Ne gre za to, da "po pouku" ne moremo, četudi ostaja malo časa. Gre za to, da poleg znanja, šola dopušča ali celo spodbuja načine interakcije, ki niso OK. Za primerjavo bi dal delokrog, kjer so ljudje, ki nimajo OK odnosov in ne moreš razviti zdravega okolja za učinkovito delo. Iz takšnega oddelka se lahko odstraniš, ker sistema in nadrejenega, ki skomiga z rameni, ne moreš spremeniti.
Točno to, kar si napisal v tretjem odstavku delamo zdaj. Načrti za nadaljnje šolanje so povezani s tujino. Pri nas je ena osnovna šola, ki utilizira to, o čemer govorim in čaka me sestanek z vodstvom. Ostale t.i. alternative, kot je že omenjena Waldorfska idr., po sestanku in izmenjavi izkušenj z ljudmi, ki so na različne načine povezani s temi šolami, za nas niso najboljše rešitve.
Drugače še odgovor na podvprašanje: kar se tiče šolskega uspeha, ima mulc same petice in to dosega brez nekega napora, socializiran je, sošolci in sošolke ga imajo radi (to ni subjektivno mnenje sončkovega očeta pač pa komentar več učiteljic), tudi učiteljice. Mulc nima težav z novimi obrazi, seveda mora imeti interes, da se druži,...skozi nekaj dodatnih aktivnosti se druži z različnimi vrstniki, jih vabi k sebi, gre k njim na obisk, itd. Sicer ne henga pred blokom, kot smo to počeli mi, ampak socializacijo doživlja na druge načine.
Ko sem potipal kako je on z idejo, da bi mogoče kdaj šel na drugo šolo, ni problematiziral in je rekel, da "z best frendom bi se itak še naprej družila tudi, če ne bi bila sošolca". V to je pa prepričan, ker mu to omogočamo že zdaj, da se lahko kadarkoli druži z vrstniki na različne načine. V teh primerih pri nas pač ne obstaja: ne moreš (ker se mi ne ljubi) ali pa ne bom te peljal, ker je "el classico" ali kaj podobnega, ker se oba zavedava pomembnosti tovrstne socializacije, kjer otrok ni usmerjan (kot je v šoli in dejavnostih)...