Oh, marija. No, prav. Tudi mene so to naučili šele Ameri iz Cartalka (un kumarasti brezveznik od inštruktorja v AŠ tega znanja ni predal). Opominjam, da tega ne pišem prvič...
Teoretiziram, da ko na CVTju med vožnjo po klancu navzdol pritisneš gas dobiš nekaj takega, kot če pri običnem avtu prestaviš v višjo prestavo.
Torej tako dobiš nekaj manj hrupa motorja, avto manj močno zavira z motorjem in moraš zato nekaj več zavirati z zavorami. Kar je pa treba početi previdno.
Kaj pomeni previdno? Hja, šaltaj v višjo prestavo pač tam, kjer strmina klanca to dopušča, da ne boš pregrel zavorne tekočine, ki bo v primeru pregretja enkrat zavrela, izgubila lastnosti tekočine in postala stisljiva. Temu rečemo, da si pregrel zavore. Ker, ko jih boste pregreli, vam bo zavorni pedal nehal delovati, saj zavore ne bodo več imele hidravlične povezave med pedalom in zavorami na kolesih.
In, naj nadaljujem, če boš zaradi manka bremz prehitro pripeljal v ovinek, boš slej ko prej letel ven z njega. V maline.
Zakaj pa je bolje zavirati z motorjem, čeprav imajo zavore pri zaviranju 10x več konjev kot motor? Ker ima motor vgrajen hladilni sistem, zaradi katerega lahko zaviraš z motorjem praktično neomejeno dolgo, zavore ga pa nimajo in se hladijo le z letenjem okoliškega zraka nanje, ki jim tako odvzema toploto - in še to v glavnem le takrat, ko ne zaviraš.