Tesla MODEL S

Floki

Guru
6. sep 2007
10.112
3.173
113
Tole je odgovor enega ata iz GM.

Only about 50% of the part value of a Tesla is from the USA. Every car ‘sticker’ must state the percent of ‘content’ from the USA+Canada. Tesla has a large content from Mexico.

The Tesla Model 3 is only 45% USA+Canada and the Mexico content is 25%. Content from other countries is 30%.

The data of USA+Canada % content and the % content from other countries is a requirement of the ‘American Automobile Labeling Act’.

Sicer pa tudi vsemogočni VW (za večino alterašev) je očitno bolj krščen duš kot kaj drugega
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
kateri dobavitelji držijo proizvajalca za jajca. Daj napiši. Nekaj stvar vem s prve roke. Da razvijajo in razvijajo po specifikacijah naročnika, ko pride do konca razvja pa upajo boga da bodo potem tudi začeli proizvajat. Za vsak del v avtu pa sta vsaj 2 ali več izdelovalcev in razvijalcev na trgu. Kdo gre naročniku bolj na roko in je cenejši boljši v danem trenutku, tisti bo delal.

Continental - Advanced driver assistance systems, powertrain electronics
ZF + Aisin - Menjalniki
Bosch + Denso - powertrain electronics, electronic & electric systems
Valeo
Mahle
...
Vsi ti dobavitelji imajo know-how, ki ga ne premore nobena druga avtomobilska firma in ti direktno delajo na razvoju svojega dela komponent in to ponudijo avto proizvajalcem. Jasno je prisotno sodelovanje med njimi in jasno so deli, ki jih do pike specificira avto proizvajalec, ampak poglejte si balance sheet nekega proizvajalca avtomobilov in teh dobaviteljev in bo hitro jasno kdo koga za jajca drži.

Avto proizvajalci se potem iz izdelkov teh dobaviteljev igrajo kot z Lego kockami, vzamejo kar so razvili, naročijo še kakšno prilagoditev in zbašejo v avto. Da bi nekdo vzel prazen list papirja in rekel, tile kilometri bakrenih kablov letijo ven, komunikacija bo od sedaj taka in taka, naredili bomo en centralni ECU, drugi bodo samo "neumni" kar je nujno potrebnega.... To pa ne gre.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Avto proizvajalci se potem iz izdelkov teh dobaviteljev igrajo kot z Lego kockami, vzamejo kar so razvili, naročijo še kakšno prilagoditev in zbašejo v avto. Da bi nekdo vzel prazen list papirja in rekel, tile kilometri bakrenih kablov letijo ven, komunikacija bo od sedaj taka in taka, naredili bomo en centralni ECU, drugi bodo samo "neumni" kar je nujno potrebnega.... To pa ne gre.

Gre gre... točno to je počel SAAB. Enough said?

Mimogrede, če ti misliš, da Tesla dela svoj hardware za AP, potem si hudo naiven. Tako kot si zgoraj napisal - vzamejo Lego kocke in jih sestavljajo po svojih željah (hint - Nvidia)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Je bistvena razlika v tem na katerem nivoju se to greš. Če ti dobavitelj naredi komplet zadevo s sofwareom in ECU zapakiranem v kompletu je to jasno čisto druga stvar kot pa tisti NVIDIA čip, ki ga uporablja Tesla na svojem sofwareu, pa verjetno še na kakšnem svojem kosu hardwera.

Res ste me razkrinkal da nimam blage veze o detajlih, samo zadeve ki se vidijo iz avijona so mi pa vseeno bolj jasne kot vam, ki živite v nekih svojih strokovnih peskovnikih in ne vidite ven. No živi bili pa videli, pravijo.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ne razumeš - Tesla nič ne uporablja "tisti NVIDIA čip" ampka njihovo komplet open source platformo. Tudi source code je od Nvidie, kateremu Tesla doda svoj overlay in bazo podatkov za prepoznavo objektov.
Enak projekt se lahko greš na čisto navadnem Raspberry Pi in cheap shit kamero in bo čisto Ok prepoznavalo objekte. Vendar več objektov želiš prepoznati in povečat frekvenco zaznavanja, toliko več procesorkse moči porabiš....

Ti ne samo, da iz avijona vse vidiš, ti še do avijona prišel nisi...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Klasični proizvajalec pa kupi komplet asistenčni sistem z vso programsko logiko od Continentala.

Se pravi lahko jaz pri NVIDIA naročim točno takle board sestavljen in delujoč, z vsemi knjižnicami za programirati svoj "overlay" kot ti temu praviš:
Flash-and-RAM.jpg
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Vidim, da ti je še par stvari manj jasnih, kot sem sprva mislil...
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.614
10.822
113
Continental - Advanced driver assistance systems, powertrain electronics
ZF + Aisin - Menjalniki
Bosch + Denso - powertrain electronics, electronic & electric systems
Valeo
Mahle

Imam brata v enmu od teh koncernov v razvoju. Nobenga oni ne držijo za jajca, ampak naročnik s svojimi zahtevami in denarnico.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Tak pravi Tesla, ja. A ni čisto tako. Tesla je uporabljala Nvidia Drive rešitev, direktni buy-off. Ko so začeli povečevat število kamer in samo kompleksnost, je hitrost Nvidia arhitektura postala premalo in so hteli od Nvidije močnejšo platformo. Nvidia pa je rekla "hej, kam rinete, ta platforma ni za avtonomno vožnjo, temveč za pol-avtonomno oz. kot driving assist." Za avtonomno vožnjo ima Nvidia drugo rešitev, ki pa še ni nared in pa stane. In seveda to Elonu ni bilo všeč. zato je Tesla vzela obstoječo SoC rešitev, ki je open source, jo pomnožili in takrat je nastal tisti znani Elonov nastop, ko se je hvalil, kako so naredili "najhitrejši čip na svetu." Kar pa je seveda daleč od resnice. Res je edino, da je najhitrejši čip za pol-avtonomno vožnjo. Nvidijina rešitev za avtonomno vožnko v single chip izvedbi zmore skoraj 2x več (hitrje).

Torej - Tesla je iz stare Nvidijine open source tehnologije "naredila" lasten čip. Je pa to tako, kot bi pri Legotu kupil set različnih kock, iz njih naredil svoj model in ga nato prodajal. Je to povsem tvoja pogruntavščina, je to Lego, je "hibrid"?
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Zihr big guys investitorji berejo alter in so uvideli, da TSLA le ni 6 let pred konkurenco, zato iz 800 na 670 padec danes. :fredi: Ko bi jo le shortal... :)
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.048
9.699
113
Avto proizvajalci se potem iz izdelkov teh dobaviteljev igrajo kot z Lego kockami, vzamejo kar so razvili, naročijo še kakšno prilagoditev in zbašejo v avto. Da bi nekdo vzel prazen list papirja in rekel, tile kilometri bakrenih kablov letijo ven, komunikacija bo od sedaj taka in taka, naredili bomo en centralni ECU, drugi bodo samo "neumni" kar je nujno potrebnega.... To pa ne gre.
Dej si za foro poglej novo arhitekturo elektronike v novi Corrveti. Nanjo naj bi GM predvidoma do 2023 prešaltal vse avtomobile.
Toliko o tvoji nezmožnosti zastarelih klasikov za uporabo clean sheet.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Tehnologija nima kaj dosti veze z veliko serijsko proizvodnjo za dostopno ceno. Rimac bo delal predvsem dele za maloserijske modele, torej superšportnike drugih znamk. Ali trdiš da bo Rimac delal nek tehnološki del za EV, ki se bo štancal v 200k kosih letno?

Ne da jih bo, jih že. Pa ne dela, ampak predvsem razvije. To prinaša denar. Štancajo drugi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Malecky

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Resnica je nekje vmes.

V avtomobilski industriji, se tako veliki proizvajalci, kot veliki dobavitelji, vzajemno stiskajo za jajca.
Že to, da je en Busanc s proizvodnjo avtomobilskih sedežev uspel nategovat VAG grupo, kaže na to, da nimajo veliki proizvajalci neskončne moči. Je pa res, da ko jih nategneš, kot jih je Nijaz Hastor, ti potihem začno iskati alternativo.

Problem klasične avtomobilske industrije je, da investitorji od njih pričakujejo donose, dajejo pa zelo male kapitalske vložke.
In to je možno samo, če imaš ogromen delež outsourcinga. In ja dobavitelji, kot so ZF, Aisin in podobni, npr. za primer menjalnikov, slednje delajo za cel kup proizvajalcev in gre posledično za ogromne serije in nižje razvojne stroške. Benefit je, da proizvajalci dobijo menjalnik za manj denarja, so pa seveda posledično bolj odvisni od zunanjih dobaviteljev.

Tesla je pa trenutno še vreča brez dna. Kar Musk reče, to investitorji požro in fuknejo noter svoje milijarde.
Ko pa temu ne bo več tako, ga bodo pa stisnili za jajca, in bo iz firme čez noč letelo vse živo, od razvojnih timov za elektroniko in baterije, pa do kuharic v menzi, ki jih bo zamenjal kak EU/USA/Rest, vse s predznakom enormnega zniževanja stroškov.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Ko bodo tako nižali stroške bodo že veliki. In verjetno prejemali subvencije za postavljanje fabrik, razvoj, olajšave, itd. To kar dandanes počnejo dobičkonosni velikani.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.614
10.822
113
no s prve roke, dobavitelj za dober posle mora vnaprej plačat naročniku milijone, da ga spustijo v projekt. Sicer potem se to v kalkulira v končno ceno a vseeno.

dalje, tesla3 recimo outsourca vodno pumpo. ;) (isti vir).
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83

"While the vehicle controller was clearly labeled “1462554 accessories” (HW 3.0), the actual installed accessories were “11483112-02-E” (the earlier version HW 2.5). "

Haha 160mrd firma. 3 leta nazaj je elon izjavil, da bodo vse opremljene s HWom za FSD. No da vidimo OTA za tole.