Trajanje pnevmatik ?

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.944
6.985
113
meni še jih nikoli niso gledali. pa sem že bil na ene 30 tehničnih...

dovolj bi bilo, da bi pogledali letnico gume, in več kot 5 let stare gume so avtomatsko zanič.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
38
ah ja seveda.
hysterical-1.gif
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Ni rečeno, da je guma v letih slaba...lahko je boljša 10 let stara mišelinka kot pa letošnja kitajka.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.944
6.985
113
Naj me nekdo popravi, a nobena guma ne zdrži 10 let, razn mogoče kakšne industrijske...vsaka guma ima le nekaj let trajanje uporabe?
 

Egonislaw

Fizikalc
12. dec 2007
2.600
-4
38
Mb
www.pkr.com
Sem našel en dober članek o hranjenju gum:

Večina voznikov se ob sezonskih menjavah avtoplaščev sprašuje, kam s tistimi, ki jih morajo sneti. Nekateri jih zaupajo v hrambo vulkanizerjem, večina pa jih skladišči v domači garaži ali kleti. V obeh primerih velja upoštevati nekaj osnovnih pravil.



Pnevmatike moramo pred skladiščenjem očistiti in iz njihovega profila odstraniti vse tujke. Nato jih lahko hranimo izpraznjene ali na platiščih. V prvem primeru jih ne smemo pretirano stiskati, obešati ali drugače deformirati, saj s tem povzročimo trajne poškodbe v njihovi strukturi. Najbolje je, da prazne pnevmatike zložimo drugo na drugo v vodoravnem položaju (največ pet hkrati, občasno jih preložimo) ali drugo ob drugo v navpičnem položaju, pri čemer morajo biti na stojalu z dvema ali več podpornimi točkami. Če jih bomo pustili na platiščih, je dobro najprej dvigniti tlak za 0,5 bara nad predpisanim. Tako pripravljene in očiščene jih nato obesimo na stenske ročaje ali zložimo v navpičnem položaju na stojalo z dvema ali več podpornimi točkami.



Skladiščni prostor naj bo suh, zmerno prezračevan in brez prepiha. Pnevmatike naj bodo zaščitene pred sončno svetlobo, močno umetno svetlobo, ki jo oddajajo ultravijolična svetila, in svetlobo, ki nastaja pri varjenju kovin. Temperatura v prostoru naj bo nižja od 35 stopinj Celzija. Še bolj priporočljivo je hranjenje pod 25 stopinjami Celzija, kar pomeni, da avtoplašči ne smejo biti v neposrednem stiku z radiatorji, toplotnimi cevmi in drugimi grelnimi napravami. Na njihovo trajanje slabo vpliva tudi ozon, ki se sprošča ob delovanju fluorescentnih luči, žarnic z živosrebrnimi parami, elektromotorjev in opreme, pri kateri nastaja iskrenje ali električno praznjenje. Upoštevati velja še to, da v bližini oziroma v istem prostoru ni priporočljivo hranjenje naftnih derivatov, kot so bencin, plinsko olje, mazalna olja, masti, topila, razredčila, kisline, razkužila in podobne snovi, ki lahko povzročijo strukturne spremembe v materialu, iz katerega so izdelane pnevmatike.

Vir
 

Egonislaw

Fizikalc
12. dec 2007
2.600
-4
38
Mb
www.pkr.com
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Naj me nekdo popravi, a nobena guma ne zdrži 10 let, razn mogoče kakšne industrijske...vsaka guma ima le nekaj let trajanje uporabe?


Meni še nobena guma ni trajala več kot 4 leta, ker se je prej obrabla
smile-1.gif
 

pediater

UDBA
18. jul 2007
11.892
0
36
43
Mater, tole je pa natančno glede temperatur. Kaj pa to, ko jih imam jaz od marca do novembra ponoči na cca. 12 stopinjah, popoldan pa na cca. 30 stopinjah, direkt na soncu.
grin1.gif



Je pa važen položaj gum, to pa. Da ne ratajo jajčaste.
 

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.684
14
38
Citat:
Uporabnik Egonislaw pravi:
Uf to je ful nevarno. 9 let je pa že kriza
shocked-1.gif


Dobro vsaka čast, da so ti tak dolgo vzdržale ampak kaj pa varnost?!?
crazy1.gif

Kaka varnost
evil.gif
? Ti lahko imaš neke najboljše gume in nove. Pa se boš čist isto v koga zakantal, kot nekdo z starimi gumami. Te gume so bile na alfi 164 3.0. Ki ni nima neke ta prave lege na cesti, pa nisem imel problemov. Vsaj v suhem vremenu ne. Sem se dosti bolj bal deža, kot pa kakšnega snega. Pa sem se dnevno vozil v Dravograd iz Celja.Nekomu nebo 5 cm profil nič pomagal ker če ne znaš obvladat avta in držati varnostne razdalje.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.944
6.985
113
Kaj bi pa mel za obvladat avto pri 50/70/90kmh? To zna vsak trotl vozit in se ne more nič zgodit, če se še zraven drži varnostna razdalja. Če pa se divja in lepi za rit pa itak vseeno kakšen avto/gume so, nesreča se komot pripeti.

Drugače pa bi bilo zanimivo videt kakšne rezultate testov zavorne poti, med novimi in 5 ali več let starimi gumami, potem bi se mogoče kdo zamislil...
 

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.684
14
38
Zavorna pot je res pri novih gumah krajša, če predpostavljamo, da še imajo profil
evil.gif
.
Verjemi, da poznam takšne da se je peljal 50 km/h zabremzal, pa zletel v graben po ravni cesti. Seveda je to bil produkt iz Revoza, tako da se mu opraviči
evil.gif
. Vsi vemo da se kar velik odstotek nesreč, pri nas zgodi tudi zaradi cest. Ponekod je asfalt dobesedno pregladek in že imaš na suhem probleme, kaj šele na mokrem. Tukaj ti 1 cm profil ne pomaga veliko.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Produkti iz revoza imajo continental in michelin gume za prvo vgradnjo. Ne vem na kaj ciljaš, ampak produkt iz revoza s continental premium contact gumami bremza kot se šika
zmaga.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.944
6.985
113
Ok...zdaj pa bi še prosil, da nekdo, ki se res spozna odgovori na spodnjo vprašanje.

Ali guma, napolnjena s plinom, res zdrži več in je manjša poraba/obraba?

En vulkanizer mi je namreč dejal, da se plin manj segreje in posledično tudi cela guma, kar pa pomeni da je manj segreta in se manj troši. Seveda je govora o zelo mali razliki, ampak zakaj ne..če le-ta obstaja. Ampak to bi prišlo je v poštev ob vožnjo po AC, kakor hitro se vozimo "po ovinkih" se pa guma že sama (zaradi trenja) toliko segreje, da plin nič ne pomaga.
 

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.684
14
38
Ja sorry pol, če šimfam čez balkansko kvaliteto. Tiste continental pnevmatike pred dvemi leti na Storiah niso bile nikdar in nikoli originalne. In takrat je Revoz dobro prikril tako napako. Kaj je šele bilo z podvozjem. Nimam nič proti zaposlenim, ker jim privoščim da imajo zaposlitev.
 

brgo

Fizikalc
14. avg 2007
5.783
0
36
Milky way
Kaj hočeš povedat, da v revozu tlačijo na avtomobile kitajske ponaredke continentalovih gum in potem to še prikrivajo? In kaj je bilo s podvozjem? Razsvetli me prosim. Revoz je sicer znotraj renaulta v vrhu po kakovosti izdelave. Tebe bi pa najbrž morali po IP-ju izsledit in tožit zaradi obrekovanja.
 

ClAy

Fizikalc
3. sep 2007
1.684
14
38
Citat:
Uporabnik brgo pravi:
Tebe bi pa najbrž morali po IP-ju izsledit in tožit zaradi obrekovanja.

Slabo se mi piše
bonk.gif

Enkrat ko boš imel možnost se samo usedi v cliota storio ali pa v prejšnega cliota (letnik 2002 dalje) narejenega v Franciji. In primerjaj vozne lastnosti. Sem z obema serijama cliota prevozil ziher po 15.000 km, pa vem kakšna je razlika. Ti lahko povem, da se je starejši model dosti bolje obnašal med vožnjo čez ovinke. To, da ti pri 10.000 km gredo svečke, je ziher dobra kvaliteta svečk in to je spet obrekovanje. Strošek ni velik, ampak se zamisliš nad kvaliteto. Pa še par jih poznam, ko so zamenjal cliote in kupili storie, pred leti. Pa mi skor vsak reče, da je bil z starejšim bolj zadovoljen. Nekomu bo pač všeč. Meni osebno ni. Za gume sem jaz to slišal od vulkanizerjev že pred leti. Za takšen denar kot stane clio Storia je kar vredu. Jaz sem dobil občutek, ko sem šel iz cliota 1.2 16v l.2002 na cliota storio, kot da grem iz boljšega na slabši avto
stupid-1.gif
. Vsak hvali svojega konja. Normalno, da nebo nekdo iz Revoza hvalil, VWja.