Tesla MODEL S

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Ampak shortat si je tudi pri 800 še vedno ne upam, morda za nekaj minut, ko se trend malo obrne... Neverjetno kaj v glavah ljudi naredi njihov odličen marketing in zavajujoča politika firme. :)
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.871
753
113
www.jernej.org
Sicer pa še, da nekaj dodam. Jaz nočem zanikat, da ima Tesla na določenih področjih tehnološko prednost (predvsem baterije, battery management, električni pogon in recimo, da elektronika). Ampak smešno (ali idiotsko) se mi zdi kakršnokoli prednost kvantizirati s časovnim obdobjem (aka. 6 let prednosti). Potem bi lahko rekli, da imajo stari proizvajalci avtov desetletja prednosti v proizvodnih kapacitetah, razvejanosti servisnih mrež in še čim drugim. Pa tudi to ni res. Si upate trditi, da ima Tesla 6 let tehnološke prednosti pred Rimacom? Saj veste, da Rimac svojo tehnologijo prodaja drugim v avtoindustriji (to je dejansko njihov glavni biznis model... superšportniki so več ali manj samo reklama za njihovo tehnologijo).
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Tehnologija nima kaj dosti veze z veliko serijsko proizvodnjo za dostopno ceno. Rimac bo delal predvsem dele za maloserijske modele, torej superšportnike drugih znamk. Ali trdiš da bo Rimac delal nek tehnološki del za EV, ki se bo štancal v 200k kosih letno?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Koliko prednosti ima Tesla da nes, se bo vidlo čez leto, dve?, ko bo prišel prvi primerljiv avtomobil modelu3 k kupcem. Bmw nekaj obljubla v letu 21. Id4 mogoce?
Ker nekaj primrljivega modelu S še nismo dočakali.
Zaenkrat je Tesla edina, ki proizvaja. Tehnološka prednost je razvit avtomobil v proizvodnji z lastnimi baterijami. Rekel bi, da jim to v tem trenutku pomeni vsaj 2 leti prednosti.
AP je druga zgodba prihodnosti, kjer pa nihče ne ve, kaj počnejo razvijalci. Tesla ima spet prednost stotisočev voznikov na cestah od koder lahko pobirajo resnične primere, kaj naredi voznik, kaj bi naredila umetna pamet. In dejansko Tesla lahko preseneti naslednji dan z novo stopnjo njihovega AP.
Prihaja model Y. Gradi se v Nemčiji. Zaenkrat uresničujejo napovedi.
Seveda so ljudje, ki ne vidijo takšne prihodnosti. Takšni pa so več kot 6 let v zaostanku, jaz dvomim, da imajo prav.
EU industrija pa sedaj na veliko želi javne denarce za postavljanje fabrik baterij, razvoj. Mogoče pa bo tudi Tesla kaj dobila za svojo fabriko. :)
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ja, Hyundai/KIA sta investitorja v Rimac, ker bodo delal 500k€ avte po kosu. Pač en razred nižji kot C-Two ane. :valjamse:

Kakšno prednost ima Tesla, naštejte jih. Jaz bom pa začel:

- meni največja prednost je izredno velike steklene površine, kar mi je všeč, samo jih zmontirat ne znajo, ampak to je drugo
- všeč mi je njihov interfejs/multimedia ipd. po drugi strani pa tudi minus (premalo knofov, lahko bi jih bilo zelo malo ampak moral bi bit + HUD v Model3)
- všeč mi je konkretna povezava s telefonom in nadzor
- všeč so mi številne kamere, ki snemajo okolico tudi kot varnostne kamere (sicer polno hroščev), ampak mogoče v našem kraju dobim koga če mi butne avto
- zelo mi je všeč to, da se ne varčuje z zmogljivostjo in so avti že v osnovni verziji hitri iz mesta
- všeč mi je, da kupim avto direktno od njih brez posrednikov za toliko kot "vsi" drugi
...

No to je bilo bolj kar meni sede ne kot prednost, slednjih je zelo malo, ker jih kot je vidno po oklepajih zgoraj lahko takoj izničijo negativne plati.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ma daj no... prednost v baterijah? A zato bo zdaj kupovali baterije od CATL/LG?

Pa peesda no. Baterije jim dela Panasonic in te so res dobre, so pa že boljše na trgu.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.369
2.745
113
Seveda je prednost v baterijah. Jih imajo, ostali pa ne.
VW pravi, da bi letos prodali 700 Id3 v Slo, malčki so razprodani, e-tron ne bo dosegel načrtov, ker nima baterij.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.871
753
113
www.jernej.org
Tehnologija nima kaj dosti veze z veliko serijsko proizvodnjo za dostopno ceno. Rimac bo delal predvsem dele za maloserijske modele, torej superšportnike drugih znamk. Ali trdiš da bo Rimac delal nek tehnološki del za EV, ki se bo štancal v 200k kosih letno?
Ne govorim o delih, ki jih bi izdeloval Rimac. Govorim o tehnologiji oz. znanju, ki ga pridobivajo pri razvoju svojih superšportnikov. In ja... to tehnologijo pridno prodajajo večjim v avtoindustriji, ki potem to integrirajo v svoje modele, ki se lahko štancajo tudi v 200k kosih letno. To je glavni business model Rimaca. Tudi tehnologija iz F1 pride v taki ali drugačni obliki do navadnih avtov. Kar poglej, kateri proizvajalci so investirali v Rimac (nekateri so celo solastniki) in boš videl, s kom približno sodelujejo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Glede tehnološke prednosti se mi zdi, da je bilo mišljeno bolj kot sam proces izdelave vozil in celotne arhitekturne zasnove. Klasični proizvajalci so čisto preveč razvoja prepustili zunanjim dobaviteljem, ki vsak zase živi v svojem peskovniku in nimajo dobrega strateškega vpogleda na celotno sliko. Ravno to da gredo do nekega Rimaca "kupovat" tehnologijo je največji fail klasične avto industrije, to bi moral biti core business in dodana vrednost.

Tisti Super Bootle od Tesle je čisti dokaz tega kaj klasična avto industrija ni sposobna narediti s trenutnim načinom dela. Potem je še kablovje, ki ga je Tesla sklestila na minimumu, pri klasiki pa vsak dobavitelj želi svoj "kabel" do svoje enote, kar naredi zadeve zapletene kot čreva. Isto asistenčni sistemi, tipično je to čisto ločena zadeva ki se je pač doda v obstoječ avto skupaj s senzorji in procesorji, ki ti jih dobavi nek zunanji dobavitelj (mislim da je Conti najmočnejši tukaj), Tesla pa je vrgla ven MobileEye in to dela sedaj sama... Takih primerov je verjetno še mnogo.

Leta zaostanka so bolj kot ne zaradi teh ustaljenih procesov, ki se jih ne bodo mogli znebiti. Tesla je pa začela s praznim papirjem in vse kar klasično avtoindustrijo bremeni, že v štartu črtala in to sedaj izkorišča kot svojo veliko konkurenčno prednost. So imeli veliko gamblinga in je veliko problemov z njihovimi izdelki, ampak dolgoročno si je Tesla ustvarila veliko prednost ravno zaradi "supply chain", zelo natančno so definirali kaj bodo delali in-house ker je to strateškega pomena in kaj je manj pomembno in bodo za to še naprej imeli dobavitelje.

- Klasična avtoindustrija je skozi leta vedno več stvari prepuščala zunanjim dobaviteljem
- Tesla je skozi leta vedno več zunanjih dobaviteljev odrezala in to delajo in-house

Se še kdo čudi vrednosti Tesline delnice? Jaz niti približno ne.
 
Nazadnje urejeno:

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Hm ja... e-tron se za 1 teden pavzira proizvodnja pa misliš da je cela tragedija. Tesla ne tekmuje samo proti enemu modelu.

Tesla proda 350k avtov na leto, vseh ostalih BEV z baterijam (ne boš verjel) bo pa več milijonov. Če bi mislil to kot prednost bi tako napisal ne pa da Tesla proizvaja baterije in to boljše kot drugi.

Enako "mislite" polno stvari, ker je pač v tej sferah toliko fake news kot v politiki. Tesla kult po svetu misli/trdi/veruje v ogromno prednosti, ki ne obstajajo v realnem svetu.

- Tesle nimajo najboljšega izkoristka pa svet misli da ga ma, ker ima pač najvišji range na papirju zaradi vgrajevanja največjih baterij. Nekdo bi pač lahko zvezal dve svoje baterije skup v recimo 160kW pack a bi bil to potem najboljši najbolj učinkovit EV?

- Tesle NE dosegajo svojih dosegov na papirju ne WLTP in ne EPA. EPA avtomobilov NE testira in proizvajalci sami sporočijo range in zabiti Američani ga vzamejo za svetega. Tesle falijo EPA range za ogromne številke, sploh pozimi v manj ugodnih razmerah. Taycan lahko krepko preseže svoj EPA rating, Tesla pa fali 25%, kar pomeni, da najbolj posmehovan BEV za slab doseg naredi več km kot najbolj opevan BEV glede dosega.

- Tesla ne vodi nobene dirke za AV s svojimi level 2+ asistenčnimi sistemi. To, da si upaš vklopit nekaj, kar si noben večji svetovni proizvajalec ne bi upal z miljoni TESTnimi kilometri je težko šteti kot prednost. Prav zdaj teče debata v USA, lahko sledi tudi prepoved prodaje oz. sprememba nadzora sistema. Tesla za razvoj zagoni nekaj 100mio letno in imajo zaposlenih pod! 100 ljudi za AV. Konkurenti zapravljajo miljarde z več tisoč zaposlenimi. V USA imaš več 10 popolnoma avtonomnih taxijev s katerimi se lahko greš danes zapelat brez voznika (geofenced in ni na voljo za vsakega).

Kar se tiče drugih BEV prednosti... Taycan rekuperira 270kW, e-tron 220kW, e-tron S 250kW vse pobrano iz motošporta (hybridov in Formula E).... Tesla 70kW lol. Testi so vedno narejeni na ravnicah, da so ja max. primerljive razmere, samo ko vidiš te podatke, ti je jasno, da če se boš malo vozil po gričih boš "dobil" mnogo več pri konkurenci.

Ostalo pa se lahko pogleda Rimac, ki "vodi" Teslo več let pri vsem. Zadnje čase je res zrasel, 5 let nazaj je bila pa to skoraj še garaža in bi mislil da je nemogoče v "prednosti" pred ogromno silicon valley Teslo. Enostavno BEV niso tako izredno zahtevne zadeve. Če se lotiš danes izdelavo avtomobila v Slo, boš mel z vsem drugim težave, samo baterije in pogon lahko kupiš BP na trgu kot tudi drugi največji.

Tesla Roadster 2 kultneži pišejo, kot da obstaja pa nima Tesla po 2.5 letih nič za pokazat, Rimac na HR se pa vozi že z drugo generacijo takega vozila.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ti maš pa res čist zamegljen um

- Tesla ima najboljše izkoristke "across the range". Testni cikli so tipično nižjih hitrosti, kar realni promet tudi je in pri nižjih hitrostih Tesla pokosi s konkurenco pri podobno zmogljivih EVjih. Ne vem zakaj bi bil range test po AC s konstantno hitrostjo kaj bolj relevanten kot pa EPA ali WLTP testni cikel, ki zajema še kaj več kot pa konstanto hitrost. Jasno je pa težko primerjat porabe z malim mestnim EVjem, z manjšo baterijo (masa) in nižjimi zmogljivostmi. PA še tu je Tesla morda 15% bolj potratna, več ne (vir: spritmonitor)

- asistenčni sistemi pri Tesli so leta pred ostalimi tehnološko gledano. Marketinško in z omogočenimi funkcijami hodijo po tankem ledu, to je res, ampak tehnologije ki je v ozadju pa za to ceno ni sposoben naredit nihče drug.

- moč rekuperacije 200+ kW je totano nepomembne podatek, če veš da pri neki normalni vožnji nihče ne zavira kaj dosti več kot s 50 kW, vse kar je več je že agresivna vožnja, ali pa primerno samo za dirkališče.

- Še enkrat Tesla ne vodi v smislu absolutnega produkta, ampak v tem kako so sposobni narediti konkurenčen produkt. Kdor se s tem ne strinja naj pogleda prodajne številke.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Gasper008

O čem ti to kvasiš? V avtoindustriji je facking zadnji šrauf specificiran do zadnjega detajla. Zunanji izvajalci delajo to, kar jim naročniki določijo (spet, do zadnje vejice natančno) in ne obratno - da pač proizvajalci vzamejo na trgu, kar se pač ponuja in potem nekako spacajo skupaj. Velaj tako za proizvode kot proizvodnjo. BMW, daimler, VAG itd. ti pri postavitvi linije določijo celo kakšen font mora biti na "part tag" - u, kakšna oblika, kakšna barva itd.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Gasper008

O čem ti to kvasiš? V avtoindustriji je facking zadnji šrauf specificiran do zadnjega detajla. Zunanji izvajalci delajo to, kar jim naročniki določijo (spet, do zadnje vejice natančno) in ne obratno - da pač proizvajalci vzamejo na trgu, kar se pač ponuja in potem nekako spacajo skupaj. Velaj tako za proizvode kot proizvodnjo. BMW, daimler, VAG itd. ti pri postavitvi linije določijo celo kakšen font mora biti na "part tag" - u, kakšna oblika, kakšna barva itd.

Dejstvo je da zunanji dobavitelji proizvajalce avtomobilov držijo za jajca in ne obratno kot bi se nam zdelo logično. Zakaj? Zato ker so nekateri dobavitelji prilezli na previsok tehnološki nivo, ki je za proizvajalca samo še nek black box, ki dela vsaj približno po specifikacijah kot so jih zahtevali. Jasno imaš pa tudi hlapce od dobaviteljev, ki se jih hitro da menjat če ne svirajo tako kot pravi avto proizvajalec, no take ima tudi Tesla verjetno zelo rada :)
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.614
10.822
113
kateri dobavitelji držijo proizvajalca za jajca. Daj napiši. Nekaj stvar vem s prve roke. Da razvijajo in razvijajo po specifikacijah naročnika, ko pride do konca razvja pa upajo boga da bodo potem tudi začeli proizvajat. Za vsak del v avtu pa sta vsaj 2 ali več izdelovalcev in razvijalcev na trgu. Kdo gre naročniku bolj na roko in je cenejši boljši v danem trenutku, tisti bo delal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ma standardne bedarije pišeš, ampak ok.

Ok, kolk Tesle pa ti misliš, da je narejeno by Tesla in the U S of A? V %?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ti maš pa res čist zamegljen um

- Tesla ima najboljše izkoristke "across the range". Testni cikli so tipično nižjih hitrosti, kar realni promet tudi je in pri nižjih hitrostih Tesla pokosi s konkurenco pri podobno zmogljivih EVjih. Ne vem zakaj bi bil range test po AC s konstantno hitrostjo kaj bolj relevanten kot pa EPA ali WLTP testni cikel, ki zajema še kaj več kot pa konstanto hitrost. Jasno je pa težko primerjat porabe z malim mestnim EVjem, z manjšo baterijo (masa) in nižjimi zmogljivostmi. PA še tu je Tesla morda 15% bolj potratna, več ne (vir: spritmonitor)

- asistenčni sistemi pri Tesli so leta pred ostalimi tehnološko gledano. Marketinško in z omogočenimi funkcijami hodijo po tankem ledu, to je res, ampak tehnologije ki je v ozadju pa za to ceno ni sposoben naredit nihče drug.

- moč rekuperacije 200+ kW je totano nepomembne podatek, če veš da pri neki normalni vožnji nihče ne zavira kaj dosti več kot s 50 kW, vse kar je več je že agresivna vožnja, ali pa primerno samo za dirkališče.

- Še enkrat Tesla ne vodi v smislu absolutnega produkta, ampak v tem kako so sposobni narediti konkurenčen produkt. Kdor se s tem ne strinja naj pogleda prodajne številke.

Same klobase, pojma nimaš. Pišeš bedarije, samo da kljubuješ meni?

V čast mi je....not. :valjamse:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe