Spodbude za električne avtomobile

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
v kolikor bi se el avtomobili polnili iz elekrtike pridoblejne iz hidro energije al pa iz sončne bi imeli 0 emisij. in to je tudi ideja za v bodoče.
vsaka točka za polnjene bo imela solarne panele za proizvodnjo el energije.
druga zgodba pa so rezerni deli ( recimo akumulatorji ) . ali pa bodo variante z gorivnimi celicami, vodik pa se bo dobival s pomočjo sončne in hidro energije. in to bo potem 0 emisij. bo pa še nekaj nafte pokurjene do tistega časa

mene pa bolj zanima, kako bo rešen letalski problem in pa ladijski - tega bi lahko že sedaj, ampka vi samo navljujejo na avtomobile
 

b_t

Pripravnik
17. okt 2007
310
7
18
Za ladijski promet vpeljujejo tole: http://www.skysails.info/
Obljubljajo 10 - 35% prihranke.
Problem raznih hibridov in podobnih zadev v ladijskem in letalskem prometu je zaenkrat, da so za "heavy duty" uporabo še predragi in nepreizkušeni. Navsezadnje ladje, letala, vlaka, delovnega stroja ne kupijo samo za 5 - 10 let uporabe, kot npr. avto.

Pri avtih bi bilo najbolj enostavno omejiti porabo materiala, moči in porabe goriva (npr. vsak nov avto po 2015 sme imeti maso max. 1200 kg, 74 kW in porabiti 4 lit/100 km pod določenimi pogoji, kar bi meril neodvisni organ), pod pogojem, da gre za klasični motor
(zdaj pa da vidmo, kako bo pol Alterja poskočilo). Tako bi najenostavneje zmanjšali onesnaževanje in porabo virov.
Ampak to je verjetno neizvedljivo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Tusi pravi:
In kaj dobiš ven pri 100% izgorevanju? O2?
cheer.gif

Pa kolikokrat vam moram še dokazovati, da ima električni avtomobil, ki je napolnjen popolnoma z elektriko iz termo elektrarne, še vedno manj emisij, kot avtomobil na notranje izgorevanje?

...

Kdor je včeraj zvečer gledal Odmeve in Potočnika, se je lahko prepričal, da če ne bomo zmanjšali emisij, da bomo fasali fejst emisijskih kazni - razumljivo več, kot če bi ta denar vložili v energijsko varčna vozila.
No, mi pa hočemo zgraditit TEŠ6, med tem, ko tudi vladna služba za podnebne razmere že na glas tuli, da je to, ne samo mrtva investicija, ampak tudi škodljiva investicija, ker bodo emisijski kuponi z letom 2020 postali tako dragi, da bo elektrika iz TEŠ6 tako draga, da ne bo konkurenčna na trgu, oz. jo bomo morali MI subvencionirati.

Samo ne, mi (Slovenia) raje plačujemo kazni, kot pa da ta denar namenimo zmanjšanju emisij. Mi gremo v tako napačno smer, da sem brez besed.

Jasno, da imajio elelktro avti konec koncev dosti manj emisij, kot klasični - čiusto 0 pa ne. In zato je recimo prva, da so pri DMV v najnižjem razredu.

Z drugim delom se pa strinjam. Najbolj žalostno je, da se bodo pri reševanju spet spravili na osebne avte, namesto nad avtobuse in tovornjake (ki v ozračje zmečejo večino PM10, ki jih od sebe da promet) oz da bi se lotili industrije in TEŠ ...
 

_jolly_

Fizikalc
3. sep 2007
2.141
2
38
Citat:
Uporabnik Tusi pravi:
In kaj dobiš ven pri 100% izgorevanju? O2?
cheer.gif
pomeni, da na koncu dobiš ven le co2 in nič druga (gljikov monoksid, saje in vse ostalo je na 0). btw: a misliš da bencin črpajo direkt iz zemlje? rabijo dodatno energijo da:
1. izčrpajo iz zemlje surovo nafto
2. prepeljejo surovo nafto do rafinerije
3. da zrafinerirajo
4. da jo prepeljejo do končnega uporabnika pol poti okrog sveta
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.376
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik b_t pravi:
Za ladijski promet vpeljujejo tole: http://www.skysails.info/
Obljubljajo 10 - 35% prihranke.
Problem raznih hibridov in podobnih zadev v ladijskem in letalskem prometu je zaenkrat, da so za "heavy duty" uporabo še predragi in nepreizkušeni. Navsezadnje ladje, letala, vlaka, delovnega stroja ne kupijo samo za 5 - 10 let uporabe, kot npr. avto.

Pri avtih bi bilo najbolj enostavno omejiti porabo materiala, moči in porabe goriva (npr. vsak nov avto po 2015 sme imeti maso max. 1200 kg, 74 kW in porabiti 4 lit/100 km pod določenimi pogoji, kar bi meril neodvisni organ), pod pogojem, da gre za klasični motor
(zdaj pa da vidmo, kako bo pol Alterja poskočilo). Tako bi najenostavneje zmanjšali onesnaževanje in porabo virov.
Ampak to je verjetno neizvedljivo.
Je. Tudi zato, ker je masa vozila pogojena tudi s potrebo po varnosti in po dovlj nizki ceni.
 

ceedevita

Majstr
24. jul 2009
6.901
114
63
štajerska
skysails poznam že nekaj let. prijelo pa se še najbolj ni. tudi jack cousteau je že desetletja nazaj nekaj uspešno preizkušal pa se tudi ni prijelo
industrija enostavno nima interesa. ameriški kapitalizem in naftni lobiji imajo dobro propagandno mašinerijo
če ne bi EU malo standarde narekovala bi še zmeraj povprečne mašine za male avteke žrle nad 11 lit na 100 km
pri avtomovilih bi morali zamenjati pleh za karbon pa bi takoj zmanjali težo, porabo + kište bi dlje živele. ampak spet ni interesa...
 

b_t

Pripravnik
17. okt 2007
310
7
18
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Je. Tudi zato, ker je masa vozila pogojena tudi s potrebo po varnosti in po dovlj nizki ceni.

Ja, ampak če noben avto ne bi smel bil težji, potem je varnost (teoretično) za vse enaka?
In tudi avtomobili, ki so precej lažji, dobivajo 5 zvezdic, mar ne?
In vsekakor je 1200 kg povprečnega materiala cenejše od npr. 2000 kg povprečnega materiala.
Tisti, ki bi hoteli drago prodajali, pa še zmeraj lahko uporabljajo alu, karbon...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.520
5.064
113
Nekoč bodo prevozna sredstva najbrž sposobna aktivne varnosti in ne več samo bolj ali manj pasivne. Ampak to je pogojeno s tem, da bodo morala prav vsa vozila zagotavljati nek nivo in sama preprečevati možne trke in izlete iz ceste. Ampak to bo šele takrat, ko človek ne bo več upravljal vozila. Potem se bo masa vozil lahko začela zmanjševati.
Za bližnjo bodočnost pa najbrž pride marsikaj drugega prej v poštev...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik Pepe pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Kaj pa, če mi ne bi dajali Revozu 14 milijonov EUR, da delajo Wind-a v Sloveniji, kar me kratko malo boli kita, ali ga delajo pri nas ali pa v Turčiji?
Vidiš poanto?
Ne, ne vidim poante. Revoz je dosegel, da je del denarja, ki ga je dal v proračun spipal nazaj. Pri subvenciji za električne avtomobile bo dobil naš denar nekdo, ki ni v Slo naredil prav nič in v proračun prispeval niti centa, ker se noben od teh avtomobilov ne proizvaja v Sloveniji. Iluzorno je misliti, da bo zaradi subvencije na daljši rok izdelek cenejši. Proizvajalec bo bolj prilagodil in bolj udobno preživel, od potrošnika se bo še pa zmeraj spulilo točno toliko, kot se da. Analogija s traktorji, sredstvi sapard in ostalimi subvencijami.
Vidiš poanto?

Ne, ker se motiš in ne vidiš moje poante. Ta pa je; če ne bomo delali na manj izpustih, bomo s kaznimi popušili več denarja, kot če bi ta isti denar vložili v nižje emisije.

See my point?
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik Tusi pravi:
Meni ni treba nič dokazovati, ima manj emisij v času delovanja, nima jih pa 0.

Seveda jih ima 0, če ga filaš preko fotovoltaike.
 

Tusi

Fizikalc
3. sep 2007
1.236
3
38
In kolikšen je danes delež fotovoltaike (enormno bonificirane s strani države)?

Ta tvoja 0 je še zelo daleč.
 

bisnen

Pripravnik
9. maj 2008
400
0
16
Mi Teš rabimo zato, da imamo neko trdno osnovo, katero pa potem lahko dopolnjujemo z zeleno energijo. Namreč, mi nimamo neke velike reke, na katero bi lahko postavili HE in bi imela skoraj stalno polni izkoristek. Naša Sava je hudourniška reka, poleti pa "potok". Drava je malo bolj pa še vseeno premalo, Muro pa naravovarstveniki tako ne dajo, pa tudi poleti je tako slab pretok, da še brod ne more voziti. Veter je ali pa gani, ravno tako pa je s soncem.
Zato rabimo nekaj zanesljivega, ki lahko stalno dela na polno, ali pa takrat, ko zeleni viri nimajo pogojev za pridobivanje, in to sta NEK in TEŠ.
Poleg tega je elektrika iz zelenih virov tudi dražja, se dražje plačuje.
Zanima pa me, kaj je sedaj z avtomobili na stisnjen zrak, tudi to bi lahko bila ena od rešitev.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik novaa pravi:
mene zanima če bi se v sloveniji dalo registrirat TAKOLE zadevo?

Seveda se da. Ravno včeraj sem imel priložnosti videti tegale, ki se ga lahko kupi v Sloveniji:
http://www.autoperformance.si/index.php?Folder=73

Registracija za motocikel (tako kot Aptera).

Krasna zadeva, vredno ogleda. Naj vas 15kW moč motorja ne preslepi. Stvar je potegnila, da se je za njim kadilo (pa ne izpuh, ampak prah s ceste ;-)
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik bisnen pravi:
Mi Teš rabimo zato, da imamo neko trdno osnovo, katero pa potem lahko dopolnjujemo z zeleno energijo. Namreč, mi nimamo neke velike reke, na katero bi lahko postavili HE in bi imela skoraj stalno polni izkoristek. Naša Sava je hudourniška reka, poleti pa "potok". Drava je malo bolj pa še vseeno premalo, Muro pa naravovarstveniki tako ne dajo, pa tudi poleti je tako slab pretok, da še brod ne more voziti. Veter je ali pa gani, ravno tako pa je s soncem.
Zato rabimo nekaj zanesljivega, ki lahko stalno dela na polno, ali pa takrat, ko zeleni viri nimajo pogojev za pridobivanje, in to sta NEK in TEŠ.
Poleg tega je elektrika iz zelenih virov tudi dražja, se dražje plačuje.
Zanima pa me, kaj je sedaj z avtomobili na stisnjen zrak, tudi to bi lahko bila ena od rešitev.

NEK2? A ni škoda, da država jemlje 400 milijonov EUR iz sklada za NEK2 in 150 milijonov EUR iz sklada za razgradnjo NEK, da ga bodo dali za TEŠ6, če bi ga lahko namenili za NEK2?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Citat:
Uporabnik Tusi pravi:
In kolikšen je danes delež fotovoltaike (enormno bonificirane s strani države)?

Ta tvoja 0 je še zelo daleč.

Če si jo postaviš doma sam, se filaš iz elektrike, ki si jo 'naredil' doma sam... dejansko se voziš na sonce.

Nekako vam ne morem utupiti, da ne čakajte na državo, da bo kaj naredila za vas. Naredite zase kaj sami! Prevzemite pobude, riskirajte!
 

bisnen

Pripravnik
9. maj 2008
400
0
16
Imaš prav, samo za postavitev NEK2 je premalo časa. Tu se vidi pomanjkanje dolgoročne strategije. Vse vlade delajo na 4 leta, potem pa stalno nekaj gasijo.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.104
4.097
113
Imaš prav. Vendar rešitev ni postavitev TEŠ6, ki bo z letom 2020 postala strošek, ker bodo emisijski kuponi tako dragi, da bo nekonkurenčna oz. jo bomo morali subvencionirati slovenčki.

V vmesnem času (do NEK2) je, torej, potrebno investirati v zmanjšanje porabe električne energije. Zakaj pa imamo en kup novih postavk na računu za elektriko, plin in vse energente?
Ta denar je potrebno investirati v točno to, čemur so namenjeni, ne pa v proračunsko črno luknjo ali TEŠ6.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.520
5.064
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:Ne, ker se motiš in ne vidiš moje poante. Ta pa je; če ne bomo delali na manj izpustih, bomo s kaznimi popušili več denarja, kot če bi ta isti denar vložili v nižje emisije.
Daj si dopovedati, da nobena subvencija bistveno ne zniža cene izdelka. Ali so avtomobili krepko dražji tam, kjer so bolj obdavčeni (mislim, da Belgija)? Proizvajalec se veseli subvencije, ne potrošnik.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pri električnih avtomobilih je treba gledati na rok 15 do 25 let. Leta izredno drage nafte prihajajo. Po drugi strani so baterije in druge komponente električnih avtomobilov vsako leto cenejše. In nekje se bosta krivulji dragih naftnih derivatov in cene električnega avtomobila in elektrike ujele. Takrat bo človeštvo počasi preklopilo na elektriko tudi z avtomobili.

Sedaj je pa nafta preprosto prepoceni, električni avtomobili pa predragi. Ampak to je stanje trenutne točke v času.

Ogo