Ok fantje sicer hvala, da ste se razpisali, ampak ...
... jaz znam čisto lepo vozit z normalnim benciranjem in zavirat z motorjem in to tako, da se ne dere in da ni pri visokih obratih, kar je enostavno, saj imaš vendar več prestav
Tudi ko sem vozil avtomatika in je imel še tretjo in drugo za po klancih motor ni tako tulil, ker logično, da kljub vsemu še zaviraš poleg (a so bremze ob tem manj obremenjene, saj zavira še motor poleg).
Tu pri hibridni Corolli me pa samo zanima, kako to počneš pravilno, ker to da se motor dere na 4.000 obratih je očitno narobe (bo slej ko prej nekaj pregorelo).
Pri iskanju rešitve si lahko pomagam z naslednjimi odgovori:
Uporabnik Toporisic je napisal:
Teorija je pa naslednja:
Hibrid pri zaviranju računa na vsaj delno pomoč rekuperacije in zato nima zavor dimenzioniranih tako, da bi dlje časa zaviral samo z njimi.
Pri daljšem klancu navzdol se ti baterija zaradi rekuperacije napolni "do vrha" in potem rekuperacije pri zaviranju več ni. Same zavore so takrat preobremenjene, zato imaš na razpolago način "B", kjer zaviraš z motorjem.
Samo še ta del teorije dodam - v "B" prestavi tudi Atkinsonov motor preklopi v manj optimalen način dela z več izgubami (ne kot v "D"), da bolj pripomore k zaviranju.
Obrate v B načinu se da lepo kontrolirati z gas pedalom, nežen pritisk na pedalo tako zniža obrate in avto manj zavira. Tako lahko obdržiš način vožnje, da po klancu malo bolj spustiš in nato malo močneje pobremzaš, kot bi sicer vozil pri klasičnem avtu.
Je pa tako, bolj kot optimiziraš motor na porabo manj imaš izgub iz njega ko je treba zavirati. Zato je motor v hibridu bolj slab pri tem delu in ko napolniš baterijo do konca so po mojih izkušnjah zavore kljub dretju motorja še vedno bolj obremenjene kot pri nekem klasičnem avtu.
1.) Dejansko drži, da je bila pri vožnji navzdol po hribu baterija praktično takoj polna, kar pomeni, da rekuperacije pri zaviranju več ni in so zavore najbrž res zelo obremenjene.
2.) pomeni, da je treba zavoram pomagati z motorjem
3.) torej preklopiš v B
Od tu dalje imam jaz težave, ker so obrati preprosto previsoki in sem pritisnil vmes tako na bremze kot gas in za trenutek je res boljše, a že v kratkem zopet nabije v obrate.
Po spominu, če je bila cesta zelo ovinkasta to še ni bila takšna težava, ker tudi hitrost ni prevelika (max 40 km/h), ampak ko so pa bili ravni nekaj km spusti na AC (s hudim naklonom ob omejitvi 80 km/h), pa jaz preprosto nisem imel srca pustiti avto v B, ker je to bilo res prehudo dretje, preveč obratov; če bi šel pa počasneje od 80 km/h bi pa delal vsem gužvo po nepotrebnem.
Zagotovo obstaja nek optimalen način vožnje po hribih navzdol, ali?!?