Varnostna razdalja

mtl

Guru
19. jul 2007
10.856
535
113
Kras
www.mtl.si
Več ali manj nimam nobenih težav z varno dinamično vožnjo, torej če je nekdo hitrejši in me prehiti, mu vedno to čim bolj omogočim. Tudi če gre nad omejitvijo hitrosti, če varno vozi, z mojega vidika ni problem. Razen v naselju ali območjih, kjer so ljudje (npr. kolesarska steza na cesti ali ni pločnika, pa je velika frekvenca pešcev, itd.), tam je verjetnost nepredvidljivih situacij izjemno visoka in menim, da se je potrebno držati omejitev. Je pa dejstvo, da so nekatere omejitve res izjemno nizke.
Kar me pa izredno moti je prekratka varnostna razdalja. Ta je z vidika varnosti izjemno pomembna, saj zadaj vozečemu:
- zagotavlja preglednost naprej in se lahko zadaj vozeči ustrezno pripravi (morda spusti plin), če vidi da se spredaj vozila ustavljajo
- zagotovi čas, da odreagira, če spredaj vozeči začne zavirati, itd.
- morda še kaj
Na prekratno varnostno razdaljo sem res alergičen in me prav zanima, kaj se dogaja v glavah takih voznikov, kot je tale na fotografiji spodaj? Situacija je sicer oba pasova avtoceste polna, vožnja s cca. 80km/h in on posiljuje spredaj vozečega. Ob tem, da s tako vožnjo nima niti teoretičnih možnosti, da ne pride do karambola, če spredaj vozeči kakorkoli upočasni. Sam sem recimo v tem primeru takoj dodatno povečal varnostno razdaljo, če slučajno pride do prometne nesreče.
Še večji pacienti pa so tisti, ki se tako vozijo za kombiji ali tovornjaki. Ker takrat si pa dobesedno slep, ker res ne vidiš popolnoma nič naprej.
In ja, res je, da je večji procent takih pacientov s premijskimi vozili, ampak ni takšna vožnja vezana ekskluzivno na njih. Še večja žalost pa je, da to vidim tudi pri novih vozilih, kjer je recimo v takšnih situacijah edino smiselna vključitev radarskega tempomata (če le ta deluje dobro, namreč tudi to žal ni samoumevno) in samo še nadziraš vse skupaj. Recimo par minut prej, se je tako vozil en z BMW i4 M50, ki je skoraj zagotovo imel radarski tempomat. In ja, tudi na BMWju le ta nima tako kratke varnostne razdalje (#BMWMode). :evil:
Varnostna razdalja.jpg

Kaj naredite v takih primerih? Včasih sem se še kaj igral (ja, butl), sedaj enostavno grem na desni pas in spustim takega pacienta mimo, če pa sem že na desnem pasu, pa trpim, morda malenkost znižam hitrost, da me prehiti.
Na regionalkah pa vedno na prvem primernem mestu ustavim in ga spustim naprej. Čeprav je to precej redko z avtom, z motorjem pa niti ne :).
 

bertoncl

Guru
4. jun 2015
1.839
663
113
Mah nič ne naredim, mislim si glejga butla in to je to. Če je pa za mojo ritjo, ga spustim naprej, če se le da, da se ga znebim. Taki mojstri ne samo, da s svojim obnašanjem zmanjšujejo varnosti, tudi zastoje podaljšujejo in povečujejo. Ampak kaj češ.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.270
925
113
vožnja za ritjo je eden od ključnih vzrokov za pojav fantomskih zastojev. če imaš vsaj približno varnostno razdaljo, vidiš tudi 2, 3, 4, ... vozil pred sabo in ko oni začnejo zavirati, dostikrat zadostuje da jaz samo spustim plin in s tem kompenziram zaviranje tistih pred sabo. če pa voziš za ritjo, tega ne vidiš in ti zaradi zamika reakcijskega časa ne preostane drugega, kot da še bolj zaviraš kot tisti pred tabo. in ko se najde nakj takih zaporedoma, se kolona na AC ustavi sama od sebe, brez da bi bila kakšna ovira.
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
18.299
2.449
113
Vožnaj za ritjo je najpogostejši vrok za nastanek ritni mozoljev.
Rešitev?
Očistite vetrobransko steklo - vsaj 5 s - in/ali z občutno zamnjšano hitrostjo omogočite vozilu zadaj, da vas/me prehiti :)

Ja pi..da so eni težki za ritjo. Zanalašč saj tako majhno razdaljo ustvarjajo oni zadaj!
 

luka51

Guru
16. avg 2007
15.042
6.340
113
Ko je taki za mano v koloni al pa ko blenda 28km prej zanalasc spustim na omejitev in tistih 5 šleparov prehitim na 130.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
487
362
63
Kaj naredite v takih primerih?
Odvisno od situacije in letnega časa, in no particular order:
- zapeljem skrajno levo, kjer je ponavadi več smeti/kamenčkov na cesti
- vklopim zadnjo meglenko, po potrebi večkrat
- operem šipe, po potrebi večkrat, da sproži še dodatno količino za žaromete
- postopoma upočasnim, da povečam svojo varnostno razdaljo (za primer zaviranja, da je zaradi ritopika daljša pot ustavljanja)
- če sta oba pasova s približno enako hitrostjo, se umaknem

Kaj v glavi fantaziram, da bi naredil:
- skozi okno ali šibedah vrgel par kamenčkov ali krogličnih ležajev ali razbitih vžigalnih svečk
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
487
362
63
Kolega v primerih ko je nekgdo ritjo bremza. Enkrat več, drugič manj :)
Jebiga, neodgovorno, nevarno, pa tudi zakon prepoveduje (sunkovito) zaviranje brez razloga oz. če nisi v nevarnosti. Brake check pa res nikdar ne izvajam. V primeru tempomata ali hkratne noge na pedalu za plin se včasih vklopi brake assist sistem, najbrž ne rabim razlagati dalje :)

So ostali prijemi dovolj učinkoviti, če pa niso, spustiš idiota naprej.