Pbutec
Hitrost ima predvsem vpliv na posledice - ni pa (največkrat) vzrok prometne nesreče.
Za “manj mrtvih in težko poškodovanih” je treba “odpravljati” oboje - vzrok in “težo” nesreče. Kar pa ni možno, če je vedno in sam kriva “neprilagojena” hitrost.
Ampak to našim vrlim policistom ne gre v glavo.
V včerajšnji tragediji na AC je po mojem do “druge” nesreče (torej, ko je avtobus pred sabo vse pobral) po sledečem scenariju.
1. avtobus na voznem pasu “daleč zadaj” v koloni z tovornim vozili in “običajno” (premalo) varnostno
2. na prehitevalnem “poči”
3. na voznem začnejo zavirati - tako tudi tovornjak pred busom
4. avtobus ali ne more več normalno zavreti ali pa si situacijo narobe razlaga in potegne na levo, na prehitevalni, kjer pa vse že stoji in tako z nezmanjšano hitrostjo pobere Chevroleta (glede na to, da je bus udarjen spredaj levo, Chevi pa je bil stisnjen v odbojno, je Chevija “pobral” že med zavijanjem)
Ali je to nevarna vožnja (premajhna varnostna za kamionom na voznem + prehitevanje “na slepo” * in potem nalet na stoječa vozila na prehitevalnem) pa ne bom sodil. Meni bolj zgleda kot izjemno nesrečen splet okoliščin.
* vsak naj pri sebi preveri kako prehiteva na AC in kolikokrat sam “na slepo” potegne na levo iza kakšnega kamiona ali kombija (brez, da bi videl 50-100 m ceste naprej) in ali kdo vedno računa na to, da bodo na odprti, ravni AC vozila stala na prehitevalnem.
Pa da ne bo nesporazuma - voznik avtobusa je kriv - tu ni debate. Vprašanje je le stopnja krivde.