Tesla Semi

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
@PS2

kako pa je z avioni in koliko let že vozijo avtopiloti? Pač na AC laufa autopilot, ostalo pa dela voznik, računalnik še zelo dolgo ne bo nadomestil človeka, da bi lahko vozil po vaseh, etc.

Resno mišljeno, ampak pri nas dvomim, mogoče v ameriki. Po AC vozit avtomatika ni ravno neka znanost.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Nisem še slišal, da bi katerikoli proizvajalec si zadal cilj delno avtonomna vožnja, temveč vsi ciljajo na full autonomous driving. Tudi Tesla se s tem hvali
wink-1.gif
, baje čakajo le še na spremembo zakonodaje, hehe.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
bojo kurca ja, te bi avioni že davno sami leteli, so svetlobna leta naprej kar se tiče razvoja kot tesla
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Citat:
Uporabnik skala pravi:
in kaj je ta famozni solid state?

V osnovi trdni elektrolit.
Vse komponente v bateriji so suhe oziroma iz trdnih materialov.

Obet je manj internih izgub v bateriji in možnost ekstremno hitrega polnjenja.

Citat:
Citat:
In November 2017, Fisker Inc., the company behind the EMotion electric car announced that it had filed patents for a new type of battery technology. In an elaborate press release, the company announced that the emerging technology of solid state batteries, could put electric cars with 500-plus mile ranges and one-minute recharging times on the roads as early as the year 2024.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_lithium-ion_battery

To dejansko pomeni, da bodo baterije še vsaj 10 let takšne tehnologije kot so sedaj.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
bojo kurca ja, te bi avioni že davno sami leteli, so svetlobna leta naprej kar se tiče razvoja kot tesla
Ker že mečemo skupaj nezdružljivo. Rakete v vesolje že kar nekaj časa same letijo...
grims-1.gif


PS: Čakam, da sedaj daš noter še intergalaktične space shuttle.
aplauz.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Dokler se hvalijo razni strtupi, inštituti ipd, se strinjam s tabo. Ko pa to uradno napoveejo veliki proizvajalci (Toyota, VW ipd), pa je jasno, da je stvar pripravljena za industrializacijo.
Zadnjič sem podoben dvom izrazli šefu BMWi, ko sva se pogovarjala. Je rekel, da pri solid state ni vprašanje ali bo in kdaj bo, ampak kako hitro bo lahko proizvodnja zadovoljila potrebe (torej prišla na nivo, ki je veliko večjo od današnje proizvodnje litijevih baterij) ...

Jap... Šef BMWi bo nekemu novinarju uradno rekel "jah jah, super duper bo čez 3 leta, po luftu bomo leteli" pol pa "stari, neuradno, pojma nimam kaj delamo."

Glej, sem v avtoindustriji, oddelek R&D. Kjer delam, razvija BMW vse svoje diesel agregate, ima tudi lab za električne avtomobile. Na poti iz službe srečam skorajda več belo/črno polepljenih BMW-jev in minijev, kot normalnih avtomobilov. Tukaj ima tudi MAN svoj močen razvoj, kar naprej šibajo sem in tja busi z tistimi vodnimi baloni na zicih, da simulirajo razpored teže itd.

Se ti ne zdi čudno, da so vsi veliki proizvajalci naenkrat skočili v ta elektro bazen? Poznaš ozadje? EU razmetava z denarjem za elektromobilnost kot svinja z mehom, vsak hoče svoj kos pogače. Prav tako Kitajska močno zaostruje pogoje prodaje na njihovem trgu, zaradi česar je VW že čisto paničen. Eko-fašisti pritiskajo iz vseh smeri in zadnji čas je, da se tudi vsi ostali pričnejo pomikat v to smer...

Resnica je taka, da nobeden ne ve, kdaj bodo SS baterije pripravljene na proizvodnjo. Niti kdaj bodo primerne za uporabo v vozilih. Vse trenutno tiči nekje na mizah ali v hudo dragih eksperimentih (tudi tukaj se vozijo trije BMW i3 na SS celicah). Uradno bo vse to production ready zdaj-zdaj, neuradno pa nimajo pojma kaj delajo. Ampak ne moreš tega reči kot PR. Niti kakšnemu novinarju off th record, ker tile tega itak ne poznajo. Vsi ti "ta veliki" imajo v ozadju nekaj teh start-up micro podjetij, ki vsaj vedo, za kaj se gre, vendar nekega preboja zaenkrat še ni na vidiku. Kar pa je skupno vsem, pa nobeden ne upa na glas povedat, je pa to - kje hudiča bomo vse to polnili? Problem, ki sem ga večkrat omenil in bo (poleg pomanjkanja materiala za izdelavo celic) eden glavnih bottleneckov, ampak nobeden mu ne posveča pozornosti... Ker za vse te eko-freake raste štrom na drevesu in "ko bomo imeli večjo gostoto celic bomo lahko nafilali v 10 minutah." Tukaj se pa itak lahko samo nasmehnem...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
https://electrek.co/2017/12/19/tesla-semi-record-order-125-electric-trucks-ups/

hm...da bi firma, kot je UPS, bila tako naivna?

Another day, another record order for Tesla Semi. Tesla’s new electric truck division just received a pre-order of 125 semi trucks from delivery giant UPS.

The company confirmed the order today.

Juan Perez, chief information and engineering officer, commented:

“For more than a century, UPS has led the industry in testing and implementing new technologies for more efficient fleet operations. We look forward to expanding further our commitment to fleet excellence with Tesla. These groundbreaking electric tractors are poised to usher in a new era in improved safety, reduced environmental impact, and reduced cost of ownership.”

UPS’ order tops Tesla’s previous record order of 100 electric trucks from Pepsico just over a week ago.

Pomoje vseeno zadeve niso tako slabe, kot jih eni želite prikazati.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Jaz se strinjam da bo do množičnosti prihajalo počasi, dovolj počasi da bo infrastruktura polnilnic tudi rasla. PHEV variante pogona bodo še nekaj časa pred BEV, ravno zaradi vprašljivega domačega polnjenja, ker boš tudi na počasnem 10A polnjenju lepo napolnil majhno baterijo čez noč. Toyota je javno naznanila, da so z razvojem SS baterije zaključili (torej vsi parametri baterije so OK) in da so v fazi kako stvar spravit v proizvodnjo, konkretno imajo pri serijsko proizvedenih celicah problem z življenjsko dobo. Če ima BMW SS baterije že vgrajene v avte, ki se testirajo je dovolj dober znak, da bo zadeva res avtih čez par let, morda ne 2022 bo pa 2025, tudi če bo kasneje, dejstvo je da je to tehnologija na katero vsi stavijo.

Glede Tesle, oni vedno ciljajo na trg kjer konkurence ni ali pa je zelo draga in vse kaže, da bodo v tem stilu nadaljevali še zelo dolgo. Z Model 3 so se morda še najbolj dotaknili področja kjer konkurenca je, ampak v resnici gre še vedno za višje cenovno pozicioniran izdelek kot pri konkurenci. Semi je prav tako izdelek ki bo zadovoljil točno določene potrebe to ne bo tovornjak za sosednjega špediterja, ki enkrat pelje nekaj v Rusijo, drugič nekaj v Španijo ... Če je kdo opazil Semi naročajo firme, ki imajo opravka z lastno distribucijo, vedno po enaki poti, po enakih lokacijah, podobno kot pot avtobusa - to je prefect case za Semi.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Glede hitrega polnjenja se meni poraja samo en dvom oz. problem. Predpostavim, da grem sredi poletja v Dalmacijo tako kot še 10.000 avtomobilov tisti dan in da je potreba po polnjenje in se nas najde 50 takih v pol ure (čas ko naj bi se hitro napolnili). A to potem pomeni 50 hitrih polnilnic, ali mogoče le 10 in potem po nekem logičnem izračunu čakaš 2 uri, da prideš na vrsto za svojih 30 minut?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
No zdaj pač moraš bit na tem vlaku in se prijaviti na razpise,pa če bodo tovornjaki izdobavljeni ali ne. Marketing na 3.
grims-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Hkrati pa kupiš delnice pred izvedbo naročil, ker veš da bodo naslednji trenutek poskočila
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
https://electrek.co/2017/12/19/tesla-semi-record-order-125-electric-trucks-ups/

hm...da bi firma, kot je UPS, bila tako naivna?

Another day, another record order for Tesla Semi. Tesla’s new electric truck division just received a pre-order of 125 semi trucks from delivery giant UPS.

The company confirmed the order today.

Juan Perez, chief information and engineering officer, commented:

“For more than a century, UPS has led the industry in testing and implementing new technologies for more efficient fleet operations. We look forward to expanding further our commitment to fleet excellence with Tesla. These groundbreaking electric tractors are poised to usher in a new era in improved safety, reduced environmental impact, and reduced cost of ownership.”

UPS’ order tops Tesla’s previous record order of 100 electric trucks from Pepsico just over a week ago.

Pomoje vseeno zadeve niso tako slabe, kot jih eni želite prikazati.
to pomeni da so plačali po nekaj tisoč oziroma koliko že za tovornjak in sedaj vsi o tem pišejo. poceni reklama za veliko firmo...

PS: sem malo geldal te "članke" o baterijah z wikipedie. obljubljajo 5-15 večjo gostoto v naslednjih 10 letih... pa polnjenje v 10 minutah... bla bla bla....
potem pa nekateri ki malo bolj realno govorijo pravijo maksimalno 50% večja gostota energije. pa še ta je vprašljiva.

očitno vsi špekulirajo da nekaj čez nekaj let bo... oziroma vse spominja na napovedovanje prihodnosti v 50-ih ko so čisto resno delali na tem da bodo avti vozili na jedrski pogon...
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.855
685
113
V zadnjih 10 letih se je gostota podvojila. Podobno tudi 10 let pred tem. Ne vem zakaj ne bi v naslednjih 10 letih dosegli vsaj še 50% izboljšanje
rolleyes-1.gif


Glede na trenuten trend, se pričakuje 100% izboljšanje...
 

skala

Majstr
27. feb 2013
10.089
346
83
Kamnje
pričakovanja pogostno nimajo nič skupnega z realnostjo. samo zato ker je v preteklosti bilo veliko možnosti izboljšav še ne pomeni da bodo tudi v prihodnosti. ampak najbolje, da kar počakamo.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.610
349
83
Kras
www.mtl.si
Če rezimiramo, se verjetno vsi lahko strinjamo, da je izjava, da bo Semi na cesti do leta 2019 (govorimo o normalnih produkcijskih številkah, ne na roko sestavljenih prototipih) po ceni do 200.000 USD čista laž oz. nateg.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Tukaj se pogovarjamo o tovornjakih, ki si vzamejo pavzo, ko je to zakonsko zahtevano, ne pa ko se jim zazdi
wink-1.gif
...
Torej bi morale biti polnilnica tako razporejene, da jim to omogoča.

Pisal sem splošni odgovor na splošno izjavo, da baterije ne bodo nikoli dovolj dobre.
Sicer pa: tudi kamionarji imajo sredi šihta obvezno pavzo, ne? Glih ene pol ure?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Ti si na 6 ur vožnje ne bi vzel pol ure pavze?

To kar sem omenil tiste, ki nimajo opcije polnjenja domov, in pač delajo tedensko 600 ali mesečno 600km, vseeno pa mislim da jim ne bi ustrezalo da takrat ko morajo it "tankat", čakajo pol ure

zato sem rekel, za popotnike ni frke, bi meni tudi zelo ustrezala pavza ko grem parkrat na morje, to sploh ni sporno in je celo priporočljivo. Bolj sem imel v mislih "rajo"

Raja bo pol ure na hitri polnilni le na dolgi poti. Pa smo spet pri tem,d a je čist fajn pol ure pavze po par urah za volanom.
V normalnem življenju bo pa to nepotrebno ...