Trojanski tunel - po dveh letih že neustrezen

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Cesta Kranj-Jeprca je že od Franca Jožefa betonska in je tako super oprijem v dežju, da ni potrebno nobenih omejitev, kaj šele kakšne nove preplastitve
ne-ne-1.gif
 

gregap

Pripravnik
11. okt 2007
233
0
16
Morm radar postavt, da mi povejo.
Mislim da si morte dol snet včerajšna trenja in tam boste dobili vse odgovore na vaša vprašanja in potrditev vaših mnenj tukaj gor, morm rečt da je bila odaja zelo zanimiva. Obsega vse ceste na slovenskem, predvsem avtoceste in seveda tunel v Šentvidu.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
To cesto je dal zgraditi kralj Aleksander v ranjki Jugi, da se je lahko lepo pripeljal na Bled.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.533
71
48
Kranj
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
To cesto je dal zgraditi kralj Aleksander v ranjki Jugi, da se je lahko lepo pripeljal na Bled.

No, v glavnem je tale beton že precej star in že kar nekaj let potreben preplastitve. Omejitev je 90km/h in potem vozniki vijugamo in iščemo nepoškodovane dele ceste, da se kolikor toliko udobno peljemo. Če bomo pa preveč sitnaril bodo dal pa table 60km/h pa bo problem rešen
uf-1.gif
 

gregap

Pripravnik
11. okt 2007
233
0
16
Morm radar postavt, da mi povejo.
Ja no sej tako je najlepse resit problem. Pstavis tablo in to je to. To pa da bi se lotili zadeve na cist drugacen nacin in cesto ponovno prevlekli z asfaltom, tega se pa ne spomnijo. Ne cesto bodo spet zaprli sredi poletja ko bo najvecji naval in najvec zastojev. Matr se rimljani so meli boljse ceste kot mi. Groza
10.gif
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Citat:
Uporabnik gregap pravi:
Ja no sej tako je najlepse resit problem. Pstavis tablo in to je to. To pa da bi se lotili zadeve na cist drugacen nacin in cesto ponovno prevlekli z asfaltom, tega se pa ne spomnijo. Ne cesto bodo spet zaprli sredi poletja ko bo najvecji naval in najvec zastojev. Matr se rimljani so meli boljse ceste kot mi. Groza
10.gif
13.gif

Ne piši nemumnosti če neveš zakonov.
V tunelih se ne polaga asfalta.
 

Hazler

Pripravnik
3. sep 2007
361
0
16
Obišči stran
Kaj se bo moralo zgidit, da bodo začeli v osnovi delat boljši asfalt. Najgrše pa je da nihče, ampak čist nihče ne sprejme odgovornosti za karkoli je narobe.
 

civil

Fizikalc
18. jul 2007
1.350
0
36
Sej zaradi takšnega razmišljanja pa prihaja dotakšnih "spodrsljajev" Me čudi da ni kakšna tajnica predlagala da bi bilo ceneje naredit asfaltno prevleko kot pa bentonsko.
Si Kje v tujini videl asfaltiran tunel ?
ne-ne-1.gif
 

gregap

Pripravnik
11. okt 2007
233
0
16
Morm radar postavt, da mi povejo.
Vrjetn ena huda prometna nesreca v kaksnem tunelu pa nekaj deset mrtvih, pa se takrat se ne bi nc zganilo, da bi blo vozisce v tunelu varno in imelo dovolj trenja. Se oproscam za prej za asfalt, v tunelih je beton.
bonk.gif
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.624
722
113
Citat:
Uporabnik franci pravi:
ksz

Jest se eno "malenkost" spoznam na sam beton in tehnologijo izdelave betonskih vozišč in sklepam, da ni vse ravno na plečih SCT-ja (sicer ga ne zagovarjam, ampak vsega res ne morejo biti krivi). Namreč, problem pri betonskih voziščih je, da za obrabni (to je ta, ki je viden, pod njim je še nosilni) sloj betona uporabijo drobljeni agregat eruptivnega izvora, ker je ostrih oblik in ker je zelo 'žilav' (uporablja se tudi za asfalte!). Keč je pa lahko v tem, da te frakcije ob drobljenju niso bile prane. Namreč, če je površina drobljenih zrn zaprašena (oz. umazana), se le-ta zrna v betonu obnašajo pravzaprav nasprotno od pričakovanega. Drsijo. Torej se ga tudi iz cementne paste enostavno iztrga.

Zakaj to pišem? Glede na to, da je bilo to konkretno vozišče narejeno v obdobju marec-april 2005, je torej agregat bil nadrobljen pozimi. Tedaj ga pa pri drobljenju ne perejo, torej, to je ena kost za glodanje.

Pa še ena kost za glodanje. Beton za obrabni sloj ni mešal SCT temveč so ga mešali v Kisovcu (Tebag, če se ne motim). No, sej receptura je res bila sct-eva, ampak kaj če...???
ne-ne-1.gif


Omejitev je v vseh 4 predorih, kateri niso bili narejeni istočasno, ampak krepko časovno razliko
smirk-1.gif


Novost je le, da je po novem omejitev do polovice najdaljših.

10.gif
 

ChaoRen

Fizikalc
21. jul 2007
5.409
0
36
124
Meni je predvsem enigma, kako kroniku Zidarju uspeva hendlat z vsak politično opcijo. Car je bil v jugi, car je bil pod LDS-om, car je pod Janšo. Kaj je res tako radodaren ali se poslužuje "ruskih" metod?
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik civil pravi:
Si Kje v tujini videl asfaltiran tunel ?
ne-ne-1.gif

Italija ni tako daleč. Kar preveri.
wink-1.gif

Je pa res, da kvaliteta vozišča v teh prerorih ni bohvekaj. Problem je tudi sama vgradnja, beton je v ozkem in nizkem profilu predora lažje vlivati kot pa polagati asfalt z širokimi finišerji in velikimi šleparji.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Citat:
Uporabnik Matko pravi:
Omejitev je v vseh 4 predorih, kateri niso bili narejeni istočasno, ampak krepko časovno razliko
smirk-1.gif


Novost je le, da je po novem omejitev do polovice najdaljših.

10.gif

No, imaš/te izdelan prototip novega vozišča v predoru Kekec (obvoznica Solkan). Narejeno pred cca 2 mesecema. Pejte stestirat, ko bo odprto. Poročajte, kako se obnese.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Beton za vozišča v tunel pipeljejo na kiperjih, zato ker je pri izdelavi vozišč pomemben v/c faktor (razmerje voda/cement), torej beton mora biti zelo gost oziroma praktično skoraj "suh" (zato ne rabiš, da ga vozijo z hruško za beton). Kar se pa tiče mašinerije, če kdo želi, lahko prilepim par slik, da boste sploh videli kako vsa ta zadeva sploh izgleda in kako se vgrajuje beton.
 

franci

Fizikalc
19. jul 2007
1.797
1
38
49
LJ
Sicer imam tudi slike betoniranja vozišča v tunelu vendar je v predoru težko narediti lepe posnetke. Zato pripenjam kar slike betoniranja pasu za počasna vozila (pri viaduktu Tržiška Bistrica) ker je tehnologija vgradnje enaka.

Spodnji sloj betona polagajo s finišerjem za asfalt...

Z1jDD1WonfQXJzFq.jpg


...za njim gre večji stroj (trimer). Pred le-tega z bagerjem dajejo beton s kiperja...

nCLMA3aa7k0uaiYy.jpg


GqvllijtmGhgGlyE.jpg


Na trimerju je polž, s katerim enakomerno razporedijo beton po širini. Neposredno za polžom so močni vibratorji, ki beton zgostijo...

ME15dZeMuYUlfSiy.jpg


KbcQFgMfW3KmnI9Z.jpg


Trimer med počasnim premikanjem prečno nivelira površino betona (s svojo težo) na njem je pa še vzdolžna poravnalka, ki odpravi valove.

lGHuYvQxyzNjao_l.jpg


QFt2mC6UArQwpdUl.jpg


Za trimerjem se pelje še en stroj, katerega namen je zagotoviti ostrezno hrapavost površine vozišča (v tem primeru po njem vleče grobo juto). Hkrati, s tega stroja tudi zaščitijo površino vozišča z emulzijo, ki preprečuje izhlapevanje vode iz betona.

FAibQ_XAfFWahukk.jpg
.

Končni izdelek

hU5r00RxRn3voQOy.jpg


WnOtfiG6SFl2Ksfi.jpg