Ugašanje "vročega" dizla

Stupo

Fizikalc
28. mar 2009
1.334
0
36
Ljubljana
Masterji so res trpežni. Ko sem delal pri pošti, jih je večina takoj ob zagonu že tiščala do konca, potem pa po 10min ugasnila in to se je ponovilo do 20x na dan, pa nevem za nobenega, da bi mu crknila turbina, nekateri so imeli tudi že čez 200.000km.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.068
5.650
113
Citat:
Uporabnik Stupo pravi:
Masterji so res trpežni. Ko sem delal pri pošti, jih je večina takoj ob zagonu že tiščala do konca, potem pa po 10min ugasnila in to se je ponovilo do 20x na dan, pa nevem za nobenega, da bi mu crknila turbina, nekateri so imeli tudi že čez 200.000km.

smile-1.gif
Potem sva bila "sodelavca".

p.s.: kako kaj dudek
evil.gif
Je že kaj scooliran?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
To je v Sloveniji itak nacionalna vrlina, da voziš dizla, pa če tudi narediš 10.000 km letno ...
Saj ni treba pretiravat, pri nas je dizlov še vedno krepko manj kot polovica prodanih. In povprečni slovenec letno naredi malček manj kot 20kkm. Torej smo čisto nekje povprečni in normalni, sevada pa obstajajo "svetle" izjeme ...

Hehe, saj, ampak še vedno je "vrlina" voziti dizla ne glede na potrebe.
grin1.gif

Samo pri nepovprečnih in nenormalnih ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Citat:
Uporabnik absistem pravi:
Kaki so večji minusi dizla, če ne delaš preko 40k kilometrov? To se meni bolj zdi da je nekoč veljalo, danes je stvar napram bencincu tam tam.

hm, hm..kakipa so večji plusi če delaš z njim 40k kilometrov?

Jaz se trenutno vozil z dizlom v službo natanko (sem končno izmeril) 2,3 km, s tem da se po 1,2 km še vmes ustavim. Pa mi ni jasno kaka bi bila prednost bencinarja, če bi se vozil z njim.

Po mojih izkušnjah, recimo, se velika večina bencinarjev v teh 1,2 km že segreje, dizel niti blizu ne. Pa ni edini plus ...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.703
6.720
113
pri taščici
Najbrž je res da so dizli bolj riskantni kot non turbo bencinarji in mogoče dražji za servis.
Ampak če hočeš bencinarja tako vozit kot TD mora le ta tudi biti TB (navor!!!!!).
Kako pa se bodo razni dvojni turbo bencinarji obnesli (1.4) bo pa čas pokazal. Sem prepričan da bo z njimi toliko težav kot z naftarji, požrli bodo pa še vedno 20-30% več goriva.

A ni nekdo nekoč pisal da dizel spravi pri isti količini goriva 30 % več energije od sebe kot bencin (nekaj v tem stilu, mislim da vincent).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
ker ima Dizelski agregat precej vecji izkoristek bo vedno pozrl manj goriva.
Bencinci z dvojno turbino se bodo vsaj nasposno kvarili bolj. Ker majhna prostornina in velika moc za sabo prinasata vecjo obremenitev a in s tem posledicno manjso zanesljivost in trpeznost.
Avti bodo cedalje bolj komplicirani in zahtevnejsi za vzdrzevanje kar seveda najbolj odgovarja serviserjem.
Najidealnejsi je sesalni dizelsi agregat ki je prakticno neunicljiv in nezahteven za vzdrzevanje
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Ali pa atmosferski bencinar z atkinsonovim ciklom. Termodinamična učinkovitost dizla in enostavnost bencinarja.

Ogo
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pojma nimam. Je pa standard v v večini hibridov.

Je pa res, da ima motor s tem ciklom par slabosti - nižji navor še posebno pri nižjih obratih ter nižjo moč glede na kubaturo in ravno zaradi tega super paše skupaj z elektro motorjem, ki ima enormen navor že pri nula vrtljajih. Torej v hibridih tak motor idelno paše v celotno sliko in je tudi primarni razlog za nižjo porabo hibridnih vozil.

Se mi pa zdi, da ima Honda par motorjev tudi v nehibridnih vozilih, ki znajo delati tako z Atkinson, kot z Otto ciklom, glede na obremenitev. Pri nizki obremenitvi preklopi na Atkinson in ima nižjo porabo, ko rabi visok navor, recimo pri pospeševanju, pa je v akciji navaden Otto cikel.

Se pa število avtomobilov z Atkinsonovim ciklom počasi povečuje. Nedavno se je Mazda hvalila, da razvija par motorjev s tem cikom.

Ogo
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Toyota, Honda in Ford uporabljajo Otto-jev motor z Atkinsonovim ciklom implementiranim skozi krmilje ventilov motorja in tako izvedejo različno kompresijsko in ekspanzijsko razmerje, ki je pri navadnem Otto ciklu enako. Prius ima recimo kompresijsko razmerje 1:8, ekspanzijsko pa 1:13.

Atkinson je pa seveda naredil svoj motor, ki izvede vse vse štiri cikle v enem obratu gredi. Njegov namen ni bila nizka poraba, temveč zaobiti patente za Otto-jev motor, zato tudi popolnoma drugačen koncept motorja. Kasneje je opazil, da imajo njegovi motorji nižjo porabo od Ottojevih.
smile-1.gif


Ogo
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.703
6.720
113
pri taščici
no pa smo čisto drugje kot tema...
Samo kako hudiča razni hibridy porabijo toliko kot klasični mlinčki ali pa samo nekaj % manj....
bi morali res narediti kak podoben test kot so jih "delali" na bmw forumu s porabo.....
ista relacija isti čas in praktično v "koloni" , pa da vidimo porabo.....
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Moj hibrid sedaj v dežju in hladu potroši 4,8 litra benza na 100 km. Sedaj pa primerjaj z običajnim bencincem.
Pa ne mi mešat benza in dizla v isto posodo, ker ima dizel 20% več energije in enako tudi višje emisije CO2 na enako količino. V večini sveta je dizel tudi dražji od benza, le v EU se gremo neke subvencije na dizel.
BMW forum in Top Gear pa nista neki zaupanja vredni instituciji glede merjenja porabe goriva. Prej EPA.
http://www.epa.gov/fueleconomy/
http://www.fueleconomy.gov/

Ogo
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Trošarine so pri dizlu nižje, cena brez dajatev, pa glej ga zlomka, višja.
wink-1.gif


Podatki iz www.petrol.si o strukturi cene:

Petrol Ultimax 95:
Prodajna cena brez dajatev: 0,45632
Trošarina: 0,48951

Petrol Ultimax Dizel:
Prodajna cena brez dajatev: 0,45800
Trošarina: 0,43200

Lastniki bencinskih vozil, v primerjavi tistih z dizeskimi, za vsak liter goriva prispevajo v blagajno skoraj 6 eurocentov več. Na prodanih 50 litrov goriva torej lastniki bencinarjev prispevajo 3 EURe več v državnega pujska. Če to ni subvencioniranje, ne vem. Sploh pa glede na nesnago, ki jo dizelska vozila povzročajo, bi morale biti reči obratne.

Ogo
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moj hibrid sedaj v dežju in hladu potroši 4,8 litra benza na 100 km. Sedaj pa primerjaj z običajnim bencincem.
Pa ne mi mešat benza in dizla v isto posodo, ker ima dizel 20% več energije in enako tudi višje emisije CO2 na enako količino. V večini sveta je dizel tudi dražji od benza, le v EU se gremo neke subvencije na dizel.
BMW forum in Top Gear pa nista neki zaupanja vredni instituciji glede merjenja porabe goriva. Prej EPA.
http://www.epa.gov/fueleconomy/


http://www.fueleconomy.gov/

Ogo

No ja, no. Na nobeno umetno merjenje se ne gre zanašat ... Sicer pa pri EPA lepo povedo: če oni namerijo 20 mpg, to v realnosti pomeni med 15 in 15. Ali po domače: æe Toyota za Priuse reče 5, je to med 2,5 in 7,5 povprečja, pač glede na uporabo (eni imajo večino voženj po ravnem, eni po hribih ipd) in voznika.
In ja, na koncu se velikokrat izkaže, da je dizel enako varčen (in zmeče ven enako CO2) - in seveda je primerljiv s hibridom - je pač še ena izbira na trgu ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Trošarine so pri dizlu nižje, cena brez dajatev, pa glej ga zlomka, višja.
wink-1.gif


Podatki iz www.petrol.si o strukturi cene:

Petrol Ultimax 95:
Prodajna cena brez dajatev: 0,45632
Trošarina: 0,48951

Petrol Ultimax Dizel:
Prodajna cena brez dajatev: 0,45800
Trošarina: 0,43200

Lastniki bencinskih vozil, v primerjavi tistih z dizeskimi, za vsak liter goriva prispevajo v blagajno skoraj 6 eurocentov več. Na prodanih 50 litrov goriva torej lastniki bencinarjev prispevajo 3 EURe več v državnega pujska. Če to ni subvencioniranje, ne vem. Sploh pa glede na nesnago, ki jo dizelska vozila povzročajo, bi morale biti reči obratne.

Ogo

Seveda je subvencioniranje, in to prisilno. Krivci za to so eveda kamionarji in neposobna državna uprava.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.412
2.425
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Moj hibrid sedaj v dežju in hladu potroši 4,8 litra benza na 100 km. Sedaj pa primerjaj z običajnim bencincem.
Pa ne mi mešat benza in dizla v isto posodo, ker ima dizel 20% več energije in enako tudi višje emisije CO2 na enako količino. V večini sveta je dizel tudi dražji od benza, le v EU se gremo neke subvencije na dizel.
BMW forum in Top Gear pa nista neki zaupanja vredni instituciji glede merjenja porabe goriva. Prej EPA.
http://www.epa.gov/fueleconomy/
http://www.fueleconomy.gov/

Ogo

Jaja boš ti mel ekologijo s tvojem hibridom ko ti bo kaj crknilo. Pol pa bo skupna bilanca teh 4,8L/100km narastla na povprečno 10L
evil.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Nazadnje urejeno:

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
[censored] ste dosadni, kako laho sploh uporabis besedo "subvencioniranje" pri razliki 0,05 eur?
Drugo bi bilo ce bi bila razlika res velika oziroba je na dizel sploh nebi bilo. Problem je nasplosno visina trosarine na gorivo, ki je polovica cene goriva in potem se na vseskupaj DDV. To je zame kraja.
Dizel je zato manj "obdavcen" ker je v osnovi namenjen kot "industrijsko gorivo"in v manjsem kot pogonsko gorivo za osebna vozila.