Satelitsko cestninjenje do 2014?

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.203
6.452
113
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:



Oziroma drugače - a ne bi bilo bolje počakati na tedaj, ko se bo celotna EU odločila za enoten sistem elektronskega cestninjenja - in se takrat naredi zadevo.

Odgovor je jasen NE. Ker potem ULTRA ne bi bila izvajalec ampak nek evropski, verjetno mnogo manj skorumpiran izvajalec.
uf-1.gif
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Izdelava vinjete stane par centov na kos.
Koliko stane ABC modul? Postaje? Infrastruktura?
Koliko bo stal GPS modul? GSM modul? Infrastruktura?

Mečimo denar skoz okno, saj smo tajkuni (oziroma prepričujemo sebe in druge, da smo).

ABC modul je prišel 10€ če se ne motim. Torej 10€ na leto + kar prevoziš. Za začetek je večina infrastrukture že ostalo od prejšnega sistema. Pretočnost je približno ista, glede na to, da je omejitev čez cestninske postaje še vedno ista.

Vinjeta za moje pojme ni sprejemljiva, ker je potuha za tiste, ki dnevno naredijo po 300km na avtocesti, po drugi strani pa nepravična za tiste, ki avtocesto uporabljajo 5x na leto...
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik MrDaco pravi:
ampak nek evropski, verjetno mnogo manj skorumpiran izvajalec.
uf-1.gif
In po kateri logiki so evropski izvajalci manj skorumpirani? Ker praksa ne pokaže ravno tega. Je pa res, da se malo bolj zakamuflirajo.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.311
16.602
113
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik ferdo pravi:
Seveda pa tu obstaja še dodaten "pozitiven" razlog. V kolikor bi ugrabitelj pobegnil z žrtvijo, bi ga lahko z lahkoto izsledili.
Na žalost pa bi sledili tudi vse ostale, ki bi jim lahko trenutni nadzornik nad podatki sral po glavi.

Tudi preko IP-ja bi lahko sledili vsem tvojim akcijam na internetu, pa ne... zakaj? Zato, ker si zaščiten in do podatkov lahko pride samo policija z dovolj dobro podlago. Isto je pri cestninjenju. Kup podatkov o tvojem gibanju jim nič ne pomaga, če ne narediš nekaj zelo narobe.

bullsh1t, zlorabe pri takih sistemih (pa ne ciljam na sledenje bedarijam preko neta, to je še najbolj nedolžno oz. nikogar ne briga toliko kot ostalo) so bile in bodo. tudi prisluškovanje gsm aparatom nebi smelo biti lahko dosegljivo pa se zadevo uporablja kar preveč na simpl..... to da kao ni dostopa je samo pomirjevalo za ovce. ampak deluje. žal.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.611
5.192
113
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
ABC modul je prišel 10€ če se ne motim. Torej 10€ na leto + kar prevoziš. Za začetek je večina infrastrukture že ostalo od prejšnega sistema. Pretočnost je približno ista, glede na to, da je omejitev čez cestninske postaje še vedno ista.
Naredi cestninsko na ljubljanskem obroču, kjer bi po neki logiki lahko bila, glede na to da je cesta močno obremenjena, pa me zanima, kaka bo pretočnost in če bo zadostna.
Kar pa se raznih političnih opcij tiče: mislim, da so janševi ministri še za prej napovedovali satelitsko cestninjenje.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Vinjeta za moje pojme ni sprejemljiva, ker je potuha za tiste, ki dnevno naredijo po 300km na avtocesti, po drugi strani pa nepravična za tiste, ki avtocesto uporabljajo 5x na leto...

VSI pavšalni sistemi so na nek način nepravični do nekaterih. Ampak jih vseeno imamo, ker v splošnem predstavljajo neke dobrine in storitve, do katerih naj bi imeli dostop vsi državljani.

Tudi zdravstvo je pavšal. Pa si niti ne drzneš pomisliti, da bi bilo bolje, če bi vsak plačeval toliko, kot porabi.
Internet je bolj ali manj pavšal.
In tako dalje...

Za primerjavo: v enem trenutku lahko pride do neke spremembe v tvoji zaposlitvi in se boš primoran voziti 100km daleč v eno stran v službo. Boš takrat spremenil mnenje?

Vinjete na nek način omogočajo lažjo mobilnost ljudi po državi in se mi v tem smislu zdijo dobra stvar.
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Izdelava vinjete stane par centov na kos.
Koliko stane ABC modul? Postaje? Infrastruktura?
Koliko bo stal GPS modul? GSM modul? Infrastruktura?

Mečimo denar skoz okno, saj smo tajkuni (oziroma prepričujemo sebe in druge, da smo).

ABC modul je prišel 10€ če se ne motim. Torej 10€ na leto + kar prevoziš. Za začetek je večina infrastrukture že ostalo od prejšnega sistema. Pretočnost je približno ista, glede na to, da je omejitev čez cestninske postaje še vedno ista.

Vinjeta za moje pojme ni sprejemljiva, ker je potuha za tiste, ki dnevno naredijo po 300km na avtocesti, po drugi strani pa nepravična za tiste, ki avtocesto uporabljajo 5x na leto...
1.) Nič ni bolj pretočno kot vinjeta.
2.) S tem problemom se strinjam, in sem že večkrat predlagal tole rešitev: Popravek cen vinjet. Nobena znanstvena fantastike, drugje imajo že tak.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No, še nekaj je: s takim cestninjenjem se bo prisililo koga (s tem mislim na dnevne vozače), da bodo začeli uporabljati javni prevoz. Vseeno je nekajkrat ceneje uvesti nov cestninski sistem kot pa razširiti LJ obvoznico za en pas. Že samo to, kaj šele druge avtoceste. No, saj to bodo tudi naredili enkrat, ampak najprej je treba tekoče kredite poplačat.
 

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
28
Bronx
Javni prevoz bi folk uporabljal, če bi bile primerne veze. In primeren način prevoza (vlak). Ker so genialci konec 60.ih podrli 3/4 Fe prog, jasno, da infrastrukture ni več. Avtobusov pa tudi ne.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.705
2.735
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Vinjeta za moje pojme ni sprejemljiva, ker je potuha za tiste, ki dnevno naredijo po 300km na avtocesti, po drugi strani pa nepravična za tiste, ki avtocesto uporabljajo 5x na leto...

VSI pavšalni sistemi so na nek način nepravični do nekaterih. Ampak jih vseeno imamo, ker v splošnem predstavljajo neke dobrine in storitve, do katerih naj bi imeli dostop vsi državljani.

Tudi zdravstvo je pavšal. Pa si niti ne drzneš pomisliti, da bi bilo bolje, če bi vsak plačeval toliko, kot porabi.
Internet je bolj ali manj pavšal.
In tako dalje...

Za primerjavo: v enem trenutku lahko pride do neke spremembe v tvoji zaposlitvi in se boš primoran voziti 100km daleč v eno stran v službo. Boš takrat spremenil mnenje?

Vinjete na nek način omogočajo lažjo mobilnost ljudi po državi in se mi v tem smislu zdijo dobra stvar.

V osnovi imaš prav - vendar še enkrat - odločitev glede cestnin je padla "na vrhu EU" (pa pustimo ali nam ta vrh ugaja ali ne) - in BO "izsiljen" v vseh članicah (glej BELO KNJIGO EVROPSKEGA TRANSPORTA).

Jaz se celo strinjam s sistemom "plačaj kolikor porabiš", ker je najbolj pošten - velja seveda za dobrine - in se mi zato ne zdi "fer", da vlečeš zdravstvo/zdravje v to debato. Predvsem zaradi tega, ker z koriščenjem cest si na tak ali drugačen način pridobiš neko korist (pa če je to "samo" možnost prevoza na delo) - zato pa plačaj.
Je pa treba upoštevati še en vidik - in sicer koliko tak sistem pobiranja "poštenih cestnin" stane. Nekaj let nazaj je bil višek tehnologije po sprejemljivi ceni pač ABC - danes pa je GPS sledenje že postalo cenovno sprejemljivo in (IMHO) bo na dolgi rok tudi najcenejša rešitev - in za upravljalca "najboljši" saj omogoča razširitev na VSE ceste (žal).
Težava pri nas je pa seveda v tem KDO bo upravljal oz. kdo bo dobil koncesijo.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Citat:
Uporabnik ferdo pravi:
Seveda pa tu obstaja še dodaten "pozitiven" razlog. V kolikor bi ugrabitelj pobegnil z žrtvijo, bi ga lahko z lahkoto izsledili.
Na žalost pa bi sledili tudi vse ostale, ki bi jim lahko trenutni nadzornik nad podatki sral po glavi.

Tudi preko IP-ja bi lahko sledili vsem tvojim akcijam na internetu, pa ne... zakaj? Zato, ker si zaščiten in do podatkov lahko pride samo policija z dovolj dobro podlago. Isto je pri cestninjenju. Kup podatkov o tvojem gibanju jim nič ne pomaga, če ne narediš nekaj zelo narobe.

bullsh1t, zlorabe pri takih sistemih (pa ne ciljam na sledenje bedarijam preko neta, to je še najbolj nedolžno oz. nikogar ne briga toliko kot ostalo) so bile in bodo. tudi prisluškovanje gsm aparatom nebi smelo biti lahko dosegljivo pa se zadevo uporablja kar preveč na simpl..... to da kao ni dostopa je samo pomirjevalo za ovce. ampak deluje. žal.

Legalnega dostopa ni. Če se bo nekdo spravil ilegalno nadzorovat tvoje premike z avtom, lahko to reši precej preprosto tudi brez satelitskega cestninjenja (kamere, GPS ...). Slediti se da tudi GSM naprave, pa vseeno večina ljudi prostovoljno uporablja mobilno telefonijo. Sledljivost internetnih dejavnosti ni več skrivnost. Torej, glede na že obstoječo tehnologijo, lahko vsak trenutek nekdo ve kje si, kaj se pogovarjatš, kakšne sms-e pošiljaš, katere transakcije si izvedel, kakšne mail-e si pošilal, kakšne fotke imaš na računalniku... Se ti zdi sledenje gibanja avtomobila na avtocesti res tako kritično pri vsem špijuniranju, ki ga po tvojem mnenju že danes lahko izvajajo brez hudih omejitev?
smirk-1.gif


Fukni GSM v koš, odklopi se iz neta, skrij se v jamo, potem boš pa lahko upravičeno jokal o "big brother nadzoru"... Dokler uporabljaš GSM zato, ker ti odgovarja in obenem pljuvaš po drugi tehnologiji, ker omogoča sledenje v precej manjši meri, si ti ovca, katero pumpajo predvsem tisti, ki jim ni do pravičnega plačevanja cestnine.

Največja slabost satelitskega cestninjenja je cena uvedbe, ne pa te paranoje o nadzoru.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Madafaka pravi:
Javni prevoz bi folk uporabljal, če bi bile primerne veze. In primeren način prevoza (vlak). Ker so genialci konec 60.ih podrli 3/4 Fe prog, jasno, da infrastrukture ni več. Avtobusov pa tudi ne.
Velika večina zdajšnih plačevalcev cestnine se fura na relacijah, kjer je vsaj ob konicah dokaj ustrezen javni prevoz, tako da ne mi o ukinjanju železniških prog (sploh pa 3/4 - a sploh veš, kakšne velepomembne proge so ukinili?). Samo narod je razvajen, pa se raje fura dlje časa za dražje, samo da je sam v lastnem avtu (I'm too
pozdrav.gif
).
 

asko

Fizikalc
22. jul 2007
2.565
3
38
Če mi avtobus vozi skoraj eno uro, z avtom pa isto prevozim v cca 20 minutah in to v konici...kaj boš potem izbral...Če bi pa javni prevoz porabil pol manj, pa definitivno uporabljam javni prevoz
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.705
2.735
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik asko pravi:
Če mi avtobus vozi skoraj eno uro, z avtom pa isto prevozim v cca 20 minutah in to v konici...kaj boš potem izbral...Če bi pa javni prevoz porabil pol manj, pa definitivno uporabljam javni prevoz

Avtobus rabi eno uro, ker mu prosto pot zapirajo avti, ki poskušajo biti hitrejši kot avtobus.

Ne zdaj po meni - vem da ni tako enostavno - je pa del resnice.

Sem pa tudi jaz taki, da rajši grem z avtom kot pa z busom - se počutim nekako bolj "svoboden".
redface-1.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.444
1.278
113
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Še moram še jaz vmešati.

Žal je tako, da bo najverjetneje obveljalo "satelitsko cestninjenje" - in to predvsem zaradi tega, ker je le-tega možno brez večjih težav razširiti na VSE ceste (prav berete - na VSE ceste).
EU se je odločila za sistem "naj plača vsak toliko kot porabi/troš/uniči" - s čimer načeloma ni nič narobe. Seveda pa je vprašanje koliko takšen sistem stane (vzpostavitev, vzdževanje, "kasiranje", itd). Osebno sicer bolj podpiram sistem ala ABC (ali GO-Maut v Avstriji) - vendar bo po mojem bolj verjetno obveljal nemški sistem GPS sledenja. In tu ne razumem naše - zakaj nekaj razvijati na novo, če lahko delujoč sistem "kupiš" - bo pod črto za končnega uporabnika ceneje.

Pa še nekaj o cestninjenju tovornih vozil - imate prav - naj prevozniki plačajo koliko pač uporabljajo ceste - se pa morate zavedati, da se ti stroški prevalijo v ceno prevoza - cena prevoza pa v ceno gotovega izdelka - le-to ceno pa na koncu plača končni uporabnik. Tako jaz nič preveč ne navijam za visoke cestnine - saj jih bom slej ko prej plačal sam (ukinitev pa seveda tudi ne gre - je treba ceste vzdrževati - če ni cest ni transporta - in na koncu imaš prazne police v trgovini (kar samo po sebi še ni problem - problem rata, ker je bo premala ponudba in bodo še zaradi tega šle cene gor)).

Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.

SIcer pa: sateliski sistem pri nas testirajo že par let (se še spomnim, ko so ga prvič naredili in dali v avte). Koliko naj bi stala škatlica? Pri EU pravijo (tako so zapisali, mko so delali smernice za ta projekt), da nič. Da morajo biti tako preproste in masovne (brez displejev in podobne navlake), da so lahko za uporabnika praktično zastonj. In smernica je tudi, da naj škatlica ne sporoča položaja na server temveč le ceno. Torej naj bo v njej kup GPS koordinat cestninskih vrat in seznam cen med njimi (kar je čisto simpl, en tekstni fajl). In škatlica šele ko prevoziš določeno razdaljo (torej vstopiš in izstopiš z AC) javi ceno na server. Torej sledljivosti, razen z dostopm v samo škatlico, praktično ni. Tako so vsaj rekli pred leti ... Kakšen je pa tale kao naš sistem, pa ne vem. Ampak če javlja položaj na server, bo imela Nataša Pirc Musar hitro kako prepoved v rokah ... Ker to je popolnoma nepotrebno.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.705
2.735
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Lej, prav je, da se prevoz podraži in se to upošteva v ceni izdelka. Zakaj? Ker boš potem tudi pri takih nakupih s svojo izbiro cenejšega podpiral lokalno gospodarstvo. Če kupim liter mleka od Ljubljanskih, uvoženega iz madžarske, bo ta zaradi dražje cestnine dražji. Če ga kupim na mlekomatu ali pri kmetu, cenejši. In tudi LM se bo kar naenkrat splačat kupovat lokalno.

Ne morem se strinjati s tabo - če bo prevoz dražji bo dražji za vse (sistem tujci plačajo 3 x več ne gre skozi) - in razlika med hunskim ali ljubljanskim mlekom ne izhaja (vsaj pretežno ne) iz cene prevoza. Tako pričakovana prednost "lokalnega" proizvajalca izpuhti.
Mimogrede - tudi jaz kupujem (vsaj večji del) "domače" - predvsem ker sem še vedno utopist, da s tem pomagam domačemu gospodarstvu (in s tem sebi, ženi, stari mami, nečaku, nečakinji ....).
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.785
3.979
113
Ljubljana
hmpg.net
Cisto enostavno:
Pri vinjetah ni možna nobena kontrola, ker ne obstaja baza česarkoli.
Pri ABC-ju je obstajala baza prehodov določenih postaj. Ni bogvekaj, vendar se je dalo kaj narediti z njo.
Pri satelitski se pa zadeva bistveno spremeni. Avto je STALNO pod nadzorom, ne samo v času, ko vozi po avtocesti, tudi ko je parkiran doma, ali pa kje drugje.
Pa sedaj mali preskokec:
GURS je delal popis nepremičnin, samo za evidenco.
Ampak, sedaj ko ga imamo, ga dajmo uporabit še za kaj drugega. Recimo za davek na nepremičnine.
Pa nazaj k satelitskemu cestninjenju:
Satelitski nadzor se bo uporabljal izključno za "pravično" plačevanje cest ("" so namenoma, ker prevožen kilometer ni enak, glede na način vožnje in tip avtomobila)
Ampak, sedaj ko ga imamo, ga dajmo uporabit še za kaj drugega. Recimo za kontrolo upoštevanja prometnih predpisov. Iz njega bi lahko zelo enostavno dobili vse:
- ki kadarkoli, kjerkoli vozijo prehitro.
- ki so parkirali na prepovedanem kraju
- ki so zavili v prepovedano smer
- ki niso upoštevali stop znaka
....
....
Vse to se s tem sistemom da. In ja teoretično ne bi bilo nič nezakonitega. Najprej sprejmemo cestnino, potem pa, ker infrastruktura je, varnost v prometu je potrebno zagotoviti, dajmo še malo priviti zadevo.
Ampak zadeve tu še ni konec. Če naročimo danes, dobimo še dodatne opcije za isto ceno. V kolikor bo nekdo (recimo vlada ZDA) zahtevala vse podatke o premikih vozil v EU, zaradi recimo boja proti mednarodnemu terorizmu, potem bo to EU dala. Tako kot je dala vse podatke o plačilnem prometu, ki je potekal po SWIFT-u. To pomeni, da so v Sloveniji bili VSI transferji predani v obdelavo ZDA. In mi smo seveda to vedeli. Od leta 2006 daje, v resnici se je to dogajalo že od 2003. Seveda se iz teh podatkov načeloma ne da izluščiti ničesar (razen vseh poslovnih partnerjev KRKE recimo ipd.)

Žal sem v poslu, kjer z malo povezav in logičnega sklepanja (ter dostopom do informacij - zakonito seveda), lahko marsikaj "pade" ven. Zato vem, da je zbiranje podatkov vedno zelo donosna zadeva.

In na koncu boš ovca ti. ker se boš čudil, kje vse te država striže (pa ne z uvedbo).
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik asko pravi:
.Če bi pa javni prevoz porabil pol manj,
Zakaj pa pol manj? Če bi z javnim prevozom porabil enako časa, sploh ne bi razmišljal o avtu. Žal ni tako.

Ampak tudi glede pol manj: recimo oz primestnih naselij Ljubljane se večina vozi z avti, pa bi šlo z vlakom mnogo hitreje in ceneje. Ugani, kaj je bolj prazno.
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik ferdo pravi:
Cisto enostavno:
Pri vinjetah ni možna nobena kontrola, ker ne obstaja baza česarkoli.
Pri ABC-ju je obstajala baza prehodov določenih postaj. Ni bogvekaj, vendar se je dalo kaj narediti z njo.
Pri satelitski se pa zadeva bistveno spremeni. Avto je STALNO pod nadzorom, ne samo v času, ko vozi po avtocesti, tudi ko je parkiran doma, ali pa kje drugje.
Pa sedaj mali preskokec:
GURS je delal popis nepremičnin, samo za evidenco.
Ampak, sedaj ko ga imamo, ga dajmo uporabit še za kaj drugega. Recimo za davek na nepremičnine.
Pa nazaj k satelitskemu cestninjenju:
Satelitski nadzor se bo uporabljal izključno za "pravično" plačevanje cest ("" so namenoma, ker prevožen kilometer ni enak, glede na način vožnje in tip avtomobila)
Ampak, sedaj ko ga imamo, ga dajmo uporabit še za kaj drugega. Recimo za kontrolo upoštevanja prometnih predpisov. Iz njega bi lahko zelo enostavno dobili vse:
- ki kadarkoli, kjerkoli vozijo prehitro.
- ki so parkirali na prepovedanem kraju
- ki so zavili v prepovedano smer
- ki niso upoštevali stop znaka
....
....
Vse to se s tem sistemom da. In ja teoretično ne bi bilo nič nezakonitega. Najprej sprejmemo cestnino, potem pa, ker infrastruktura je, varnost v prometu je potrebno zagotoviti, dajmo še malo priviti zadevo.
Ampak zadeve tu še ni konec. Če naročimo danes, dobimo še dodatne opcije za isto ceno. V kolikor bo nekdo (recimo vlada ZDA) zahtevala vse podatke o premikih vozil v EU, zaradi recimo boja proti mednarodnemu terorizmu, potem bo to EU dala. Tako kot je dala vse podatke o plačilnem prometu, ki je potekal po SWIFT-u. To pomeni, da so v Sloveniji bili VSI transferji predani v obdelavo ZDA. In mi smo seveda to vedeli. Od leta 2006 daje, v resnici se je to dogajalo že od 2003. Seveda se iz teh podatkov načeloma ne da izluščiti ničesar (razen vseh poslovnih partnerjev KRKE recimo ipd.)

Žal sem v poslu, kjer z malo povezav in logičnega sklepanja (ter dostopom do informacij - zakonito seveda), lahko marsikaj "pade" ven. Zato vem, da je zbiranje podatkov vedno zelo donosna zadeva.

In na koncu boš ovca ti. ker se boš čudil, kje vse te država striže (pa ne z uvedbo).

Sem ti odebeljil najbolj konkreten bullshit v tvojem postu. Preberi si malo o sistemu satelitskega cestninjenja in potem komentiraj.

Opažam, da je še vedno največja skrb prisotna pri tistih, ki bi "čisto malo" kršili zakone in jim ni všeč, da bi za to plačali. Jaz nimam problemov s tem, če bi slučajno kaznovali na podlagi tega sistema, ker se bom držal omejitev in ne bom konstantno tiščal 160km/h po avtocesti (trenutne hitrosti ti s tem sistemom ne bodo mogli odčitavat, čeprav se imenuje "satelitski"... beri zgornji odstavek).
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:
Citat:
Uporabnik wacko pravi:
Vinjeta za moje pojme ni sprejemljiva, ker je potuha za tiste, ki dnevno naredijo po 300km na avtocesti, po drugi strani pa nepravična za tiste, ki avtocesto uporabljajo 5x na leto...

VSI pavšalni sistemi so na nek način nepravični do nekaterih. Ampak jih vseeno imamo, ker v splošnem predstavljajo neke dobrine in storitve, do katerih naj bi imeli dostop vsi državljani.

Tudi zdravstvo je pavšal. Pa si niti ne drzneš pomisliti, da bi bilo bolje, če bi vsak plačeval toliko, kot porabi.
Internet je bolj ali manj pavšal.
In tako dalje...

Za primerjavo: v enem trenutku lahko pride do neke spremembe v tvoji zaposlitvi in se boš primoran voziti 100km daleč v eno stran v službo. Boš takrat spremenil mnenje?

Vinjete na nek način omogočajo lažjo mobilnost ljudi po državi in se mi v tem smislu zdijo dobra stvar.

Če že primerjaš z internetom... podobna situacija bi bila, če bi bila samo opcija letne naročnine na 10Mbit linijo za (recimo) 600€, naslednja varjanta bi bila pa plačevanje po količini, recimo 50€/GB - za tiste, ki internet rabijo samo občasno
smirk-1.gif
Volk sit in koza cela? Ne čist, ane?

Zdravstvo se mi sploh ne zdi primerljivo z uporabo avtocest. Sicer primerjava je, ampak verjamem, da se kot dohtar, tudi ti zavedaš razlik med "luksuzom" in zdravstvom.

Večjo mobilnost se da rešit tudi z drugimi prijemi na ABC sistemu - zakupiš večjo količino, dobiš večji popust. Še vedno bi se cene prevoza zmanjšale za tiste, ki se dnevno veliko vozijo po AC, po drugi strani bi bila avtocesta bolj dostopna drugim, ki občasno zapeljejo na cesto.

Če bi gledali po sistemu "kaj meni najbolj paše" (kar večina folka počne) ne bi daleč prišli. Lahko začnemo že pri kaznih....