mostu čez obvoznico, kjer ljudje se spustijo in tako presežejo morda za 10kmh in basta! Tabla z prečrtano LJ je pa cirka še 100m za njimi. Prav tako ne pomnim nesreče nikoli tu. Glede stacionarnih radarjev je pa tudi isto, tam kjer so postavljeni so postavljeni zaradi subjektivno ocenjene potencialne nevarnosti,četudi se nikoli nič zgodilo oz. ker je nek xobjekt ali šola. Izjemno redko bi rekel zaradi statističnih podatkov/raziskave.

Ali pa da bi raje pozornost dali na kamere ki fotkajo folk, ki vozi čez rdeče. Kar vidi človek,ki je vsak dan na cesti redno. Ali nezavarovani prehodi čez tirnice, kjer izgubimo kdaj tudi ducat oseb letno. Ali veliko Veliko več focusa dati patruljam za nadzor oseb z mobiteli. Enkrat poskusite šteti, še posebej med 14-17h. Vsaka 3tja oseba ima že mobi pri glavi ali gleda v naročje. ..Ali ali..ali... Vse je nekaj na hojladri ali čez prst pri nas.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.489
9.188
113
Pri nas je radar isto stalno na ravnem 150m pred znakom za konec naselja, kjer dejansko ni nobenih hiš, temveč industrijska cona. Vse naprej pa tudi ravnina.
Jebe se njim za varnost, važno da se kasira. Predvsem s strani tujcev, lokalci vemo, da se tam še ne sme potegnit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zaseka in 8888

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.502
1.816
113
Problem je, da ima v nasih butalah vsak butalec iz bajte, vrstne, dvojcek ipd... direkten dostop iz dvorisca magari na magistralko. Povsod v normalnem svetu gredo izvozi na drugo stran bajte na dovozno cesto, kjer je potem priklop na glavno cesto s kriziscem. Ocitno morajo tudi proizvajalci znakov in izdelovalci aluminija posebej zasluziti pri nas. Normalen avto s sistemom za prepoznavanje znakov v nasih koncih sploh ne ve vec kateri znak naj bere.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey in tony

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.317
9.685
113
kod Džej-Zija
Že pred 20 leti so ugotovili, da imamo v Slo približno 70 % znakov preveč. Od takrat pa nekako ni šlo na bolje.

BTW, še en slovenski unikum: križišče razveljali omejitev. Ampak ne katerokoli križišče, cesta mora biti dovolj visoke kategorije. Križanje lokalne ceste s poljsko potjo ne razveljavi omejitve. Zdaj pa spravi to skozi pri avtomatiki. V Slo avtonomna vožnja sploh ne more zaživeti, ker osnove (transparentnost predpisov) niso izpolnjene.