Avtomatski menjalnik kot ročni menjalnik

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.837
113
Lublana
Obišči stran
V petnajstih letih stalne uporabe avtomatike nikoli nisem prestavljal v N na semaforju. Prestavljanje na semaforju je največja neumnost, avtomatik je prav zato narejen, da ni potrebe po nepotrebnem stalnem pretikanju prestavne ročice. Samo v redkih primerih recimo pred železniškim zapornicam ali pa, če kaj, koga čakam, prestavim v N ali P. Stalno imeti v poziciji D prav nič ne škoduje menjalniku.


Citat:
Uporabnik damirj pravi:
Jaz tudi nikoli ne prestavim v N na križiščih. Menjalniku to čisto nič ne škoduje, saj ni zobnikov notri. Če pa kakšna stara jajca tega vseeno ne prenesejo, potem imajo očitno še kakšne druge težave.

Pravzaprav bi se upal reči, da so menjalniki v starih jajcih mnogo bolj trpežni.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.758
15.811
113
Saj v starih jajcih je marsikaj bolj trpežno (no, ne ravni pri vseh ampak v večini pa), saj takrat avtomobili še niso bili delani kot tak potrošni material, kot jih delajo dandanes.
 

damirj

Guru
9. maj 2012
5.278
2.388
113
Citat:
Uporabnik sixpower pravi:
V petnajstih letih stalne uporabe avtomatike nikoli nisem prestavljal v N na semaforju. Prestavljanje na semaforju je največja neumnost, avtomatik je prav zato narejen, da ni potrebe po nepotrebnem stalnem pretikanju prestavne ročice. Samo v redkih primerih recimo pred železniškim zapornicam ali pa, če kaj, koga čakam, prestavim v N ali P. Stalno imeti v poziciji D prav nič ne škoduje menjalniku.


Citat:
Uporabnik damirj pravi:
Jaz tudi nikoli ne prestavim v N na križiščih. Menjalniku to čisto nič ne škoduje, saj ni zobnikov notri. Če pa kakšna stara jajca tega vseeno ne prenesejo, potem imajo očitno še kakšne druge težave.

Pravzaprav bi se upal reči, da so menjalniki v starih jajcih mnogo bolj trpežni.

Saj zato pa sem napisal "kakšna stara jajca". To ne pomeni vse stare avte.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Saj v starih jajcih je marsikaj bolj trpežno (no, ne ravni pri vseh ampak v večini pa), saj takrat avtomobili še niso bili delani kot tak potrošni material, kot jih delajo dandanes.

Seveda je, izguba na menjalniškem sistemu je pa 20-30% večja od ročnega menjalnika, kaj šele od sodobnih 9stopenjskih, brezstopenjskih ali pa DSG menjalnikov (ki imajo še manjše izgube od ročnega).

Dejansko so avtomatski menjalniki v zadnjih 20 letih napredovali precej, komur to ni všeč si lahko BP kupi oldtajmerja s tremi brzinami in porabo 15l/100km.

[sixpower mode on] Aja recimo subaru je zadnja leta izgubljal ameriški trg ker je imel zastarele menjalnike (glavni očitki), si moraš mislit da niti američan noče več 4 stopenjske klasike v vozilu?! Potem so jim ponudili vesoljsko tehniko v obliki brezstopenjskih menjalnikov ki so bili načeloma namenjeni EU in japonskemu trgu in so ameri vsi veseli![/sixpower mode off]
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Jaz redno pretikam v N, ker se mi ne da pritiskati na zavoro. Ne vidim razloga, zakaj bi to škodilo?

kolk pa je čisto ravnih krizišč da je avto v leru na miru ?
grin1.gif

A za ročno si že slišal?
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.586
9.812
113
40
MB
a ni pol lažje držat zavore kot vsakič zategovat ročno ?

maš avtomatika pol pa ga v vsakem križišču mečeš v ler pa zateguješ ročno ... svašta
grin1.gif
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.837
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:


Dejansko so avtomatski menjalniki v zadnjih 20 letih napredovali precej, komur to ni všeč si lahko BP kupi oldtajmerja s tremi brzinami in porabo 15l/100km.

Ja, saj, kakor komu paše in kar kdo misli, da se mu bolj splača. Zame je bolj sprejemljiva večja poraba in zanesljiva tehnika, kot obratno
wink-1.gif
, mislim, da me tako vse skupaj pride ceneje. Nikakor pa tega nikomur ne vsiljujem.

Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:

[sixpower mode on] Aja recimo subaru je zadnja leta izgubljal ameriški trg ker je imel zastarele menjalnike (glavni očitki), si moraš mislit da niti američan noče več 4 stopenjske klasike v vozilu?! Potem so jim ponudili vesoljsko tehniko v obliki brezstopenjskih menjalnikov ki so bili načeloma namenjeni EU in japonskemu trgu in so ameri vsi veseli![/sixpower mode off]

Tega pa ne razumem, a to je kakor meni namenjeno al kaj? Kaj imam jaz s subarujem in ameriškimi kupci subarujev?

Pa itak nima veze. Bistvo je, da pozicija D pri čakanju na zeleno luč ne škoduje menjalniku, če je vse narejeno tako, kot mora biti pa ni važno ali je to nov subaru ali pa neka stara jajca.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.075
113
Tebe sem izpostavil kot ljubitekja stare ameriske tehnike, ne zamerit. Dejstvo pa je da celo pri americanih je trg napredoval in nocejo vec kupovati stare in preizkusene tehnike, ampak so bolj dovzetni za bolj pokvarljivo ampak tehnicno bolj napredno robo.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ti boš vedel...

A je v biTDI res menjalnik od "RS6"?

Kaj je narejeno, da ima biTDI tak hud zvok? Glede na to, da ga lohk štelaš eletronsko, sklepam, da je večinoma zvoka fake.

Pri vožnji A6 3.0 TDI 2015 sem se samo spraševal, zakaj hudiča je sploh N, BMW ga itak nima več. Je blo pa nerodno to, da avto dolgo ni želel v dynamic, kar se tiče menjalnika, sem rabil nekaj kilometrov, da je kočno pustil dinamično vožnjo.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Pri vožnji A6 3.0 TDI 2015 sem se samo spraševal, zakaj hudiča je sploh N, BMW ga itak nima več.
Kako pa potem prestaviš avto brez vžganega motorja?
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik tomi pravi:
a ni pol lažje držat zavore kot vsakič zategovat ročno ?

maš avtomatika pol pa ga v vsakem križišču mečeš v ler pa zateguješ ročno ... svašta
grin1.gif

To je navada, ki mi je ostala še od ročnega menjalnika.
Cel proces mi vzame 0,5 sekunde; držanje zavore pa hitro preseže 30 sekund. Kakor komu paše.
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik tony pravi:

Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Jaz redno pretikam v N, ker se mi ne da pritiskati na zavoro. Ne vidim razloga, zakaj bi to škodilo?

Ni potrebe. Razlog, zakaj škodi, sem napisal v prejšnjem postu. Lahko pa ti tudi pokažem moj sfukan hardy scheibe, če bo bolj believable
smile-1.gif
.

Razen "vsako prestavljanje obremenjuje celoten pogonski sklop" nisi napisal ničesar prepričljivega. Mi pa lahko poveš kaj več o tem kako in zakaj je zaradi prestavljanja obremenjen celoten pogonski sklop?
Z argumenti se z veseljem pustim prepričati.
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
2
36
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
...
In ja, večina avtomatikov z malo pomoči z levo na bremzi spelje mnogo odločneje ...
Ni čudno, da se ljudje izogibajo rabljenih avomatikov, če jih vozijo taki bebci...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik Malecky pravi:
Pri vožnji A6 3.0 TDI 2015 sem se samo spraševal, zakaj hudiča je sploh N, BMW ga itak nima več.
Kako pa potem prestaviš avto brez vžganega motorja?
Se ne spomnim, da bi videl BMW brez N.
Kolikor sem gledal novi X4 test, ima N na prestavni ročici.

Sicer pa je avto brez N-ja neuporaben. Ti nekaj crkne, pa ga spravi na avtovleko, če moreš.
grims-1.gif
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Jaguar XF ima N, ampak na vrtljivem gumbu, ki se pogrezne... Kaj če gumb ne pride ven...?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.671
1.487
113
Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:

Citat:
Uporabnik Tony_Clifton pravi:
Jaz redno pretikam v N, ker se mi ne da pritiskati na zavoro. Ne vidim razloga, zakaj bi to škodilo?

Ni potrebe. Razlog, zakaj škodi, sem napisal v prejšnjem postu. Lahko pa ti tudi pokažem moj sfukan hardy scheibe, če bo bolj believable
smile-1.gif
.

Razen "vsako prestavljanje obremenjuje celoten pogonski sklop" nisi napisal ničesar prepričljivega. Mi pa lahko poveš kaj več o tem kako in zakaj je zaradi prestavljanja obremenjen celoten pogonski sklop?
Z argumenti se z veseljem pustim prepričati.

Klasični avtomatik nima sklopke. Pri ročnem menjalniku stisneš sklopko in s tem odklopiš motor od menjalnika (in ostalega pogonskega sklopa (kardan, diferencial)), in prestaviš prestavo, ko motor ne poganja vsega skupaj (se pa pogonski sklop lahko še vedno vrti "sam od sebe", če se avto premika).

Pri klasičnem avtomatu pa te povezave ne moreš razklopiti, in pri prestavljanju pride do obremenitve (npr. daš v R in čutiš, kako cel avto malo zatrese), ko se zamenja prestava. To obrablja vse komponente vgrajene med menjalnikom in kolesi. (Res pa je, da avtomatik ves čas po malem drsi, da je prestavljanje sploh mogoče, drugače bi ob tem hitro vse potrgal).

Na daljši rok je bolje, da je takšnih obremenitev čim manj in si prišparaš fuč sredinski ležaj v kardanu, hardy zglobu in luft v diferencialu (očitno preveč živim v RWD svetu
tongue-1.gif
).
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
3.231
2.837
113
Lublana
Obišči stran
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Tebe sem izpostavil kot ljubitekja stare ameriske tehnike, ne zamerit. Dejstvo pa je da celo pri americanih je trg napredoval in nocejo vec kupovati stare in preizkusene tehnike, ampak so bolj dovzetni za bolj pokvarljivo ampak tehnicno bolj napredno robo.

Ni zamere, saj to je meni popolnoma jasno. Ponavadi ravno vsi ostali vedno nekaj tečnarijo, da imajo amerikanci zaostalo tehniko
wink-1.gif
čeprav to ni res. Je pa res čez lužo že od nekdaj nekaj izjem kadar jim uspe neko stvar zelo dobro razviti in se dobro obnese to potem z nekoliko nadgradnjami in izboljšavami dolga leta uporabljajo v različnih avtomobilih.