Lani sem nekaj o tem napisal na
blogu.
Zadeva je zelo v redu. Močno podoben ročnemu menjalniku po občutku, čeprav seveda DSG veliko hitreje prestavlja.
Najbolj me moti, da ima dva načina (D in S), pa nobeden ni čisto po mojem občutku. D je silno varčen in res prestavlja v višjo prestavo takoj, ko je to možno. Če voziš malo bolj umirjeno, se bo števec vrtljajev težko dvignil do 1500, večino voženj pa naredi s 1200 obrati. Kar je meni (vsaj) nekoliko premalo. Seveda se na bolj konkreten pritisk na pedal takoj odzove z bolj športno vožnjo, čeprav gre vseeno težko preko 2000 obratov pri normalnih voznikih. Torej udobno, varčno, ampak tisti občutek, ko poslušaš motor, je res malo čuden dokler se ne navadiš. In dokler stokrat ne slišiš, da "so inženirji to vse predvideli in da je tako najbolje za motor". Potem se navadiš
Če prestaviš v S, je druga skrajnost. Ne prestavi, pa da ga jebeš. No, tako hudo tudi ni, vseeno pa drgne za moj okus preveč. Ampak ok, v tem načinu se pač predvideva športna vožnja. Meni pa nikakor ni uporabno, saj takšnega hrupa (znotraj in zunaj) ne maram.
Naslednja stvar, ki pa ni težava DSG, pač pa vseh avtomatikov - veliko je delov, kjer sam ne bi prestavil, ker človek pač vidi, da bo čez sekundo ali tri ali .. pač potreboval isto prestavo. Ampak tega avto ne ve in pač prestavi. Tako je kar nekaj nepotrebnega prestavljanja. Ker pa je prestavljanje hitro in nežno, ni težav. Edino, če bi vozil bolj agresivno, se to pozna.
Podobno je, ko bi kdaj rad samo malo pospešil. Avto to mogoče zazna, da potrebuješ več moči in prestavi v nižjo prestavo. Pač malo neudobno, ampak ok, spet to ni posebnost DSGja.
Naj ti tole ne zveni tako, da avtomatik ni v redu. Nasprotno - super je. Le takšne stvari občutiš sem ter tja, če o njih razmišljaš, sicer pa jih sploh ne bi opazil.
Poleg tega imaš možnost ročnega prestavljanja (na ročki in ob volanu). Ročno prestavljanje je prav tako bliskovito. Ima pa vseeno neko posebnost, kjer se loči od običajnega ročnega menjalnika. Ker je v ozadju avtomatik (pač računalnik), skrbi za to, da ne bi bilo vrtljajev preveč ali premalo. In tukaj je zelo konzervativen. Recimo, da imaš v ročnem načinu in v tretji prestavi. Prideš na počasnejši del, kjer bi z ročnim vseeno povsem normalno odpeljal s tretjo, ta vragec pa prestavi v drugo. Mislim, da bi mu te meje (spodaj in zgoraj) lahko mirno malo razširili.
Toliko na kratko. Če te kaj konkretnega zanima, pa kar vprašaj.