sekcijsko merjenje še na šestih dodatnih relacijah

dask

Majstr
21. sep 2023
497
557
93

:rolleyes:


Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)​


50. člen (prehitevanje)​

(1) Prehitevanje vozil je dovoljeno le po levi strani.

(2) Po desni je dovoljeno prehiteti le:

1. vozilo, ki zavija levo, če je voznik tega vozila dal predpisan znak in je zavzel na vozišču tak položaj, da se da zanesljivo sklepati, da bo zavil levo, in če je na njegovi desni strani dovolj prostora za prehitevanje;
2. vozilo, ki vozi na cesti v naselju, s smernim voziščem z dvema ali več prometnimi pasovi, po prometnem pasu, ki ni skrajno desni;
3. vozilo, ki vozi na ploščadi z več prometnimi pasovi, v katero se razširi smerno vozišče pred cestninsko postajo, na kateri je hitrost omejena na največ 60 km/h.

(3) Prehitevanje po desni strani ni dovoljeno na avtocesti in hitri cesti, razen na ploščadi iz 3. točke drugega odstavka tega člena.

(4) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ne potrebuje vozniškega dovoljenja, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.

(5) Z globo 120 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena
Ne, ni prehitevanje, če ne zaviješ nazaj na prehitevalni pas. In jaz tega ne počnem. Se peljem mimo po desni, gladko se večkrat da, ker na prehitevalnem kampirajo. Včasih te potem prehitijo nazaj, večkrat tudi ne.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.579
1.104
113
Titograd
Pri nas tretji pas ne bo veliko rešil. Mogoče bi morali narediti kaka "rebrca" ali umetne kolesnice na prehitevalnem pasu, da bi ljudje pogruntali, kaj je vozni pas. Mogoče so sedaj navade drugačne, ampak pred desetletjem v Nemčiji sem imel občutek, da tudi s porcheji gredo na skrajno desni pas, če je prosto. Pri nas je to očitno "žaljivo", nek odstotek voznikov noče zaviti niti na zaviralni pas, ker jim je to verjetno izpod časti, da so na skrajno desnem pasu in lovijo izvoz kar s prehitevalnega.
Po logiki bi delno mogel rešiti problem.... saj bi dodaten pas pomenil večjo pretočnost. Ali pa bi se gneče samo prestavile nekam drugam.

Gledam ravno pri nas lokalno situacijo, regionalko obnavljajo in so obvozi po ulicah, območje umirjenega prometa in malo daljša pot preko drugega kraja. Vse, kar je regionalka "požrla" brez težav, dela velike težave na vseh obvozih... pogostejše gneče, prometne nesreče v coni 30, daljši čas potovanja. Tako da je primerna infrastruktura, ki je sposobna zagotoviti pretočnost, še kako pomembna.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in Pepe

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.475
4.246
113
Evo imam idejo. Bi rekel Heureka.

Golobnjak poslušaj.

Tako naredimo.

Tri vrste vinjete

1. Za pol cene, ajde nekje 56€ je samo za vozni pas in pa pas za počasna vozila.

2. Za polno ceno 116 € vključuje poleg voznega pasu, tudi ekskluzivno uporabo prehitevalnega pasa, ampak vsak dan za samo 15 minut vožnje po njemu, če po naš nadzorni sistem ugotovil, da si vozil dlje po prehitevalnem pasu, ti zaračuna dodatno še eno tedensko vinjeto za 16€ in tisti teden lahko uporabljaš tudi prehitevalni pas neomejeno.

3. To pa je delux Premium vinjeta ki stane 330 €, z njo lahko uporabljaš 3 pas ko bo zgrajen, do tedaj pa nudi pravico kampiranja na prehitevalnem pasu.

Sedaj pa rabimo še samo razpis za dodatne kamere, ki bodo pokrivale vsak centimeter slovenskih avtocest.
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
433
301
63
Evo imam idejo. Bi rekel Heureka.

Golobnjak poslušaj.

Tako naredimo.

Tri vrste vinjete

1. Za pol cene, ajde nekje 56€ je samo za vozni pas in pa pas za počasna vozila.

2. Za polno ceno 116 € vključuje poleg voznega pasu, tudi ekskluzivno uporabo prehitevalnega pasa, ampak vsak dan za samo 15 minut vožnje po njemu, če po naš nadzorni sistem ugotovil, da si vozil dlje po prehitevalnem pasu, ti zaračuna dodatno še eno tedensko vinjeto za 16€ in tisti teden lahko uporabljaš tudi prehitevalni pas neomejeno.

3. To pa je delux Premium vinjeta ki stane 330 €, z njo lahko uporabljaš 3 pas ko bo zgrajen, do tedaj pa nudi pravico kampiranja na prehitevalnem pasu.

Sedaj pa rabimo še samo razpis za dodatne kamere, ki bodo pokrivale vsak centimeter slovenskih avtocest.
Dodaj še 4. Vinjetajkun paket za ugodnih 995 €:
- vključuje vse zgoraj navedene bonitete oz. omogoča neomejeno rabo vseh pasov avtoceste
- vezana je na lastnika, tako da omogoča uporabo na večih vozilih
- dovoljeno p̶r̶e̶h̶i̶t̶e̶v̶a̶n̶j̶e̶ slalomiranje po desnem pasu
- dovoljena vožnja in prehitevanje po odstavnem pasu
- dovoljena uporaba r̶e̶še̶v̶a̶l̶n̶e̶g̶a̶ vinjetajkunskega pasu
- možnost naročnine na storitev "Dinamik", ki dovoljuje manjšo varnostno razdaljo in poveča tolerance dopustnih prekoračitev hitrosti
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.896
1.274
113

Sistem bo vzpostavljen na štirih lokacijah – na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.
 

guardy

Guru
3. avg 2007
8.489
1.065
113
Obišči stran

Sistem bo vzpostavljen na štirih lokacijah – na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.

Pobiramo stave, da bodo nato znižali hitrost pod 100? Vse v imenu varnosti :)
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.497
2.413
113
Pomurje
Seveda, ker dan/noč sta v sloveniji dolga samo 4 ure, približno toliko je zastojev. Ostalih 20h pa so Fitipaldiji na delu.

Če mene vprašaš bi moral biti cel AC križ na sekcijskem merjenju. Bi pa dvignil max hitrost na 140 s toleranco 155, tam kjer je to možno.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.717
1.515
113
Ti se zafrkavaš, ampak še 20 let nazaj je bila cestnina po polnoči zjutraj nekaj malega cenejša... Samo še dobro idejo rabijo in... :)
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.264
152
63
Celje
Bi pa dvignil max hitrost na 140 s toleranco 155, tam kjer je to možno.
To bi kvečjemu naredilo več slabega, kot dobrega.

Mogoče zanimivost...zdaj sem dva tedna vozil po Nizozemski, natančneje po obeh Holandijah, Brabantu in Utrechtu. V veliki večini na avtocestah omejitev 100 čez dan in 120 ponoči. In to neodvisno od tega, ali je avtocesta dvo ali petpasovna. V vsem času bi lahko na prste ene roke preštel tiste, ki so se peljali krepko (pa še to ne 200+) čez omejitev. Velika večina se pelje po omejitvi, mogoooče 10% čez. Koncept varnostne razdalje jim je zelo dobro poznan. In posledično sem na zastoja naletel le 2x. Enkrat pri Amsterdamu zaradi nesreče, takrat smo stali na vseh sedmih pasovih cca eno uro, drugič pa okoli Rotterdama zaradi del na cesti. Vožnja je bila nenormalno sproščena. Potem pa se vrnemo v Slovenijo in v cca. 100 kilometrih od letališča do doma doživim dva ritopika, obakrat med prehitevanjem kamiona pri približno najvišji dovoljeni hitrosti in v času popoldanske konice...

Moja poanta je, da pri nas nimamo problemov z omejitvijo na AC...problem imamo s tipično slovensko (balkansko?) mentaliteto. In dokler bo situacija takšna, napredka ne bo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.498
5.043
113
"Balkanizem" lahko iz Balkanca in tudi Nizozemca ali Šveda, Švicarja ... spraviš samo z nadzorom. Ampak ne z nekim naključnim s skrivanjem po grmovju, temveč stalnim (avtomatika), kjer se ve, da imaš ob pretiravanju vsaj 10 % možnosti za kazen. Ta pa ne rabi biti četrtina plače, temveč je lahko "vzgojni prispevek" v proračun. Slej ko prej se (samo)vzgojiš.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.482
2.662
113
"Balkanizem" lahko iz Balkanca in tudi Nizozemca ali Šveda, Švicarja ... spraviš samo z nadzorom. Ampak ne z nekim naključnim s skrivanjem po grmovju, temveč stalnim (avtomatika), kjer se ve, da imaš ob pretiravanju vsaj 10 % možnosti za kazen. Ta pa ne rabi biti četrtina plače, temveč je lahko "vzgojni prispevek" v proračun. Slej ko prej se (samo)vzgojiš.
V bistvu bi morala bit kazen 99%, potem bi se hitreje naučili.

Sem za 1.maj vozil dva tedna po J Koreji: AC 100, redko 110 dovoljeno, po mestih striktno 50, šolski okoliši 30; prav povsod so radarji in kamere in quess what - vsi vozijo po omejitvah! Prektično sem na AC srečal na prste ene roke "divjakov" z do 150 km/h, velika večina "lagano sportski" na tempomat 100tko.