ksz
Torej, če si predstavljam jutranjo gužvo proti Ljubljani: Na voznem pasu pri tistih 90 km/h med šleparji se »previdno« peljemo, na prehitevalnem pasu pa se s tistimi 100-110 km/h trudijo ostali, ki bi se samo radi normalno peljali 130, nabijajo za nekom, ki je vljudno prepustil prostor vključujočemu in ne pomisli niti malo pospešiti, če že prehiteva ali se umika. Pri tem je pogosto med šleparji več prostora, kot na prehitevalnem pasu.
Potem nekdo poroča, kako vljudno je odstopil prostor vključujočemu, ko je bila cesta praktično prazna. Zakaj že? Da se je sam sebi zdel vljuden in kul, da je lahko oni s 70 km/h zapeljal na vozni pas.
Sicer na avtocesti skoraj toliko kot naprej gledam tudi v ogledalo, ampak vključujoči pritegne voznikovo pozornost in odstopanje prostora se zna hitro spremeniti v nalet od zadaj, sploh pri takih, ki upoštevajo »The first rule of italian (and slovenian) driving«. Potem vključujoči mirno odpelje naprej in si misli: »Poglej norce. Prekleti divjaki!«
Zakaj pa nebi bil vljuden vključujoči? Nikomur ne bo razneslo mašine, če bo v tretji pospešil do 110 in ne bo konec sveta, če se mu bo poraba dvignila s 4,9 na 5,0 L/100 km. Menda je to eden od manevrov, ki jih učijo že v avtošoli. Tudi meni ne bo problem spustiti gasa in mu narediti malo prostora.
Če sem zato bedak, pa naj bom. Važno da ste ostali vljudni, strpni, brezmadežni ipd.