ks
Menim, da se bodo davki in prispevki iz naslova trošarin počasi drugače zajemali. Za to bodo uporabljali število prevoženih kilometrov. Ker same elektrike ne morejo tako močno obdavčiti kot goriva, saj elektriko uporabljamo tudi doma (jo rabiš eksistenčno).
To bo, po moje, izvedla preko GPS oddajnika v avtu, ki ga bomo imeli za plačevanje uporabnine za ceste. Ta uporabnina bo tako visoka, da bo nadomestila izpad iz naslova trošarin za goriva.
Zato je to vmesno obdobje, ko je večina prisepevkov (davkov) vezana na gorivo (trošarina), najugodneje za električna vozila, ki imajo možnost zunanjega polnjenja, saj ne plačujejo tako visokega davka za porabljeno energijo kot avtomobili na notranje izgorevanje.
Vrsta derivata__Cena brez dajatev__Taksa CO2_Dodatek za zagotavljanje prihrankov energije__Trošarina_DDV-20%_Končna cena
Neosvinčen
motorni bencin____0,50399_______0,00000_________________0,00400________________0,46951___0,1955______1,173
95-oktanski
Davki in prispevki dražave pri električni energiji:
# trošarine, ki jo določa Vlada Republike Slovenije ter predstavlja 0,8 odstotka končne cene ter
# davek na dodatno vrednost - DDV, ki ga določa Vlada Republike Slovenije, in predstavlja 16,7 odstotka končne cene.
Iz tega naslova tudi ne razumem, zakaj bi država še dodatno stimulirala električne avtomobile, ki v blagajno ne prispevajo dosti, hkrati bi pa s stimulacijo iz blagajne še precej jemali za njih.