To je razlaga, ki sem jo slišal "za šankom".Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
...
To ni res. Ko so dogradili odsek, ki je "hitra cesta", so na čelni postaji na Bazari ustrezno povišali cestnino, tako da si tam plačal celotno pot od Vipave do Vrtojbe. Je pa bilo cestninjenje tam vedno po odprtem sistemu in si se cestnini lahko izognil, če si šel ven (ali noter) na Vogrskem - ampak to je veljalo že od začetka, tudi ko je bila tam zgolj avtocesta (odsek Selo-Vrtojba).
....
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
A po Vipavski dolini se pa nihče ne vozi?
Tam se en del imenuje "hitra cesta" samo za to, da so bili Primorci lahko oproščeni cestnine.
Drnovšek je to takrat imenoval "ekonomična gradnja"
To ni res. Ko so dogradili odsek, ki je "hitra cesta", so na čelni postaji na Bazari ustrezno povišali cestnino, tako da si tam plačal celotno pot od Vipave do Vrtojbe. Je pa bilo cestninjenje tam vedno po odprtem sistemu in si se cestnini lahko izognil, če si šel ven (ali noter) na Vogrskem - ampak to je veljalo že od začetka, tudi ko je bila tam zgolj avtocesta (odsek Selo-Vrtojba).
Cesta po vipavski dolini je brez odstavnih pasov.
Uradna razlaga (ki po moje ne pije vode) zakaj je del AC, del pa HC: ko so zgradili odsek od Vrtojbe do Sela, naj bi po predpisih ustrezala AC, zato je ta del pač AC (je pa že od začetka priporočena hitrost 100 km/h
Tako je sedaj situacija, da je cesta od Vrtojbe do Sela AC, ot tam naprej do Razdrtega pa HC. Vinjeta je obvezna na celotnem odseku, prav tako se celotni odsek cestnini za tovornjake na čelnih postajah na Bazari in Razdrtem.
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Samo da se obregnem ob izraz "moderne države":
Norvežani so pa še večje face:
...
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
...
Točno tako. Kje jeNigel pobral to, da bi se primorci zastonj vozili?
Ja ravno toliko kot notranjci ki so vleteli na Brezovici in se peljali do Vodic. Ali pa še kje drugje.
Je pa ena razlika da je bila cena za avtocesto med Vrhniko in Ljubljano precej nižja kot za "avtocesto" od Sela do Vrtojbe.
Ampak plačat si moral na Bazari, kot da si šel čez celo, neglede od kje si šel. In je bilo tudi govora, da bodo postavili cestninsko na Vogrskem (ker si se tam izognil plačilu) ampak je prišla vinjeta in je postalo brezpredmetno.
Je pa bila tudi ena izmed edinih hitrih cest, kjer si plačeval cestnino, samo to pa itak ni nobenega motilo. Da ne rečem, koliko so jih prvi dan ujeli na radar pred predorom Vipavski križ, kjer je pač omejitev primerna hitri cesti...
Oba primera cest imata gostoto prometa podobno prekmurski avtocesti (edino manj je šleparjev). Je pa norveški primer malo poseben, načeloma delajo normalno široke avtoceste, v nasprotju s Švedi. Hočem samo povedati, da tudi v "moderni Evropi" ni vse tako angelsko brezhibno.Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
V Skandinaviji so s svojimi razdaljami in gostoto prometa malo posebni, kajne? Imajo Norvežani take ceste, kjer je gostota prometa primerljiva s tisto med Lenartom in Pincami? Močno dvomim.
Res je, vendar predvsem na novejših avtocestah, starejše neobnovljene imajo takšne mere pasov kot pri nam (ali ponekod celo ožje). Med Gradcem in Šentiljem so morali avtocesto malo poširit, preden so se spravili v obnovo tistega ribežna.Citat:
Poleg tega se jaz raje ozrem v bližnjo okolico. Morda se motim, točne mere imaš verjetno ti, ampak Avstrijci imajo na precejšnjem delu Ac že med prehitevalnim pasom in ograjo na levi, še dobre 0,5, če ne 0,75 m asfalta. Tudi njihovi odstavni pasovi se mi zdijo širši od naših. Morda me občutek vara - ampak v primeru del na cesti lahko po eni strani ceste furajo štiripasovno - pri nas običajno 2+1.
Fak!!! Ne morem verjet!!! NigelM je nekomu dal prav!?Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
...
Točno tako. Kje jeNigel pobral to, da bi se primorci zastonj vozili?
Ja ravno toliko kot notranjci ki so vleteli na Brezovici in se peljali do Vodic. Ali pa še kje drugje.
Je pa ena razlika da je bila cena za avtocesto med Vrhniko in Ljubljano precej nižja kot za "avtocesto" od Sela do Vrtojbe.
Ampak plačat si moral na Bazari, kot da si šel čez celo, neglede od kje si šel. In je bilo tudi govora, da bodo postavili cestninsko na Vogrskem (ker si se tam izognil plačilu) ampak je prišla vinjeta in je postalo brezpredmetno.
Je pa bila tudi ena izmed edinih hitrih cest, kjer si plačeval cestnino, samo to pa itak ni nobenega motilo. Da ne rečem, koliko so jih prvi dan ujeli na radar pred predorom Vipavski križ, kjer je pač omejitev primerna hitri cesti...
Kot rečeno: "za šankom" - torej tako razlago sem pred 10 leti slišal od Novogoričana - hkrati s pojasnilom zakaj v Vogrskem ni table za NG.
Da ne razlagam celotne štorije - umikam trditev, imata prav.
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Zdi se mi preprosto in efikasno, torej verjetno sem spregledal neko hudo slabost, ker tega nikjer ni. (edino iz LJ pro Celju je nekaj podobnega, del s tremi pasovi se zaključi tako, da se neha levi pas od treh, namesto desnega).
Vprašaj to tiste, ki so pred leti pljuvali po hrvaškem načinu gradnje njihovih AC.Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Vprašaj to tiste, ki so pred leti pljuvali po hrvaškem načinu gradnje njihovih AC.Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
Njihov način se je meni zdel že od začetka veliko boljši kot naš d.o.o. način...
O čem ti to?Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)
Potrebno bi bilo na novo preuredit / zgradit vse priključke, ker ne moreš kar na vozni pas priključit uvoz, nesreče bi bile vsakodnevno.
Ja, "dinamik", ki prehiteva na tretjem pasu, se veliko lažje vključi nazaj na vozni (v tem primeru "sredinski") pas.Citat:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Zdi se mi preprosto in efikasno, torej verjetno sem spregledal neko hudo slabost, ker tega nikjer ni. (edino iz LJ pro Celju je nekaj podobnega, del s tremi pasovi se zaključi tako, da se neha levi pas od treh, namesto desnega).
Tako je tudi pravilno, nehat se mora prehitevalni pas, ne pa vozni, kot je bilo to v preteklosti v navadi pri nas (ne moreš pričakovat, da se bodo tovornjaki prestavljali na levi pas med osebna vozila, obratno je dosti lažje in varneje).
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
O čem ti to?Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)
Potrebno bi bilo na novo preuredit / zgradit vse priključke, ker ne moreš kar na vozni pas priključit uvoz, nesreče bi bile vsakodnevno.
5 let nazaj.Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Na novi AC proti krku že monrirajo odbojne ograje, spomni se pa kdaj so začeli delat