bedaki na cesti

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.158
3.628
113
Marlbor
Zdaj čakam samo še, da izjavi kako je 180+ pri omejitvi 130 isti zločin kot 13km/h pri omejitvi 10km/h.
bonk.gif
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.399
5.682
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
edit: smiselnost 30 km/h je pa druga zgodba. V primeru področja posnetka o katerem je govora, se dejansko postavlja vprašanje upravičenosti “cone 30” - ampak to je čisto druga tema, ki pa se, tako ali drugače, dotika istih ljudi - tistih, ki upravljajo s prometom v naši ljubi deželici.
tu je 30 zaradi hrupa in izpustov
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.572
2.618
113
še v SLO - ampak komaj
Saj jim nisem jaz rekel, da morajo tam živeti.
evil.gif
(da ne bo kdo resno vzel)

Dodaj še bolnico (klinični center) v neposredni bližini - ta 30 cona ima smisel. In odkar je nekaj novih alternativ (ok - pač ena na Studencih) tudi nima negativnega vpliva na pretočnost, ker se promet itak drugače porazdeli.
Priznam - sem za ta primer malo prehitro “streljal”.

Kot sem rekel - druga debata.
wink-1.gif
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.661
6.705
113
pri taščici
Luka Izpusti so pri 30 najbrz vecji kot pri 50.
Zadeva se mi zdi takole. Tisti v astri je orecej pred kriziscem pogledal proti snemalcu ki je sel pod omenjitvijo, ocenil da bo stisnil pred njega, potem pa je snemalec malo potegnil in se mu je prilimal na rit pa se z gasa je moral.stopiti (ker je bil.prehiter)
Res da po kameri lahko zgleda varka, ampak jaz tukaj ne vem ce bi delal dramo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
42km/h v coni 30...
grims-1.gif

40% čez omejitev je to. Torej primerljivo s 70 na 50, recimo. Ali, čisto matematično geldano, 182 na 130 (pa raje vidim filk, ki vozi 180 po AC kot 40+ po coni 30).

Ni lih čist tak - sile, ki delujejo so odvisne od KVADRATA hitrosti - torej ne moreš ravno primerjati odstotnega povečanja hitrosti z energijskim vplivom, ki ga ima hitrost.
Pa to ne pomeni, da je 42 km/h na 30 km/h OK, pomeni le, da je +52 km/h na 130 km/h v bistvu bistveno “večji” prekršek - ali obratno, ne moreš absolutno prekoračitev linearno enako kaznovati. Še več - morali bi primerjati kvadrat hitrosti v m/s, da bi dobili primerljivo sliko.

Povedano drugače - 40% prekoračitev (182 km/h) na 130 km/h je za slabo tretjino (32%) večja kršitev, kot je 42 na 30 km/h.

Sorry, tule si nekaj zabluzil. 42 na 30 je 1,4x večja hitrost in, kar zaradi kvadrata v enačbi 1,96x večja kinetična. Pri 182 na 130 je razmerje povem enako -1,4 pri hitrosti, 1,96 pri endrgiji. 40% čez omejitev v obeh primerih pomeni 2x večjo kinetično energijo avta.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik marc pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
42km/h v coni 30...
grims-1.gif

40% čez omejitev je to. Torej primerljivo s 70 na 50, recimo. Ali, čisto matematično geldano, 182 na 130 (pa raje vidim filk, ki vozi 180 po AC kot 40+ po coni 30).

SJTV1, verjetno je razlika na katerem območju je cona 30 in zakaj je sploh tam. Na primer v Trbovljah hočejo občinarji na tej cesti uvesti omejitev 30km/h, pa gre za povsem normalno dvosmerno cesto, pločniki so na obeh straneh, šola je na drugi strani, da bi se tu primerila kakšna nesreča se nihče ne spomni, a oni bi tu imeli cono 30. Zakaj že, če ne zaradi inkasantstva.

Sicer nima pojma kje in kako je tole (sklepam pa, da to ni glavna prometnica skozi mesto ampak pač ena ulica), ampak že, če v teh bajtah ne desni folk živi in ima spalnice, ni s 30 nič narobe. Zaradi hrupa in zaradi emisij iz izpuha. Pa tudi zaradi enostavno boljšega počutja tistih, ki so tam peš.
Pri nas na ulici so tudi vendarle 30 naredili (na žalost pa še ni inkasantov, zato se nekateri trmasto ne znajo navadit).
Se bo treba navadit, da ne gre samo za varnost, ampak tudi za drugo kvaliteto življenja - to pa ne pomeni samo, da si z avtom čimprej skozi ulico.
 

marc

Fizikalc
26. apr 2008
1.205
26
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik marc pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik DOMEK pravi:
42km/h v coni 30...
grims-1.gif

40% čez omejitev je to. Torej primerljivo s 70 na 50, recimo. Ali, čisto matematično geldano, 182 na 130 (pa raje vidim filk, ki vozi 180 po AC kot 40+ po coni 30).

SJTV1, verjetno je razlika na katerem območju je cona 30 in zakaj je sploh tam. Na primer v Trbovljah hočejo občinarji na tej cesti uvesti omejitev 30km/h, pa gre za povsem normalno dvosmerno cesto, pločniki so na obeh straneh, šola je na drugi strani, da bi se tu primerila kakšna nesreča se nihče ne spomni, a oni bi tu imeli cono 30. Zakaj že, če ne zaradi inkasantstva.

Sicer nima pojma kje in kako je tole (sklepam pa, da to ni glavna prometnica skozi mesto ampak pač ena ulica), ampak že, če v teh bajtah ne desni folk živi in ima spalnice, ni s 30 nič narobe. Zaradi hrupa in zaradi emisij iz izpuha. Pa tudi zaradi enostavno boljšega počutja tistih, ki so tam peš.
Pri nas na ulici so tudi vendarle 30 naredili (na žalost pa še ni inkasantov, zato se nekateri trmasto ne znajo navadit).
Se bo treba navadit, da ne gre samo za varnost, ampak tudi za drugo kvaliteto življenja - to pa ne pomeni samo, da si z avtom čimprej skozi ulico.

Tudi razlog, da bi to naredili zaradi hrupa in izpustov ne drži, saj je v motokros proga skoraj v samem mestu, pa občinarji niti slišati nočejo, da bi sprememnili lokacijo.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Hipoteza, 1350 kg težak avto in energija pri različnih hitrostih:
130 km/h = 880208 joule
182 km/h = 1725208 joule ali 1,96 energije pri 130 km/h (skoraj dvojna energija)

30 km/h = 46874 joule
42 km/h = 91874 joule ali 1,96 energije pri 30 km/h

Skratka povečanje količine energije je gledano na količnik isto.

Seveda pa ni isto, kaj realno zmorejo zavore.

Cone 30 se pa uvajajo, ker je jasno, da so avtomobili več ali manj ukradli pešcem mesto.
In to je trend sedaj po celotnem svetu. Uvajanje nižjih omejitev za avtomobile ali pa celo popolne prepovedi.

So celo velemesta, ki počasi ukinjajo celotne vozne pasove za avtomobiliste in gradijo peš cone, kolesarske steze.

Skratka se bo treba počasi navadit, da ne bo več vse narejeno zgolj za avtomobiliste.
 

Seba81

Majstr
25. avg 2009
2.049
119
63
Doma
Škoda ker ne izvajajo več kontrole, bi več pobral, ne pa ta drobiž:
Finančna uprava RS (Furs) je lani izvedla 3544 nadzorov tovornjakov in avtobusov in pri tem ugotovila 2429 kršiteljev. Od tega je bilo 486 hujših kršitev, ki so jih prevozniki izvedli s pomočjo naprav in pripomočkov za manipuliranje s tahografom. Izrekla je 3247 glob v skupnem znesku 6,2 milijona evrov, so danes sporočili iz Fursa.