Akumulator in polnjenje

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.558
1.150
113
lol, pri vžigu ane
grin1.gif
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
Citat:
Uporabnik Valhalla pravi:
Kar se pa akumulatorjev tiče - garancijo imajo 2 leti, delali vam bodo 3 leta, ostala leta boste imeli podarjena, ko pa bo crknil, pa daste 30€ za novega, na "nafilanega" ko je enkrat izpraznjen se ni za zanašat.
Povej mi, kje kupiš akumulato za 30€. V zadnjh letih so se nenormalno podražili.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Jodlarcek pravi:
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
Novi polnilec optimate VI poveča življenjsko dobo accuja za 400%
smile-1.gif
@Snecer: Kateri polnilec je to?

Optimate VI, od firme Tecmate.

http://www.tecmate.com/

oziroma
http://www.tecmate.com/optimate6_detail.php

The eco friendly program ensures low power consumption while keeping your battery maintained, fully charged and safe, month after month, prolonging it`s life by up to 400%.

Edino ne vem, če se nisem zmotil in ni za motorno kolo (ker tam piše od 14Ah naprej)... Optimate IV pa je pravi, ker ga priporočajo proizvajalci, tudi tvoj verjetno (poglej navodila).
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Saj o tem smo ravno tu pisali ne?
smile-1.gif


Jaz sem ga lani odklopil, letos pa odnesel v hišo, da se po nepotrebnem ne prazni. So pa tudi takšni, ki imajo verjetno priklopljenega in vžigajo mašino tu pa tam in spet takšni, ki ga imajo na polnilcu čez zimo.
 

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.313
19
38
MB
Dajte mi povedat...zakaj bi imel človek celo zimo priključen na polnilec?
@Snecer. Prej si napisal da polnilec podaljša življensko dobo akumulatorja za 400%. Ob kakšni uporabi?(samo ciklično priklapljanje, celo zimsko....)
Očitno sem totalno "neizobražen". Neke stvari mi res niso jasne.
Primer pri meni. Jaz osebno dam acu iz motorja in ga nesem na toplo. Eno leto sem ga pustil v motorju in je bil spomladi "prazen" za 12 ur sem ga priklopil na polnilec in zadeva je spet brezhibno delovala.
Ni mi pa jasno, zakaj bi ga imel non-stop priključenega. Predvidevam, da ob non-stop priklopu, acu polni-prazni. Ob logičnem razmišljanju, bi s tem akumulatorju krajšalo delovno dobo, ker bi čez zimo opravilo xx ciklov praznjenja in polnjenja.
Hmmm confused.
crazy1.gif

Dajte me razsvetlit
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Tudi jaz nisem štromar.
Če je accu poln in priključen na "vzdrževalec", ki mu dodaja majhen tok, tako da je vedno poln, mu s tem podaljšaš življenjsko dobo, to je vsa umetnost.

Prej sem napisal, da proizvajalec Optimate VI reklamira, da njihov polnilec/vzdrževalec podaljša dobo do 400%. Verjetno je to v idelanih pogojih, da imaš doma box kot pri formuli 1, pripelješ v box in takoj proklopiš na napravo (nonstop priklopljeno). Pri teh boljših dobiš poleg tak nastavek, vtičnico, da ni potrebno vedno dvigati sedeža ali tanka oz. kjer je pač accu.

S tem ko se prazni mu skrajšaš življenjsko dobo (pada kapaciteta) in ko ni napolnjen lahko nastopi sulfatizacija. Z vzdrževalcem to preprečiš.

Če bi imel nonstop priklopljeno čez zimo, se accu sploh ne bi spraznil, ker bi ga naprava konstantno vzdrževala na ful, tako da ne bi bilo nobenih ciklov.

S tem ko ga čisto sprazniš pa mu menda škoduješ, saj so pravili da parkrat sprazniš in ga vržeš.

Naj me drugi popravijo, če sem kaj napisal narobe.

Najbolj simpl je, da ga napolniš pred zimo (z vožnjo npr.) in odklopiš eno klemo (minuta dela, razen če je nedostopen). Ker poln accu bo normalno preživel zimo in tudi minuse.
 

Jodlarcek

Fizikalc
16. avg 2007
3.313
19
38
MB
Aha hvala.
Torej če sem prav razumel, je vse en k****, če ga imaš skoz priklopljenega na polnilec oz. ga odklopiš.
 
Nazadnje urejeno:

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.269
1.904
113
na splošno sem mnenja, da se splača poskrbeti za baterijo..nekdo omenja 3 leta...akuji BP držijo vsaj 6 let, potem pa če bi rad sigurnost razmisliš o menjavi. In ne vidim razloga zakaj ne bi dosegal življ. dobe (vsaj) 6 let z dofilavanjem oz. odklopom akkuja.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
355
83
tam ko se terc po tori rola
@Jodlarček: saj piše da podaljša življenjsko dobo akomulatorju za DO 400%. Kar pa pomeniv 0-400%. Včasih sem ga kar pustil preko zime in šele spomladi vžgal motor (MZ), ni bilo panike. Kasneje sem ga preko zime jemal ven in občasno polnil, ni bilo panike. Še kasneje sem ga puščal v motorju in motor tu in tam zastartal za 10-15 minut, ni bilo panike. Sedaj ga imam kar v motorju in s pulznim polnilcem polnim vsak en dan v tednu. V glavnem vse (razen prvega primera) je v redu. Paziti je pač treba le na to, da je dovolj vode noter in da se ne izprazni. Na minusu lahko povsem izpraznjen akomulator poči. Se mi je to zgodilo na BMW. Voda zmrzne in akomulator pa-pa...
 
I

Izbrisan uporabnik #488

No, za AGM sem našel, da se accu pri tej tehnologiji na mesec sam izprazni od 1-3%, skratka zanemarljivo.

motofrik: MZ? 250kubični? ni mel ta tudi kurbla?
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.558
1.150
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
na splošno sem mnenja, da se splača poskrbeti za baterijo..nekdo omenja 3 leta...akuji BP držijo vsaj 6 let, potem pa če bi rad sigurnost razmisliš o menjavi. In ne vidim razloga zakaj ne bi dosegal življ. dobe (vsaj) 6 let z dofilavanjem oz. odklopom akkuja.

grin1.gif
Ga boš že videl (razlog), moped accu ni avto accu, pa še avto accu ne zdrži vsak 6 let...
 

Valhalla

Guru
17. dec 2007
4.558
1.150
113
ksz

Saj pravim. Pri prvem mopedu sem "božal" akumulator, ga odklapljal, nosil na toplo, opravljal še druge stvari pri mopedu, kao shranjevanje... In je bil fuč po štirih sezonah, 5. in 6. sem ga polnil, v 7. je pa umrl.

Sedaj se mi pa več ne da. Če se mi bo od konca novembra do začetka februarja spraznil akumulator, je za zamenjat pred resno dolgo vožnjo (več dnevno potovanje).

Da me ne bo kdo narobe razumel. S temi polnilci najbrž "skrbite" za accu, mislim, pa da vam ne bo realno obstal več kot kakšno dodatno leto - sicer boste pa poročali, če je res kakšna revolucija v tej smeri, se ga bom pa še jaz poslužil.
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.986
355
83
tam ko se terc po tori rola
@snecer: veš da je imel MZ250 tudi kurbl. Lastne produkcije so imeli vsi kurbl -125,150 in 250ccm. Za Rotaxovega 500 ne vem, kasneje so vgrajevali 660ccm od Yamahe -ni imel kurbla. Zdaj, ko imajo v programu (če še delajo...) 1000ccm dvovaljnik, ta pa nima kurbla. Jeben sistem včasih. MZ in Jawa sta bila na vrhu v enduru, pa oblast ni pustila razvijati naprej. Oziroma so spali na lastnih lovorikah, pa jih je povozil čas.
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.348
766
113
Citat:
Uporabnik Snecer pravi:
No, za AGM sem našel, da se accu pri tej tehnologiji na mesec sam izprazni od 1-3%, skratka zanemarljivo.
AGM ima to prednost, da mu ne škoduje, če se izprazni do konca... pač napolniš in dela lepo naprej. gel akumulatorji pa imajo to slabost, če se izpraznijo do konca, jih sicer lahko napolniš, kažejo polno kapaciteto, vendar ko nanj obesiš porabnika, recimo štarter, akumulator precej počepne...