Ugašanje "vročega" dizla

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Subvencija je, če moram jaz plačevati višjo trošarino na goriva zato, da bi nekateri plačevali nižjo. Simpl ko pasulj.
wink-1.gif


Če hočemo biti enakopravni, naj vsaj izenačijo trošarino na liter. Seveda, najlaže je ven butati izgovore, da je namenjen kot industrijsko gorivo. Ampak enak izgovor lahko jaz ponudim na povečane okoljske obremenitve, ki jih povzročajo dizli. In na rak, ki ga povzročajo sajasti delci iz dizelskega izpuha. Kdo plačuje za stroške slednjega? Spet tisti, ki v državno blagajno prispevajo več, torej lastniki vozil na bencin. To, da bodo Sloveniji opalili kazen zaradi prevelikih emisij sajastih delcev na temo Kyotskega sporazuma, niti omenjal ne bom. Tudi za to naj več plačujejo lastniki bencinarjev?

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ne da se mi s tabo drkat, glih tako si pameten kot tisti ki jih moti vinjeta ker se manj vozijo kot nekdo drug ki je veliko na avtocesti in placajo enako za vinjeto. Tipicna Slovenska lastnost. Ce mi krava crkne, naj potem sosedu dve pa bom srecen.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.267
1.897
113
daj nekaj mi obrazloži - kot lastnik hibrida...kako ima avto rešeno 'dnevne luči' - od kje se napajajo? Oz. koliko to vpliva na zmogljivost baterije (Prav tako radio)...ob prižgani klimi pa predvidevam da motor v vsakem primeru teče?...(Je klima vezana na motor? ali je samostojna enota, vezana na elektriko?)
 

Evrokrat

mX's brotherPEPČEK 08
6. avg 2007
6.693
556
113
Capitale de l'Europe
europa.eu
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
tisti ki jih moti vinjeta ker se manj vozijo kot nekdo drug ki je veliko na avtocesti in placajo enako za vinjeto.
confused-1.gif

in kaj je s tem narobe,
ce se ne ves, pavsali se odpravljajo, povsod, in tako bo moralo biti tudi na cesti

vsak naj placa tolk kot porabi in pika
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
daj nekaj mi obrazloži - kot lastnik hibrida...kako ima avto rešeno 'dnevne luči' - od kje se napajajo? Oz. koliko to vpliva na zmogljivost baterije (Prav tako radio)...ob prižgani klimi pa predvidevam da motor v vsakem primeru teče?...(Je klima vezana na motor? ali je samostojna enota, vezana na elektriko?)

Avtomobil ima dva električna sistema. Klasični 12V za avtoradio, žaromete in podobne reči ter visokonapetostni za klimatsko napravo, elektromotorje in podobne reči. V avtu sta tudi dve bateriji, navaden 12V akumulator, ki omogoča to, da se računalnik v avtu zboot-a in dvigne visokonapetostni sistem online in visokonapetostni 210V za visokonapetostni sistem. Ko je slednji online, začne delovati inverter, ki napaja 12V sistem iz visokonapetostnega ter obenem polni še 12 V akumulator. Če je visokonapetostna baterija izpraznjena, se avtomatsko zažene bencinski motor, ki preko enega od elektromotorjev/generatorjev napolne visokonapetostno baterijo.
Klimatska naprava je električna in se napaja iz visokonapetostnega sistema. Torej deluje tudi, ko je bencinski motor ugasnjen. Luči in avtoradio so zanemarljiv porabnik. Klima v povprečju troši vsaj 5 krat več energije.

Ogo
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.703
6.720
113
pri taščici
pusti CO2, baje že vrabci čivkajo da avto najveæ CO2 proizvede preden se ga proda (za njegovo proizvodnjo!)
Se pravi, naj okoljevarstveniki posrkbijo da bo avto čim dlje na cesti! (recimo povprečno dvajset let)
Tko pa so poskrbeli ravno obratno. Včasih so bili avto 20 let na cesti, danes je 10 let star avto lahko precej slabši kot kak 20 let star.
Če že zaradi okoljevarstva naj se mu menja samo motor....

aja seveda to pa ne..... avto industrija propade takoj, kot morajo imeti tovornjakarji vse "zastonj". Pa naj spravijo na železnico.(to pa ne , bo spet toliko mio evropejcev brez dela, (vozniki, proizvajalci tovornjakov, serviserjei....).

ogo: ne bom pameten pri hibridih, ampak to zame dolgoročno ni rešitev.
Moogoče strogo elektični avti, ampak je treba preračunati koliko co2 porabimo za proizvodnjo el. avta in koliko CO2 spusti termoelektrarna (in distrubucija) za prevožen km s tem el. avtom.
Vse ostalo je tavanje v megli.....(za vodik vemo da se porabi več energije da se ga pridobi,kot pa potem iz njega dobi)
 

SnuffyZ32

Pripravnik
11. okt 2007
199
0
16
Obišči stran
Za ohladiti turbo je pozimi dovolj cirka minuta idla, ce se ustavis takoj po 'gnanju' (recimo tankstela na avtocesti). Poleti pa najmanj 3 minute ali priblizno ekvivalent tega v cruising voznji. To je misljeno iz res zarece turbine, da se ohladi dovolj, ne ce se okol 130 vozis konstantno. No, na bencinar turbu, kjer se segreje nekje na 750C (in zelo lepo rdece zari ze po kratkem skoku 0-200-0 pri poletnih temperaturah
smile-1.gif
, za dizle nevem ce majo kaj nizji EGT in se manj greje vse skup?

Glede CO2 pa... heh, a mate predstavo kolk prostora zaseda 1 tona cistega co2 v plinastem stanju? A je to za prostornino hladilnika, sobice, stanovanja ali WTC stavbe?

Pa kolk prostora zasede 160g (al kolk bi naj?) k jih plune avto na km?

Hint, kubicen meter navadnega lufta tehta cirka 1.2kg (torej v avtu tak od oka pospesujes in bremzas naokoli se ene 3kg lufta:), co2 je pa se mal tezji od zraka. Cirka 1.8kg/m3.

lp,
Sasa