Zakaj moderne drzave na AC gradijo odstavne pasove

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Aha, možno da se kaj ne razumemo.

Jaz ves čas (v navezi na tole keber-ovo sporočilo) govorim o pasu za počasna vozila, torej tisto, ki se "pojavi" na desni, predvsem na kakih vzponih, za vozila, ki ne morejo voziti s polno hitrostjo (oziroma minimum XX, kot piše tam na prometnem znaku) in traja krajši čas, do vrha vzpetine ipd.

Torej zdaj vozila (počasnejša) morajo na začetku menjati pas, na koncu pa se priključiti nazaj.
Oboje je "nepotrebno", ker se mu lahko izognemo, z prej omenjenim spremenjenim režimom.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Čeprav pravzaprav kar si napisal nima nobene logike, ker je na vseh AC levo od 'počasnega' pasu vozni pas. Ampak sem predvideval, da misliš odstavni pas na desni.
Počasni pas je pravzaprav skrajni desni vozni pas. Žal pa je v glavah Slovencev, da tudi če z avtom v klanec rine ubogih 70 km/h, se on že ne bo premaknil desno, saj je ta pas "samo za tovornjake". Ne vem, policija bi tudi tukaj lahko kdaj pa kdaj kakega počasneta oglobila.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Aha, možno da se kaj ne razumemo.

Jaz ves čas (v navezi na tole keber-ovo sporočilo) govorim o pasu za počasna vozila, torej tisto, ki se "pojavi" na desni, predvsem na kakih vzponih, za vozila, ki ne morejo voziti s polno hitrostjo (oziroma minimum XX, kot piše tam na prometnem znaku) in traja krajši čas, do vrha vzpetine ipd.

Torej zdaj vozila (počasnejša) morajo na začetku menjati pas, na koncu pa se priključiti nazaj.
Oboje je "nepotrebno", ker se mu lahko izognemo, z prej omenjenim spremenjenim režimom.

zmaga.gif
Res sva se čisto narobe razumela ja. In vsekakor bi bilo potrebno na koncu zaključit skrajni levi pas in ne desni.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Ja, jaz tudi nisem bil prej prepričan, kaj pomeni "počasen pas". Ali je vozni (ker je kao počasnejši od prehitevalnega) ali mogoče odstavni...

Kateri predpis pa to sploh določa?
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Odstavni pas je skrajno desni, ločen od ostalega cestišča s neprekinjeno črto in ni namenjen prometu.
Vozni pas je skrajni desni pas, ki je namenjen prometu.
Prehitevalni pasovi so vsi pasovi levo od voznega.
Počasni pas je vozni pas, ki je namenjen počasnejšim vozilom in je ustrezno označen s prometnim znakom (na pasovih levo od počasnega pasu je predpisana minimalna hitrost vozil).
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Čeprav pravzaprav kar si napisal nima nobene logike, ker je na vseh AC levo od 'počasnega' pasu vozni pas. Ampak sem predvideval, da misliš odstavni pas na desni.
Počasni pas je pravzaprav skrajni desni vozni pas. Žal pa je v glavah Slovencev, da tudi če z avtom v klanec rine ubogih 70 km/h, se on že ne bo premaknil desno, saj je ta pas "samo za tovornjake". Ne vem, policija bi tudi tukaj lahko kdaj pa kdaj kakega počasneta oglobila.

Se strinjam, ampak že tista prekinjena črta pri pasu "za počasna vozila" je drugačna kot tista med voznim in prehitevalnim pasom. Tisti, ki sprejemajo predpise se očitno ne vozijo..

PS: sam pas za "počasna" vozila sicer redno uporabljam
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
PS: sam pas za "počasna" vozila sicer redno uporabljam
Jaz tudi, če je prazno. Ker prehitevanja po desni se ne grem, prehitevanje čez dva pasova vsake pol minute je pa tudi nadležno.
Kakorkoli, iz uporabniškega stališča je Dars hudo slab, se vidi, da je to samo še leglo ekonomistov in pravnikov, ljudi, ki so kaj znali, pa so ali poslali v penzijo ali pa na nepomembna delovna mesta. Spet bi rabili odločnega človeka na čelu (Božič je še nekako bil), današnji vodilni vidijo samo to, kako bodo zaflikali luknjo v financiranju za naslednji dve leti.

Sicer pa bi itak bil odgovor, da ni denarja za kaj takega. Saj ne rabiš spremembe čez noč, samo narediti moraš temelje za naprej, se potem ureja samo po sebi.
 

ahmed

Majstr
23. sep 2007
2.500
122
63
Verjetno je bil presenecen nad dogajanjem v avtu (sploh ce se je mocno kadilo), in ni zavil desno na odstavnega predno je blo prepozno (ker mu je nekdo ze v rit zapeljal).
 

QBR

Pripravnik
26. okt 2012
886
0
16
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)




Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Aha, možno da se kaj ne razumemo.

.............Torej zdaj vozila (počasnejša) morajo na začetku menjati pas, na koncu pa se priključiti nazaj.
Oboje je "nepotrebno", ker se mu lahko izognemo, z prej omenjenim spremenjenim režimom.

Res sva se čisto narobe razumela ja. In vsekakor bi bilo potrebno na koncu zaključit skrajni levi pas in ne desni.

Na hitri pogled lepa teorija, kaj pa v reali?

Vzemi enega ali več "dinamikov", ki nažgejo in prehitevajo po tem, tretjem-dodanem prehitevalnem pasu. Potem jim pa pri xyz veliki hitrosti nenadoma zmanjka svojega pasu in se morajo vključit v drug pas, kjer že vozi kolona, katero so prehitevali. Si lahko misliš, kakšna štala bi nastala?

Ne se hecat z varnostjo, lepo vas prosim.
 
Nazadnje urejeno:

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
V reali si pa ogledaš, kako zaključevanje prometnih pasov laufa v "modernih državah" , kot so Nemčija, Avstrija, Nizozemska, Italija itd.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
+ to, da so že daleč nazaj table, da se bo pas zaključil, puščice na cestišču že dolgo prej... Nič takega ni, kar bi nekoga pri 130 km/h presenetilo (če voziš več pa je to tvoja krivda).
 

Alan

Fizikalc
22. jul 2007
2.031
19
38
42
Ljubljana
Citat:
Uporabnik QBR pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)




Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Aha, možno da se kaj ne razumemo.

.............Torej zdaj vozila (počasnejša) morajo na začetku menjati pas, na koncu pa se priključiti nazaj.
Oboje je "nepotrebno", ker se mu lahko izognemo, z prej omenjenim spremenjenim režimom.

Res sva se čisto narobe razumela ja. In vsekakor bi bilo potrebno na koncu zaključit skrajni levi pas in ne desni.

Na hitri pogled lepa teorija, kaj pa v reali?

Vzemi enega ali več "dinamikov", ki nažgejo in prehitevajo po tem, tretjem-dodanem prehitevalnem pasu. Potem jim pa pri xyz veliki hitrosti nenadoma zmanjka svojega pasu in se morajo vključit v drug pas, kjer že vozi kolona, katero so prehitevali. Si lahko misliš, kakšna štala bi nastala?

Ne se hecat z varnostjo, lepo vas prosim.


Haha pol praviš da se ne voziš nič po Sloveniji? Točno tako je iz Črnega kala proti Divači pred tunelom in tudi iz Lukovice proti Trojanam.
Oglej si kdaj zadevo, tabel je dovolj, pas pa se neha najprej s črto in potem je še kar nekaj časa dovolj širok za "izredne" dinamike, ki prej tega niso videli...

http://goo.gl/maps/pBZiB
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
Vprašaj to tiste, ki so pred leti pljuvali po hrvaškem načinu gradnje njihovih AC.
Njihov način se je meni zdel že od začetka veliko boljši kot naš d.o.o. način...

+ njihov vinjetni sistem. Ne vem zakaj niso bili naši sposobni preprosto skopirat njihov sistem
tongue-1.gif
Vinjete so itak OK, le več jajcavih atejof je zaradi tega na AC-jih...

Večji problem je financiranje DARS-a in krediti za več prihodnjih generacij. In pa seveda klasično slovenski čudni finančni tokovi ob vsakem flikanju avtocest pod sloganom "če si nismo fauš, imamo vsi dovolj."