Šolanje na domu

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Kar se tiče samostojnosti, smo kar dosledni. Občasno se sicer, čisto po otroško, zadeve pozabljajo, ne izvedejo, itd. ampak to je meni normalno. Se mi zdi, da je za demonstracijo samostojnosti 9 letnega mulca, kar v redu, da se usede na mestni avtobus in odpelje v mesto, pa tudi vrne, pogleda kateri bus ga namesto domov, pripelje k sošolcu itd.

To, da sem odprl temo, je del moje reakcije na dogodke, ki se dogajajo mojemu mulcu in sem jim priča tudi sam. Torej, nisem se odločil, kot je Pepe uspel razumeti, ampak poskušam slišati mnenja razumnih ljudi, ki imajo kakršnekoli izkušnje (s starševstvom, s šolanjem doma, s sistemom, osebnostno rastjo,...) ali pa v kakšno "samoumevno" stanje kdaj podvomijo in potem o tem tudi premislijo.

Socializacija je zelo pomembna. Jaz enostavno ne želim, da otroku, ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja.
Ne gre za formalno izobrazbo, ker je ta marsikje precenjena, drugod pa zlorabljena. Gre za to, kako naj otrok postane čimbolj avtonomna osebnost, ki bo vedela kaj želi početi, kaj ga veseli in uživati v življenju. Če sem v svojem slogu nekoliko piker, ne želim, da otrok živi tako, kot 90% alter uporabnikov, ki niti ne vedo kaj jih veseli
smile-1.gif
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.852
684
113
Ja to je itak dejstvo, da ne moreš biti bolj pameten od 10 učiteljev, kjer je vsak specializiran za svoje področje.

Lahko pa se mu bolj posvetiš, mu nudiš več pomoči, si prijazen do njega ipd. Vse to pa na dolgi rok nosi celo negativne posledice, saj pride do pomanjkanja samostojnosti, iznajdljivosti, delanja kompromisov ipd.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.112
4.081
113
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Lahko pa se mu bolj posvetiš, mu nudiš več pomoči, si prijazen do njega ipd. Vse to pa na dolgi rok nosi celo negativne posledice, saj pride do pomanjkanja samostojnosti, iznajdljivosti, delanja kompromisov ipd.

Ja to je to, preveliko posvečeanj in vplivanje v otroka postane hitro problem.

Sicer ne vem kakšne probleme ima mistique. Ampak recimo sam imam po spominu v dobrem samo učitelje ki so bili za časa mojega šolanja "bedaki". Tisti ki mi je zanalašč dal popravca in potem po opravljenem popravcu zaključeno oceno 3 je v mojem trenutnem pogledu "top 3" in vsa čast da je to naredil (ampak ne me vprašat kaj sem si takrat mislil in kaj so si mislili moj starši).

Tako da včasih se je za vprašat kaj je bolj vzgojno, ker palica in korenček imata enako težo samo morata bit pa v nekem ravnovesju da delujeta. Ne delujeta pa za vsakega enako, en rabi 90% korenčka in 10% palice, en pa obratno. Sedaj pa bodi pameten!
grin1.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Jaz enostavno ne želim, da otroku, ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja.

a) Ne bi te rad razočaral - morda pišeš stvarno in popolnoma korektno, ampak hudič je v tem, da danes 95% staršev o svojem sončku misli čisto vse to, kar si ti napisal o svojem. Če bi jih šel vprašat, jih bo ene 85% zatrdilo še, da bo njegov froc dobil Nobelovo nagrado. Jebemu boga, ta prav talent jo bo spravil skupaj kljub odraščanju v javni šoli.
grims-1.gif


Skratka, tvoje dojemanje lastnega otroka morda drži, morda ne. Če ni 100% pravilno, boš morda naredil toliko škode kot koristi.

b) Se zavedaš, da počneš vse le z enim ciljem: otroka ščitiš pred tem groznim (let's face it, tak zna biti) svetom. Menda bi še službo pustil, da bi otroka doma učil poštevanko
smirk-1.gif
.

Let me give it to ya, loud and clear: grow the f*ck up!
grims-1.gif


Pa razmislimo: okej, osnovno šolo ga lahko šolaš doma. Če boš res pustil službo, lahko to počneš tudi z gimnazijskim programom (bog ve, če je to pri nas že zakonsko urejeno, ampak morda čez 9 let bo). Pri kakšnem predmetu, ki ni povezan s tvojo osnovno izobrazbo boš morda malo pisano gledal, ampak ni hudič da dva odrasla brihtna človeka ne bi enega gimnazijskega programa kar solidno naštudirala
grims-1.gif
. Torej bo najbolje, da službo pusti še žena. Vse za sončka.

c) Okej, mulc naredi maturo s 35 pikami in šest maturitetnimi predmeti. Kaj boš na faksu, če bo hotel iti študirat nekaj levega o čemer se bi ti lahko le učil iz knjižnice?
13.gif


d) Nato pa upam še, da imaš na zalogi družinsko firmo, ki mu bo dala kruh, ker sonček:
" ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja."

pa že ne bo hodil v povprečno službo med takšne in drugačne ljudi. Marija, kaj pa bodo še naredili iz njega...
aplauz.gif
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Imate kaj izkušenj s šolanjem otroka na domu? Dobrodošla tudi argumentirana mnenja.

Še P.S.:
če predpostavka, da je mulc nadarjen, presega *vse* vrstnike in ga prfokse (profksov v današnjem šolskem sistemu ni več) z napačnim naglaševanjem strokovnih terminov v 2. razredu dolgočasijo, drži, potem je največja usluga, ki jo lahko narediš, da ga naučiš programirati. Čez 15 let bo to sestavni del vsakega spodobnega šihta (tako kot je danes delo z računalnikom - še ne dolgo tega pa od normalnih zaposlenih še znanja tipkanja nismo pričakovali).

Če si pripravljen za otroka pustiti šiht, boš tudi 10 knjig o Pythonu naštudiral.
wink-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pusti otroku otroštvo. O svojem "sončku" pišeš klinično, kot da gre za tvoj osebni projekt. OŠ ni samo nabijanje znanja, je socializacija, pa tudi spoznanje, da svet ni pravičen, da ni vse tako, kot sta rekla mamica in očka. Tega mu doma ne boš vcepil. Danes 9 letni mulci že obvladajo računalnike, ne pa da se ti zdi podvig, da zna poiskat razpored avtobusa.

Pusti ga v OŠ, naj se stepe, naj prinese ukor, enko, naj izgubi budno, rokavice, naj mu ukradejo copate ali teniske. Tht's life. In kot je že nekdo naprej napisal - grow the f*** up!
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Socializacija je zelo pomembna. Jaz enostavno ne želim, da otroku, ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja.
In kaj boš naredil, ko bo tamal končal šole in prišel v službo, kjer bo isto sranje? Ga zaposlil doma?
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
519
174
43
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Pusti otroku otroštvo. O svojem "sončku" pišeš klinično, kot da gre za tvoj osebni projekt. OŠ ni samo nabijanje znanja, je socializacija, pa tudi spoznanje, da svet ni pravičen, da ni vse tako, kot sta rekla mamica in očka. Tega mu doma ne boš vcepil. Danes 9 letni mulci že obvladajo računalnike, ne pa da se ti zdi podvig, da zna poiskat razpored avtobusa.

Pusti ga v OŠ, naj se stepe, naj prinese ukor, enko, naj izgubi budno, rokavice, naj mu ukradejo copate ali teniske. Tht's life. In kot je že nekdo naprej napisal - grow the f*** up!

Moj podpis pod tole.
467716-post_slo.gif


Glavni problem solanja doma bi bila socializacija. Ce pogledam nazaj v svoje solske dni - 90% druzenja je bilo s sosolci, nekaj malega s sosedi, zlahto... Je res pametno malega prikrajsati za stvari kot je vsakodnevno druzenje z vrstniki, zatrapanost v sosolke, spoznavanje novih vrstnikov... Sam si ne predstavljam, kje (ce ne v soli) bi lazje dobil te izkusnje.

Kar se pa tice ostalih stvari ki so bile napisane:
Citat:
Jaz enostavno ne želim, da otroku, ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja.
....je res tako narobe, da v soli velja kaksna prepoved, da je kdaj treba biti enostavno tiho, da se uposteva avtoriteto.... Tudi to znanje bo prislo prav v zivljenju...mogoce bodo zaradi tega zmanjsane moznosti da postane novi Steve Jobs...pa tudi da postane karakter tipa Rogovci...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Pusti otroku otroštvo. O svojem "sončku" pišeš klinično, kot da gre za tvoj osebni projekt. OŠ ni samo nabijanje znanja, je socializacija, pa tudi spoznanje, da svet ni pravičen, da ni vse tako, kot sta rekla mamica in očka. Tega mu doma ne boš vcepil. Danes 9 letni mulci že obvladajo računalnike, ne pa da se ti zdi podvig, da zna poiskat razpored avtobusa.

Pusti ga v OŠ, naj se stepe, naj prinese ukor, enko, naj izgubi budno, rokavice, naj mu ukradejo copate ali teniske. Tht's life. In kot je že nekdo naprej napisal - grow the f*** up!

Tepli se še niso, ukori še pridejo, šuti tudi, ostalo je že izkusil. Ne vem, a bi morali to sedaj stopnjevati? Zanimivo, da mora za te zadeve v šolo.

Glede avtobusa, jbg, meni se zdi, da greš z javnim prevozom v Ljubljano in se vrneš k sošolcu, poskrbiš za vse, kar je potrebno, da pri sošolcu prespiš, se vrneš z busom domov, precej bolj znak SAMOSTOJNOSTI, kot po tvoje INTELIGENCE. Drgač moj tut obvlada računalnik, ni pa uspešen programer kot je Tony.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Tony, si ti uspešen v tem kar delaš?

Jaz nisem napisal, da bi pustil službo oz. prenehal služiti denar. Kje si to prebral? Upam, da kodiraš bolje, kot bereš
smile-1.gif
In kakšna gimnazija? Govora je o drugi in tretji triadi OŠ.
Še ena "out of this world": obstajajo ljudje, ki jim ni življenjski cilj šiht from 9 to 5 in se ne obremenjujejo s formo, dokler lahko delajo tisto v čemer uživajo in so zaradi tega uspešni.
Poznaš koga, ki je uspel v nečem, kar ni rad počel?
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Citat:
Uporabnik mistique pravi:
Socializacija je zelo pomembna. Jaz enostavno ne želim, da otroku, ki ima razvit občutek za pravičnost, se zaveda odgovornosti, razume princip vzajemnosti, je navajen svobodnega izražanja lastnih misli, dvomov, ima jasno postavljene meje, je sočuten, nima strahov, nima prepovedi, sistem s svojim principom lažjega obvladovanja enakih (enako tihih, butastih, vodljivih, ki ne dvomijo v avtoritete,...), iz tedna v teden povzroča težave in veča odpor do obiskovanja takšnega okolja.
In kaj boš naredil, ko bo tamal končal šole in prišel v službo, kjer bo isto sranje? Ga zaposlil doma?

Se pravi, drugih alternativ ni? Pa nikar se ne omejujte na Slovenijo, ko razmišljate o izobraževanju in tudi delu...
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Če si pripravljen za otroka pustiti šiht, boš tudi 10 knjig o Pythonu naštudiral.
wink-1.gif

Hvala za ponudbo. V stvari, ki so me zanimale in veselile, sem vedno vlagal čas in denar in znal naštudirati do te mere, da sem iz tega potem lahko tudi kaj naredil, zaslužil.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Citat:
Uporabnik NoteThis pravi:
....je res tako narobe, da v soli velja kaksna prepoved, da je kdaj treba biti enostavno tiho, da se uposteva avtoriteto.... Tudi to znanje bo prislo prav v zivljenju...mogoce bodo zaradi tega zmanjsane moznosti da postane novi Steve Jobs...pa tudi da postane karakter tipa Rogovci...

Sej ne gre za klasično neupoštevanje avtoritete. Gre za preprosto potrebo, razumeti, zakaj za določene učence velja eno pravilo, za druge drugo.
Primer: zakaj slabše ocenjeni učenec dobi možnost za izboljšanje ocene, bolje ocenjeni pa te možnosti nima. No, to je bilo vprašanje za veliko avtoriteto, učiteljico. Ob tem vnaprej povem, da je mulc dobil 5 in ni spraševal za sebe pač pa mu ni bilo jasno zakaj nimajo vsi enakih možnosti.
Mogoče kdo od vas ve?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.112
4.081
113
Ker gledaš iz napačne perspektive. Resnica je taka. Obstajajo učenci ki potrebujejo pomoč učitelja (načeloma slabši) in taki ki je ne. Učitelj pač nudi pomoč tistim ki jo rabijo. Sedaj se pa poglobi v psihologijo pa skušaj svojemu sončku to pojasnit ....

Nekdo ki je dobil 3 ker se mu ni dalo učit, hoče pa 4, ne potrebuje pomoči učitelja. Tak ponavadi potrebuje "dve vzgojni" doma, pa pol ure manj igric in telefona in malce več učenja. Če pač tega noče, ni učitelj tam da mu daje možnosti.

Nekdo ki komaj zdeluje ali pa nekdo ki se drugače ne znajde pri nekem predmetu pa potrebuje učitelja. Mogoče to ne vidiš na prvi pogled, ampak več ali manj se učitelji ukvarjajo s takimi osebki (90% njihovega neposrednega časa). Tisti ki so dobri dejansko ne rabijo nič več kot pa to da jim učitelj 1x predava snov (eni še tega ne ker sami preberejo).

Skratka ne secirat šolskega sistema na ravni 9 letnika. Če te zanima več se poglobi v specifike pedagoškega dela in boš videl, da ni tako enostavno. Na splošno enakosti med učenci s stališča pedagoškega pristopa ni, ker je ne sme/more biti ... razen tisto kar je pač zakonsko obvezno.
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
519
174
43
Otrok je postavil dobro vprasanje. Krivice se dogajajo - dejstvo. Mali je to dojel in mu ni vsec. Pohvalno. In zaradi podobnih stvari dobiva odpor do sole? Ce je to res, kaksen odpor bo dobival sele do zivljenja po soli...pa ko bo izvedel za politiko
smile-1.gif


Ne pravim, da nimas prav glede dobrih strani solanja doma, ampak mislim, da so tudi take negativne izkusnje tiste, ki gradijo osebnost. V najboljsem primeru ti uspe, da bo otrok osnovnosolsko izobrazbo pridobil brez stresa, dvomov, strahov,... super... kaj pa potem? Verjetno sok krute realnosti. Sreceval se bo z enakimi druzbenimi problemi, katerim se skusas sedaj izogniti.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.112
4.081
113
To da cvekar lahko popravlja, nekdo s 3 na 4 pa ne more ni nobena krivica. No s sebičnega stališča je. Samo potem je krivica tudi sociala in pa zdravstveno varstvo. Koj ku... moramo eni plačevat vse tole če ne koristimo, revežu pa to ni potrebno oz. celo dobiva denar!
grims-1.gif


Sprijaznit se je treba da v družbi pravilna niso enaka za vse, so pa taka da družba funkcionira. Obvezno šolanje ima širši družbeni namen, in vsem nam je v interesu da XX% slabih učencev konča osnovno šolo in ima vsaj neko možnost v življenju. Za tole se morajo pa žrtvovat tudi ostali, ne gre drugače.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.775
1.590
113
Emona / Carnium
Torej, prava perspektiva je, da eni ne zmorejo (tretjina, ki je dobila ocene 2 in 3), drugi pa nočejo oz. se jim ne da? Meja je pa med 3 in 4. Dvomim, da je to res
smile-1.gif

To, da nekateri potrebujejo pomoč je povsem normalno. Ni pa pomoč to, da kar tako dobiš še eno priložnost. Pomoč je, da si zavezan za možnost izboljšanja slabe ocene, hoditi k dopolnilnem pouku. Tako razumem učinkovit in tudi pravičen sistem. Ne pa da se vestnim in tudi nadarjenim sporoča: če dobiš 2 ti pogledamo skozi prste, free of charge.

Glede tega bom sicer povprašal učiteljico, ko bom na govorilnih urah. Ker mulc je dobil preprosto pojasnilo, da je "to vedno tako". Je rekel, da odgovora ni razumel, ni pa zmogel vprašati ZAKAJ je vedno tako.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.112
4.081
113
Neka objektivna merila vsekakor tudi pri tem obstajajo. Tako da če sta dva v isti situaciji bi jih učitelj morala obravnavat enako. Je pa sistem lahko z objektivnimi pravili prilagojen "šibkim".

Recimo glede popravljanja ocene je meni logični omejitve pogoj, da lahko popravljaš samo negativno oceno. Vem pa da imaš v veliko šolah (oz. učiteljih) tudi možnost popravljanja višjih ocen (v sklopu ustnega spraševanja) oz. če si bil recimo na meji (1 točka do višje ocene). Samo to so objektivna pravila, enaka za vse. Pogovori se z prfoxo pa boš videl kaj pove o zadevi.
 

Dygscxpixm

Fizikalc
2. jun 2009
396
70
28
Sončna Štajerska
Citat:
Uporabnik jello pravi:
(Top cvetka letošnjega šolskega leta je bilo vprašanje člana sveta staršev drugega be razreda, kdaj in zakaj še niso izbrali nadarjenih otrok. V drugem razredu, ko jih ima še vsaj tretjina ogromne težave z osnovnim sporazumevanjem in funkcioniranjem.) To je en tak nujni košček sestavljanke projekta otrok. Zrihtati mu nadarjenost.

Sistem prepoznavanja nadarjenih otrok je pri nas popolnoma izrojen in razvrednoten.
V Sloveniji je za nadarjene prepoznanih 25% otrok, kar je oslarija.
Dejansko je nadarjenih verjetno 5 - 10% otrok.