Windows 8.1

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Torej po tvoje imajo 90% različne kode?
Tako kot linux ima ločeno jedro za andoride in eno drugo za PC-je?
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
http://www.kernel.org - daj se malo izobrazi

Ti se malo izobrazi. Kernel je namreč le (manjši) del operacijskega sistema.
Win RT ima sigurno velik del kode različen. Že odsotnost desktop okolja prinese velik primanjkljaj v kodi.

Na navadno in RT verzijo Windowsev lahko gledaš enako kot na OS X in iOS. Ena je za računalnike, druga za mobilne naprave.
(čeprav ima potemtakem Windows 2 OSa za mobilne naprave RT in WP)
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Glej kaj je kernel http://www.webopedia.com/TERM/K/kernel.html. Če zadevo poenostavim po tvoje imajo vsi OSi enak (isti) kernel saj le ta povsod skrbi za enake (identične) funkcije. Pa oba veva da je to traparija. Ti kernela od CISC procesorja ne boš ganjal na RISC procesorju in obratno. Ker na najbolj osnovnem nivoju nista združljiva.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Japka ima za mobilne naprave en OS (tablica, telefon) in samo prisotne module/aplikacije. Konec koncev je arhitektura enaka, proc enak...
M$ ima različno strojno opremo za tablice in za telefone. In več različnih proizvajalcev strojne opreme, zato mora zagotoviti kompatibilnost na drugačnem nivoju.
Za telefone M$ ne more predpisati arhitekture, so pa verjetno določeni standardi katere je potrebno podpirati. Za RT tablice je pa sam (MS) predpisal arhitekturo, zato je lahko looklike PRO, vendar okrnjen in cenejši. Za PRO je določena z i386 arhitekturo. In te tablice imajo strojno opremo na nivoju spodobnih prenosnikov (ne pa čipšit kitajskih tablic okoli dvojedernih A9 procesorjev, 1GB RAMa..) zato so drage
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
In te tablice imajo strojno opremo na nivoju spodobnih prenosnikov (ne pa čipšit kitajskih tablic okoli dvojedernih A9 procesorjev, 1GB RAMa..) zato so drage
Tablice z Atomi imajo enake cene kot iPad-i in Galaxy Tab-i...

Glej, naredi pavzo in se vprašaj "what is my point anyway?".
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
Če je x86 oz x64 procesor, potem je gor "pravi" Windows.
Da pa imajo Atom tablice enako ceno kot "razni iPadi in podobno" pa je razlog preprost: malo denarja, malo muzike. Kdor se ni iz Atom netbookov nič naučil, se bo pa iz Atom tablic.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
http://www.kernel.org - daj se malo izobrazi

Ti se malo izobrazi. Kernel je namreč le (manjši) del operacijskega sistema.
Win RT ima sigurno velik del kode različen. Že odsotnost desktop okolja prinese velik primanjkljaj v kodi.
Kernel je precej odgovoren za hitrost.
Userland pa je še bolj arhitekturno neodvisen.

PS: Od kod ste RT privlekli? (pa tudi če, a tam je so app-i in runtime posebni ali je spet isto kot na x86 verziji?)

PPS:
Citat:
There will be a separate version of Windows called "Windows On ARM," not "Windows 8 for ARM" ... or "Windows 8" anything for that matter. It is not the same as Windows 8 for traditional PCs, but shares a lot of code and components.
(malo starejši text, ampak dvomim, da so potem šli ves načrt na glavo obrniti)
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
Kernel je odgovoren za vse osnovne funkcije OSa kot na primer: upravljanje strojne opreme, upravljanje pomnilnika in razvrščanje procesov. Te funkcije so generične, zato lahko v veliki meri določen kernel tudi ponovno uporabiš.

Drugače pa je vse odvisno od arhitekture. Čisto vsaka inštrukcija, ki se izvede na določenem procesorju, mora biti ena izmed mnogih, ki jih tista arhitektura podpira. To pa še ne pomeni, da je koda drugačna - kodo se lahko prevede tudi v več različnih arhitektur. Linux kernel je en tak lep primer. Napisan je (večinoma) v Cju in komot laufa na x86, x64, ARM ipd.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Voda pa je mokra, njena molekula pa je sestavljena iz treh atomov.

Kaj pa ima to veze s temo???
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
Da tebi nekateri osnovni pojmi niso jasni, zato sem jih obrazložil.

Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Kernel je precej odgovoren za hitrost.
Userland pa je še bolj arhitekturno neodvisen.
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Kernel ni odgovoren za hitrost?
Zakaj potem izboljšani semaforji in drugi locking mehanizmi? Zakaj uvedba zero-copy operacij? Boljši memory management? Zakaj milijon sprememb, ki rezultirajo v večji hitrosti?

Userland ni arhitekturno neodvisen?
Obstaja GNOME za ARM in poseben za x86?
Poseben tar za ARM in poseben za x86? (ter seveda poseben za MIPS in vse druge arhitekture)

Res, imaš prav. Tega pa nisem vedel.
(ker ni res)
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Kernel ni odgovoren za hitrost?
Zakaj potem izboljšani semaforji in drugi locking mehanizmi? Zakaj uvedba zero-copy operacij? Boljši memory management? Zakaj milijon sprememb, ki rezultirajo v večji hitrosti?

Hitrost je najbolj odvisna od strojne opreme. Kernel ima le nalogo to hitrost karseda optimalno izkoristiti (boljši razvrščevalnik procesorjev, memory management ipd.).
Ampak če nad njim zgradiš crappy in buggy aplikacije, potem ti še ne vem kako dober kernel in strojna oprema ne bo pomagal.

Citat:
Uporabnik jolko pravi:
Userland ni arhitekturno neodvisen?
Obstaja GNOME za ARM in poseben za x86?
Poseben tar za ARM in poseben za x86? (ter seveda poseben za MIPS in vse druge arhitekture)

Sem že v prejšnjem postu napisal da je vse odvisno od arhitekture. Ne vem kje je tvoj problem?
 

jolko

Fizikalc
17. maj 2010
3.164
1
36
Očitno govoriva o različnih stvareh.

Jaz pravim, da je tar na x86, MIPS, ARM itd.... vse iz istega source.
Torej če se na tem source kaj optimizira, se to odrazi na vseh platformah.

Ni posebnega source za ARM, drugega za x86, tretjega za MIPS itd...
Niti ifdef-ov ni (glede CPU arhitekture, za kake lokacije include fajlov je, ampak to že druga zgodba).
 

doto

Fizikalc
25. jul 2007
3.175
0
36
Seveda je low level koda različna. Za vsko platformo so različne optimizacije.

Citat:
* Today each platform has its own include directory under mach-<mach>/include/mach/*, and traditionally that is where a lot of driver/platform shared definitions have gone, such as platform data structures.

Se pa trudijo, da bi zadeve vsaj standardizirali http://www.zdnet.com/one-linux-for-all-arm-systems-7000005348/

Je pa prednost enotnega kernela abstrakcija za userspace. Samo je tudi tu potrebno narediti optimizacije glede posamezno platformo, če želiš iztisniti maksimum iz HW.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.878
697
113
No, potem smo vsi na isti valovni dolžini
smile-1.gif

To glede "lokalnih" optimizacij za platformo pa je itak večina na plečih kompajlerja za določeno arhitekturo.

Ampak mislim da smo malo OFF, tako da mogoče ne bi škodilo če se vrnemo nazaj na temo
tongue-1.gif
 

Supergirl

Pripravnik
1. feb 2008
321
0
16
Hojla!

Situacija je takšna: nov comp, na njem po defaultu naloženi win8. Par dni nazaj mi ponudi upgrade na 8.1.

Če nadgradim na 8.1, je potrebno vpisat kakšno licenčno kodo ali poteka nadgradnja brez tega? Ker je namreč nimam oz. če jo imam, kje jo poiščem?
sprasujem se.gif