Tesla Semi

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik pinkobalinko pravi:
Elektrika (elektromotor) je absolutno way to go. Če funkcionira pri vlakih, zakaj ne bi pri tovornjakih? Problem so baterije in tu dela Tesla razvoju slabo uslugo, ker sedaj vsi kar naenkrat vse stavijo na baterijske EV. Ampak razvoj baterij in polnjenja bo prej ali slej zadel ob steno. Mogoče se motim, ampak baterije izgledajo kot slepa ulica.
ker vlaki imajo svoje omrežje.
razen če narediš omrežje za vse avtoceste. potem baterije skoraj ne rabiš. samo kdo bo to plačal?

Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Ne vem, zakaj si tak pesimist okrog baterij. Rabijo svoj cajt. Zadeve lepo in konstantno napredujejo.

Vodik je pa voda na mlin samo obstoječem biznisu ponovne uporabe bencinskih črpalk.
In žal, vodikove celice so še vedno 10 let stran. Tako kot so bile 10 let nazaj in 30 let nazaj. Vedno so samo 10 let stran.
problem je kemija. gledat moraš peridoni sistem in kateri elementi imajo največji električni potencial kje smo sedaj in kakšne so omejitve... če ne udari kakšna nova fizika so baterije dokaj omejene...

Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Po mojem je možno z obstoječo tehnologijo in infrastrukturo marsikaj narediti, če bi šli v standardizacijo in robotsko menjavo baterijskih sklopov. "Črpalka" pomeni nekaj sekundni postanek, kjer ti robot menja prazno baterijo z napolnjeno za cca naslednjih 100 + km. Če bi dejansko zmanjkalo nafte, je to v tem trenutku edino, kar bi nas približalo sedanji mobilnosti v nekaterih primerih uporabe. Tudi baterijski vrtalnik uporabljaš tako, da imaš več baterij in ne prekineš dela, ko se baterija izprazni, temveč baterijo menjaš.
edina rešitev za profesionalne uporabnike.čeprav je standarizacija baterije težja kot standardizacija nafte.
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Če nimamo uradnega podatka o velikosti baterije lahko o tem samo ugibamo. Bi pa izpostavil to da je Musk izrecno rekel, da gre za 500 milj dosega pri avtocestni hitrosti, torej vožnja s konstatno hitrostjo.

Šleparji na AC kurijo koliko? 30 l/100 km? Torej pokuri ene 6x toliko kot avto, ali tam nekje 100 kWh/100 km

Če bi moral stavit, bi rekel da ima tovornjak 4 pakete baterij od Roadsterja, torej 800 kWh. Čisto možno je da je pogonski sklop popolnoma ločen za vsak gnan kolo spredaj, ni slučaj da ima 4 ločene motorje, tudi konektor za polnjenje ima 4 ločene pare pinov.

Glede cene, cena bo do takrat ko bo ta tovornajk na cesti še zelo padla, tam proti 100 $/kWh, potem pa računajte.
obstajajo izračuni koliko energije rabiš in koliko energije in kakšne so cene danajšnih baterij. 170k $ pa 7 ton težka baterija sem tudi jaz videl tisti izračun...

Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Če zanemarim vse ostale pomisleke, mi ostane samo: zakaj za vraga rabi kamion pospešek 0-100 5s?
ker ni podatka o baterijah potem dajejo podtke, ki jih nihče ne rabi
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Seveda je problem kemija, ampak a morda vemo kako daleč smo od tiste teoretične energijske gostote, poleg tega v teoriji tudi delaš neke predpostavke z določenimi materiali, ko pride ven nova tehnologija lahko na novi tehnologiji spet ugotavljaš nov teoretični maximum. Potem imaš vedno še vprašanje kaj določena baterija potrebuje, če potrebuje vodno hlajenje, to pač tudi vpliva na njeno maso, kompliciran BMS, velikost posamezne celice (povezave med celicami) ...

Govori se da je praktični maksimum za li-ion pri 300 Wh/kg (take celice obstajajo), to je super vrednost, to pomeni da bi 1 MWh baterija v Semiju tehtala zgolj 3.333 kg, v resnici pa danes tehta še enkrat več. Zakaj, zato ker zaradi varnosti ne moreš v praksi uporabiti takih celic, če pa namesto organskega elektrolita uporabiš solid-state to ni več problem, prav tako ni več problem hlajenje, imaš tudi veliko bolj proste roke pri obliki celotne baterije.

https://www.teslarati.com/tesla-partner-panasonic-20-30-percent-energy-density-increase/
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Jaz se pa sprašujem kaj je v dizelskemu tovornjaku, da tehta 8t, morda je pa neka minimalna teža celo zaželena, če hočeš vlečt 30t težko prikolico.

Za solid-state baterije pa google.
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Jaz se pa sprašujem kaj je v dizelskemu tovornjaku, da tehta 8t, morda je pa neka minimalna teža celo zaželena, če hočeš vlečt 30t težko prikolico.

Za solid-state baterije pa google.
a razložit pa ne znaš?
grims-1.gif

precej železa. ampak če bo tehtal 12 ton je to 4 tone manj tovora. razen tega se teža prikolice nasloni na pogonsko os torej bi lahko bil tudi lažji.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ne mislit da so vsa ta prednaročila nastala samo na zaupnaju v papir, Tesla je prototipe tovornjakov dala raznim zainteresiranim firmam testirat in tole je ena od izjav:
"XPO mgmt. confirmed that in their testing, the features and capabilities of the truck mostly lived up to Tesla’s claims at the launch event, including the performance vs. diesel trucks up a 5% grade (55 mph vs 45 mph), recharging time, safety/anti jackknifing features and payload (similar to a typical diesel truck, as confirmed by Tesla)."
https://electrek.co/2017/12/18/tesla-semi-test-program-partner-performance-specs-real/

Predvsem odebeljeno je zanimivo, na koncu bomo poslušali samo še da je v kabini cenena plastika ali da se dva voznika ne moreta izmenjevati, ker je treba čakat na polnilnici. Pač ne bo za vse tipe uporabe to je jasno, ali celo ne bo za večino voženj, ki jih danes opravijo tovornjaki, pa kaj pol. Če specifikacije zadostijo določenemu krogu kupcev pa to lahko vseeno hitro postane velik biznis.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.961
-8.673
113
Citat:
But Jonas added that XPO has been unable to confirm the 500-mile range through the tests that they performed.

Citat:
Nonetheless, based on the performance numbers that Tesla released, the battery pack would have a capacity of about 1 MWh and that would be a very heavy and costly battery pack.

It doesn’t appear to be possible with the current battery cells that Tesla uses in its current vehicles in term of weight and cost. Most analysts seem to agree that at least some significant incremental improvements in Li-ion batteries would be required or even a breakthrough with a new type of batteries.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Fajn bi bilo, da v povezavi z teslo ne daješ člankov iz electrek-a, ki je v bistvu neuradno Teslino trobilo...

Drugače pa - Semi ne zmore doseči obljubljene razdalje (500 milj) - ta se giblje nekje na polovici obljubljene.
 

brunobruno

Fizikalc
3. feb 2012
2.146
50
48
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
+1, solid-state

Toyota
BMW
Hyundai
Dyson
Bosch
VW
...
Sicer najbolj glavne si pozabil Panasonic (bivši Sanyo), ki bo skupaj s Toyoto za Toyoto razvijal, BASF (VW partner),... v svojem plonkcegelcu pa nimaš Tesle??? Hmmm
evil.gif

Ima Tesla sploh kako svojo tehnologijo, potem ko se je s Panasonicom "sprl?
 
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik skala pravi:
in kaj je ta famozni solid state?

V osnovi trdni elektrolit.
Vse komponente v bateriji so suhe oziroma iz trdnih materialov.

Obet je manj internih izgub v bateriji in možnost ekstremno hitrega polnjenja.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Preprosto ne razumem vseh, ki opletajo z temi baterijami gor in dol. Preberejo članek ali dva, a sanja se jim ne, kaj sploh napisano pomeni. Solid-state... V VSEH člankih se prevečkrat uporablja izraz "naj bi," "predvidoma, "verjetno..." Da bi si nekdo vzel čas in spoh predelal, kakšna je razlika med trenutnimi celicami in SS celicami... Zaenkrat so še daleč od množične proizvodnje in tudi preveč omejitev imajo - tudi takšnih, ki jih ni preprosto rešiti... Ne dvomim, da jih bodo ščasoma odpravili, ampak zadnjih 10 let vsak mesec nekdo najavi "breaktrough" tehnologijo celic, ki bo zdržala 10x dalje, polnila se 5x hitrje in tehtala 20x manj.. Pa stala bo eno decimalko manj... Pojavile so se Lifo celico, ki so bile flop, pojavile so se celice z grafenom, ki v laboratoriju funkcionirajo, ampak je izdelava preveč kompleksna in predraga... Marsikaj na papirju in v laboratoriju deluje, tudi v smal scale izdelkih, ko pa je treba ustvarit finančno in tehnično vzdržen izdelek za množice, pa pogorijo... Vsi.

Dokler se hvalijo razni strtupi, inštituti ipd, se strinjam s tabo. Ko pa to uradno napoveejo veliki proizvajalci (Toyota, VW ipd), pa je jasno, da je stvar pripravljena za industrializacijo.
Zadnjič sem podoben dvom izrazli šefu BMWi, ko sva se pogovarjala. Je rekel, da pri solid state ni vprašanje ali bo in kdaj bo, ampak kako hitro bo lahko proizvodnja zadovoljila potrebe (torej prišla na nivo, ki je veliko večjo od današnje proizvodnje litijevih baterij) ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik skala pravi:

Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Ne vem, zakaj si tak pesimist okrog baterij. Rabijo svoj cajt. Zadeve lepo in konstantno napredujejo.

Vodik je pa voda na mlin samo obstoječem biznisu ponovne uporabe bencinskih črpalk.
In žal, vodikove celice so še vedno 10 let stran. Tako kot so bile 10 let nazaj in 30 let nazaj. Vedno so samo 10 let stran.
problem je kemija. gledat moraš peridoni sistem in kateri elementi imajo največji električni potencial kje smo sedaj in kakšne so omejitve... če ne udari kakšna nova fizika so baterije dokaj omejene...

Sploh ne. Baterije bodo v nasldnji generaciji dovolj dobre za vse potrebe. Ne moreš namreč gledat razvoja baterij, pa ne zraven dat še razvoja infrastrukture. SS baterije + infrastruktura /recimo čez 5 let) pomeni realne AC dosege ranga 600 kilometrov plus pol ure polnjenja za naslednjih 600 (torej pol ure pavze na 6 ur vožnje). To pa je več kot sprejemljivo in praktično nihče ne rabi več.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Ni pol ure malo preveč, vseeno bi morala biti hitrost polnjenja na nivoju tankanja goriva, torej ene 5-10min

Čeprav, kaj pa vem ne, navade uporabnikov se znajo z EV kar spremeniti, mogoče preveč primerjamo z tankanjem na pumpi. Ker pri Ev imaš možnost, ki je to zdaj nisi imel, "tankanje" doma. Vsak bo lahko komot doma napolnil avto v tem času ko bo parkiran za še pa još kilometrov in to na obstoječi infrastrukturi. Potem pa je še tu opcija polnjenja v službi, na parkingu, torej tam, kjer pa avto "preživijo" preostali del dneva. Spet je obstoječa čisto ok, tudi z 1kw se lahko dosti napolni...

javne polnilnice bodo tako samo za tiste, ki nimajo te možnosti (nekateri blokarji) in pa popotnike.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Tukaj se pogovarjamo o tovornjakih, ki si vzamejo pavzo, ko je to zakonsko zahtevano, ne pa ko se jim zazdi
wink-1.gif
...
Torej bi morale biti polnilnica tako razporejene, da jim to omogoča.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ti si na 6 ur vožnje ne bi vzel pol ure pavze?

To kar sem omenil tiste, ki nimajo opcije polnjenja domov, in pač delajo tedensko 600 ali mesečno 600km, vseeno pa mislim da jim ne bi ustrezalo da takrat ko morajo it "tankat", čakajo pol ure

zato sem rekel, za popotnike ni frke, bi meni tudi zelo ustrezala pavza ko grem parkrat na morje, to sploh ni sporno in je celo priporočljivo. Bolj sem imel v mislih "rajo"
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Tukaj se pogovarjamo o tovornjakih, ki si vzamejo pavzo, ko je to zakonsko zahtevano, ne pa ko se jim zazdi
wink-1.gif
...
Torej bi morale biti polnilnica tako razporejene, da jim to omogoča.

Če sem prav razumel, naj bi bile polnilne postaje za tovornjake na mestih, kjer se naklada/razklada in naj bi se polnili med tem postopkom.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Si prav razumel, žal pa to špila večinoma le v teoriji oz. morda v določenih primerih. Sicer tovornjakarji (šleparji, ne kakšne majhne zadevce za lokalno (aka Slovenija) dostavo) kar šibajo krepko preko dosega (tudi teoretičnega) Semija, takrat pa udari zakonska omejitev počitkov.
wink-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Tesla bo to seveda rešil zelo elegantno. Voznik bo samo odpeljal in parkiral, vmes bo vozil avtopilot
smile-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Itak, pa še rešil zemljo in ne vem kaj še vse.
tongue-1.gif

In to do 2019 leta.
hysterical-1.gif


PS: Upam, da je bilo to sarkastično pisano, ker drugače ti ni več pomoči.
grin1.gif

PS2: In ko bodo vozila na takšni stopnji, da bo to praktično in zakonsko omogočeno, potem bi bila največja neumnost, da voznik je sploh noter in tudi spelje ali parkira.
wink-1.gif