Zakaj moderne drzave na AC gradijo odstavne pasove

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
...
To ni res. Ko so dogradili odsek, ki je "hitra cesta", so na čelni postaji na Bazari ustrezno povišali cestnino, tako da si tam plačal celotno pot od Vipave do Vrtojbe. Je pa bilo cestninjenje tam vedno po odprtem sistemu in si se cestnini lahko izognil, če si šel ven (ali noter) na Vogrskem - ampak to je veljalo že od začetka, tudi ko je bila tam zgolj avtocesta (odsek Selo-Vrtojba).
....
To je razlaga, ki sem jo slišal "za šankom".
Ti dam prav.
 
Nazadnje urejeno:

Rambo013

Majstr
30. jan 2010
1.810
388
83
Vipavska dolina
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:

A po Vipavski dolini se pa nihče ne vozi?
Tam se en del imenuje "hitra cesta" samo za to, da so bili Primorci lahko oproščeni cestnine.

Drnovšek je to takrat imenoval "ekonomična gradnja"


  • To ni res. Ko so dogradili odsek, ki je "hitra cesta", so na čelni postaji na Bazari ustrezno povišali cestnino, tako da si tam plačal celotno pot od Vipave do Vrtojbe. Je pa bilo cestninjenje tam vedno po odprtem sistemu in si se cestnini lahko izognil, če si šel ven (ali noter) na Vogrskem - ampak to je veljalo že od začetka, tudi ko je bila tam zgolj avtocesta (odsek Selo-Vrtojba).

    Cesta po vipavski dolini je brez odstavnih pasov.
    Uradna razlaga (ki po moje ne pije vode) zakaj je del AC, del pa HC: ko so zgradili odsek od Vrtojbe do Sela, naj bi po predpisih ustrezala AC, zato je ta del pač AC (je pa že od začetka priporočena hitrost 100 km/h
    stupid-1.gif

    Tako je sedaj situacija, da je cesta od Vrtojbe do Sela AC, ot tam naprej do Razdrtega pa HC. Vinjeta je obvezna na celotnem odseku, prav tako se celotni odsek cestnini za tovornjake na čelnih postajah na Bazari in Razdrtem.

  • Točno tako. Kje jeNigel pobral to, da bi se primorci zastonj vozili?
    Ja ravno toliko kot notranjci ki so vleteli na Brezovici in se peljali do Vodic. Ali pa še kje drugje.
    Je pa ena razlika da je bila cena za avtocesto med Vrhniko in Ljubljano precej nižja kot za "avtocesto" od Sela do Vrtojbe.
    Ampak plačat si moral na Bazari, kot da si šel čez celo, neglede od kje si šel. In je bilo tudi govora, da bodo postavili cestninsko na Vogrskem (ker si se tam izognil plačilu) ampak je prišla vinjeta in je postalo brezpredmetno.
    Je pa bila tudi ena izmed edinih hitrih cest, kjer si plačeval cestnino, samo to pa itak ni nobenega motilo. Da ne rečem, koliko so jih prvi dan ujeli na radar pred predorom Vipavski križ, kjer je pač omejitev primerna hitri cesti...
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Samo da se obregnem ob izraz "moderne države":

Norvežani so pa še večje face:
bp1812-solasplitten-3.jpg

...

V Skandinaviji so s svojimi razdaljami in gostoto prometa malo posebni, kajne? Imajo Norvežani take ceste, kjer je gostota prometa primerljiva s tisto med Lenartom in Pincami? Močno dvomim.

Poleg tega se jaz raje ozrem v bližnjo okolico. Morda se motim, točne mere imaš verjetno ti, ampak Avstrijci imajo na precejšnjem delu Ac že med prehitevalnim pasom in ograjo na levi, še dobre 0,5, če ne 0,75 m asfalta. Tudi njihovi odstavni pasovi se mi zdijo širši od naših. Morda me občutek vara - ampak v primeru del na cesti lahko po eni strani ceste furajo štiripasovno - pri nas običajno 2+1.
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
4
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
...
Točno tako. Kje jeNigel pobral to, da bi se primorci zastonj vozili?
Ja ravno toliko kot notranjci ki so vleteli na Brezovici in se peljali do Vodic. Ali pa še kje drugje.
Je pa ena razlika da je bila cena za avtocesto med Vrhniko in Ljubljano precej nižja kot za "avtocesto" od Sela do Vrtojbe.
Ampak plačat si moral na Bazari, kot da si šel čez celo, neglede od kje si šel. In je bilo tudi govora, da bodo postavili cestninsko na Vogrskem (ker si se tam izognil plačilu) ampak je prišla vinjeta in je postalo brezpredmetno.
Je pa bila tudi ena izmed edinih hitrih cest, kjer si plačeval cestnino, samo to pa itak ni nobenega motilo. Da ne rečem, koliko so jih prvi dan ujeli na radar pred predorom Vipavski križ, kjer je pač omejitev primerna hitri cesti...

Kot rečeno: "za šankom" - torej tako razlago sem pred 10 leti slišal od Novogoričana - hkrati s pojasnilom zakaj v Vogrskem ni table za NG.
Da ne razlagam celotne štorije - umikam trditev, imata prav.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
V Skandinaviji so s svojimi razdaljami in gostoto prometa malo posebni, kajne? Imajo Norvežani take ceste, kjer je gostota prometa primerljiva s tisto med Lenartom in Pincami? Močno dvomim.
Oba primera cest imata gostoto prometa podobno prekmurski avtocesti (edino manj je šleparjev). Je pa norveški primer malo poseben, načeloma delajo normalno široke avtoceste, v nasprotju s Švedi. Hočem samo povedati, da tudi v "moderni Evropi" ni vse tako angelsko brezhibno.

Citat:
Poleg tega se jaz raje ozrem v bližnjo okolico. Morda se motim, točne mere imaš verjetno ti, ampak Avstrijci imajo na precejšnjem delu Ac že med prehitevalnim pasom in ograjo na levi, še dobre 0,5, če ne 0,75 m asfalta. Tudi njihovi odstavni pasovi se mi zdijo širši od naših. Morda me občutek vara - ampak v primeru del na cesti lahko po eni strani ceste furajo štiripasovno - pri nas običajno 2+1.
Res je, vendar predvsem na novejših avtocestah, starejše neobnovljene imajo takšne mere pasov kot pri nam (ali ponekod celo ožje). Med Gradcem in Šentiljem so morali avtocesto malo poširit, preden so se spravili v obnovo tistega ribežna.

Drugače sam dokaj zamerim odgovornim za sprejemanje predpisov projektiranja avtocest, saj pri nam vsaj glede širine pasov še vedno uporabljamo enake standarde kot smo jih pri prvi avtocesti od Vrhnike do Postojne. Nobene škode ne bi bilo, da bi odstavni pas meril vsaj 3,00 m v širino, imel redne odstavne niše (kot v Italiji) ter da se ukine pas za počasna vozila in uvede pravi prometni pas z dodanim odstavnim pasom (kot v Avstriji). Žal dobra avtocestna praksa iz tujine pri nam ne more priti v veljavo zaradi ozkoglednosti tako uveljavljenih projektantov kot tudi birokratov, ki ne dopuščajo "eksperimentiranja" s stvarmi, ki niso zabetonirane v pravilnikih.
 

Car

POSTman
4. avg 2007
8.572
1.820
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Citat:
Uporabnik Rambo013 pravi:
...
Točno tako. Kje jeNigel pobral to, da bi se primorci zastonj vozili?
Ja ravno toliko kot notranjci ki so vleteli na Brezovici in se peljali do Vodic. Ali pa še kje drugje.
Je pa ena razlika da je bila cena za avtocesto med Vrhniko in Ljubljano precej nižja kot za "avtocesto" od Sela do Vrtojbe.
Ampak plačat si moral na Bazari, kot da si šel čez celo, neglede od kje si šel. In je bilo tudi govora, da bodo postavili cestninsko na Vogrskem (ker si se tam izognil plačilu) ampak je prišla vinjeta in je postalo brezpredmetno.
Je pa bila tudi ena izmed edinih hitrih cest, kjer si plačeval cestnino, samo to pa itak ni nobenega motilo. Da ne rečem, koliko so jih prvi dan ujeli na radar pred predorom Vipavski križ, kjer je pač omejitev primerna hitri cesti...

Kot rečeno: "za šankom" - torej tako razlago sem pred 10 leti slišal od Novogoričana - hkrati s pojasnilom zakaj v Vogrskem ni table za NG.
Da ne razlagam celotne štorije - umikam trditev, imata prav.
Fak!!! Ne morem verjet!!! NigelM je nekomu dal prav!?
smile-1.gif
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
1.) A ni tista "norveška" slika z gradbišča?
2.) Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)

Zdi se mi preprosto in efikasno, torej verjetno sem spregledal neko hudo slabost, ker tega nikjer ni. (edino iz LJ pro Celju je nekaj podobnega, del s tremi pasovi se zaključi tako, da se neha levi pas od treh, namesto desnega).
 
13. jul 2011
2.677
626
113
No ja, jaz sem "za šankom" slišal že tudi ravno obratno trditev - namreč, da odsek od Sela do Vrtojbe ostaja AC samo zato, da lahko na Bazari kasirajo. Mogoče se motim, ampak tudi take trditve nimajo neke realne osnove, ker se je tudi na HC lahko cestninilo. Zagotovo se je cestninilo na štajerski HC, ko je še bila HC.
Mogoče pa, da se je predpis kasneje spremenil, vendar so na vipavski AC+HC, kot sem že napisal, cestninili celoten odsek. In tudi danes je na HC potrebna vinjeta, pa tudi tovornjakom in avtobusom cestninijo višjo cestnino, če vstopijo na čelni postaji Nanos, kot pa, če bi vstopili na postaji Razdrto.
Vsekakor pa je res, da smo se po Vipavski dolini večinoma vozili zastonj, vendar zato, ker nam je to omogočal odprt sistem in ne zaradi kombinacije AC+HC.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
1. slika je z gradbišča, ampak tudi končni izdelek ni nič drugačen.

2. Tako kot si povedal, bi moralo biti. Ampak na Darsu, ki o tem odloča, očitno ni ljudi, ki bi se že kdaj peljali v Avstrijo in to videli. Sistem, ki velja pri nam, je prevzet iz italijanskih avtocest (na začetku smo imeli celo cestne table točno take kot oni), vendar ga še Italijani skoraj ne uporabljajo več. Oni so še posebej prevzeli odstavni pas kot nujnost, saj ga zdaj imajo v vseh novih predorih, tudi daljših. Kaj takega pri nam predlagati se smatra kot najbolj trapasta ideja. Recimo edini nov predor med Ljubljano in Beogradom, dolg dobrih 300 m, nima odstavnega pasu, ker je "stroka dokazala", da ni potrebe. Taista stroka je tudi dokazala, da je razcep med severno in vzhodno obvoznico pri Zadobrovi tako bogato predimenzioniran, da bo četrt stoletja vse laufalo tip top. Aha.
rolleyes-1.gif


Pač dokler bomo imeli projektante in birokrate, ki mislijo, da je slovenski način projektiranja avtocest "dovolj dober", se ne bo nič premaknilo.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)

Potrebno bi bilo na novo preuredit / zgradit vse priključke, ker ne moreš kar na vozni pas priključit uvoz, nesreče bi bile vsakodnevno.

Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Zdi se mi preprosto in efikasno, torej verjetno sem spregledal neko hudo slabost, ker tega nikjer ni. (edino iz LJ pro Celju je nekaj podobnega, del s tremi pasovi se zaključi tako, da se neha levi pas od treh, namesto desnega).

Tako je tudi pravilno, nehat se mora prehitevalni pas, ne pa vozni, kot je bilo to v preteklosti v navadi pri nas (ne moreš pričakovat, da se bodo tovornjaki prestavljali na levi pas med osebna vozila, obratno je dosti lažje in varneje).
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
ksz
Mene pa fascinirajo madžarske AC. Široki pasovi, veliko prostora levo in desno od pasov, dolgi uvozi in izvozi na oz. iz AC, tretji pas se dejansko razširi iz prehitevalnega in ne iz voznega pasu itd.
Pa naj imamo madžare za ne vem kaj, glede gradnje AC so precej pred nami... Edino še odcep Letenye - Pince porihtajo, pa bo.
Res, prava muka nastane, ko se iz smeri Balatona pripelješ na prekmurko, kdor je to izkusil, bo vedel, o čem govorim.
 

sistemik

Majstr
15. jul 2011
3.342
313
83
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
Vprašaj to tiste, ki so pred leti pljuvali po hrvaškem načinu gradnje njihovih AC.
Njihov način se je meni zdel že od začetka veliko boljši kot naš d.o.o. način...
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Imajo tudi ograjico na sredini, da ti luči nasprotivozečih ne svetijo v oko.

Pa na križiščih, kjer se stranska cesta priključi na glavno, s stranske če zavijaš levo, ne rabiš čakati, da je z obeh strani "prosto".
"Malenkosti", zlata vredne. (stanejo pa skoraj nič).
 

dsf

izbrisani
6. sep 2007
10.019
1
36
Evo tle se strinjava,na Reki se zadnje čase lahko samo čudum.. Na novi AC proti krku že monrirajo odbojne ograje, spomni se pa kdaj so začeli delat
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik sistemik pravi:
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Se je že kdo vprašal kdo bo kril garancijaka popravila na naših AC. V imenu Nacionalinteresentstva smo jih dali gradit SCT-ju, Primorju in drugim, sedaj so pa vsi po vrsti šli "zu grunt ".
Na primorski AC pokajo tunelske cevi ! Mar ne bi bilo bolje če bi že takrat dali graditi koncesijonarjem, ceste bi dobili takoj, danes bi pa že bile na pol do prenosa na državo, za tehnične pomankljivosti bi pa veselo "jebali" lastnike, za nesplužene ceste proti primorski kasirali kazni....
Vprašaj to tiste, ki so pred leti pljuvali po hrvaškem načinu gradnje njihovih AC.
Njihov način se je meni zdel že od začetka veliko boljši kot naš d.o.o. način...

+ njihov vinjetni sistem. Ne vem zakaj niso bili naši sposobni preprosto skopirat njihov sistem
tongue-1.gif
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)

Potrebno bi bilo na novo preuredit / zgradit vse priključke, ker ne moreš kar na vozni pas priključit uvoz, nesreče bi bile vsakodnevno.
O čem ti to?

Citat:

Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Zdi se mi preprosto in efikasno, torej verjetno sem spregledal neko hudo slabost, ker tega nikjer ni. (edino iz LJ pro Celju je nekaj podobnega, del s tremi pasovi se zaključi tako, da se neha levi pas od treh, namesto desnega).

Tako je tudi pravilno, nehat se mora prehitevalni pas, ne pa vozni, kot je bilo to v preteklosti v navadi pri nas (ne moreš pričakovat, da se bodo tovornjaki prestavljali na levi pas med osebna vozila, obratno je dosti lažje in varneje).
Ja, "dinamik", ki prehiteva na tretjem pasu, se veliko lažje vključi nazaj na vozni (v tem primeru "sredinski") pas.
Prišparamo dve menjavi pasu za tovorna vozila.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Glede počasnega pasu: Namesto njega bi se morala cesta razširiti na levi v nov pas. S tem (v bistvu le sprememba črt na enakem asfaltu, torej preprosta in poceni sprememba) bi dosegli dvoje:
- počasen pas bi dejanski bil v uporabi ("jaz pa že ne grem na počasen pas")
- zaključek pasu ne bi bil problem, ker se sploh ne zaključi (tisto, ko vozila na počasnem pasu obtičijo, ker ni prosto na voznem, ali pa se vrivajo ko ne bi smeli)

Potrebno bi bilo na novo preuredit / zgradit vse priključke, ker ne moreš kar na vozni pas priključit uvoz, nesreče bi bile vsakodnevno.
O čem ti to?

O tem, da ne moreš kar tako celoten odstavni pas spremenit v voznega (da ne omenjam niti neprimerne asfaltne podlage) in potem iz uvozov kar direktno na vozni pas zapeljat.

Čeprav pravzaprav kar si napisal nima nobene logike, ker je na vseh AC levo od 'počasnega' pasu vozni pas. Ampak sem predvideval, da misliš odstavni pas na desni.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik dsf pravi:
Na novi AC proti krku že monrirajo odbojne ograje, spomni se pa kdaj so začeli delat
5 let nazaj.

In za vse slavilce hrvaškega načina gradnje - država hrvaškim koncesionarjem iz proračuna plačuje razliko, ki nastane od premalo pobranih cestnin. S tem, da sta dva največja koncesionarja (HAC in ARZ) v lasti države, tako kot Dars. Le avtocesta Zagreb - Macelj in istrski Y nista v večinski lasti države.