Praznenje akumulatorja

markosekula

Pripravnik
2. avg 2015
57
0
6
Pozdravljeni !

Problem je sledeč: lastim si skuter Sym, star manj kakor eno leto, s prevoženimi okrog 2500 km
Lani je deloval brez problemov, pred zimo pa sem menda naredil napako ,ker nisem odklopil akumulatorja.
To sem ugotovil nekje v januarju, ko sem ga poskusil vžgati in je bil popolnoma 'mrtev'. Tudi po polnjenju se je ta akumulator počasi praznil ,zato sem sklepal da je pač fuč.
Kupil sem drugega ,enakih karakteristik nekaj voženj (morda 4x po 20km) je bilo vse v redu,nato je skuter stal kakšnih 10 dni, nato pa je včeraj tudi nov akumulator prav tako odpovedal.
V trgovini kjer sem tega kupil ,pa mi je prodajalec razložil ,da bi moral vseeno imeti aku priklopljen na polnilec in da je to normalna praksa vseh, ki imajo novejše motorje.

Ker mi je ta trditev nova, sprašujem tukajšnje motoriste oziroma skuteriste kakšna je njihova praksa.

Hvala za odgovore !
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Lahko, da ga nekaj kuri. Akumulator mora načeloma kar nekaj časa zdržat brez dodatnega polnjenja, tudi, če je v avtu ali mopedu...pomeri tok v mirovanju.Seveda je pa priporočljivo aku odklopiti pred daljšim mirovanjem. oz ga priklopiti na polnilec( ohranjevalec).
Lahko, da je pa tudi nov aku zanič, posebej, če je dolgo ležal v trgovini.
 

yamahafazer

Fizikalc
15. mar 2010
1.597
68
48
Dobre akumolatorje za skuterje in motorje si aktiviras oz. zmesas sam vodo in kislino. Lahko da je res dolgo stal v skladiscu. Sicer pa ga jaz na skuterju ne odklapljam in ne jemljen ven. Vsake tolko na polnilec za par ur in to je to. Tri leta star aku dela ko nov
 
Nazadnje urejeno:

markosekula

Pripravnik
2. avg 2015
57
0
6
Hvala lepa obema!

Gatto: po besedah serviserja za Sym ,nekaj toka ves čas porablja računalnik, tako da je rahlo praznjenje normalno ,ne pa tako hitro. On je takoj obtožil slab akumulator ,vendar le v tel. pogovoru.Zato sem šel najprej v trgovino ,kjer sem aku kupil.

Yamahafazer: žal je bil ta aku zaprtega tipa in menda poln do konca (menda!) Pri prejšnjem skuterju ni bilo tolko elektronike, pa je akumulator brez težav držal 5 let pred zamenjavo
 

map

Guru
6. jul 2008
7.793
1.930
113
najrajš na babi
Še ena zadeva je. te akumulatorji so male kapacitete, vžig pa porabi relativno veliko. In če je na kratkih relacijah veliko vžigov je možnost, da ti ga alternator ne napolni do konca. In če ga daš z relativno praznim v garažo za 10 dni ga z muko vžgeš, če pa popolnoma polnega, pa brez problema. Meni na maxiscooterju dela originalni že 7 leto, brez posebnosti. So pa relacije daljše. Priporočam akku Yuasa. So prva liga. kakim zvenečim imenom ala Varta ne zaupam, ker so samo najcenejši kitajčki z nalepko. Če boš menjaval akku se stegni kakih 10 EUR več, za dober akumulator. Če maš 50ccm moped, tako nekih enormnih razlik v ceni ne bo, razlika v ceni se pozna pri večjih akumulatorjih.
 
Nazadnje urejeno:
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik markosekula pravi:
Pozdravljeni !

Problem je sledeč: lastim si skuter Sym, star manj kakor eno leto, s prevoženimi okrog 2500 km
Lani je deloval brez problemov, pred zimo pa sem menda naredil napako ,ker nisem odklopil akumulatorja.
To sem ugotovil nekje v januarju, ko sem ga poskusil vžgati in je bil popolnoma 'mrtev'. Tudi po polnjenju se je ta akumulator počasi praznil ,zato sem sklepal da je pač fuč.
Kupil sem drugega ,enakih karakteristik nekaj voženj (morda 4x po 20km) je bilo vse v redu,nato je skuter stal kakšnih 10 dni, nato pa je včeraj tudi nov akumulator prav tako odpovedal.
V trgovini kjer sem tega kupil ,pa mi je prodajalec razložil ,da bi moral vseeno imeti aku priklopljen na polnilec in da je to normalna praksa vseh, ki imajo novejše motorje.

Ker mi je ta trditev nova, sprašujem tukajšnje motoriste oziroma skuteriste kakšna je njihova praksa.

Hvala za odgovore !

V navodilih imaš tudi tabe samoizpraznitve akumulatorja, tako da so prodajalčeve teze gostilniško natolcevanje.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.936
5.471
113
ksz...

še vsak 12V 4Ah accu ki sem ga kupil za scooter/moped mi je prodajalec napolnil oziroma aktiviral pred mano!

Vsi pridejo že zapakirani s posebej tekočino v priročnih posodicah...tekočina je odmerjena za vsako celico posebej...prodajalec ga vzame vn iz škatle pred tabo....odpre celice.....napolni.....vzame vn garancijski list in ga izpolni pred tabo...

In reče accu bo popolnoma aktiviran v cca 10-20 minutah ko se ta tekočina dokonca vpije v gel

Vsaj tako praxo majo tukaj
zmaga.gif


http://www.top-start.com/
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.936
5.471
113
No pač....ja......gel accu za te male mopede...najbrž tudi za tvoj večji moped tudi

Je bolj priročno kot prvi vgrajen ki je bil "mokrega" tipa.....pa je smotano ker maš kje tud tako vgrajene da ležijo
 

markosekula

Pripravnik
2. avg 2015
57
0
6
Prodajalec ni pred mano nič polnil ,samo napisal račun in izpolnil garancijo.Vprašal sem ga,če je aku že poln,po njegovih besedah je bil.
Snecer: v navodilih je napisano da se lahko izprazni in v primeru izpraznjenega do konca tudi precej uniči. Prav zaradi tega sem šel po novega. Nič pa ne piše za dodatno polnjenje. Tako da tudi sam mislim, da je info trgovca o stalnem polnjenju bolj tako ,da ne bi bilo treba zamenjat za drugega.
Zanimivo,da je na strani top-start predviden 12V/8A, v servisni knjižici pa 12V/6A, brez vzdrževanja. Mogoče bi moral kupiti tistega z 8A
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.936
5.471
113
Več Amperov nikoli ne škodi......če ga lahko zbašeš v prostor za accu v svojem motorju potem se ne obotavljaj in vzami tistega z večjo amperažo

Pač "kitajc" da not cenejšega (6 amperskega)......pri štancanju motorjev se mu pozna prihranek
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.615
410
83
včasih, ko smo imel doma še takšen SYM, smo iel zmeraj težave z vžiganjem na starter. Ja, akomulator se prazni nenormalno. Menda tudi zato, ker ima dosti veliko porabo toka. Dejansko ima kr nekaj žarnic. Kot novoletna jelka je.
evil.gif

Jaz sem vsake toliko časa zadevo rešil tako (ko sem pri drugem novem akumolatorje ugotovil), da tisti gumjasti pokrov na akomulatorju z izvijačem (na silo) odpreš in doliješ destilirano vodo. (naj bi bil to zaprt sistem) Tolko da prekriješ celice. Ne vem zakaj zmankuje. Ko boš odru pokrov in celice, boš videl, da so nekatere neprekrite oz. so suhe. Pa pazi, da ne poliješ. Pa ravno imej akumolator.
Praznil se bo počasneje in življensko dobo akumolatorja boš podaljšal. Pač, očitno tako je pri SYM okol baterije.
Še to. Prvo sem kupil nov akumolator, ki je bil oh in sploh dober.... pa drag tudi. Pa se je po določenem času zopet spraznil. Potem sem kupil najcenejšega in vsake toliko časa dolil destilirano vodo. Je zdržal nekaj let.

To, da je praksa imeti priklopljen akumolator je verjetno samo na teh SYM. Pa še ne bo pomagalo, če so celice na suhem.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.936
5.471
113
Sedaj imaš že vse te accuje AGM.....tko da načeloma nič ne dolivaš

Pa tud vseeno je kako stoji
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.863
3.891
113
Malo offtopic ...

AGM/SLA je že gOLD. Trenutno je in litijeva tehnologija (LiFePO4)!
grin1.gif


Za mopede in motorje se že skoraj splača kupit ker so s to tehnologijo accuji še vedno poceni (7Ah okoli 50EUR), nimajo samospraznitve oz. je napram svincu zanemarljiva, pod zicem nimaš par kg svinca ampak manj kot kilo ultralahkega litija, zdrži več ciklov kot jih bo moped/motor videl, polni se lahko z ogromnimi tokovi brez izgub, ... stvar je jasno plug&play in povsem varna.
 

lanos

Majstr
4. feb 2011
6.615
410
83
sem samo napisal fantu, da ni potrebe po novem akumolatorju ampak lahko naredi tako, kot sem delal jaz.
Če bo pa kupil spet nov akumolator, ki se naj nebi praznil, lahko pa moj post mirne duše ignorira.
lp
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Malo offtopic ...

AGM/SLA je že gOLD. Trenutno je in litijeva tehnologija (LiFePO4)!
grin1.gif


Za mopede in motorje se že skoraj splača kupit ker so s to tehnologijo accuji še vedno poceni (7Ah okoli 50EUR), nimajo samospraznitve oz. je napram svincu zanemarljiva, pod zicem nimaš par kg svinca ampak manj kot kilo ultralahkega litija, zdrži več ciklov kot jih bo moped/motor videl, polni se lahko z ogromnimi tokovi brez izgub, ... stvar je jasno plug&play in povsem varna.

Ne fantaziraj, lifepo4 so že dolgo, a se be prijemajo, predragi, bolj nevarni

Serijsko jih v motorjih ni...
 

markosekula

Pripravnik
2. avg 2015
57
0
6
Citat:
Uporabnik lanos pravi:
sem samo napisal fantu, da ni potrebe po novem akumulatorju ampak lahko naredi tako, kot sem delal jaz.
Če bo pa kupil spet nov akumulator, ki se naj nebi praznil, lahko pa moj post mirne duše ignorira.
lp
aplauz.gif

zmaga.gif

Takih nasvetov seveda NE ignoriram,sem dolil destilirano vodo v star (originalen s skuterjem) akumulator in očitno je to nasvet dneva!
Malo sem sicer okleval,ker na pokrovčku piše "do not open" ,ampak je samo iz ene celice malo pihnilo. Vse celice so bile zgoraj suhe ,dolil sem v vse enako, po 5ml, skupaj torej 30 ali bolj jasno 0,3 , za enega "ta kratkega"
Sedaj se polni in čisto malo brbota ,sklepam da je polnjenje uspešno.
Sosed je takoj 'razvil' teorijo,da kitajci namenoma nalijejo premalo vode,da lahko prodajo več akumulatorjev.

Bom še poročal, če je uspel poseg!
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.863
3.891
113
Serijsko jih še dolgo ne bo ker so totalno nepotrebni če tako pogledaš.

Vseeno ko berem vsako leto spomladi teme kako je crknil accu na motorjih/mopedih/kosilnicah in ostalih podobnih sezonskih strojih sem napisal kaj je alternativa. Malce bolj zmatran svinčev akumulator ima samopraznjenje nad 10% mesečno in če pri tem še upoštevaš da dolgotrajno shranjevanje na vsakih 10% nižje kapacitete od nazivne zmanšuje približno nekaj takega življensko dobo (cikle) je kalkulacija jasna. Če nimaš takega akumulatorja na polnilcu/vzdrževalcu (ki mora bit spet ok, ker zanič polnilec naredi več škode kot koristi) potem si ga v eni sezoni precej uničil in v drugi sezoni bo mrtev.

Glede cene ne mislim debatirat. Cena kvalitetnega AGM akumulatorja (brez kitajskega krša ki ima ceno enako ceni svinca) je trenutno pol cene litiželezofosfatnih, kar je lahko veliko lahko pa ni če menjaš svinec vsake dve leti. Računaj da če ga nočeš menjat moraš dat tisti denar za polnilec in si spet na istem.

Okoli varnosti težko rečeš da so LiFePO4 bolj nevarni kot svinec. Sama tehnologija je izmed vseh litijevih zelo varna, celice so namreč negorljive in neeksplozljive. Se pa pri "napaki" (kratek stik, visok tok polnjenja ali praznjenja) napihnejo in segrejejo, za razliko od svinca kjer vodik naredi kaboom skupaj z prijetno kislinsko mešanico. Za razliko od svinca imajo LiFePO4 packi kontrolno vezje tako da je to en nivo zaščite več.